Teraz jest N, 9 maja 2021, 11:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 252 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 24 cze 2019, 13:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 505
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
zależny jak wygląda regeneracja
ogólnie regeneracja powinna wyglądać , rozebranie zacisku i jarzma na części pierwsze ,
później piaskowanie elementów, malowanie proszkowe lub konwencjonalne założenie nowych uszczelnień, tłoczka i prowadnic wraz z smarem specjalnym do hamulców
ostatni etap to złożenie całości, wymiana płynu Hamulcowego min DOT 4 ESP i odpowietrzenie hamulców wraz ze sprzęgłem ( dot. skrzyń manulanych)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 cze 2019, 13:20 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 253
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Rozwinąłeś temat. Tak sobie to wyobrażam jeśli chodzi o regenerowanie zacisku <spoko>
Zwykła naprawa jest tylko naprawą a nie regeneracją.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 cze 2019, 13:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja tez tak sobie to wyobrażam. Firma znana, polecili mi ja maja stronkę itd. Dlatego tez się skłaniam nad dobrym zamiennikiem Marco, trw, febest. Mam 2 lata gwarancji i już. Niektóre firmy biorą kaucje i chcą zwrot starych zacisków np trw, textar wiec nie wiem czy to nie są zregenerowane oryginalne zaciski przez te firmy. Dobre jest tez to ze najpierw dojdą zaciski wymienię i dopiero wyślę stare, czyli auto mam cały czas do dyspozycji ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 24 cze 2019, 13:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1820
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Lucasbadboy tarcza tył do zacisków 6MPS ma 314mm średnicy. Jakbyś napisał z 3 miesiące temu, to sprawdziłbym organoleptycznie :wink:
16" to 406,4mm - trzeba odliczyć z 10mm na grubość ścianek felgi:

Obrazek


Zacisk nie powinien "wystawać" około 100mm nad tarczą. Tak to wygląda u mnie:
Obrazek

Na chwilę obecną nie mam 16" żeby przymierzyć.
Ale postaram się zmierzyć ile mm zacisk wystaje ponad tarczę.

Co do pytania: nowe czy regenerowane - wybieram regenerowane.
Zregenerowane zaciski w PL to 190zł z wysyłką bez oddawania swoich.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 sty 2020, 16:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Cześć Viktor
Pisałem z Michałem z mazpart i zregenerowany fabrycznie zacisk w firmie a.b.s. To Ok 340zl i do zwrotu stary ;). Ogłoszenia jakieś tam są w internecie i wahają się od 150-200zl ale jak to jest zregenerowane to znak zapytania. Do tego jarzma bym wymienił No i klocki bym musiał z tej strony co się starł ten jeden wrrrr niedawno założone Kuzwa ate;(. I robi się Ok 1000 zł hehe ale powinien być spokój na lata.
Z Mps a narazie zrezygnuje, doradzono mi żeby tylko na przod sobie wrzucić jak już.

-- Dodano: 5 stycznia 2020, o 16:46 --

Panowie kupiłem zregenerowane zaciski na tył. Pytanie czy mogę wymienić stopniowo (jak czas mi na to pozwoli, będę to robił po pracy ok18stej weekendy ciagle wyjazdy ) czyli najpierw lewa za 2-3 dni prawa strona?? Będę wymieniał tez przewody na te w oplocie. Pytanie czy przy wymianie np prawej strony może zapowietrzyć się tez reszta układu?? Czy każdy przewód osobno dochodzi do pompy i to niemożliwe??? No chyba ze zabraknie płynu w zbiorniczku....

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 05:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 519
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Lucasbadboy możesz to robić na części tylko zrobisz sobie więcej pracy. Kilka razy odpowietrzać układ i w ogóle... W teorii nie powinno się zapowietrzyć wszystko ale różnie z tym bywa bo trochę czasu Ci zejdzie a grawitacja działa i powietrze może pójść do góry. Więc najlepiej zrobić to na raz. Jeśli o 18 byś zaczynał to w 2 godzinki powinieneś zrobić obie strony bez problemu w domowych warunkach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 10:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No dwie godzinki to w sumie nie dużo, dał bym radę ;). Pytanie, wymieniam pierw prawa stronę (przewód i zacisk) odpowietrzam i przenoszę się na lewa stronę, czy po wymianie lewej strony może na nowo zapowietrzyć się prawa ?? :). ja myśle za najlepiej by było wymienić oba zaciski i na samym końcu odpowietrzyć wszystko razem z przodem ;).
Mam to urządzenie do odpowietrzania, jeszcze nie wiem jak działa ale ponoć bardzo łatwo się odpowietrza układ ham. ;)
Obrazek

