Teraz jest Cz, 29 cze 2017, 13:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 12 cze 2016, 02:20 
Świeżak
Offline
Od: 24.04.2015
Posty: 19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
:poker: Witam wszystkich ! Ja opiszę jak zachowuje się w mojej szóstce pedał hamulca i poproszę o zdiagnozowanie gdzie jest przyczyna takiego zachowania. Otóż samochód zatrzymany, silnik pracuje i po wciśnięciu pedału hamulca pedał jest twardy - ale pomaleńku schodzi w dół. Nie schodzi do samej podłogi - ale dość nisko. Hamulce są w miarę dobre- mam na mysli skuteczność. Płynu nie ubywa. Wycieku nie ma. Na zgaszonym silniku tego efektu nie ma- czyli pedał jest wysoki i nie schodzi w dół. Doradźcie gdzie jest przyczyna tego dziwnego zachowania pedału hamulca. Z góry dziękuję za podpowiedzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 cze 2016, 11:19 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 317
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
wymiana płynu i odpowietrzenie
dobrze by było rozebrać i wyczyścić nasmarować zaciski


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lip 2016, 19:44 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.08.2014
Posty: 220
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Cześć.
Mam takie pytanie: chodzi mi o prowadnice od tylnich jażm. Jedne maja taką gumkę na koncu a drugie nie. Te z gumka gdzie maja byc umiejscowione? u góry czy na dole??? Dziękuje


Wysłane z iPhone


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 lip 2016, 22:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3017
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
TOMASZ napisał(a):
Mogę potwierdzić - prowadnica z gumką jest na górze.

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 lip 2016, 04:13 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.08.2014
Posty: 220
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Dziekuje Tomasz


Wysłane z iPhone


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 lut 2017, 21:25 
Świeżak
Offline
Od: 24.04.2015
Posty: 19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
flywin napisał(a):
wymiana płynu i odpowietrzenie
dobrze by było rozebrać i wyczyścić nasmarować zaciski

Witam ponownie !
Dziś wreszcie zabralem się za usunięcie mojej usterki. Zrobiłem jak proponowaleś - wymiana plynu i odpowietrzenie. Jeśli chodzi o odpowietrzanie --- operację tę zrobiłem jak w "maluchu" - czyli na zgaszonym silniku, wylączonym zaploniei od najdalszego koła do najbliższego. Poza tym wymieniłem pompę hamulcową i jest zdecydowana poprawa ! Pompę hamulcową miałem od anglika i musialem trochę inaczej wykrzywić przewody hamulcowe od pompy hamulcowej do pompy ABS-u. Jutro jeszcze z tymi zaworkami od pompy vacum się zakoleguję i myślę że będzie ok. O rezultatach napiszę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 11:14 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Ja mam podobny problem. Podczas hamowania pedał zaczyna się robić coraz twardszy i ciężej go wciskać. Podczas stania na światłach jak wciskam mocno to powoli schodzi do pewnego momentu i dziwne bo po tym mam wrażenie jakby auto lepiej ciągnęło. I czasami po paru takich mocnych przytrzymaniach wszytko jakby wraca do normy i pedał nie twardnieje podasz hamowania. Dodam jeszcze ze którego dnia po jeździe prawego tylnego koło było czuć jakby zapach spalonej gumy. Pytanie co to może być? Servo? A może coś z pompą vacum?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 12:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 564
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Lumi, propo tego zapachu to możliwe że hamulce (klocki) nie "odbiły", zawiesiły się. Kiedyś w busie ręczny nie chciał mi puścić i też smierdzialo, dodatkowo tarcza jak i felga grzała się strasznie.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 09:59 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 285
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Cześć. Grzeje mi się tylnie prawe koło. Rozbierałem już zacisk tydzień temu i stwierdziłem ze tłoczek ciężko chodzi. Czy mogę wykręcić ten tłoczek żeby go wsrodku przeczyścic, czy później będę miał problem ze wkręceniem go? Nie chce rozbierać całego zacisku i później odpowietrzyć cały układ tylko wykręcić, przeczyścić i go wkręcić spowrotem. Czy jest taka możliwość, czy się zapowietrzył układ? Dodam ze nie mam klucza do tłoczków tylko go żabką wkręcam.

