Teraz jest So, 18 lis 2017, 20:32

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 29 paź 2016, 15:35 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
Czesc, 2 miesiace temu kupilem hamulce na przod tarcze i klocki z ATE, poniewaz stare zaczely bic juz dosyc mocno podczas hamowania. Po wymianie Wszystko bylo w miare ok, poza tym ze piszczalo przy hamowaniu w przod a w tyl to jest masakra jak piszczy, no ale ok to idzie wytrzymac, tylko niedawno zaczelo szarpac/bic podczas hamowania, i sprawa wyglada tak, ze jak jade do 50 i lekko hamuje to nie czuc najbardziej szarpie i hamulcem i kierownica okolo 80km/h jesli jade powyzej 100 i hamuje to tez szarpanie jest odczuwalne dopiero jak spadnie do okolo 80. Nie ma roznicy czy hamuje na biegu czy na luzie to samo sie dzieje, kolo zmienialem na zimowe teraz bez zmian tak samo jak na letnich. I nie mialo miejsca zadne takie hamowanie zeby przegrzac tarcze lub cos. Macie moze jakies pomysly co to moze byc gdzie i jak szukac przyczyny ? Dodam jeszcze, ze czyscilem zacisk bo prowadnice byly tak zapieczone cze wyjsc nie chcialy, i jak wyszly to sie te gumki uszkodzily, wiec zamowilem jakis zestaw naprawczy ale gumki calkiem inne i tak luzno te prowadnice weszly nie bylo takiego zassania powietrza.
Za wszystkie sugestie serdecznie dziekuje i bede sprawdzal kazdr mozliwosci, lub nie wiem gdzie jechac na pomiary zeby cos wykluczuc? :wink:

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 paź 2016, 10:02 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 104
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Nie napisałeś ile przejechałeś kilometrów, ale domyślam się, że przez 2 miesiące to przynajmniej 500 - 1000km. Piszczenie i zgrzytanie, to jest normalny objaw na początku. Aby klocki nie hałasowały producenci klocków naklejają warstwę wygłuszającą. W naszych mazdach stosuje się dodatkowo dwie blaszki które powinny być złączone specjalną pastą + blaszki do gniazda docisku. Jeżeli chodzi o nowy zestaw tarcza + klocki, to przy właściwym ich docieraniu powinny się ułożyć po przejechaniu 60 - 100km.
Na twoim miejscu zdemontowałbym zacisk i dokładnie obejrzał:
- tarcze pod kątem czy prawidłowo została zamontowana na piastę /czy piasta została właściwie wyczyszczona/ i czy tarcza ma bicie,
- klocki czy nie zblokowały się i czy lekko pracują w gnieździe docisku oraz czy równomiernie się zużywają,
- zacisk pod kątem czy tłoczek się nie blokuje i cofa prawidłowo, oraz czy prowadnice nie blokują
U mnie takie objawy występowały przez pewien czas po wyminie samych klocków.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 paź 2016, 10:09 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
Posprawdzam wszystko jeszcze raz jutro, wczoraj jeszcze wieczorem zauwazylem , ze jedna guma od strony prawego kola jest przerwana, nie wiem od czego to jest a nie mialem tel zeby zdjecie zrobic, zrobie jutro i wstawie, moze to tez ma wplyw na moj problem, nie jest to od przegubu, tylko tam na laczeniu chyba wachacza z reszta. A mam jeszcze jedno.pytanie w sprawie tych prowadnic, bo na nich sa takie gumki, i ja te gumki mialem uszkodzone wiec zalozylem z jakiegos zestawu naprawczego, roznily sie troche bo luzniej ten sworzen wchodzil, jest w ogole mozliwosc dostania zestawu naprawczego orginalnego, tych wszystkich gumek? :)

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 paź 2016, 10:33 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 01.07.2014
Posty: 4182
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
tomek5700 zestaw naprawczy prowadnic zacisku poszukaj. Będą i prowadnice i gumki. Ta guma i której piszesz to sworzeń albo końcówka drążka. Jak maja luz może koło latać na boki o 1-2 mm i będzie taki właśnie efekt. Jedź na jakąś stacje diagnostyczną i sprawdź zawieszenie. Jak ok. to owalizacje tarcz i piast. To są grosze a jednoznacznie znajdziesz przyczynę problemu bez wróżenia z fusów.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 paź 2016, 10:49 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 104
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Pierwszy z brzegu
http://www.autobox.net.pl/mini%20blekit ... -6-GH.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 07:15 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
Noo dokladnie ten zestaw mialem i te gumki sa krotsze i ciensze od orginalnych i te sworznie bardzo luzno wchodzily z jowymi gumkami, po prostu mialy lekki luz. Czyli mowicie zeby jechac na. Pierwsza lepsza stacje diagnostyczna i tam wszystko sprawdza, amortyzatory i tarcze? Dodam jeszcze ze tydzien temu robilen przeglad i nawet mi pan nie zauwazyl ze ta guma uszkodzona ;-)