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 17:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6556
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Po zdemontowaniu zacisków musisz zaślepić odkręcone przewody bo zacznie z nich wypływać płyn, wiadomo bo zbiorniczek jest wyżej niż przewody.
Wskazane zaslepienie przewodów, zginanie i ściskanie nie jest wskazane bo wewnątrz jest oplot stalowy który może ulec uszkodzeniu.

Wymienisz też te elastyczne przewody?
Ok, nie ma problemu...

Na nowe zaciski zakładasz nowe przewody, zakładasz całość na samochód etc.
Stare zaciski które sobie tam wiszą ze starymi przewodami odkrecasz w miejscu połączenia sztywnego przewodu z elastycznym, oczywiście dbając o czystość połączenia aby syf nie poszedł do nowego zacisku i zmieniasz przewody/zaciski stare na nowe.
Możesz wymieniać najpierw sam przewód, przepuścić trochę starego płynu przez sam przewód i dopiero przykrecić go do zacisku.
Jak ci wygodnie, zadbasz o czystość to bez różnicy a zaoszczędzisz trochę czasu.

Oczywiście zakładasz linkę ręcznego, tłoczek wkrecasz do środka zgodnie ze sztuką.

Proponuję wymianę obu zacisków od razu, mniej roboty ze ściąganiem kół i podnoszeniem auta.

Odpowietrzanie, zaczynasz od tej strony która jest najdalej od zbiornika/od pompy ABS. Możesz pobawić się tym zestawem ale ja preferuje pomoc osoby drugiej.
Jedna pompuje druga odpowietrza.
Odpowetezasz cały układ, cały i dwa razy nie zaszkodzi.

Oczywiście ręczny sam z czasem się ułoży, stare klocki zostają tam gdzie były nie zmieniasz ich starego położenia, chyba że masz klocki nowe...

No i najważniejsze, pilnujesz aby płyn w zbiorniczku nie spadł poniżej minimum.
Jedno odpowietrzanie osi na trzy razy na oś i ponowna dolewka.
Chyba że, chcesz wymienić od razu płyn, to starego płynu w zbiorniczku musi być jak najmniej aby nowy był mniej zmieszany ze starym.

Dla wprawionego to dwie godziny, dla uczącego się 4h będzie mało

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 20:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam Millerek
Jak zwykle fajne wypracowanie strzeliłeś :wink: dzięki przyda się ;). Tarcze i klocki wymieniałem 1.5 roku temu (wszystko ATE) przejechałem 15tys km wiec nie wymieniałem na nowe:).
A wiec, odpadł dzisiejszy wyjazd i zrobiłem jeden zacisk :-P
Ogólnie trochę ciężko było. Wiadomo 10-letnie auto, śruby trzymały. Dobrze ze przy wymianie kół na zimowe popsikałem wszystkie wd40 ;). Do tego stare zaciski były czerwone, a nowe (zregenerowane srebrne) wiec musiałem odkręcić i pomalować jarzmo na srebrno. Tu straciłem dużo czasu. Następne, miałem problem z tą zawleczką, co podtrzymuje przewód w miejscu połączenia elastycznego ze stałym. Nie chciała się ruszyć, do tego była popsikana konserwacja kiedyś :arrow: masakra. Na szczęście puściła :).
Obrazek
Prowadnice co kupiłem do wymiany z autofren różnią się od oryginalnych :/ to mazdy:
Obrazek
A to zamiennik :
Obrazek
Zamontowałem stare, jak myślicie, dużo to zmienia ze nie ma tych wycięć?? Ogólnie są trzy nacięcia na prowadnicy...

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 21:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6556
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Prowadnice działają jak tłoczek strzykawki, i muszą płynnie się przesuwać.
Te wzdłużne nacięcie powoduje swobodną migrację powierza i ewentualne smaru którego nie może być za dużo bo to też utrudnia wyrównanie jakiegoś tam ciśnienia.

