Teraz jest N, 9 maja 2021, 10:55

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 09:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6556
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kolega lukerk, miał problem z tyłem, domniemywam że ma dalej problem, bądź problem zniknął sam w miarę jak krzywy klocek normalnie zużył się aby teraz dolegał ładnie do tarczy.
Nie wiem, ale skoro schemat działania i naprawy był taki, że na starym zestawie był taki sam problem, wymienił wszystko i dalej problem pozostał, wymienił zacisk jarzmo i dalej klocek krzywo dociskal tarczę, to...., to dalej jest coś nie hallo. I przedstawiłem to na zdjęciu w poście 36, czy tylko krzywy zacisk jarzmo prowadzi do scenariusza na obrazku że klocki krzywo leżą na tarczy?
Jeśli coś jest krzywe dalej, i jeśli było wszystko dopilnowane to o jednej jeszcze rzeczy nikt nie pomyślał. Jest jeszcze jeden taki element który ma dwa otwory i trzyma cały zacisk. Tym elementem jest.. ..?
To po pierwsze.
Po drugie, przeszliśmy z tylnego hamulca na przedni. Kolega Dejwid pokazał przednią tarczę jak leży na niej klocek.
Wygląda to tak jak wygląda, i napisałem że u mnie aż tak wielkiej różnicy nie było.
Pokazałem zdjęcia starego i nowego zestawu itd...
No i, dla mnie efektem przylegania klocka i jego powierzchndo tarczy jest efekt hamowania i jego skuteczność.
Wspomniano o efekcie cieplnym w zależności od ilości powierzchni tarczy.
Ok, Im większa tym lepiej, ale im mniejsza powierzchnia klocka tym gorzej. No i wrzucono porównanie GJ/GL do tego tematu, od czapy jakoś..., czyli zbędne bo nie każda gj czy GL ma problemy..
A po trzecie, sprawdzanie wymiarów w katalogach a tym bardziej opisów na allegro nie jest czymś na czym można polegać. A za dowód, pisząc że każda GH tak ma bądź nie widziałem żadnej GH jest słabe jako dowód.
Po czwarte, stare klocki moje Gulfer w porównaniu z ATE które założyłem były mniejsze. A skuteczność i wykonanie pracy nad hamulcami dostrzegamy w pracy i działaniu układu. U mnie przełożyło się to na plus.

PS, proszę zwracać się do kolegów nie Ty tylko po nicku, tak wygląda ładniej, grzeczniej sie robi i nie podnosi ilości piany u piszących

Kolego Dejwid, to nie jest tak że ktoś ma tylko swoją rację, tylko przedstawia inną stronę, inny schemat, niewidoczny bądź pomijany. Chce ktoś pomóc to pomaga, a jak nie napisze to znowu wyjdzie że wie a nie powie i takie zwrotu już były przecież

Wracając do źle przylegajacych klocków do tarczy, jeśli zestaw tarcza +klocek jest nowy... To:

Mają przylegać cała swoją powierzchnią!

, inne zdanie mnie nie interesuje a różne faktyczne wymiary klocka (oprócz opisów na allegro..) maja miejsce nie od dziś, nawet od tego samego producenta bo fabryk mają sporo a i lata pomiędzy produkcją też ma znaczenie.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 09:29 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 509
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Foto zacisków z forum MPS-a. <spoko>
DSC01818.jpg

Foto zacisków ze starego Merca okulara rocznik 1996. <spoko>
Przechwytywanie.jpg


Mazda Gh po lifcie :lol: <hahaha>
Obrazek


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
pomoc w stage1 / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 10:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 1849
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Millerek
"A po trzecie, sprawdzanie wymiarów w katalogach a tym bardziej opisów na allegro nie jest czymś na czym można polegać. A za dowód, pisząc że każda GH tak ma bądź nie widziałem żadnej GH jest słabe jako dowód."

Jeśli to odnosi się do mojej wypowiedzi to przeczytaj ją jeszcze raz i nie zmieniaj jej znaczenia ;) Jeśli nie do mojej, to nie ma tematu.

I oczywiście masz rację, klocek musi przylegać prostopadle na całej swojej powierzchni, to jest świętość, jednak nie jest to równoznaczne z tym że powierzchnia tarczy będzie wykorzystana w 100%, to wynika z rozmiaru klocka.
Tak jak pokazał fabek rozmiar klocków jest taki a nie inny, u mnie na poprzednich oryginalnych klockach było tak samo jak jest teraz na TRW.

