Teraz jest N, 9 maja 2021, 11:19

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 18:54 
Świeżak
Offline
Od: 05.02.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Przyszło mi niestety do wymiany klocków i tarcz (mam już zakupiony zestaw)
Jedna rzecz mnie martwi... Postanowiłem ze zdejmę jarzmo i wyczyszczę je oraz zacisk i pomaluje (efekt jest piorunujący i cieszący oko) ale martwi mnie stan prowadnic które miały być wyczyszczone na warsztacie 2 miesiące temu a teraz musiałem je wyjmować w imadle dźwigając pół stołu (zapieczone zabrudzone i co gorsze niektóre bez gumek wewnętrznych). Kolejny raz zawiodłem się na polskich warsztatach. Druga strona wyglądała podobnie. Zakupiłem już 2 komplety prowadnic z gumkami i osłonami oraz smarem.

Moje pytania dotyczą wymiany gdyż prowadnice są różnej długości a niestety z jednej strony dłuższa była u góry a krótsza na dole a po drugiej stronie było odwrotnie... Jak jest prawidłowo ? i pytanie numer 2 jak poprawnie nanieść smar ? czy nasmarować same prowadnice (przed założeniem tej gumy czy po), czy tylko otwór w jarzmie czy jedno i drugie ? Prosiłbym o pomoc bo chce to zrobić w ten weekend i mieć z tym spokój. Jak wszystko wymienię to zrobię fotki

Tutaj przed i po czyszczeniu i malowaniu jarzm

Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 14 sie 2017, 20:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Było już sto razy.
Poczytaj...
viewtopic.php?f=43&t=456

_________________


RAMKI 3D >mazda6forum.pl< - zapisy
KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sie 2017, 21:31 
Świeżak
Offline
Od: 05.02.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
dejwid napisał(a):
Było już sto razy.
Poczytaj...
viewtopic.php?f=43&t=456


Przeczytałem to po raz kolejny bo czytałem to już kilka razy ale może coś przeoczyłem, jednakże nic nie umknęło. Jest tam wiele dobrych porad i przydatnych, jednak na moje pytanie nie ma konkretnej odpowiedzi (jest jedna ale dotycząca tylnych hamulców a mi chodzi o przednie których konstrukcja minimalnie się różni)

Ogólnie już tydzień jeżdżę na nowych tarczach i klockach oraz prowadnicach i dla pragnących się dowiedzieć Dłuższa prowadnica u góry, krótsza na dole (w jakimś całkiem randomowym poście pojawił się schemat techniczny całego przedniego mechanizmu hamulców) a sposób smarowania wujek G przytoczył.

Pisząc posta staram się wcześniej upewnić czy nie ma gdzieś odpowiedzi. Czasami jest to trudne bo w kilkustronicowym poście na temat np hamulców pojawia się wiele wypowiedzi i wplątanych pytań na całkiem inne tematy często bardzo odbiegające i nie raz mi się zdarzyło że w połowie posta sprawdzałem czy to nadal ten sam, jednakże z wytrwaniem czytam wszystko i często znajduje to czego szukałem ale jak nie znajdę, lub jest kilka różnych teorii albo są sprzeczności lub niejasności to zakładam nowy wątek i liczę na jakąś pomoc. Korzystam z tutejszej wyszukiwarki i jeżeli nic nie znajdę to chyba znak że nie ma dokładnie tego co szukam, jeżeli jest to w niejasny sposób napisane skoro wyszukiwarka nie pokazała (a nie bede czytał całego forum)

Także temat uważam za zamknięty, problem rozwiązany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 wrz 2017, 22:36 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2016
Posty: 19
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Witam. U mnie zacisk hamulcowy lata w obu przednich kołach. Mysle że przez wyrobione prowadnice. Zamówiłem już część i na weekendzie zabiorę się za wymianę. Mam pytanie. Czy podczas montażu konieczne jest założenie tych podłożonych gumek na prowadnice. Dodam, że ostatnio miałem wymieniane tarcze i klocki i mechanik rozkręcił zacisk by nasmarować prowadnice i chyba zapomniał nałożyć tych gumek. Jakby was to wygląda?Obrazek

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 27 wrz 2017, 04:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2504
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Te gumy czasem znikają same z siebie. Bez nich luz na pewno będzie większy. Raczej

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 wrz 2017, 10:59 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2016
Posty: 19
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Damianko napisał(a):
Te gumy czasem znikają same z siebie. Bez nich luz na pewno będzie większy. Raczej
Dzięki. Zaloze je koniecznie i zobaczę czy powróci spokój i cisza do mojej kabiny.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 wrz 2017, 00:41 
Świeżak
Offline
Od: 05.02.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Prawda jest taka, że (o dziwo) włożenie prowadnic z gumkami jest bardzo ciężkie, owe gumki się zsuwają, nie chcą pozostać na swoim "wykrojonym" miejscu i jest ponoć wrażenie że z tymi gumkami jest dużo ciaśniej.
Na kilka prób rzeczywiście pierwsze były tak jak wiele osób opisywało ale po odpowiednim przygotowaniu otworów w jarzmie oraz prowadnic wszystko idzie jak ma iść :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 paź 2017, 20:46 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2016
Posty: 19
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Dzisiaj wymieniłem te prowadnice. Nie było żadnego problemu z założeniem tych gumek na prowadnice a i gładko weszły one na swoje miejsce.
Stare już były wyrobione i bez tych gumek latały podpisując hałas na małych wybojach przy niskich prędkościach. Do tego uszczelki już zużyte. Auto ma przejechane 75 tys mil i na moje oko dość szybko ta część wymagała wymiany. Niemniej to groszowe sprawy a założenie 30min na kolo. Obrazek

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 lis 2020, 14:52 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Witam, potrzebuje kupić jarzma tylnych zacisków, oryginał 440 zł/szt. chińczyk na Allegro NTY 50 zł/szt. Czy ma ktoś dostęp do pośredniej jakości jarzm ? W InterCars, Auto Partner itp. nic nie ma...
Albo używane w dobrym stanie. W moich jarzmach wyklepane są otwory na prowadnice i tłucze się zacisk na dziurach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lis 2020, 10:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jesteś pewny ze otwory w jarzmie się wyklepały a nie gumki na prowadnicach zużyły ?? Wątpię żeby gumka na prowadnicy wyrobiła dziurę w jarzmie które jest z żelaza !!!!;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lis 2020, 16:55 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
tylko to mi zostało, wymieniłem już wcześniej prowadnice z tymi gumkami na nowe Quick Brake, na miesiąc się uspokoiło teraz znowu zaciski gonią w jarzmach. Klocki nowe, tarcze ok, sprężynki na klockach są. W innych samochodach się już spotkałem z takim zjawiskiem, mam nadzieje że u mnie to pomoże


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lis 2020, 20:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Aha ja znalazłem na AUTODOC jarzmo z febest ;)
Obrazek

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.