Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 12:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Wt, 10 paź 2017, 03:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Dzisiaj udało się w końcu po długim boju mam nadzieję rozwiązać problem blokującego się zacisku lewego tylnego w mojej M6.
Zaaplikowane zostały zestawy naprawcze na obie strony - AUTOFREN D42120C (63,46 zł / komplet na jeden zacisk) oraz zestaw nowych prowadnic - AUTOFREN D7104C (22,96 zł / komplet na jeden zacisk)
Poniżej wrzucam fotki co dokładnie wchodzi w skład zestawu. Niektóre gumowe elementy powielają się, a dokładnie osłony prowadnic oraz gumka którą montujemy na końcu górnej prowadnicy.
Zestaw naprawczy z tłoczkiem:
Obrazek
Obrazek

Zestaw prowadnic:
Obrazek
Obrazek

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 paź 2017, 14:58 
Świeżak
Offline
Od: 09.04.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Wymiana klocków pomogła. Ktoś mi mówił,że lepiej zmienić zacisk niż bawić się samemu w wymianę tłoczków itp=poza tym mechanik skasuje za to w IE za wiele kaski.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 paź 2017, 22:41 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 21.12.2012
Posty: 120
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Hej,
I u mnie szykuje się wymiana całego tylu-klocki, tarcze i nowe zaciski. Czy możecie polecić dobra firmę produkującą zaciski do naszych M6.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 23 paź 2017, 10:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Używane MPSy

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 paź 2017, 21:01 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 30.12.2016
Posty: 34
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
Witam. Czy w przednim zacisku długa śruba prowadnicy idzie u góry czy u dołu??? I z tyłu śruba z gumka do góry czy do dolu????


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 31 paź 2017, 00:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
W przednim zacisku nie wiem która jest dłuższa, ale dolna prowadnica posiada metalowy pierścień.
W tylnym zacisku prowadnica z gumką jest u góry (w tym poście są widoczne prowadnice tylnego zacisku: viewtopic.php?p=275926#p275926)
GS1D33694.jpgGS1D33998.jpg
front.JPGrear.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 paź 2017, 14:08 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2016
Posty: 19
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
mikooolaj napisał(a):
Witam. Czy w przednim zacisku długa śruba prowadnicy idzie u góry czy u dołu??? I z tyłu śruba z gumka do góry czy do dolu????


Długa jest u góry

dejwid napisał(a):
W przednim zacisku nie wiem która jest dłuższa, ale dolna prowadnica posiada metalowy pierścień.

Ten metalowy pierścień w dolnej/krótszej prowadnicy w obu zaciskach miałem zsuniety. Ja znalazłem na eBay zamienniki które nie mają tego pierścienia tylko dolna wygląda jak górna (tylko jest krótsza). Teraz mam pewność że nic się nie zsunie i zaciski nie będą mi dzwonić na wybojach.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


Ostatnio edytowano Wt, 31 paź 2017, 15:48 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Proszę używać opcji edytuj w celu uzupełnienia wypowiedzi (regulamin, pkt 5.4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 paź 2017, 19:58 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 30.12.2016
Posty: 34
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: TS2
Dzieki wielkie. A z tylu na klockach powinny byc dwie sprężynki co rozpychają klocki czy jedna???


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 paź 2017, 20:37 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dwie z przodu i podobnie z tyłu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 gru 2017, 10:31 
Świeżak
Offline
Od: 09.04.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
AUTOFREN D42120C czy zakup tego x2 wystarczy do zlikwidowania pukania zacisków podczas jazdy na małych nierównościach oraz klocek będzie ścierał całą tarcze?

-- Dodano: 23 grudnia 2017, o 09:29 --

Panowie po wymianie nowych klocków+tarcze textar do tego prowadnice z gumkami też wymienione a hamulce narazie ścierają tylko 30% tarczy czy klocek musi się ułożyć jak to mechanik powiedział czy nadal coś jest nie tak? Pukanie ustało bo niby były zapieczone prowadnice i jakaś blaszka czy sprężynka od klocka brakowała-ale już ją dodano.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 sty 2018, 13:13 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
devil80
Problem ustąpił?
Przez pierwsze 200-300 km po wymianie tarcz i klocków hamulce mogą działać nie do końca idealnie, ale po tym przebiegu już powinno być dobrze.

mam pytanie:
Czy w każdym zestawie klocków hamulcowych powinna być: "SPRĘŻYNA 'V', HAMULEC TYLNY" 26-233 - FB0126233 ?

Od ponad miesiąca mam nowe kocki (zakładane przez "mechanika") i teraz zobaczyłem że nie mam na tylnej osi żadnej sprężynki na klockach....
...i do tego w prowadnicy 'śruba z gumką' była w dolnej prowadnicy jarzma, a z tego co wiem powinna być w górnej....