"Po czwarte, stare klocki moje Gulfer w porównaniu z ATE które założyłem były mniejsze."
Może ATE były większe niż Gulfer, ale na pewno nie były większe niż TRW (skoro mają takie same rozmiary) czyli fizycznie powierzchnia przylegania klocka do tarczy nie mogła być większa niż na moim zdjęciu, koniec kropka. Z resztą pokazałeś zdjęcie na którym to doskonale widać.
Tyle ode mnie :wink:

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 20:52 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 08.01.2018
Posty: 146
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: łódzki
Ja mam nowe tarcze i klocki z przodu Textar i mam jak maciekelga

_________________
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 21:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
kaciekptb każdy kto ma seryjne zaciski tak ma :)

_________________


RAMKI 3D >mazda6forum.pl< - zapisy
KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lip 2019, 15:29 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2018
Posty: 16
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam Panowie

Nie chciałem zakładać nowego wątku a podpiąć się pod ostatni. Mam nadzieje że moderatorzy mnie nie zjadą :)
Panowie powiedzcie mi jaką średnice ma śruba z dziurką (przez którą leci płyn hamulcowy) która wchodzi w calipera (zacisk) bo czeka mnie natychmiastowa wymiana zacisku wiec i podkładki miedzianie chce wymienić ale na ebayu za cholerę nie mogę znaleźć do tego modelu po prostu są uniwersalne do większości aut ale znalazłem i M12 i M16 i kuźwa nie chce zamówić złych ze względu na czas bo Madzia mi M.O.T nie przeszła i parę rzeczy mam do zrobienia włącznie z wymianą lub regeneracja zacisku. Czas gra mi role wiec w regeneracje się bawić nie chce i kupiłem nowy ale co do średnicy śruby aby kupić odpowiednie podkładki to wole być pewien.
Z góry dzięki za pomoc

Ahh nadmienię że forum przeszukałem bo nigdy nie zadaje pytań bezmyślnie nie używając pierw opcji szukaj. Mam manuala w PDF-ie lecz tam niestety jest napisane po prostu BOLT.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lip 2019, 17:12 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 253
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
kolego właśnie sprawdziłem na zdemontowanych śrubach i podkładkach : M10x15x1 /wymiar zmierzony na podkładce używanej/ Przód i tył to samo


Ostatnio edytowano So, 20 lip 2019, 17:17 przez Wojti, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lip 2019, 17:17 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2018
Posty: 16
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Dzięki wielkie kolego, to zamawiam od razu. Na przyszłość i tak kupie jakiś większy zestaw tych miedzianych podkładek różnych rozmiarów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 01:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3302
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Ktoś wie, dlaczego zużył mi się jeden klocek hamulcowy na tylnej osi? Dokładnie to klocek zewnętrzny w prawym tylnym zacisku. Zero jakichś widocznych usterek. Zacisk odbija, koło się nie grzeje, prowadnice bez rdzy (posmarowane), tłoczek pracuje, ręczny sprawny, ustawienie tłoczka względem zacisku prawidłowe.
Trochę to dziwne, bo same klocki wymieniałem w zeszłym roku i mają przejechane raptem 14 tys. km, tarcze mają 40 tys. km.

Jakieś pomysły?



Zużyty klocek:
Obrazek


Prawe koło:

Obrazek


Lewe koło:

Obrazek



Nowy zestaw na tylną oś (już na aucie):

Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 07:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1776
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Tomasz przytrafiło mi się to samo. Z hamulcami nigdy nie miałem problemów założyłem nowy zestaw ate i spoko. Aż do wyjazdu do Chorwacji długa droga duuuzo hamowań. Dojeżdżam na miejsce i zauważyłem że tylne kolo strasznie zapylone od klocków. Musiał się zacisk zablokować. Po przyjeździe rozebralem i tak jak u Ciebie zewnętrzny klocek zjechany do połowy, drugi prawie cały. Możesz też tak mieć, że ci nie odbija tłoczek, czasami się blokuje nawet nie wiesz o tym. Tak powoli zużywa klocek. Nie ma sensu zakładać nowy zestaw póki nie wyeliminujesz problemu. Ja, jako że auto ma 10 lat i 180tys nigdy nic nie robiłem przy tylnych naciskach, kupiłem .org po regeneracji, założę i powinno być ok.
Pozdrawiam

