Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pt, 26 maja 2017, 16:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Tak jak pisałem, przejechałem tylko dookoła bloku na nowych tarczach.
Ułoży się samo czy lepiej rozebrać jeszcze raz?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 maja 2017, 17:25 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Ja bym rozebrał. U siebie gdy wymieniłem to od razu brało całą powierzchnia klocka. I na początku też się były bardzo ciepłe, teraz działa jak należy.

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 maja 2017, 21:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Niektóre klocki, są odpowiednio robione na lewy i prawy. Różnica może polegać na blaszkach lub wystających "nitach".
Źle założone obawiają się jak na powyższych zdjęciach.
Warto zwrócić uwagę na "trzymanie" klocków w prowadnicy (tam są niewielkie blaszki), warto wyskrobać brud rdzę itp.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 27 maja 2017, 21:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Rozebrałem dzisiaj wszystko jeszcze raz, przeczyściłem co się dało i na wszystkie możliwe sposoby. Smar specjalny do hamulców na wszystko i wszędzie. Tłoczki wkręcone na maksa do końca i działa pięknie! Kolejny raz się przekonałem że mechanicy to kurwy i nie warto do nich jeździć.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 maja 2017, 21:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 13.08.2015
Posty: 1178
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
No niestety tak to jest. Są fachowcy i amatorzy (partacze)

Nakryklołch żech ze mobilnioka.
Ruch Chorzów - Legenda bez końca.

_________________
Ruch Chorzów - Legenda bez końca, nigdy nie zginie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 maja 2017, 10:01 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam panowie,mam pytanko bo 2 dni temu przy wyjezdzie nad morze z rodzina zagrzal mi sie hamulec z tylu,zaczelo sie mocno dymic i szybko zjechalem a hammerite na tarczy az babelkowal jak bym wode gotowal,normalnie masakra,pojechalem do znajomego oczywiscie powoli i powiedzial ze to sprezyny od recznego suche i zardzewiale i sie zapiekly,przeczyscil i nasmarowal i pojechalem dalej,oczywiscie teraz wymienie oba zaciski w calosci na nowe bo juz wcesniej mialem problem z tloczkiem z tylu a tak w trasy nieda sie jezdzic,pytanie czy tarcze z tylu musze wymienic?,klocki to na bank ale tarcze sa w sumie nowe,kolo co mi robil mowil ze nie trzeba wymieniac tarcz co sadzicie?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 maja 2017, 10:07 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.08.2014
Posty: 226
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Jak je pokrzywiło i biją to tak ale według mnie należało by to sprawdzić najpierw.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 28 maja 2017, 13:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Dokładnie, jak pokrzywiło tarczę, a mogła z przegrzania się wygiąć, to trzeba wymienić też tarcze, bo będzie tak jak u mnie na krzywej tarczy klocek się obracał i wycierał i grzało się wszystko. Sprawdzić, w razie czego wymienić przy okazji wszystko dokładnie wyczyścić i nasmarować. Mi taka robota zajęła 3h pod blokiem, wszystko na spokojnie sobie robiłem.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 maja 2017, 19:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
hip81 napisał(a):
powiedzial ze to sprezyny od recznego suche i zardzewiale i sie zapiekly,przeczyscil i nasmarowal i pojechalem dalej

Tu bym polemizował. Sprężyna na zacisku, ta od ręcznego może być sucha i zardzewiała. Ona ma za zadanie odciągnięcie łapy po zwolnieniu dźwigni ręcznego. Jeśli łapa nie wraca do pkt. 0, czyli po zwolnieniu nie opiera się na kołku oporowym, to problem tkwi wewnątrz mechanizmu ręcznego: zapieczony/zardzewiały sworzeń bądź łożysko igiełkowe.
Podejrzewam, że u Ciebie problem był/jest w prowadnicach bądź w tłoczku.
Albo regeneracja zacisków, albo wymiana. Decyzję już chyba podjąłeś

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 maja 2017, 22:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dobrze prawisz :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 cze 2017, 11:57 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Tak decyzja zapadła, to aż nie taki wielki koszt a z racji tego że hamulce w mazda ch to piata Achillesa to wymienię na nowy i spokój, przy okazji wymienię płyn,dzięki za odpowiedzi

-- Dodano: Pn, 29 maja 2017, 17:22 --

Chopaki poradzcie ktore zaciski na tyl beda lepsze TRW czy Brembo?

