Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:18

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 00:44 
Świeżak
Offline
Od: 14.10.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Gdzie ma iść ta śruba z gumką na końcu, bo się zrobiło małe zamieszanie. Rozbierałem dziś zacisk i u mnie była na dole i tam też ja dałem jak składałem, ale oczywiście nie problem przestawić. Dodam, że pytam o tył. Dzieki za odpowiedź.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 20 cze 2017, 05:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Tu jest odpowiedź na Twoje pytanie:
viewtopic.php?p=211371#p211371

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 07:46 
Amator
Offline
Od: 20.08.2014
Posty: 68
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
-- Dodano: Wt, 22 sie 2017, 08:46 --

ajsmeno napisał(a):
Witam panowie, mam pytanie do Was. Wymieniałem w Polsce tarcze i klocki hamulcowe tył. Założyłem komplet firmy Brembo. Z przodu mam założony ponad 1.5 roku temu komplet Delphi.

Przejechałem mniej więcej od wymiany 2500km i tarcze wyglądają tak:

Prawa jest w lepszym stanie niż lewa. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f0 ... c454c.html

I lewa strona. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f1 ... 66831.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/120 ... 9d0db.html

Zacisk, oraz wszystko było wyczyszczone oraz przesmarowane, przed założeniem nowego kompletu. Jak wygląda u Was? Na poprzednich tarczach miałem bardzo podobnie, no i klocki już drugie wymianiam od 2.5 roku, bo strasznie je ścina.. Te również były bardzo nie równo, zjechane.

Pozdrawiam.


Powiedz co było przyczyną u Ciebie po wymianie tarcz i klocków z tylu nierownomiernego docisku klocków do tarcz? Mam podobny problem u siebie.
Po wymianie wewnętrzne strony tarcz bardzo ładnie sa dotarte ale zewnetrzne na obu tarczach dociska w połowie.Co prawda zrobiłem na nowym komplecie dopiero 20km ale średnio mi się to podoba.
Przed wymiana na starych tarczach klocek zbierał na całej powierzchni styku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 07:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zły montaż, fuszerka specjalisty.

Zdemontować i złożyć poprawnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 10:50 
Amator
Offline
Od: 20.08.2014
Posty: 68
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Montaż robiłem osobiście.Rgularnie je serwisie dwa razy w roku(czyszczenie,smarowanie) od 5 lat i żadnego problemu nigdy nie było po montażu tylko teraz jak dostała Madzia nowe tarcze i klocki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 14:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Słuchaj, skoro sam serwusujesz mazde, to tym bardziej nie powinieneś mieć problemu z ponownym demontażem i montażem.
Ewidentnie klocek źle siedzi, co widać na tarczy. Szkoda klocków i tarcz bo zużywają się nierównomiernie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 19:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Masz to samo co ja mam. Tego nie da się źle złożyć. Rozbierałem swoje trzy razy po montażu nowych tarcz. Po prostu wysokość tarczy jest za duża względem klocka. Przy okazji widać że ten pasek, miejsce w którym nowa tarcza nie jest "używana" najbliżej piasty to zasłania go idealnie jarzmo zacisku. Nie ma szans żeby jakikolwiek klocek tam dotarł. Po prostu ten model/rozmiar tarcz jest uniwersalny dla wielu aut, a nie każde ma tak samo zbudowane jarzmo.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 19:56 
Amator
Offline
Od: 20.08.2014
Posty: 68
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Kolega wyżej dobrze mówi tam nie ma czego zepsuć tym bardzoej ze robilem juz te zaciski kilka razy,mowa o tarczach ATE .Po ponownym rozebraniu przylozylem klocek i faktycznie więcej nie zbiera bo już nie ma czym.
Wcześniej miałe Boscha i miejsce pracy klocki było znacznie niżej.

Ale zwróciłem uwagę jeszcze na jeden szczegół
Nie wiem czy było o tym mowa a chodzi mi o różnicę między oryginalnymi klockami hamulcowymi osi tylnej a zamiennikami w moim przypadku zwróciłem uwagę na  ATE.

