Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 10 sie 2017, 18:54 
Świeżak
Offline
Od: 05.02.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Przyszło mi niestety do wymiany klocków i tarcz (mam już zakupiony zestaw)
Jedna rzecz mnie martwi... Postanowiłem ze zdejmę jarzmo i wyczyszczę je oraz zacisk i pomaluje (efekt jest piorunujący i cieszący oko) ale martwi mnie stan prowadnic które miały być wyczyszczone na warsztacie 2 miesiące temu a teraz musiałem je wyjmować w imadle dźwigając pół stołu (zapieczone zabrudzone i co gorsze niektóre bez gumek wewnętrznych). Kolejny raz zawiodłem się na polskich warsztatach. Druga strona wyglądała podobnie. Zakupiłem już 2 komplety prowadnic z gumkami i osłonami oraz smarem.

Moje pytania dotyczą wymiany gdyż prowadnice są różnej długości a niestety z jednej strony dłuższa była u góry a krótsza na dole a po drugiej stronie było odwrotnie... Jak jest prawidłowo ? i pytanie numer 2 jak poprawnie nanieść smar ? czy nasmarować same prowadnice (przed założeniem tej gumy czy po), czy tylko otwór w jarzmie czy jedno i drugie ? Prosiłbym o pomoc bo chce to zrobić w ten weekend i mieć z tym spokój. Jak wszystko wymienię to zrobię fotki

Tutaj przed i po czyszczeniu i malowaniu jarzm

Obrazek

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 14 sie 2017, 20:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Było już sto razy.
Poczytaj...
viewtopic.php?f=43&t=456

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sie 2017, 21:31 
Świeżak
Offline
Od: 05.02.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
dejwid napisał(a):
Było już sto razy.
Poczytaj...
viewtopic.php?f=43&t=456


Przeczytałem to po raz kolejny bo czytałem to już kilka razy ale może coś przeoczyłem, jednakże nic nie umknęło. Jest tam wiele dobrych porad i przydatnych, jednak na moje pytanie nie ma konkretnej odpowiedzi (jest jedna ale dotycząca tylnych hamulców a mi chodzi o przednie których konstrukcja minimalnie się różni)

Ogólnie już tydzień jeżdżę na nowych tarczach i klockach oraz prowadnicach i dla pragnących się dowiedzieć Dłuższa prowadnica u góry, krótsza na dole (w jakimś całkiem randomowym poście pojawił się schemat techniczny całego przedniego mechanizmu hamulców) a sposób smarowania wujek G przytoczył.

Pisząc posta staram się wcześniej upewnić czy nie ma gdzieś odpowiedzi. Czasami jest to trudne bo w kilkustronicowym poście na temat np hamulców pojawia się wiele wypowiedzi i wplątanych pytań na całkiem inne tematy często bardzo odbiegające i nie raz mi się zdarzyło że w połowie posta sprawdzałem czy to nadal ten sam, jednakże z wytrwaniem czytam wszystko i często znajduje to czego szukałem ale jak nie znajdę, lub jest kilka różnych teorii albo są sprzeczności lub niejasności to zakładam nowy wątek i liczę na jakąś pomoc. Korzystam z tutejszej wyszukiwarki i jeżeli nic nie znajdę to chyba znak że nie ma dokładnie tego co szukam, jeżeli jest to w niejasny sposób napisane skoro wyszukiwarka nie pokazała (a nie bede czytał całego forum)

Także temat uważam za zamknięty, problem rozwiązany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 wrz 2017, 22:36 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2016
Posty: 19
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Witam. U mnie zacisk hamulcowy lata w obu przednich kołach. Mysle że przez wyrobione prowadnice. Zamówiłem już część i na weekendzie zabiorę się za wymianę. Mam pytanie. Czy podczas montażu konieczne jest założenie tych podłożonych gumek na prowadnice. Dodam, że ostatnio miałem wymieniane tarcze i klocki i mechanik rozkręcił zacisk by nasmarować prowadnice i chyba zapomniał nałożyć tych gumek. Jakby was to wygląda?Obrazek

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 27 wrz 2017, 04:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Te gumy czasem znikają same z siebie. Bez nich luz na pewno będzie większy. Raczej

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 wrz 2017, 10:59 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2016
Posty: 19
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Damianko napisał(a):
Te gumy czasem znikają same z siebie. Bez nich luz na pewno będzie większy. Raczej
Dzięki. Zaloze je koniecznie i zobaczę czy powróci spokój i cisza do mojej kabiny.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 wrz 2017, 00:41 
Świeżak
Offline
Od: 05.02.2017
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Prawda jest taka, że (o dziwo) włożenie prowadnic z gumkami jest bardzo ciężkie, owe gumki się zsuwają, nie chcą pozostać na swoim "wykrojonym" miejscu i jest ponoć wrażenie że z tymi gumkami jest dużo ciaśniej.
Na kilka prób rzeczywiście pierwsze były tak jak wiele osób opisywało ale po odpowiednim przygotowaniu otworów w jarzmie oraz prowadnic wszystko idzie jak ma iść :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 paź 2017, 20:46 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2016
Posty: 19
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Dzisiaj wymieniłem te prowadnice. Nie było żadnego problemu z założeniem tych gumek na prowadnice a i gładko weszły one na swoje miejsce.
Stare już były wyrobione i bez tych gumek latały podpisując hałas na małych wybojach przy niskich prędkościach. Do tego uszczelki już zużyte. Auto ma przejechane 75 tys mil i na moje oko dość szybko ta część wymagała wymiany. Niemniej to groszowe sprawy a założenie 30min na kolo. Obrazek