-- Dodano: N, 4 cze 2017, 12:57 --

Jednak cena tych co proponowalem dosc duza i wybralem zaciski Budweg Callipers,firma dunska ponoc spoko jesli chodzi o zaciski,no ale sprawdze to sam po jakims czasie,pozdro


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 cze 2017, 18:57 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Zmieniałem ostatnio w mażdzie z tyłu klocki i tarcze hamulcowe.Wszystko ładnie wyczyściłem i nasmarowałem,ale zauważyłem że z jednej strony tarcza się troszkę grzeje.Jak podniosę auto i obracam kołem to troszeczkę przyciera,ale jak złapię za zacisk i delikatnie pociągnę do siebie to coś się zwalnia chodzi lużno,do momentu gdy znów nacisnę na hamulec i tak w koło macieju. Nie wiem czy dobrze myślę ,ale jeżeli przyczyną był by przytarty tłoczek to jak pociągnę za zacisk to by odpuszczał,czy może to być coś innego?. :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 cze 2017, 19:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, za dużo smaru w prowadnicach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 cze 2017, 19:13 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Ale właśnie nie dawałem dużo ,a prowadnice chodzą leciutko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 cze 2017, 19:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Aha, a wciskają się do końca? Tzn jak zdejmiesz zacisk to bez klocków łatwo się wciska na prowadnicach?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 cze 2017, 20:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Bez zacisku też chodzą leciutko,natomiast jak złapię za zacisk nawet na zakręconym kole i ruszam nim przód tył to widać że ładnie chodzi na prowadnicach.Ciekawe jest to że jak pociągnę go do siebię to koło się ładnie kręci ,a jak popnę w stronę tarczy i obrócę kołem to zaczyna szurać .


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 5 cze 2017, 21:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Wkręciłeś tłoczki do samego końca przed montażem zacisku?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 cze 2017, 21:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Właśnie, przecież to tylne koło..... i nowe klocki :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 5 cze 2017, 22:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
No właśnie, bo miałem ten sam problem u siebie dlatego zwracam na to uwagę :)

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 cze 2017, 09:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Słusznie, tylko czy Hubert to uczynił? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 cze 2017, 19:15 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Oczywiście że wkręciłem ,póżniej pod pompowałem trochę i jeszcze raz wkręciłem żeby go rozruszać .Zwróciłem jeszcze uwagę na to ,czy te prowadnice które wchodzą do jarzma mają mieć delikatny luz ruszając na boki czy mają być pasowne.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 6 cze 2017, 21:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Moje mają luz coś około na moje oko 1-2mm.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 cze 2017, 16:04 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
A jak zakręcisz kołem na podnośniku to kręci się lużno czy delikatnie ociera?.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 gru 2017, 01:38 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Witam, mam problem....dziś byłem w serwisie na wymianie zacisku przy tynlym prawym kole +klocki (oba tylne koła).
Wracając z serwisu zdziwił mnie "miekki pedał" hamulca... Przed naprawą pedał był twardy, mimo tego ze jeden zacisk nie zaciskał się auto hamowało dość sprawnie, a tu po naprawie takie coś...
Kiedy wciskam gwaltownie - pedał jest twardy po czym noga wpada mi po woli prawie do samej podłogi... Gdy puszcze pedał i znów wcisne jest lepiej ale nadal jest miekki.
Gdy kilka razy wcisnę pedał hamulca robi się twardy. W zasadzie gdy pedał jest przy podłodze czuje ze auto hamuje ale wcześniej ten sam efekt był gy pedał był na gorze...

Od serwisu do domu przejejechałem 15 km (25 min jazdy po miescie)

Moje pytanie czy to jest normalne? czy samo ustąpi po jakimś czasie czy mam się zgłosić na podjęcie jakiś działań?

Co radzicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 gru 2017, 01:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Raczej zapowietrzony.
Wróć do nich i niech naprawią to co zepsuli.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 gru 2017, 08:54 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Zgadzam się z kolegą wyżej, zapowietrzony układ :)
Reklamacja na usługę :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 gru 2017, 09:38 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Reklamuj są na bank zapowietrzone. Szok, że serwis puszcza klienta z niesprawnymi hamulcami!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 gru 2017, 14:28 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Dzieki, mieliscie 100% racji, układ był zapowietrzony.
Nie jechałem z tym do mechanika... już nie miałem ochoty na nich patrzeć (zaraz do nich zadzwonie żeby im tylko dać znać że dali ciała), sam odpowietrzyłem.

Na nowym zacisku przy odkręceniu odpowietrznika był dźwięk jak przy otwieraniu piwa... :/

Po odpowietrzeniu jest lepiej niż przed wyminą tylnego zacisku, czuć że doszło 4-te hamujące koło.

-- Dodano: 29 grudnia 2017, o 14:28 --

Jeszcze jedno,
Czy to normalne że tarcza nie jest w żaden sposób przykręcona do piasty?

W tarczy są standardowe dwa otwory pomocnicze do przykręcenia tarczy, na tylnej osi tarcze nie są przykręcone, tak ma być?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 29 gru 2017, 16:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Tylnych nie przekręcają w fabryce. Otwory w tarczy są miejsca na śruby też wiec możesz sam sobie przykręcić :)

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 gru 2017, 17:02 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Też mam nie przykręcone i tak jeżdżę. Ale zadzwoń do nich koniecznie i zbesztaj bo żeby robić z hamulcami i puścić klienta w drogę bez sprawnych hamulców to są kpiny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.