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 13:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2942
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Jak wyjmiesz tloczek, to płyn wyplynie.

Tłoczek tylnego zacisku zawsze wkręcamy do końca, np przy wymianie klocków itp.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 18:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 285
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Millerek dzięki :)

Wysunąłem do połowy tłoczek i odchyliłem gumę a pod gumą pełno brudu, coś tam przeczyściłem tą gumę ale zbytnio to ciężko się tam dostać, ale zmywaczem w spreju popsikałem i nasmarowałem smarem. Zobaczymy czy coś pomoże.
Ale tak czy siak nie obejdzie się bez zestawu naprawczego lub nowego zacisku, no bo uszkodziłem tą gumę :x

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lut 2017, 21:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 508
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Bylem dzis na corocznym przegladzie i gosc mnie poinformowal ze mam wieksze opory toczenia na lewym przodzie. Mial ktos podobny problem, podejrzewam zabrudzony zacisk.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lut 2017, 11:36 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.11.2015
Posty: 238
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Rozbierz wszystko albo zacisk zabrudzony albo tloczek juz ciezko chodzi. Prosta ale brudna robota. pozdr


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2017, 18:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 508
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Ok rozebrałem zacisk, oczywiście wszędzie syf. Wszystko poczyszczone ale jest jedna rzecz, te druciki trzymające klocki wysypały się połamane. Rozumiem że mogę bez nich jeździć bo generalnie klocki trzymają się na tych blaszkach? Jeżeli jest konieczne ich założenie to da radę gdzieś kupić osobno, mam jeszcze sporo na klockach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2017, 18:32 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 261
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
One nie trzymają klocków tyko rozpychaja je aby podczas gdy auto nie hamuje dotykały tarczy :)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2017, 18:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 508
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Na pewno maja powodować dotykanie do tarczy a nie oddalania (rozpychania) od tarczy w momencie braku hamowania?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2017, 22:42 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 261
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Masz rację oczywiście, mój telefon zjadł słowo w poprzednim poście. Wybacz :)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lut 2017, 23:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2942
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Druciki zrobisz ze szprychy rowerowej :)
Mają tylko rozpierać klocki....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lut 2017, 19:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 508
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Ok to już się zrozumieliśmy. Szprychy niestety brak :) Na razie jeżdżę i nie widzę różnicy także kiedyś jak znajdę chwilę to się tym zajmę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 mar 2017, 17:18 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Jestem po diagnozie u Jaksy i niestety u mnie problem z hamulcami to wina magistrali olejowej. Czymś się przypchała, idzie za mało oleju do pompy i taki jest efekt. Roboty dużo bo zdjąć trzeba klawiaturę i rozrząd. A ze do wymiany rozrządu zostało 20 tys to zdecydowałem się go przyspieszyć więc łączny koszt wyjdzie nie mały. Jeśli ktoś będzie miał objawy twardniejącego pedału i po trzecim szybszym naciśnięciu auto już tylko zwalnia (bo nie hamuje)to może mieć podobnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 mar 2017, 17:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2942
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Diagnoza odnosi się do zapchania tejże magistrali wewnątrz wałka rozrządu, nim doprowadzony jest olej silnikowy do smarowania pompy VACUM czyli pompy podciśnienia. Ta pompa VACUM daje podcisnienie do serwa hamulca.

Tak to idzie, jeśli po trzecim naciśnięciu pedału hamulca, robi się twardy i brak jest skutecznego hamowania, oznacza że tracisz podcisnienie w serwie hamulca. Po chwili u ciebie troszkę wzrasta ale niewystarczająco do skutecznego hamowania.

