Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:23

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 11 maja 2014, 13:23 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.04.2014
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam,
Dzisiaj zwrocilem uwage ze na tylnej lewej tarczy klocek dociska ja od wewntetrznej strony w znacznie wiekszej odleglosci niz klocek z prawej.Tarcze wygladaja na w miare nowe,zalaczam fotki zarowno z lewej i prawej tarczy do porownania.Co nalezaloby zrobic,sprawdzic? Dzieki za odpowiedzi.

Lewy tylni
Obrazek


Prawy tylni od zawietrznej:)
Obrazek


Ostatnio edytowano N, 11 maja 2014, 18:27 przez Tomek, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono nazwę tematu (regulamin, pkt 5.2).


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 11 maja 2014, 14:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Pierwsze co to rozbierz wszystko i wyczyść. Miejsce styku kloxka z jarzmem przede wszystkim. Sprawdź prowadnice zacisku bo mogły sie zasyfić i zapiec. Sprawdz stan klocków i tarcz. Nie równomiernie zużyte klocki do śmieci. Jesli rdza na tarczach jest powierzchowna to soczyść papierem ściernym. Jesli zdza gruba, a tarcze nie równomiernie zużyte oddac to tokarza.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 maja 2014, 16:25 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.04.2014
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
A czym czyscic najlepiej? I czy jak bede skladal to uzyc jakiegos smaru?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 11 maja 2014, 16:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ja miałem tylny lewy zacisk zapieczony. Jak zmieniałem klocki to zostało tam tylko 1mm klocka, a z prawej była jeszcze połowa. Zrób tak jak Damianko pisze.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 maja 2014, 18:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.04.2014
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Czy moge uzyc tego do nasmarowania prowadnic zacisku?

http://www.ebay.co.uk/itm/Carlube-Silicone-Grease-20g-Tube-For-Brake-Calipers-Doors-And-Window-Rubber-/261325329295?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item3cd834138f


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 11 maja 2014, 18:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Silikonowy i miedziany nadadzą sie w sam raz.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 maja 2014, 19:11 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.04.2014
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Ok.Dzieki za pomoc,dam znac w polowie nastepnego tygodnia czy pomoglo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 maja 2014, 18:31 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.04.2014
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Update.
Rozebralem wszystko,przeczyscilem i nasmarowalem smarem silikonowym.Tarcza po wewnętrznej stronie zbiera prawie ok,ślady rdzy na klocku na 2mm przy krawędzi.Po zewnętrznej stronie ślady rdzy do połowy klocka(w miejscu gdzie tarcza powinna być czysta a jest rdza).Klocek wyglada praktycznie na równomiernie zużyty,tarcza po wytarciu rdzy także.Teraz nie będę używał auta pare dni(praca),jak nabierze rdzy na tarczy to zobaczę jak klocek będzie zbierał.
Teraz pytanie,a mianowicie jak zdjąłem caliper to nie było tego drucika co jest zaczepiony nad klockami,jedynie sa blaszki w miejscu styku jarzma z klockami,klocek jest goly.Czy tak moze być? Czy to moze mieć wpływ na nierownomierna prace klocka?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 14 maja 2014, 19:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Hmm.... powiem tak. Ja u siebie nie mam bo mi przegrały z rdzą i wszystko jest ok. Natomiast jesli mialbys przez to nie spać to mogę ogarnąć ci zestaw naprawczy zawierajacy te preciki.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 maja 2014, 20:01 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.04.2014
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Spoko,moge taki miec za 5 funciakow Pagidy ale dzieki za checi :) .Czy ten silikonowy smar(olej?) o ktory sie pytalem powyzej jest tez dobry zeby posmarowac tyl klockow i te blaszki przy jarzmie? Bo taki kurka rzadki jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 maja 2014, 21:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Do tego użyj miedzianego.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 maja 2014, 21:30 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.04.2014
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Juz tamtym posmarowalem,ale i tak bede chyba drucik montowal za tydzien wiec posmaruje miedzianym.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 maja 2014, 09:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Drucik co rozpiera klocki? hehe, jeśli tak to szprycha rowerowa jest idealna.
Ale smar miedziany w prowadnice to nie jest dobry sposób....