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 lis 2020, 14:52 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
Witam, potrzebuje kupić jarzma tylnych zacisków, oryginał 440 zł/szt. chińczyk na Allegro NTY 50 zł/szt. Czy ma ktoś dostęp do pośredniej jakości jarzm ? W InterCars, Auto Partner itp. nic nie ma...
Albo używane w dobrym stanie. W moich jarzmach wyklepane są otwory na prowadnice i tłucze się zacisk na dziurach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lis 2020, 10:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jesteś pewny ze otwory w jarzmie się wyklepały a nie gumki na prowadnicach zużyły ?? Wątpię żeby gumka na prowadnicy wyrobiła dziurę w jarzmie które jest z żelaza !!!!;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lis 2020, 16:55 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
tylko to mi zostało, wymieniłem już wcześniej prowadnice z tymi gumkami na nowe Quick Brake, na miesiąc się uspokoiło teraz znowu zaciski gonią w jarzmach. Klocki nowe, tarcze ok, sprężynki na klockach są. W innych samochodach się już spotkałem z takim zjawiskiem, mam nadzieje że u mnie to pomoże


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 lis 2020, 20:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Aha ja znalazłem na AUTODOC jarzmo z febest ;)
Obrazek

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 wrz 2021, 09:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.08.2021
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Pytanko: jakim momentem przykręca się jarzmo zacisku hamulcowego z przodu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 wrz 2021, 20:01 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
U mnie całe życie w każdej mazdzie z wyczuciem dokręcam :wink:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 21 wrz 2021, 07:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Juras63 odpowiedź poniżej (90Nm +/-10):
jarzmo-zacisk-przod.PNG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sie 2022, 19:56 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam,

Niestety mam problem ze śrubami trzymającymi tylne jarzmo - górna się odkręcą ale za cholere nie moge jej wyjąć, dolna niestety się nie rusza, wszystkiego już próbowałem i łeb już trochę się zjechał. Jak wyciągnąć te górną śrubę? Z dolna pewnie będę musiał gdzies do mechanika podjechać. Muszę odkręcić i wyczyścić bo klocek mi nie bierze całej tarczy zostaję rdzawych rant od góry.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sie 2022, 06:39 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Jak nie idzie dużym kluczem, to faktycznie najlepiej będzie pojechać do mechanika. U mnie też było ciężko. Musiałem się bardzo mocno zapierać o ścianę aby ruszyć śrubę, ale puściła


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sie 2022, 09:00 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A co trzyma te drugą śrubę? Te gumki na srubach w jarzmie? Ona spoko się odkręcą ale nie chce wyjść z jarzma. Sruby kupię nowe ale może i jarzmo trzeba będzie też nowe?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sie 2022, 15:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Myślałem że piszesz o śrubach trzymających jarzmo do pojazdu. Śruby łączące zacisk z jarzmem są wkręcone tylko do zacisku. Wewnątrz jarzma w górnej śrubie jest gumowa końcówka a w dolnej nie ma nic. Ja u siebie wybijałem jedną śrubę przecinakiem. Reszta wyszła ręcznie lub podważając śrubokrętem. Czytałem też że niektórzy musieli rozgrzewać jarzmo palnikiem. Warto też zdjąć gumowe osłony i napsikać do środka preparat do czyszczenia tarcz, bo on rozpuści smary i brud. Potem można jeszcze napsikać preparat do odkręcania śrub.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sie 2022, 16:41 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Górna się odkręca ale nie wychodzi wiec raczej ją jak mówisz jakimś przecinakiem na siłę wybije, wyglada na to że te gumki ją jakoś blokują. Dolna nie chce się ruszyć. Na razie popsikalem ją wd40 ale wrócę do niej w tygodniu bo jak coś pójdzie nie tak, urwie się itd. to zostanę bez auta a to nie wchodzi w grę na początku tygodnia. Myślę że samo jarzmo będzie ok, zamówię tylko nowe sruby na ebay.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 sie 2022, 07:09 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Jak będziesz wybijał przecinakiem to na bank skrzywisz,a nawet jak będzie minimalnie krzywa to po montażu zacisk nie będzie chodził prawidłowo. Koło może się grzać. Przerabiałem temat. Najlepiej kup 2szt śrub. Jarzmo dobrze wykręcić, w imadło i porządnie wyczyścić, ja nawet dobierałem wiertło minimalnie większe od śruby i rozwiercalem rdze, bo ruszyć pilnikiem nie pomaga.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 25 sie 2022, 10:15 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Czas operacji też ważny, wole pogiąć śruby i wstawić nowe niż bawić się w pół dnia w wyjmowanie starych zardzewiałych.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 sie 2022, 20:15 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Jest jeszcze opcja że się urwie łebek i wtedy zaczyna się zabawa :-P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 sie 2022, 15:35 
Nowicjusz
Offline
Od: 09.11.2016
Posty: 48
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Sruby kupilem nowe ale niestety nie udało się wykręcić tej jednej starej. Mimo wszystko wszystko wyczyszczone I się zobaczy jak będzie brało tarcze.
Zasyfione było konkretnie i klocki nie ruszały się jak trzeba.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 mar 2024, 15:07 
Amator
Offline
Od: 15.08.2021
Posty: 63
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
HELP!

Wymieniam prowadnice z przodu GH. Są różnej długości. Dłuższa górna czy dolna?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.