Ta magistrala olejowa w walku rozrządu zapycha się tym samym co nieszczęsy smok olejowy, czyli koniec końców dochodzimy do podkladek pod wtryskami. Ale, podejrzewam że hamulec jest objawem starej starej sprawy z podkładkami pod wtryskami, no chyba że jest odwrotnie.

Jaksa pewnie sprawdził podcisnienie pompy vacum i może stwierdził słabą wydajność, zajrzał do niej, możliwe że jest mocno zużyta, że jest sucha, brak oleju wewnątrz a jak brak oleju to niedrozny kanał olejowy wewnątrz walka rozrządu. Tak przypuszczam.

Ogólnie sporo pracy, naprawdę sporo bo wyjęcie wałka to nie takie niby nic.

Ale, skoro Jaksa, itd, to finał musi być mocno zadowalający i obiecujący.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 mar 2017, 18:59 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Dlatego sam podejrzewałem pompę vacum. Nie znałem tylko przyczyny niepoprawnego działania. A Jaksa już po przejechaniu paru metrów stwierdził że to to. Powiedział też ze zdejmą michę i zajrzą do smoka. Choć 30 tys temu był kontrolowany i był czyściutki. Byłem akurat przy tym i widziałem więc stwierdziłem że nie ma co wyciągać wtrysków i wymieniać podkładek skoro jest ok. Jak widać niekończeni. Olej staram się wymieniać co max 15 tys, ogólnie dbam o auto ale czasami widać to nie wystarczy. No i mam nadzieje ze pompa nie chodziła zupełnie na sucho i nie jest "zarżnięta"
Mam jeszcze pytanie. Wiem że wspomaganie jest elektryczne ale mam wrażenie że wraz z hamulcami czasami słabsze było też wspomaganie. Czy tam też idzie olej to sama drogą co do pompy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 mar 2017, 19:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2942
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Nie. Wspomaganie to inna para kaloszy i zupełnie nie związana z całym ukl hamulcowy.
Jestem troszkę zdziwiony sposobem zdjagnoziwania usterki przez jakse, równie dobrze może to być jakaś nieszczelnośc pomiędzy vacum a serwem, no ale ja to nie Jaksa który przerobił mazd tysiące;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 mar 2017, 21:06 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 285
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Millerek napisał(a):
Druciki zrobisz ze szprychy rowerowej :)
Mają tylko rozpierać klocki....


Hej, ja nie mam tego druciku na klockach co rozpiera je, jak on wygląda bo bym dorobił ze szprychy :D

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 mar 2017, 21:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2942
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Litera V
Długość ramion około 4cm.
Na końcach ramion zagięcie w dół, pasujące w otwory w klockach, długość 3-4mm.
Rozwarcie ramion dopasujesz na oko tak, żeby rozpychaly klocki. Noni żeby wszystko Sue zmieścilo..
To tak bardzo ogólnie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 mar 2017, 21:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 285
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Millerek dzięki przyjacielu, w sobotę będę się za to brał <spoko>

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 mar 2017, 22:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2942
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
No i nie może dotykać tarczy hamulcowej, dasz radę.
Ważne żeby spełniało swoją rolę i nie przeszkadzało bo miejsca jest jak na lekarstwo :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 maja 2017, 13:17 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 367
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: śląski
Jestem po wymianie tarcz i klocków.
Przejechałem 4km i efekty na zdjęciach, wszystko ok, tak powinno być? Jeździć dalej aż się wytrze, bo tarcze nagrzały się jak nienormalne? Poparzyłem sobie palce...
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 maja 2017, 13:47 
Wtajemniczony
Offline
Od: 17.05.2015
Posty: 168
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
O ile jeszcze nie zajechałeś tarcz/klocków to czym prędzej przywróć układ do sprawności ;)

Układ nie działa jak powinien, bierze tylko kawałkiem czyli najprawdopodbniej na suwakach jest problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 maja 2017, 16:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2942
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Źle założone klocki, do poprawy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.