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 17 maja 2014, 09:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Te preciki maja za zadanie dociskanie klocków do jarzm zeby sie nie stukały.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 maja 2014, 12:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie, te blaszki łącznie po dwie sztuki na klocek służą właśnie by klocek nie latał nie stukał nie miał luzu w zaciskach.
Natomiast ten drucik służy do rozpierania delikatnego, wewnętrzny w kierunku tloczka a zewnętrzny w kierunku jarzma.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 maja 2014, 15:45 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.04.2014
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Millerek a mozesz opisac mi jak prawidlowo zalozyc ten drucik? (tak krok po kroku).Dzieki.

P.S.
W prowadnice uzylem silikonowego smaru.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 maja 2014, 16:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W nowych jak i w starych klockach, od góry patrząc na górny grzbiet klocka są takie małe otworki / dziurki.
Te druciki powinny wejść w te dziurki i drucik delikatnie powinien odstawać / sprezynowac od klocków i zapierać się o jarzmo zacisku.

Efekt zamierzony to taki ze klocki są delikatnie odpychane od tarczy, w taki sposób aby nie stukały o tarcze.

A w zacisku i w jarzmie natomiast, zapobiegają powstawaniu luzu i stukania te blaszki wciskanie w zacisk, one są wyprofilowane by mocniej trzymać klocek.

Wiec klocek jest zabezpieczony przed luzami w dwóch opcjach, w dwóch płaszczyznach.

Do smarowania prowadnic uszczelnionych gumkami, są odpowiednie smary. Firma ATE, TEXTAR, BLUE PRINT, dodaje do pudełka oprócz klocków takie niewielkie tubki lub saszetki ze smarem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 maja 2014, 19:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.04.2014
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Ok.Dzieki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 maja 2014, 22:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Będę przy necie na PC to załącze jakiś obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 maja 2014, 19:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.04.2014
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Znowu pytanko.Czy tylne tarcze w GH sa dodatkowo zabezpieczone dwoma srubkami? Mialem tak w poprzednim innym samochodzie a w tym widze ze ich nie ma choc dziurki na nie sa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 maja 2014, 19:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
U mnie nie było. Też byłem lekko zdziwiony.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 maja 2014, 20:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Z tylu nie ma żadnych śrub, są za to z przodu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 maja 2014, 20:24 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.04.2014
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Dzieki,jestem spokojniejszy juz :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 19:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.11.2016
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam . Jak poradziłes sobie z tarczą lewa tył? Po wymianie klocków hamulcowych tarcza wygląda tak samo ja na twoim zdjęciu !


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 13:56 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 21.04.2017
Posty: 74
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Widze ze tematu chyba nie rozwiazano? Mam podobny problem. Nowe tarcze, nowe klocki, nowe prowadnice. Wszysko dokladnie wyczyszczone, posmarowane i poskładane. Lewy tył jest ok, natomiast z prawej strony jeszcze nie starło oryginalej farby z tarczy. Mialem podobny problem na starych tarczach wiec przy wymianie dalem tez nowe prowadnice i lipa nadal.ObrazekObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 14:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Ile km przejechałeś po montażu? Pamietaj, że rozkład siły hamowania jest 70/30 przod/tył więc musisz porządnie hamować żeby się tył ułożył.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 14:13 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 21.04.2017
Posty: 74
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Puki co niewiele bo z 50km, tylko zastanawia mnie to ze jedna strona juz cos dotarta, a druga niebardzo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 20:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zły montaż klocków.
Niektóre firmy mają jeden cycek na jednym klocku, a na drugim klocku są dwa cycki... Sorry, takie wypustki...

Nie ma szans, że jak założy się dobrze to tak źle klocek przylega.

Demontaż, spojrzeć na klocki, ewentualnie poprawić itd...

Możliwe że blaszki które czasami są w komplecie, uniemożliwiają prawidłowy montaż.

Ogólnie coś poszło nie tak...

Ewentualnie w prowadnicach są zakkeszczone itp...

Zresztą... co ma rozkład sił hamowania, a ręczny?

Krótko, klocki powinny po montażu od razu przylegać całą powierzchnią do tarczy.

;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 20:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
No właśnie, zapomniałem o tych wypustkach w klocki, faktycznie ten "sutek" na klocki musi się schować w zagłębieniu w tłoczku.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 20:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Też, ale tutaj ewidentnie źle leży klocek od drugiej strony tloczka, czyli ten zewnętrzny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.