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 08:22 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
A ja stawiam na prowadnice te z gumkami - mają one tendencje do wypychania lub wciągania do jarzma robi się pod nimi podciśnienie gdy damy za dużo lub złego smaru - wg mnie musi być dość rzadki by uniknąć tego problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 08:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1776
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Czyli nie potrzebnie zrobiłem sobie wydatek??:) z tymi prowadnicami to cyrk. Smaruje regularnie co zamiana kół lato/zima czyli co 6mies. I za każdym razem ten smar jest wyschniety. Jak to możliwe ??? Dodam że używam dedykowanego do tego smaru z ATE. Trzeba je smarować co 3 miesiące?? Masakra jakaś. Powiem, że dawałem go dość dużo, żeby wolniej wysychal;). Może to było przyczyną zablokowania się zacisku, choć wątpię w to......

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 09:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6556
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Padło zdanie o prowadnicach. I słusznie.
To jest prosty mechanizm i czesto niestety zawodzi, dokładniej pisząc jego praca może być częściowo zaburzona.

Te prowadnice działają jak pompka lub strzykawka, dasz za dużo smaru to nie będą się wpychac do środka tak jak zakorkowana strzykawka.

Ja tam zawsze daje minimalną ilość smaru, ale naprawdę minimalną... Po nasmarowaniu zawsze odradzam wciśnięcie jarzma do końca bez klocków. Aby sprawdzić czy aby smaru nie jest za dużo i nie blokują się prowadnice, to powinno wszystko wcisnąć się do środka do samego końca.

Jesli nie wciśniesz jarzma i zacisku w prowadnicach do końca, wiedz i tym że jeden klocek będzie się szybciej zużywać. Jeden klocek będzie ciągle leżał na tarczy, jeden klocek ciągle będzie gorący, jak będzie gorący to wszystko zaczyna się grzać i smar wysycha...


Prowadnice smarować tylko aby aby.
Pamiętać o szczelności gumek ochronnych, tam można użyć takiego silikonu który niby uszczelniacz ale nie sklejka jak typowy silikon.

Oczywiście czystość i szczelność gumek na prowadnicach wskazana na wysokim poziomie.


_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 10:13 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2018
Posty: 16
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
U mnie był ten sam problem w zeszłym roku, gdy robiłem wszystkie zaciski, niby odbijał ale w moim przypadku za dużo smarowidła poszło na te bolce i niestety spowrotem dopychało do tarczy i zewnętrzny klocek wytarty do zera praktycznie.


ale sprawdziłbym jeszcze czy te bolce prowadzące masz proste bo ja ich nie wymieniałem wtedy a po przyłożeniu do suwmiarki okazało się że odchyły były znaczne.


Ostatnio edytowano Cz, 1 sie 2019, 10:18 przez Yogi1987, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 10:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6556
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
O tym właśnie pisałem wyżej

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 10:49 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Prawidłowo zmontowany i nasmarowany zacisk po kilkukrotnym zaciągnięciu ręcznego oraz nożnego hamulca powinien wydawać tylko delikatny dźwięk szuranych klocków po tarczy praktycznie koło kręci się bez oporów - wtedy jest OK.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 10:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3302
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Dzięki wszystkim za odzew.

Zaciski są po regeneracji, mają 30 tys. km przelotu. Wymienione gumki, prowadnice... Nigdy nie miałem problemu, żeby któryś zacisk sie blokował, żeby się koło grzało itp. Każdy mały spadek i auto się staczało, czy to po długiej trasie czy w jeździe po mieście. Prowadnice czyste i nasmarowane.

Pójdę tym tropem i skupię sie na prowadnicach. Wczoraj przejrzałem zaciski i zamontowałem świeży zestaw. Mimo wszystko dzisiaj jeszcze raz zajrzę do prowadnic. Choć wczoraj przy montażu działały jak pompka, czyli te z gumką (wg workshopa na górze zacisku) po wciśnięciu odbijały.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 11:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6556
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak odbija to źle.
Za dużo smaru... robi się ciśnienie wewnątrz tuleji od prowadnicy i całość nie może się zchować, tak jak ta przysłowiowa zatkana strzykawka.