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lut 2018, 14:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
nie w kazdy producent daje do klocków te sprężynki TRW na pewno daje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 lut 2018, 07:38 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 174
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
ferodo tez daje druty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 lut 2018, 11:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
ATE również


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 lut 2018, 17:57 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
A Breck daje je w zestawie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 00:05 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Brembo nie daje :)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 07:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
ma ktoś foto relacje z regeneracji głownie chodzi mi o tłoczek i elementy mechanizmu ręcznego.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 08:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Tłoczki w tylnych zaciskach są wkręcane. Po odkręceniu starego będzie widać wewnątrz zacisku mechanizm ręcznego, sprawdź tylko czy działa poprawnie, poprzez naciskanie mechanizmu hamulca ręcznego, wewnątrz widać jak pracuje, jeżeli wszystko działa to wkręć nowy tłoczek. Montaż ułatwia posmarowanie nowych elementów płynem hamulcowym.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 10:43 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Aby lepiej zrozumieć jak to jest zudowane polecam poszukać tematu na YouTube.
np.



moze inna marka i model zacisku ale sama idea jest taka sama.
Kiedys sam szukałem info na temat zacisku do mazdy trafiłem na nagranie anglojęzyczne relacjonujące regeneracje zacisku dokładnie z mazdy 6 gh.
Na youtube dowiesz się równiez jakie narzędzia moga byc przydatne i jakie problemy pojawiały się w czasie regeneracji i po niej.

Co do smarowania tłoczków to jest specjalny gatunek smaru do tłoczków np http://allegro.pl/ate-smar-pasta-do-cyl ... 91753.html

Jest to specjalny smar, bez którego nie powinniśmy podchodzić do montażu nowych uszczelnaczy itp. Ten smar rozpuszcza się w płynie hamulcowym i nie zanieczyszcza go.
Nie używa się smaru ceramicznego smarunjącego np prowadnice czy mocowania klocków do stosowania w samym tłoczku.

W najbliższym czasie (przy okazji zmiany kół na letnie) zamierzam przesmarowac prowadnice i rozruszac tloczki przednich hamulców. Cos podobnego jak gosc z tego nagrania



robiliscie kiedys taki zabieg w swojej mazdzie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 mar 2018, 23:13 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Film pokazujący wymianę tylnych tłoczków.

https://www.youtube.com/watch?v=wz0fPLqPvIs

Jeżeli chodzi o montaż drucików sprężynujących - rozsuwających klocki, to z przodu zakładamy dwa a z tyłu jeden - ten górny. Kiedyś byłem nadgorliwy i założyłem z tyłu dwa, przez co klocek na wewnętrznym obwodzie ścierał się bardziej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 kwi 2018, 08:23 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Hej,

Przy okazji wymiany kół na letnie zrobilem serwis hamulców przednich i zanipokoiła mnie jedna rzecz - opory toczenia kół przednich.
Na tylnej osi koła obracają się praktycznie swobodnie, po zakrenceniu kołem koło wykona kilka swobodnych obrotów. Natomiast na przedniej osi, po podniesieniu auta i zakreceniu ręką koło robi może pół obrotu i się zatrzymuje. Zdemontowałem klocki hamulcowe tak żeby wykluczyć udział hamulców i dalej to samo... wcisniecie sprzegla nic nie zmienilo, dalej ciężko było obrócić osią. Obie stony zachowują się tam samo.
Czy to jest normalne?


(łożyska nie huczą i nie mają luzów)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 kwi 2018, 09:36 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Przecież przednia oś nie będzie się obracala nigdy z takim luzem jak tylna, masz półos podłączona do skrzyni co już powoduje ciężar w obracaniu. :/

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sie 2018, 14:07 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 174
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Czy ktoś może polecić mi dobry warsztat, w którym zregenerują i odmalują mi zaciski? Najlepiej okolice Trójmiasta, ale może być też dalej (wysyłkowo).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sie 2018, 22:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2018
Posty: 5
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
jeżeli chodzi o Trójmiasto to polecam zrobić to samemu lub zlecić to pierwszemu lepszemu wskazując zakres i płakać i płacić. Tu ceny zwariowały przez 500+

-- Dodano: 8 sierpnia 2018, o 23:09 --

robię małe przebiegi ok. 4-8 tyś roczni . Po nauczce z Audi A4 sam wymieniam klocki i co roku dokładnie oczyszczam jarzmo. Używam smarów ATE ( dwa rodzaje) do jarzma i do tłoczka. oczyszczenia, wydmuchanie, przesmarowanie, zero problemów. Polecam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 26 lis 2019, 22:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Czy zaciski hamulcowe razem z jarzmami z przedliftowego diesla 2.2 będą pasować do poliftowej 2.0 DISI?
Nic się nie zmieniało na przestrzeni lat?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 09:42 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Tylne pasują nawet od GG - bez zmian. Przód cała GH ma taki sam - poza chyba 1.8 ale mogę się mylić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 13:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
1.8 też ma to samo.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 27 lis 2019, 19:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dzięki za informację.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 gru 2019, 18:24 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 24.04.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Dobrze przeczytałem wątek i dalej nie wiele wiem odnośnie mojego problemu.

Mianowicie nie cofa mi się zacisk hamulca ręcznego. Zaciągnąć idzie bez problemu. Prawe koło normalnie cofa zacisk, a lewe nie.
Hamulec na lewym kole ciągle trzyma. Regulowałem linki ale to nic nie dało.

Mechanik wstępnie powiedział mi, że to linka ale ona się cofa normalnie. Jeżeli ręcznie cofnę zacisk to jest odblokowany.
Czy problemem może być sprężynka, która powinna cofać mechanizm czy może problem leży głębiej?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 8 gru 2019, 20:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
A po odpięciu linki ręcznego mechanizm chodzi lekko? Jeśli nie to może łożysko igiełkowe jest zatarte.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.