Łatwo można to sobie zobrazować wkładając samą prowadnice po uprzednim solidnym nasmarowaniu...
Jak będzie mocno odbijać to taki efekt prowadzi do ściskania zacisku i jarzma co w konsekwencji służy do szybszego zużycia jednego klocka.

Osobiście wolałbym mieć prowadnice z wycięciem niż bez.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 21:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No ja też, dla tego zamontowałem stare :). To jak oni produkują te zamienniki odbiegające tak daleko od oryginału?? Przecież to bez sensu wrrrr muszę znowu wydać kasę i kupić innej firmy, No, albo szarpnąć się na oryginały ....

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 sty 2020, 21:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6556
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Możesz samemu zrobić dwa wzdłużne rowki na wzór oryginału. Ważne aby nie miały zadziorów które mogą uszkodzić wewnętrzną stronę otworu
Wiem że rzeźba, ale to w niczym nie przeszkadza.

Chodzi tylko aby nie było efektu zamkniętej strzykawki gdzie chcesz wcisnąć tłoczek do korpusu z zamkniętym wylotem powietrza.

Jak będziesz robić drugą stronę, to sprawdź najpierw jak ten zamiennik się zachowa. Przesmaruj i samą prowadnice postaraj się włożyć. Jak będzie się chować sama cała do środka to będzie ok, może średnica jest ciut mniejsza i to już wystarczy

Albo teraz na tym starym zacisku się pobaw, zobacz jak będzie pracować.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 7 sty 2020, 10:47 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 509
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Nie musi być żadnych nacięć. Częstym błędem jest za obfite posmarowanie, wtedy prowadnica nie będzie się chowała całkowicie w jarzmie i dalej się dzieje jak Millerek opisał.

_________________
pomoc w stage1 / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 7 sty 2020, 20:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5653
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
24 czerwca 2019, o 11:53 Lucasbadboy napisał(a):
Myślałem też kupić zregenerowane zaciski od mazdy Mps i założyć narazie tylko na tył, żeby rozłożyć koszty. Tu mam tez pytanie czy koła 16” wejdą na zacisski tylne od Mps a??? Bo na przod to wiem ze nie, trzeba minimum 17”.


Założyłem u siebie 16tki na tył i było na styk, tzn lekko ocierał o ciężarki. W zależności jeszcze jakie one są grube, bo jeżeli jakieś cienkie to spokojnie można zakładać.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sty 2020, 21:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dobra zrobiłem <spoko>
Od strony gdzie się blokował, jeden klocek był zjechany 70%, wiec wymieniłem klocki na nowe :) . Z drugiej strony gdzie zacisk pracował prawidłowo klocki leciutko zurzyte(przejechane 15tys km od wymiany tarcz i klocków) wiec zostały :).
Obrazek
Obrazek
To urządzenie do odpowietrzania coś słabo działa ;). Albo mój kompresor nie nadąrza z powietrzem....wiec było odpowietrzane z moja druga połową <disco>
Teraz żeby nie było tak kolorowo :roll: , po zamontowaniu wszystkiego zaciągam ręczny i dupa nic nie hamuje :?
No to mówię trzeba wyregulować pod schowkiem. Dokręciłem tą śrubę do końca i trzyma ale nie za mocno, a żeby go zaciągnąć muszę zamknąć podłokietnik po o niego uderza:(. Pytanie, o co Kuzwa chodzi ?? <oczy>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sty 2020, 22:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6556
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Niepotrzebnie kręciłeș w kabinie..., musisz teraz odkręcić na tyle ile było wcześniej.

Wkręcić tloczki do końca, złożyć do kupy wszystko, nawet nozny ham będzie słabszy na początku, ale to wszystko... i nic więcej.!
Z czasem jak klocki się ułożą, ręczny się dopasuje automatycznie.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 12:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Millerek ale jak dopasuje się automatycznie ?? Przecież to nie jest elektryczny ręczny jak twój;). Linka jest tej długości co jest. Po odpowietrzeniu, padał hamulca był twardy, tak jak powinno być, zaciągam ręczny na Maxa idę zobaczyć jak trzyma i kolo kręciło się bez problemu buuuuu dziwna sprawa. Nawet nie wiem gdzie szukać przyczyny :sad: .