-- Dodano: Pn, 31 paź 2016, 19:38 --

Dzis posprawdzalem wszystko, i sprawa wyglada tak, prawa tarcza idealnie sie kreci zero bicia, wiec te strone odrzucilem, natomiast z lewej strony lekko krzywo chodzi, wiec pozniej sprawdzilem piaste i ona rowniez jest krzywa, mialem wymieniane lozysko niedawno wlasnie w tym kole i wyglada jakby tam ktos w te piaste mlotkiem uderzyl bo jest obite. Czyli wychodzi ze piasta jest krzywa a tarcza prosta, i wlasnie po wymianie lozyska za jakis czas mi tarcze zaczely bic, na poczatku lekko a pozniej coraz to mocniej, nie zwrocilem uwagi na to poniewaz wiedzialem ze sie zbliza wymiana klockow i pomalu tez tarcz wiec pomyslalem ze sie po prostu koncza, i teraz znow to samo na poczatku cos gdzies bylo czuc i teeaz juz lekko mocniej. Myslalem o toczeniu tarcz na aucie, tylko to jest maskowanie problemu bo w sumie kolo tez jest na pisacie to ono tez bedzie szarpac bo nigdy go nie wywazy do krzywej pisaty. A poza tym jak przetocze tarcze to trzeba 120zl sac za os i jak sie znow skrzywia to za kazdym razie przy wymianie bedzie trzeba toczyc. Biore pod uwage rozwiazanie problemu, i mam pytanie jaka piaste wybrac orginal czy zamiennik (jesli to mozliwe to prosilbym o nr czesi lub konkretne sprawdzone modele) oczywisicie wiem ze przy wymianie piasty znow lozysko sie powinno wymienic, ale moze jest mozliwosc jakos to wyciagnac nie uszkadzajac lozyska bo ma moze z pol roku. No i najwazniejsze czy robil to ktos w domu a czy lepiej oddac do serwisu, i jaka jest cena takiej piasty? Dzieki.za odpowiedzi :wink:

-- Dodano: Wt, 1 lis 2016, 08:06 --

Postanowilem zaryzykowac i chce kupic te czesc http://allegro.pl/mazda-6-08-12-zwrotnica-piasta-tarcza-lewy-przod-i6585401853.html tylko czy podejdzie caly ten komplet do mojej mazdy 2.0 w benzynie, bo tam jest z diesel. I czy lepiej wlasnie calosc zalozyc jak przyjdzie a czy zdjac piaste kupic lozysko i wlozyc? Tarca oczywiscie nowa pojdzie ;-)

Kolejne oferty,
http://allegro.pl/zwrotnica-piasta-lewa-przod-mazda-6-ii-gh-08-12-i6574656048.html

Lub nowa nie orginalna bez lozyska
http://allegro.pl/piasta-kola-przod-maz ... 59748.html

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 07:25 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 01.07.2014
Posty: 4182
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A ten Heniek który ci to zgiął? Jego może ścignij.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 09:30 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
Tylko ze po takim czasie to nic nie zrobie, powie ze to napewno nie on, ale z jego uslug juz nie skorzystam. Dlatego jestem zwolennikiem ile mozna to robic samemu. Moglby mi ktos potwierdzic czy te cale zwrotnice beda pasowac do mojego modelu?

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 11:11 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 104
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Piasty faktycznie się różnią
- benzyna nr GR1A-33-060A
- diesel nr GP9A-33-060A


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 17:00 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
Kurde ciekawe w czym bedzie roznica, szlag by to, a w niektorych aukcjach pisze do wszystkich modeli diesel i benzyna. Myslicie ze roznoca bedzie a czy tylko w nr czesci?;-)

Chodzi oczywiscie o wersje GH bo pod tymi nr sie wiekszosci GG pokazuja ;-)

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 17:18 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 01.07.2014
Posty: 4182
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Patrzyłem i w Intercars komplet łożysko z piastą i szpilkami do benzyny kosztuje bez jakichkolwiek rabatów ok. 480 PLN. Ja wiem czy jakieś używane cudo ze starym łożyskiem jest sens kupować? Ale to już ty sobie oceń czy suma kosztów nie będzie podobna, a jednak nowe to nowe.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 17:24 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
A moglbys rzucic jakims linkiem? Lub nr jak znalezc to w IC? Bo gdzies tam nie moglem tego dopatrzec :-( a z doswiadczenia powiedzcie, czy jest mozliwosc zrobic to wszystko w domu tzn wymienic te piaste z lozyskiem, bo jakos juz nie chce tego komus dawac, warsztat w miare wyposazony , tylko prasy brak ;-)

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 17:28 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 01.07.2014
Posty: 4182
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... -kola.html


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 17:37 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
Ale to jest na tyl no nie? Ja potrzebuje na przod ;-)

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lis 2016, 18:25 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 01.07.2014
Posty: 4182
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
O fuck. Faktycznie. Sorry. Jak tył kosztuje tyle to przód może być jeszcze droższy, albo poza samym łożyskiem nie będzie kompletów. ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 lis 2016, 22:05 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
Czyli chyba zostaje zaryzykowac i kupic te uzywke z diesla i miec nadzieje ze to jednak to samo bedzie ;-) no ale dziwna sprawa nie byloby tej czesci nigdzie, ciekawe dlaczego?

