Teraz jest N, 9 maja 2021, 11:11

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 8 sty 2018, 23:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 46
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam
Z okazji, że muszę już zmienić tarcze i klocki zdecydowałem się na założenie zestawu z MPS. Mam możliwość kupna zestawu P+T z tarczami do przetoczenia lub za 200zł więcej z przewodami w oplocie i "praktycznie nowymi" klockami. Warto brać bogatszą wersję? Czy tarcze też odpuścić i kupić jednak nówki?

Pozdrawiam

-- Dodano: 8 stycznia 2018, o 23:20 --

4 stycznia 2018, o 10:32 sniper108 napisał(a):
Witam
Z okazji, że muszę już zmienić tarcze i klocki zdecydowałem się na założenie zestawu z MPS. Mam możliwość kupna zestawu P+T z tarczami do przetoczenia lub za 200zł więcej z przewodami w oplocie i "praktycznie nowymi" klockami. Warto brać bogatszą wersję? Czy tarcze też odpuścić i kupić jednak nówki?

Pozdrawiam


Sprawa poszła dalej. Zaciski idą na serwis. Będą nowe klocki i tarcze. Czy koledzy po upgradzie zmieniali coś jeszcze w układzie hamulcowym oprócz zacisków?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 sty 2018, 07:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2083
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
Nie, ja poza zaciskami na przodzie mam fabrykę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 sty 2018, 12:54 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 303
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Tylko przód robiłem. Tarcze oryginały MPS + klocki Galfer Sport 1055


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 11:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.05.2015
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam,
Panowie a przewody hamulcowe też wymienialiście ?
Pytam bo mam problem z odpowietrzeniem hamulców, zmieniony tylko przód na MPS.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 11:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2083
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
Nie wymieniałem, ale trzeba było troszkę podgiąć przy zaciskach (robił to mechanik z doświadczeniem).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 sie 2018, 21:48 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 173
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Wiem, że montaż przednich zacisków od MPS wymusza min 17cali felgi. Ale czy wymiana tylnych zacisków od MPS też dyskwalifikuje 16-calowe felgi? Czeka mnie regeneracja tylnych zacisków, więc rozważam od razu przeszczep od MPS, ale chciałbym trochę odwlec w czasie wymianę kół zimowych.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 7 sie 2018, 13:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Andrzej tylne tarcze do MPS mają średnicę 314mm. Więc niestety wymiana felg na 17" będzie konieczna, ponieważ przy średnicy tarczy 300 mm (seryjna przednia tarcza w GH) felgi 16" wchodzą na styk.

_________________


RAMKI 3D >mazda6forum.pl< - zapisy
KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 sie 2018, 15:02 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 173
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Dzięki za odpowiedź oraz dla Michała za weryfikację. Okazuje się, że z tyłu wejdzie felga 16-tka na zaciski MPS, ale odważniki muszę być przyklejone bardziej od wewnętrznej strony felgi (bliżej środka auta). W każdym bądź razie decyzja o zmianie z tyłu zacisków na te od MPS już zapadła. Spróbuje sprzedać swoje 16-tki z jednosezonowymi zimówkami, by w to miejsce kupić 17-tki. A do tego czasu na zimę wskoczą 16-tki.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 7 sie 2018, 15:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Z wyważaniem felg bym uważał, nie bez powodu te odważniki są w odpowiednich miejscach... Nie można tak sobie nimi żonglować tu sobie przykleję a tu nie bo mi zacisk przeszkadza...
Twoje auto Twoja decyzja :)

Oby zakup 17" się udał ;)

_________________


RAMKI 3D >mazda6forum.pl< - zapisy
KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 sie 2018, 17:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam panowie
Przy wymianie zacisków na te z Mps’a, przewody te stalowe typu Hel, kupowaliście przeznaczone do mazdy 6 Mps czy mazdy 6 gh??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 sie 2018, 17:44 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.09.2017
Posty: 157
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Właśnie, przewody w stalowym oplocie jakieś sprawdzone macie? Bo ciężko coś znaleźć plug and play

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 paź 2018, 21:16 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 173
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Moje zaciski już zregenerowane i odmalowane proszkiem czekają cierpliwie na montaż. :wink:
Obrazek

Jakie teraz tarcze i klocki pod te zaciski na przód/tył? Na tył myślę o tarczach Textar i klockach TRW. Na przód chciałem chwalone w tym wątku tarcze ATE, nie mogę nigdzie ich znaleźć. Do tego może klocki TRW na przód. Będzie to hamowało, czy może lepiej szukać czegoś innego?

Czy ktoś przerabiał montaż przewodów hamulcowych HEL do naszych GH? Z tego co się dowiedziałem, to niestety do GH potrzebny jest zestaw składający się z 6 przewodów, a nie jak w większości aut z 4 przewodów. Skutkuje to tym, że zestaw na przód+tył kosztuje 540zł. Nie mało. Można kupić zestaw 2 przewodów tylko na przód za 210zł (sam tył z 4 przewodami kosztuje 380zł) i może to by wystarczyło ... :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 05:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5653
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
10 października 2018, o 22:16 Andrzej napisał(a):
Można kupić zestaw 2 przewodów tylko na przód za 210zł (sam tył z 4 przewodami kosztuje 380zł) i może to by wystarczyło ...


Moim zdaniem lepiej wszystkie przewody wymienić.
Jeżeli założysz tylko na przód to z tyłu będą "puchnieć" i będzie nierownomierny rozkład ciśnienia w przewodach.