Klocki oryginalne po zewnętrznej stronie są praktycznie gładkie na które zakładamy po dwie blaszki ale znów klocki ATE mają na zewnętrznej stronie przyklejoną dość grubą okładzinę z logo ktora sie bardzo dobrze trzyma i prawde mowiac nie wiem czemu ona służy ? Tak się zastanawiam czy po zamontowaniu dodatkowo blaszek (jak w oryginale )  nie będę ciasniej między tarcza a okładziną cierną co może powodować dodatkowe  tarcie  ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 20:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Jak zmieniałem u siebie to poprzednie klocki (nieznanej firmy) nie miały żadnych blaszek moje nowe Textara też nie miały blaszek w zestawie. Jeżdżę bez i nawet hamują :D

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 20:30 
Amator
Offline
Od: 20.08.2014
Posty: 68
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Moje oryginalne również nie miały,pewnie poprzedni właściciel wyrzucił razem ze starymi.Blaszki się przekłada przy wymianie.W zestawie z klockami ich nie ma.
Dzisiaj dokupiłem w ASO po rabacie 54zł i się zastanawiać czy zakładać na ATE


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 21:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale wy koledzy historie opisujecie.
Miałem oryginalne Mazdy (raczej kaprys), ATE, innej firmy itd...
Wymieniłem komplety tarcz z tuzin, w samych moich mazdach. A zresztą, co ja będę pisać...

Są dwie płaszczyzny, które myszą do siebie pasować, pod każdym względem.

Miałem GF, GY, mam GH, to są te same klocki, nie ma żadnego problemu z nimi pany :)

Wyjmij klocki, oba, obie osie, spójrz na nie konkretnie, na wystające "nity", dopasuj ze stronami, jedne klocki mają nity, drugie nie. Jeśli macie nity na wszystkich czterech klockach to nie macie pary.
Zresztą, robię to z automatu i takich historii nie miałem jeszcze ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 21:45 
Amator
Offline
Od: 20.08.2014
Posty: 68
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
O jakich nitach piszesz ? W oryginalnych klockach ? Przed załozeniem ogladałem ATE wszystkie 4 są takie same.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 21:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Niektóre firmy mają wystające dwa lub jeden nit, one są montowane od strony tłoczka, tego co się wkreca przed montażem nowych klocków.

Inne firmy nie mają już mitów, też dobrze, nie ma problemu.

Jeśli twoje nie mają, są płaskie, to czemu są osadzone krzywo w zacisku?

Nawet, jeśli je źle założysz, źle stronami, to i tak to różnicy nie robi.

Klocek ma być równolegle do tarczy, ot, cała tajemnica.

;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 23 sie 2017, 06:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Mam 4 klocki Textar wszystkie cztery są identyczne, co oznacza, że każdy klocek można zamontować w dowolnym miejscu z lewej albo prawej strony, od wewnątrz albo od zewnątrz.
Wszystkie 4 mają nity i przy montażu zwracałem uwagę na położenie nita na wewnętrznym klocku względem wycięcia w tłoczku tak żeby nit wchodził w tłoczek i było na równo i żeby przylegał i żeby wszystko było ok. Klocek jest równolegle do tarczy i dociska całą swoją powierzchnią.

Najprościej będzie na tym rysunku.
Na tarczy hamulcowej wymiar A wynosi np. 50 mm
Na klocku wymiar B wynosi np. 40 mm.
Po złożeniu do kupy zostaje nam 10 mm luzu na tarczy gdzie klocek nie dotyka, ale nie wynika to ze złego montażu tylko taka jest budowa jarzma zacisku i tarczy, dodatkowo to co już pisałem czyli tarcze i klocki są uniwersalne, pasują do kilku różnych modeli i marek samochodów, w innej marce będzie ta sama tarcza, ale konstrukcja jarzma będzie pozwalała włożyć inny klocek którego wymiar B będzie wynosił 50 mm i wtedy będzie zdzierać tarczę po całości.
tarczavsklocek.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 sie 2017, 10:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dejwid, zrób zdjęcie jak jest u Ciebie.

Źle założony klocek, z bolcami czy bez, z podkładkami czy bez, ogólnie pisząc źle, jak na przykładzie wcześniej pokazanych zdjęć, gdzie ewidentnie na początku będzie wyglądać tak jak kolejność poniższych zdjęć. Z czasem będzie wyglądać lepiej, ale zwróć uwagę na fioletowy kolor, on oznacza wyższą temp, co wiadomo jak należy rozumieć.
Czemu klocek najpierw dotyka na samej górze, później troszkę więcej i więcej ale fiolet i tak jest tylko w jednym miejscu.

