Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 4 wrz 2019, 19:50 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.10.2018
Posty: 47
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Drodzy forumowicze. Borykam się z dziwną przypadłością, której przyczynę próbuje ustalić. Otóż podczas hamowania w moim aucie drga kierownica. Mam wrażenie, że objawów nie ma po wyruszeniu rano tylko po kilku kilometrach a im dłużej i szybciej tym bardziej wyraźne sa te wibracje i ściąganie na prawo. Z kolei przy bardzo mocnym wciśnięciu hamulca jakby mniej wyczuwalne. Zastanawiam się czy to nie kwestia tarczy/zacisku ale te wyglądają ok. Co i jak sprawdzić żeby wykluczyć/potwierdzić? Nie cały rok temu wymieniane byly tarcze i kocki z tyłu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 wrz 2019, 06:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
krzywe tarcze lub łożysko koła padło


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 wrz 2019, 04:38 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.10.2018
Posty: 47
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Objawy nasilające się po rozgrzaniu bardziej wskazują na tarcze czy łożysko? Lewe łożysko wymieniane w czerwcu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 9 wrz 2019, 06:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Niestety nie da się diagnozować przez internet. Trzeba fizycznie zdjąć koła, zmierzyć bicie tarczy, zdjąć tarcze zmierzyć bicie piast, sprawdzić czy łożyska są ok, przy okazji przeczyścić zaciski (prowadnice) i wtedy można zastanawiać się nad odpowiedzią.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 9 wrz 2019, 07:58 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
4 września 2019, o 20:50 arrrogant napisał(a):
Zastanawiam się czy to nie kwestia tarczy/zacisku ale te wyglądają ok.


Nie ma czegoś takiego, że na oko sprawdzisz czy tarcza jest prosta. Obstawiam, że po rozgrzaniu bije, bo jest zbyt cienka albo wykonana z gównolitu.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 wrz 2019, 12:57 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.01.2018
Posty: 38
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: małopolski
Podjedź do mechanika niech sprawdzi tarcze, łożysko i będziesz wiedział. Jak nic nie znajdzie to jedź do drugiego. Ja miałem podobnie ze skrzypieniem w przednim zawieszeniu. Dwóch "speców" nie widziało przyczyny i dopiero po podjechaniu do mechanika zajmującego się japońcami, wiedział gdzie może być problem. Banał - wahacze dolne w GY do wymiany. Zrobiłem i Mazda wyleczona :).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 paź 2019, 10:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.10.2018
Posty: 47
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Wczoraj wymienione tarcze i klocki, wyważone koła. Póki co objawów wcześniej opisywanych nie zauważyłem, ale poczekam jeszcze aż się wszystko ułoży i sprawdzę przy mocniejszym hamowaniu z wyższej prędkości.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 paź 2019, 18:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
No objawy jak przy krzywych tarczach wiec raczej wyeliminowałem przyczynę :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 lut 2024, 09:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.07.2023
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Witam, chciałbym odświeżyć temat.
Miesiąc temu wymienione zostały z przodu tarcze i klocki a z tyłu regeneracja zacisków i nowe klocki.
Wcześniej miałem problem z hamowaniem, mechanik powiedział, ze tylne hamulce prawie wogóle nie działały wiec uznał, że zostawi stare tarcze żeby dotarły się z nowymi klockami. Przed wymiana podczas szybkiej jazdy i hamowaniu auto ściągało i mocno drgał pedał hamulca.
I teraz sedno sprawy: auta przy hamowaniu już nie ściąga, jakość hamowania jest dużo lepsza ale drgania pedału nie ustąpiły. Ich intensywność zwiększa się proporcjonalnie do prędkości jazdy.
Dodam, że przy wymianie hamulców zostały wymienione wszystkie elementy, które miały luzy w zawieszeniu.
Czy to może być wina tych starych tarcz z tyłu? Zastanawiam się jeszcze nad zrobieniem geometrii kół bo rok temu uderzyłem w krawężnik prawym kołem przy 60 km/h i od tamtej pory nie zabrałem się za to. Niby auta nie ściąga, naprawiłem felgę i wydawało mi się, że jest po temacie.
Panowie potrzebuję rady od czego zacząć bo już kupę kasy wpakowałem w to i nadal nie jest tak jak być powinno.
pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 lut 2024, 20:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Jak miales niesprawne zaciski z tylu to na pewno hamowały źle. Prowadnice były zapieczone w konsekwencji nie odbijał klocek który ciagle hamował z jednej strony i nagrzewał tarcze. Przy wymianie zacisków i klocków błędem było zostawienie starych tarcz. Przy kosztach które poniosłeś to już nie miało znaczenia. Kup nowe tarcze i problem powinien zniknąć.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.