Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:33

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 19 paź 2012, 23:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Wielu użytkowników 6 GH zwraca uwagę na słabość swojego hamulca ręcznego. Oczekuje się dozowalności siły działania tymczasem bywa, że hamulec skuteczny jest dopiero na 4 z 5 "ząbków" zaciągnięcia. U mnie po zakupie samochodu hamulec sensowniej trzymał od 3 ząbka. Z czasem słabł a zaciąganie na maksa było niewygodne. ASO twierdzi, że tak właśnie ma być, bo przecież grunt, że w ogóle działa. Ja się z tym nie zgadzam i od dzisiaj ręczny regulujemy sami ;)

Czas pracy: 20min (wliczona konsumpcja dowolnego napoju ;))

Niezbędne narzędzia: klucz oczkowy 10

Aby dostać się do śruby regulacji hamulca potrzebujemy zdemontować panel dookoła dźwigni ręcznego, który jednocześnie stanowi całość z otwieranym uchwytem na puszki. Sięga on od krawędzi podłokietnika do początku mieszka dźwigni zmiany biegów.

Na początku uchylamy klapkę schowka/uchwytów na puszki.
Obrazek
Dzięki temu zrobiliśmy sobie miejsce na palce, którymi w oznaczonych miejscach będziemy ciągnąć panel ku górze. Jeśli chwycicie dwoma dłońmi na całej krawędzi to nie ma możliwości żebyście coś połamali. Prawdopodobnie za pierwszym pociągnięciem wyskoczą dwa klipsy. Potem stopniowo podważając dookoła plastik palcami wyskoczy nam w górę cały element. Zaciągamy wtedy ręczny i mamy wolną drogę aby odłożyć panel tunelu.

Ukaże się nam taki widok
Obrazek

I nasza bohaterka - śrubka regulacji
Obrazek
(Rdzawy nalot, który widzicie to pozostałość po rozlanym niegdyś napoju Sprite, który szparą koło ręcznego dostał się do środka. )

Na zdjęciu zaznaczyłem kierunek właściwy do zwiększenia siły działania hamulca. Przed regulacją polecam sprawdzić zaciągając powoli ząbek po ząbku 1, 2, 3 itd. przy jakiej sile Wasz ręczny zaczyna przyzwoicie działać tak, że trudność sprawia przepchanie auta na luzie. U mnie taka trudność występowała na 3 ząbku. W realiach jazdy i nachylonego terenu przekłada się to na skuteczność dopiero od 4 ząbka. Moim celem było zblokowanie auta na 2 ząbku, tak żebym nie dał rady go przepchnąć. W praktyce wystarczył obrót o ok 180' zgodnie ze wskazówkami zegara ;)

Po regulacji ponownie zaciągamy ręczny i zakładamy nasz panel. Należy wykonać również przejazd kontrolny, po którym sprawdzamy tylne felgi czy nie są gorące. Oznaczałoby to zbyt mocno podkręcony ręczny.

Powodzenia! :)

[Zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych relacja jest własnością intelektualną autora. Zabrania się kopiowania oraz umieszczania jej poza forum http://www.mazda6forum.pl]


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 paź 2012, 16:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Bardzo dobra fotorelacja. Ręczny pod ciągnięty, w piątek MOT. Dzięki Pozdrawiam :)

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 24 paź 2012, 16:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Cieszę się, że fotorelacja jest przydatna ;) ASO wystawia za taką regulację spory rachunek.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2014, 23:58 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Brawo Tomasz
Jak debilom z Odyssey'a mówiłem, że ręczny za słaby to mówili, że tak ma być, że się go zaciąga prawie do pionu... jak o poranku bo dobrym śnie...
Tylko też żeby nie przesadzić w drugą stronę bo w zimie może się linka mocno skurczyć a u ciebie już na 2 ząbku blokada kół... no nie wiem.