Gumka zaś, ma trzy czy cztery nacięcia, przez nie ma wędrować powietrze aby się luźno przemieszczać wewnątrz...

Jeśli chodzi o nagrzewanie się tarczy...
Niemożliwosc płynnego bez oporu przesuwania się prowadnicy, prowadzi do zwiększonego zużywaniansie klocka od zewnętrznej strony.
Temperatura nie będzie aż tak wysoka i samo hamowanie nie będzie widoczne na drodze podczas zatrzymywania się samochodu., za małe opory względem masy auta.

Natomiast podczas faktycznego hamowania siła hydrauliki będzie napierac bardziej na jedną stronę..., na tą zewnętrzną, tą widoczną stronę tarczy.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 11:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1776
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dobra panowie jak już przy tym jesteśmy najlepszy smar do prowadnic według was??
Ja poczytałem w necie i chwalili ten i taki kupiłem:
Obrazek
Macie jakieś inne typy ??
A taki do smarowania klocków i blaszek w których przesuwa się klocek:
Obrazek
Mam nadzieje ze nic nie pomyliłem ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 12:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6556
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jeśli chodzi o moje historie z zaciskami w mazdach to....

Używałem smaru ATE oraz Liqui Moly.
ATE był w tubce koloru miodowego.
Liqui Moly to była pasta w saszetce niebieska.

Ale, nigdy nie smarowalem blaszek ani klocków...

Jedynie smarowalem tylko i wyłącznie prowadnice, ale bardzo delikatnie bez żadnego nadmiaru.

Blaszki zaś, zawsze czyscilem z rdzy nalotu, tak aby miały luz, aby klocek w blaszkach nie mógł się zapiec bądź miał nadmierne opory.
Bardziej starałem się aby miały klocki luz niż miały ciasno.

Smarowalem tylko raz, później żałowałem bo tak się pozapiekało od brudu i starego smaru że był problem z wyciągnięciem klocka i blaszek.

Blaszki sa/były z nierdzewki, jarzma zacisk żeliwo/ stal, przed montażem skrobalem rdzę syf nalot pilnikiem bądź skrobalem nozykiem itp..., i bardzo delikatnie przesmarowac czymś jak ów smar czy miedziany, ale znowu aby aby, delikatnie jako zabezpieczenie przed rdzą.


Najważniejsze to te prowadnice i mieszki ochronne, te gumki muszą być bardzo szczelne, rant w zacisku czy tam w jarzmie zawsze czyscilem szczotką drucianą, było zawsze czysto bez rdzy, tam jest pięta Achillesowa bo jak ktoś lubi myjke ciśnieniowa tam zbliżyć to woda dostaje się do prowadnicy, a później to wiadomo...

A sam tloczek, uszcelka i jego mieszek ochronny fartuch, to już inny troszkę temat, na później.



..., i jeszcze jedno..

Nie wiem czy się coś zmieniło, ale te gumki wszystkie w zaciskach, nie są odporne na olej i rozpuszczalniki. Potrafią się zniszczyć nawet przy niektórych środkach do czyszczenia hamulców..., a napewno WD40 je rozpuści po kilku tygodniach od psikniecia.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 13:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3302
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Sprawa rozwiązana...
Po rozebraniu i wyczyszczeniu prowadnic oraz gniazd ze smaru i włożeniu na sucho prowadnicy z gumką - efekt "strzykawki", prowadnica odbija. Posmarowałem delikatnie smarem silikonowym - efekt "strzykawki".
Poprawiłem gumkę na prowadnicy, tzn. delikatnie powiększyłem kanałki w gumce. Posmarowałem delikatnie smarem silikonowym i po włożeniu prowadnica nie odbija, chodzi suwliwie. Cel osiągnięty. Mam nadzieję, że teraz będzie ok.
Dziękuję za pomoc


Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 13:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6556
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No i fajnie, też w którejś mazdzie rozcinałem te kanaliki na tej gumce która robiła za tloczek

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 14:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1776
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Yyy jakie kanaliki?? W tej gumce na prowadnicy co na foto ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 14:08 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2018
Posty: 16
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Hmm będę musiał to sprawdzić u siebie bo i tak wymiana mnie czeka klocków z tyłu i płynu to przy okazji od nowa przyglądnę się wszystkiemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 15:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6556
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, chodzi o wzdłużne kanaliki na tej gumce.
Można je pogłębić, zrobić większe niż fabrycznie, naciąć nozykiem.
W sumie to one te gumki są tak potrzebne że nie wiem, dla braku minimalnego drżenia stukania czy jaki czort ? ...