Znalazlem.cos http://allegro.pl/piasta-kola-przednieg ... 82813.html myslicie ze to napewno orginal? Jak tak to kupuje ;-)

-- Dodano: Śr, 2 lis 2016, 13:06 --

Ok zamowilem te piaste tylko to jest chyba bez szpilek, przeloze te state jakos bez problemu? I do tego zamowilem lozysko ntn. Jak wyglada montaz to trzeba lozysko wpracowac na piaste i pozniej wszystko tam do srodka a czy pierwsze lozysko tam wprasowac a pozniej piaste do tego?;-)

-- Dodano: So, 19 lis 2016, 22:05 --

Problem rozwiazany, w domu sprawdzilem dokladnie co jest krzywe , bez czujnika zegarowego, i wyszlo mi.ze piasta jest krzywa, wiec kupilem piaste, orginal za 200zl, do tego lozysko ntn tylko ze zle zamowilem, bo bez tego pierscienia magnetycznego, wiec odwiozlem do mechanika i powiedzialem mu zeby lozysko sam zamowil, i szczerze to nie wiem jakie tam zalozyl mowil ze 200zl kosztowalo. Tarcze rez zdazylo lekko przykrzywic wiec mechanik wlozyl nowa piaste i lekko podrownal tarcze i juz teraz nic nie bike. Wiec jakby cos to sprawdzajcie tez piasty przed wymiana tarcz ;-)

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lut 2017, 09:18 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 29.11.2015
Posty: 21
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Witam
Problem dotyczy bicia przy hamowaniu. Pierwszy krok - wymieniłem tarcze, tłoczki, klocki. Niestety po paru dniach problem powrócił.
Naprawa kolejna - tym razem wszystko - tarcze, zaciski etc.
Po paru dniach znowu bicie.
Na pewno nie są winne hamulce. Co wg Was może być problemem??

:pech:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lut 2017, 12:37 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 298
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Bicie masz na kierownicy czy pedale hamulca ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lut 2017, 15:06 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 296
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Wyminiles przód i tył? Ja się zmagam z biciem na hamulcu i przerywanym hamowaniu. Przód wymieniony, problem został. Stawiam na tył bo podczas jazdy gdy zaciagne ręczny też tak skokowo hamuje.

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 lut 2017, 17:28 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 296
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Wymieniłem dziś komplet tył textara i wszystko wróciło do normalności :)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lut 2017, 18:47 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 29.11.2015
Posty: 21
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Bicia czuć na pedale i kierownicy. Raz mocniej, raz słabiej, przy różnych prędkościach.
Na razie wymieniłem raz tarcze przód, z tłoczkami zacisków, klocki, zestaw naprawczy etc, po 4 -5 miesiącach powtórka, tylko jeszcze ekstra nowe zaciski. Dalej bije ...

Będziemy sprawdzać czy ewentualnie piasty sa proste, jak nie to chyba tylko tylne hamulce jeszcze. Choć tarcze mają rok dopiero.

Tak mnie ona wkurza ... :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 kwi 2017, 22:35 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 20.03.2017
Posty: 4
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mam to samo kolego masakra z tymi Hamulcami:/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 maja 2017, 08:46 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 29.11.2015
Posty: 21
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Wymieniłem tarcze tył, dalej bije :mad:
Wszystko nowe - przód z zaciskami, tył i przy hamowaniu dalej bije
Co to może być?? :mad:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 maja 2017, 16:26 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 83
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jak cały czas to może felga krzywa. U mnie też biły ale to była wina tarcz po wymianie spokój.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 maja 2017, 17:11 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 01.07.2014
Posty: 4182
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak są problemy z tylnymi heblami to się czuje na budzie, na pedale hamulca a nie na kierownicy. Tak jak koledzy napisali mogą to być też koła źle wyważone. Jak felgi nie ori to co z pierścieniami centrującymi. Założcie felgę bez nakrętek i zobaczcie czy sztywno siedzi na piaście, jak nie to albo nowe, albo metalowe a nie plastiki. Kolejna sprawa to wyp...rdolcie te blachy z tyłu tarczy. To jest osłona termiczna chroniąca gumy zawieszenia a nie przeciwpyłowa dla tarczy. Mam tak u siebie, zero jakichkolwiek problemów. A na pewno więcej powietrza dojdzie do tarczy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 maja 2017, 22:29 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 298
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Poszukaj w swojej okolicy kogoś kto ma wyważarkę Hunter z testem drogowym i wtedy będziesz miał odpowiedź co do samych kół.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.