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 mar 2014, 21:01 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 24.01.2013
Posty: 67
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
<spoko> super relacja!

właśnie wyregulowałem ręczny wg foto-instrukcji Tomka. 10 minut pracy dla amatora.
u mnie słabo trzymał więc trzeba było śrubkę przykręcić ok 360 stopni.
teraz jest git, na 3im ząbku łapie, na 4 trzyma na 5 żyleta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 mar 2014, 23:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Dobra robota <spoko>

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 mar 2014, 21:06 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja dzisiaj przy okazji zamiany ogumienia na letnie zauważyłem przy zacisku 3 mm luzu w "strzemionkach" linki hamulca ręcznego przy lewym kole.
Zgodnie z przedstawioną procedurą zmniejszyłem luzy na lince do ok.1 mm. Przy takim ustawieniu hamulec zaczyna trzymać od 3 ząbka, a zaciągnąć mogę do 8.

Przy okazji podzielę się moimi zdaniem. Uważam że przy pomocy tej śruby nie należy regulować "siły działania" hamulca bądź też wychylenia dźwigni, a jedynie redukować luz linki. Przy opuszczonej dźwigni hamulca linka powinna mieć delikatny luz / być delikatnie napięta, w takim stopniu aby dźwignie hamulca ręcznego przy zacisku (strzemiona linki) były oparte o ograniczniki. Moim zdaniem takie ustawienie pozwala we właściwe działanie mechanizmu samoregulacji.

Dzięki za fotorelacje. Najtrudniej było mi odczepić zatrzask od strony schowka.

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 mar 2014, 23:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Popieram zdanie Krystiana, ta nakretka raczej do linki jest a nie do likwidowania słabego ręcznego. Owszem można nikt nie zabroni, ale przy zmianie klocków musisz odkrecic ponownie bo nie wejdzie cały zacisk w tarcze, poprostu zabraknie miejsca. Nawet po wkreceniu tłoczka w zacisk może zabraknąć miejsca na tarcze przy nowych klockach. Samoregulator w tloczku od wewnątrz może już nie mieć miejsca jak nie poluzujemy linki.
Przy zmianie klocków tylko wkrecac tloczek maksymalnie do środka, ewentualnie po puścić linke, nozny zacznie działać i dopiero można lub nie odkrecic linkę.
Przy ponownej wymianie klocków ruszanie linki juz raczej mija się z celem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 cze 2014, 12:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2014
Posty: 618
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A jakie mogą być przyczyny słabego ręcznego ? Oprócz klocków bo te są jeszcze w miarę.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 cze 2014, 12:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Spróbuj podciągnąć linkę tak jak opisał Tomek. A jak nie pomoże to :
1. Zużyta/wyciągnięta linka - regulacja lub wymiana.
2. Uszkodzony/zardzewiały/zablokowany mechanizm hamulca ręcznego w zacisku - czyszczenie i nasmarowanie lub regeneracja.
3. Zardzewiałe/zablokowane prowadnice zacisku - czyszczenie i nasmarowanie.
4. Inna nieznana mi przyczyna.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 sie 2014, 08:47 
Amator
Offline
Od: 24.07.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: małopolski
Witam

W pierwszym poście nie widać zdjęć, czy można to poprawić?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 sie 2014, 14:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2014
Posty: 618
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mam małe pytanie czy jak jedziecie pomalutku, i zaciągniecie ręczny to auto się zatrzymuje od razu czy powoli :hi: ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 28 sie 2014, 15:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Powoli.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 kwi 2015, 21:08 
Amator
Offline
Od: 24.07.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: małopolski
TOMASZ napisał(a):
Spróbuj podciągnąć linkę tak jak opisał Tomek. A jak nie pomoże to :
1. Zużyta/wyciągnięta linka - regulacja lub wymiana.
2. Uszkodzony/zardzewiały/zablokowany mechanizm hamulca ręcznego w zacisku - czyszczenie i nasmarowanie lub regeneracja.
3. Zardzewiałe/zablokowane prowadnice zacisku - czyszczenie i nasmarowanie.
4. Inna nieznana mi przyczyna.