Nawet jak piszesz, tarcza ma przewidziane miejsca na 50mm klocka a on ma 40mm, czy wg Ciebie będzie ok z hamowaniem? Na tych zdjęciach nic takiego nie widzę, nie mogę tego uznać, to nie ta sprawa, to co innego...ObrazekObrazekObrazekObrazek
Na drugim zdjęciu widać obszar klocka i tarczy.
Szkoda że tarcza nie ma kontaktu z klockiem na powierzchni 100%, później jakoś się dotrze, ale klocek tzn okładzina, będzie zużyta w klin, a na końcu końców będzie tak, że to metalowa blacha klocka będzie trzec o tarcze na górze a na dole jeszcze okładziny trochę będzie. Nie będę wspominać o tym, że tak nierównomierne zużycie powoduje odklejanie się okładziny co skutkuje tym co wyobraźnia podpowiada.


Dejwid, masz tak jak na tych zdjęciach? Od samego początku na nowym secie?


Ostatnio edytowano Śr, 23 sie 2017, 11:41 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 23 sie 2017, 10:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Pierwsze zdjęcie jest moje i do niego się odniosę.
Zostało zrobione po dosłownie 4 kilometrach od momentu montażu. Trzeba wziąć pod uwagę też to, że klocki, w moim przypadku marki Textar to nie jest najdroższy produkt więc spodziewam się, że jakość wykonania też nie będzie na najwyższym poziomie. Dodatkowo jest też coś takiego jak tolerancja wymiaru. Jeżeli klocek ma grubość np. 10mm +/- 1mm MOŻLIWE, że w górnej części klocka grubość okładziny była 11mm a w dolnej 10mm (niedokładne wykonanie produktu mieszczące się w tolerancji dlatego przeszło kontrolę jakości i zostało sprzedane przez producenta) i dlatego u mnie najpierw wytarło się u góry. Aktualnie klocek nie zbiera tarczy TYLKO TAM gdzie go po prostu NIE MA, bo jest jarzmo i wygląda to u mnie bardzo podobnie jak na zdjęciu 3 i 4. Od góry tarczy jest ładnie zebrane równo na wysokość klocka, a przy samej piaście zostaje niecały centymetr tarczy który jest nie używany. Nic się tu nie zmieni i nic się nie przesunie, bo nie ma na to miejsca i nie ma takiej możliwości fizycznie.
Zaznaczam, że górna krawędź tarczy pokrywa się z górną krawędzią klocka hamulcowego.

Znowu wracam do tego, że komponenty są uniwersalne. Gdzieś na świecie jest takie auto do którego pasuje ta sama tarcza tylko ma inną budowę jarzma i można wsadzić taki klocek który zbierze tarczę po całości.

Millerek napisał(a):
wg Ciebie będzie ok z hamowaniem?

Tak, bo skoro kiedyś jakiś inżynier policzył, że wystarczy 40mm klocka na tarczy która ma średnicę 288mm to znaczy, że będzie ok. W to nie będę ingerował.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 sie 2017, 10:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mam rozumieć że wg ciebie jest wszystko ok?
Czy pytasz tylko czy tak ma być?

Jeśli pytasz czy tak powinno być to odpowiadam tobie że NIE.

Twój samochód, twój montaż, rób jak chcesz, spoko :)

Miałem textar kilka razy, nic takiego nie miałem jak u ciebie , a sam również montowałem.

Ciśnienie mi tylko podnosisz ;)

Jak masz nowy set klocki i tarcze, to klocek musi przykleić się do tarczy na całej powierzchni okładziny, a tym bardziej po kilku hamowaniach.
Chłopie, pół tarczy zbiera a pół tarczy w rdzy i uważasz że jest ok!? Na nowym secie?
Nie!
Koniec, kropka, papa :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sie 2017, 19:56 
Amator
Offline
Od: 20.08.2014
Posty: 68
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Na zdjęciach tarcze i klocki ATE po 200km.Montaz wykonany prawidłowo,klocki z obu stron tarczy dolegaja idealnie,wszystko wyczyszczone i nasmarowane. Tarcze od środka auta z obu stron są dotarte idealnie równo ale jedna strona z zewnątrznej strony jednak zbiera z 2mm mniej.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sie 2017, 20:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Brawo, idealnie, tak jak powinno być.
Z tymi dwoma milimetrami.
Spójrz że na pierwszym zdjęciu klocek siedzi o te 2mm wyżej niż na zdjęciu drugim, stąd to przesunięcie. Nic się nie przejmuj ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 30 sie 2017, 01:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
dejwid napisał(a):
Masz to samo co ja mam.