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 21:14 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 509
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Millerek dla uszczelnienia, wtedy prowadnica odbija. częstym błędem jest nawalenie za dużo smaru silikonowego i prowadnica nie pracuje w pełnym zakrecie przez co nie odbija i pali klocki.

_________________
pomoc w stage1 / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 22:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6556
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Co Ty gadasz Fabek
Jak będzie odbijać to według ciebie dobrze?
Nie może odbijać, bo jak będzie odbijać to klocek będzie cały czas trzeć o tarcze....

..xhyba że cię nie zrozumiałem

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 sie 2019, 06:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1776
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Szczerze, ja waliłem dużo smaru zawsze, żeby nie wysychał za szybko:D. I działało wszystko prawidłowo. A prowadnica odbijała, robiła się taka jak by poduszka na gumce :-P . Z tego co piszecie to nie za dobrze ;-D.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 sie 2019, 08:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6556
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Heeh, widzisz jak z tymi naszymi autami jest, ja kiedyś raz dałem sporo smaru i po pół roku żałowałem. Od tamtej pory smaruje bardzo ubogo i śmiga wszystko (śmigało jak miałem mazdy u siebie...).

Spójrzmy na kierunki pracy zacisku.

Jarzmo jest przykrecane do zwrotnicy dwoma śrubami, na stałe.
W jarzmie siedzi sobie luźno jeden klocek, zewnętrzny.

Do jazma wkładamy zacisk hamulcowy, w zacisku siedzi klocek wewnętrzny.

Klocek jeden jak i drugi trzymany "chwytany" jest tylko przez sam zacisk który. Jeden wielki palec od zewnątrz przytrzymuje jeden klocek a tloczek od wewnętrznej strony ma przed sobą drugi klocek wewnętrzny. Pomiędzy klockami jest tarcza, ok.

Całość, czyli zacisk i klocki jako jeden zespół, pracują w Lini zciskania jak tloczek zaczyna pracę.

Robi się zespół hydrauliczny w zacisku, klcek tarcza klocek i tloczek.

Cosc sobie pływa rusza się na podtrzymującym go jarzmie które jest skręcone ze zwrotnica.

Całość ten zespół jest ruchomy, rusza się czy tam pracuje przesuwa się tylko na prowadnicach, na niczym innym.

Prowadnice jeśli będą odpychać za mocno, będą odpychać cały ten zaspol w kierunku do wewnątrz samochodu.
Prowadzić to może do tego, że całość jako zacisk z klockami będzie wypychany tylko w jednym kierunku do wewnątrz, więc jeden klocek zewnętrzny będzie pchany ciągle na tarcze, i nie ma innego kierunku jeśli prowadnice będą działać jak zatkana strzykawka z nadmiaru smaru i to jakiegoś jeszcze gęstego.

To przyleganie jednego klocka nie będzie aż tak wielki żeby spalić tarcze, nie będzie nadmiernie wysokiej temperatury...
Jedynie ciągłe dopychanie klocka do tarczy który powoli z jakąś tam lekką siła będzie wycierac się nadmiernie a napewno szybciej niż ten wewnętrzny klocek.

Jeśli będziemy mieć objaw zużycia tylko wewnętrznego klocka, to będzie to wskazywać na brak możliwości bądź osłabienie przesuwania się zacisku na prowadnicach. Ponieważ zamiast zacisk zciskac oba klocki to będzie pchać tylko jeden od strony tloczka bo zasisk stoi nie pracuje na prowadnicach.

Jarzmo trzyma oba klocki w balszkach, żeby nie wyleciały Góra dół, lewo prawo.
Zacisk trzyma klocki w lini pracy tloczka.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 sie 2019, 10:26 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Widzę, że Millerek już "trochę" liznął tematu hamulcy w GH. Można by rzec, że są dość wrażliwe na niechlujny montaż :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.