Też się zastanawiam nad tymi przewodami, raz że lepsze hamowanie, a dwa że co jakiś czas trzeba je wymieniać. Dziewiąty rok leci i guma parcieje. Jak będę zmieniał na zimówki to zerknę w jakim są stanie i być może też się skuszę.
Może warto pomyśleć o jakimś grupowym zakupie?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 07:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1820
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Andrzej ile kosztowała Cię regeneracja? Wyglądają jak wyjęte prosto z pudełka <zauroczony>
Co do ATE, to chyba nie mają nic do wersji MPS, bo szukałem w ich katalogu i nie znalazłem.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 08:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2083
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
Ja mam tarcze OE Mazda (MPS przód) i sobie chwalę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 paź 2018, 08:31 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 173
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
victor Za zestawy naprawcze na obie osie z tłoczkami zapłaciłem z przesyłkami około 250zł. Za regenerację (mycie, piaskowanie, malowanie proszkowe, galwanizowanie, wymianę tłoczków i uszczelnień) zapłaciłem 430 (+40zł za przesyłki w obie strony). W sumie jakieś 720zł, ale rzeczywiście zaciski zawstydziłyby inne leżące na półce.
Dla porównania powiem, że rok temu za regenerację tylko jednego tylnego zacisku z GH zapłaciłem 350zł w firmie Samli z Rumi. Pomijam, że odświeżyli (i to bez szału) tylko zacisk bez jarzma ale co gorsze to po pół roku ów zregenerowany zacisk prawie nie działa. Zatem jeśli ktoś by się zastanawiał nad firmą Samli, to zdecydowanie odradzam. Zacisków od MPS już im nie zawiozłem. Wolałem oddać komuś, kto robi to z pasją i ku zadowoleniu klienta.

chmooreck Zapytam Rikiego o tarcze OE. W tym wątku wyczytałem, że OE do MPS były produkowane przez ATE i uporczywie szukałem ATE. Ale może jednak to nie są ATE. Wyślę zapytanie o tarcze OE do MPS.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 gru 2018, 17:29 
Bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 280
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Panowie jaki orientacyjny koszt tacz oem do mpsa i gdzie najlepiej zakupic?
Do normalnej jazdy oem wystarczą,mazda 2,5 kombi?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 25 gru 2018, 17:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Beny, OEM było ATE, gdzie kupisz to już Twój wybór :)
Ja części do hamulców zamawiałem na breakparts.pl

Wysłane z XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________


RAMKI 3D >mazda6forum.pl< - zapisy
KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 gru 2018, 18:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3302
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
ATE nie robiło do mpsa na pierwszy montaż.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 25 gru 2018, 18:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
ATE na pewno robiło standardowe do GH na pierwszy montaż.
Tak czy owak chłopaki na breakparts.pl pomogą coś dobrego dobrać :)


@edit
Faktycznie, nie mogę znaleźć ATE do MPSa więc nie mogli robić. Kto produkował w takim razie? Może w dziale GG więcej będą wiedzieć?

Wysłane z XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________


RAMKI 3D >mazda6forum.pl< - zapisy
KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 gru 2018, 19:03 
Bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 280
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Dzięki dejwid zapytam u nich.
Namierzylem komplet zaciski + tarcze za 600zl czekam na jakieś foty i sie zobaczy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 gru 2018, 19:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2083
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
Tarcze OEM do MPSa u rikiego rok temu to ~750zł. Moim zdaniem warto.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 26 gru 2018, 20:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
chmooreck, kto produkuje OEM? Sprawdzałeś może na tarczach czy jest logo producenta?

Wysłane z XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________


RAMKI 3D >mazda6forum.pl< - zapisy
KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 gru 2018, 16:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2083
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
Nie sprawdzałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 mar 2019, 16:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.09.2015
Posty: 41
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
MichałMichał

Cześć!
Powiedz mi proszę, jak Ci się spisuje ten zestaw tarcz+klocków i ile za niego dałeś jeśli można wiedzieć. Szukam jakiegoś dobrego zestawu na przód do swojej m6 bo robię swapa z MPS-a a po przeczytaniu forum mam taki już mętlik, że sam nie wiem co wybrać...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 5 mar 2019, 17:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5653
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Wszystko kupowałem u Rikiego z Mazparts.
Nie pamiętam już dokładnie ile, ale coś mi się wydaje, że chyba 1500zl

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 kwi 2019, 09:49 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.09.2015
Posty: 41
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Cześć, jak mam przód mps a tył seria a chce wymienić przewody na te w oplocie to jak to zrobić? Podejda do seryjnych tylnych z mps-a czy przód mps a tył seria?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 kwi 2019, 10:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2083
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
Przód i tył seria ?
Przy swapie nie trzeba wymieniać przewodów z przodu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Nr Vin
PostNapisane: Pt, 20 wrz 2019, 12:05 
Amator
Offline
Od: 07.07.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Cześć.
Chciałbym założyć nowe zaciski od MPSa i tu prośba do posiadacza M6 w wersji MPS o urzyczenie numeru vin celem sprawdzenia czy zaciski które maja w sklepie będą pasować. Teoretycznie gość twierdzi ze są do silnika 2.3T ale dla pewności trzeba numer VIN.


Ostatnio edytowano Pt, 20 wrz 2019, 12:05 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 wrz 2019, 13:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Nowe ?? To jakieś zamienniki ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.