Ja też tak mam z tyłu. Ten "fachowiec" od zabezpieczenia antykorozyjnego przy okazji zmieniał mi tylne tarcze (Zimmermann) i klocki (textar).
Nie będę się już z nimi bawił tylko wymienię na zestaw od MPSa.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 wrz 2017, 11:00 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.11.2014
Posty: 90
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: opolski
Niby prosta robota ale jednak nie ;) teraz mnie to czeka, klocki i tarcze na przód już kupione, jutro proforma jadę kupić nowe śruby do mocowania tarcz bo jak czytam cięcie wiercenie i gwintowanie to norma :\ Relacji foto z wymiany nie będę robił bo już jest, chyba że relacje z cięcia wiercenia i gwintowania zapieczonych śrub ;)
Po przeczytani kilku forów i artykułów i konsultacji ze sprzedawcami łeb mnie rozbolał ale w końcu wybrałem zestaw który powinienen być optymalny do dwóch stylów jazdy, żony na zimno i mój na gorąco ;) co z tego wyjdzie to się okaże :)
EBC Ultimax USR7310 tarcze
Galfer Sport FDT 1055 1959800 klocki
Dam znać jak to się spisuje :)

-- Dodano: So, 2 wrz 2017, 12:00 --

P.S
zna ktoś rozmiar śrub mocujących tarczę do piasty ?

_________________
Mazda 6 Gh 2.5 Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Honda Varadero 1000


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 wrz 2017, 17:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Średnica 6mm, łepek​ stożkowy. Długość nie pamietam, coś około 10mm.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 00:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Jeszcze gwint - M8 x 1,25 :)

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 09:41 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.11.2014
Posty: 90
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: opolski
Tomek piszesz że średnica 6mm, czy to średnica bez gwintu ? bo dejwid podała M8x1,25 czyli "ósemka" o średnicy 8mm. Ja stawiał bym na ósemkę bo szóstka mogła by być za słaba ;)

_________________
Mazda 6 Gh 2.5 Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Honda Varadero 1000


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 15:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Taką śrubę tarczy hamulcowej znalazłem w hurtowni gdzie kupuję części.
Wiem, że oryginalna jest na krzyżak, ale podobno lepsze są na imbus, bo łatwiej będzie odkręcić następny raz. Krzyżakowa szybko się objeżdża i zostaje tylko rozwiercanie.


https://aparts.pl/partscatalogue/sruba- ... 0630.aspx#

Obrazek

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 15:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Kurczę, a wyglądała mi na szóstkę

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 wrz 2017, 19:17 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.11.2014
Posty: 90
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: opolski
Dzięki dejwid :)

-- Dodano: Pt, 8 wrz 2017, 20:17 --

No to po robocie, tarcze i klocki wymienione. Oczywiście nie obyło się bez problemów.
Pierwszy to oczywiście zapieczone śruby tarcz, sposób pierwszy na to było wiertło 8ka otwór na głębokość 5mm i wspawana śruba 8ka. Przy pierwszej się udało ale druga się ukręciła i zostało rozwiercanie i gwintowanie. Z drugiej strony identycznie.
Obrazek

Drugi problem to zapieczone\zardzewiałe sworznie prowadzące (czy jak tam się one nazywają) Ja czyszczę je przy każdej wymianie klocków.
Rdza przeważnie rośnie pod gumkami (mimo napchanego smaru) Trzeba pamiętać że dolny i górny różnią się od siebie. Nowe w ASO ponad stówę za sztukę
Obrazek
Obrazek
Niestety z klockami nie było blaszek i "sprężynek" więc założyłem stare. A to efekt :)
Obrazek
Obrazek
P.S
Madzię umyłem później ;)

_________________
Mazda 6 Gh 2.5 Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Honda Varadero 1000


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 8 wrz 2017, 22:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Super że się udało. Ja u siebie tez miałem problem ze śrubami, nie obeszło się bez szlifierki w moim przypadku niestety.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 wrz 2017, 12:27 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.11.2014
Posty: 90
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: opolski
dejwid jak u Ciebie to wygląda? Bo u mnie jest delikatne tarcie i tarcze się trochę grzeją.
-ułozą się czy rozbierać ?

_________________
Mazda 6 Gh 2.5 Jeep Grand Cherokee 4.7 V8
Honda Varadero 1000


Ostatnio edytowano N, 10 wrz 2017, 19:02 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 9 wrz 2017, 18:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Wymieniłem przód w poniedziałek i za pierwszym razem wszystko ok. Nic nie trze nic nie hałasuje. Przejechałem już 1000km na nowych tarczach i klockach dzisiaj kontrolowałem i jest ok.
Martwi mnie tylko że klocek jest za mały względem tarczy i zostaje 1cm tarczy nieużywany. Poprzednie też tak miałem zjechane ale jak patrzę po innych samochodach to nic takiego nie widziałem jak jest u mnie.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.