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 12:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6556
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Grrrr...
A samoregulator w zacisku wewnątrz tłoczka jest? czy nie ma?
No jest, więc tam nic nie robisz oprócz wkrecenia go (tłoczka) do środka.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 12:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Kuzwa znowu muszę rozbierać?? :) no to ok zrobię tak jak mówisz. Z obu stron odkręce tłoczki i pojadę się przejechać, pohamuje trochę i potem zaciągne ręczny zobaczymy co będzie :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 12:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6556
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie odkręcić tylko Wkręcić do środka

Tak, ale najpierw poluzuj linkę do pierwotnego stanu.
I..., jak te tloczki wkrecisz do końca to tak zostawiasz i montujesz całość.

Wyjeżdżasz, hamulec jest słaby na początku, więc lepiej przed jazda nacisnij parę razy pedał hamulca.

Z czasem, jak klocki się dotrą, po drodze na postoju i tak używasz ręcznego, więc skuteczność będzie mieć dopiero po którymś tam razie ale najpierw klocek musi się dotrzeć do tarczy.

Cierpliwości.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 19:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No wkrecić, pomyliłem się :-P
Mądrze piszesz, coś w tym jest :wink: dam znać jak poszło:)

-- Dodano: 10 stycznia 2020, o 19:22 --

Millerek, bez odkręcania niczego, pojechałem się przejechać i się wszystko ułożyło, ręczny działa jak należy <spoko> . Masz u mnie dobre wino za dobre rady hehe :wink: dzięki

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 21:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6556
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Cieszę się że pomogłem
PS, chciałem jakoś Ciebie zmotywować do ustawienia naciągu ręcznego na pozycję oryginalną i wkrecenia tloczków. Poprostu tak książka serwisowa mazdy wskazuje, nic więcej.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 lut 2021, 17:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.10.2018
Posty: 47
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Drodzy koledzy. Zauważyłem dziś, że tylna tarcza jest cała skorodowana. Wniosek - klocek nie przylega prawidłowo do tarczy podczas hamowania czyt. zapieczone prowadnice/tłoczek. Z podobnyn tematem zmagałem się z przodu widocznie czas wziąć się za tył. Z racji tego, że jeszcze go nie rozbierałem a warunki w garażu nie są zbyt sprzyjające dłuższym posiedzeniom wolę się przygotować. Niestety fotorelacja na forum nie działa więc może ktoś z Was zechce podesłać kilka fotek jak rozebrać tylne zaciski i na co zwrócić szczególną uwagę, żeby praca poszła sprawnie i bez komplikacji.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 10:04 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 509
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Wszystko zależy od tego jak mocno zapieczone są prowadnice. W innym aucie kiedyś musiałem grzać acetylenem żeby puściło. Przyda się też zestaw do wkręcania tłoczka. A tak filozofii nie ma.

_________________
pomoc w stage1 / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 12:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Prowadnice w gh to masakra jakaś. Co zmianę kół zima/lato je smaruje i czasami trafi mi się ze są prawie suche. Zazwyczaj z tylu. Nie wiem czemu.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 lut 2021, 21:58 
Bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 280
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Mam to samo, wymieniałem komplet z tyłu. Wszystko złożone jak w książce pisze, gumki sprawne mięciutkie. Zmieniam koła myślę sprawdzę, jedna strona już stała.
Zestaw do wkręcania tłoczka wskazany.
Jak robiłeś przód to fotorelacja Ci nie potrzebna.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lut 2021, 09:18 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 327
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Gdzieś słyszałem, że pomaga wrzucenie na tył MPS. Wtedy zapomina się o tym problemie, ale to tylko gdzieś tam słyszałem.
U mnie dodatkowo problemem jest zacinający się mechanizm ręcznego na zacisku.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 12 lut 2021, 13:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1820
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Potwierdzam, zaciski od MPS-a są inaczej zbudowane, nawet przy -22 ręczny odpuszcza :)

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 lut 2021, 15:12 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 327
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
W takim razie cieszę się, że czekają już na wiosnę :-D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2021, 08:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Tak tylko żeby je założyć trzeba wywalić osłonę tarczy. A wielkość tarczy ile.sie różni w porównaniu do serii ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 252 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.