ostatnio z pomocą znajomego znacznie poprawiłem hamulec ręczny w Magdalenie, samo kręcenie nakrętką przy ręcznym u mnie nie wiele dało, należało rozebrać i przeczyścić mechanizm hamulca w zacisku bo tam dużo syfu jest i dopiero po ponownym złożeniu i regulacji nakrętki jest tak jak powinno być. Na 5 ząbku łapie mi już na full, a reakcja jest już na 3 ząbku, poza tym skasował mi się luz na ręcznym przy podciąganiu wajchy do góry przed wskoczeniem na pierwszy ząbek, także polecam kompleksowo podejść do tematu.

Aha i przy ściąganiu panelu plastikowego duży problem miałem z ostatnim zaczepem przy podłokietniku, nie polecam drzeć na chama bo można rozwalić plastik, pomaga podważenie tego zaczepu płaskim śrubokrętem wtedy wyskakuje elegancko :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 07:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A tłoczki w zaciskach ustawialeś? czy nie....?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 21:02 
Amator
Offline
Od: 24.07.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: małopolski
Millerek napisał(a):
A tłoczki w zaciskach ustawialeś? czy nie....?


Nie, nie było takiej potrzeby.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 maja 2015, 09:12 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 27.08.2014
Posty: 47
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Brawo <spoko> <spoko> <spoko> super fotorelacja dzieki niej zaoszczędziłem troche kasy a roboty naprawde nie wiele jest przy tym Dzięki <brawo>

_________________
Sorki za brak PL znakow, Niemiecki system i klawiatura


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lip 2015, 21:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: podkarpacki
Witam,

Czy ktoś z szanownych forumowiczów jest w stanie mi powiedzieć jak mają być zakręcone śruby do prowadnic zacisku tylnego? Z góry z gumką czy z dołu? Szukam już drugą godzinę i niestety amba... :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 lip 2015, 21:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Na moje oko to prowadnica z gumką na górze.

klepnięte z es trzy...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 kwi 2016, 16:32 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
normalnie szacun !!! Poradnik mega , jestem po wymianie klockow, reczny nie trzyma na 5 a do tego auto idzie do poprawki bo na stacji diagnostycznej wyszlo ze jakiś tyl lekko trzyma , wiec podciąganie recznego w tej sytuacji jest niebezpieczne. Z deszczu pod rynne w fordzie już linki były kupione do wymiany, lewy reczny już nie dzialal, a teraz tu drobne kłopoty dobrze ze robil to pracownik mojego mechanika teraz będzie poprawial gamon jeden i nie musze się na ulicy z tym meczyc jak zawsze to bywa

-- Dodano: Śr, 20 kwi 2016, 17:32 --

miałem dociagac linke po zakupie mazdy i wymianie tylko klockow tyl, ale po 2 tygodniach tarcze się pięknie wygladzily, klocki dotarly, ponowny wjazd na diagnostykę do kumpla po wymianie sprzegla i za 20 zeta sprawdzenie zmontowania san z przodu i przy okazji hamulcow. wszystko super, reczny powiedział w mazdzie ma lapac na 6-7 zab no i lapie. <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 kwi 2016, 17:31 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 06.04.2016
Posty: 113
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
ZBANOWANY!
mawi79 napisał(a):
Witam,

Czy ktoś z szanownych forumowiczów jest w stanie mi powiedzieć jak mają być zakręcone śruby do prowadnic zacisku tylnego? Z góry z gumką czy z dołu? Szukam już drugą godzinę i niestety amba... :wink:


U góry.

_________________
I'm just an imaginary friend who's living in the real world.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 cze 2017, 15:35 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ktorys rok z rzedu podkrecam reczny w kabinie, i po miesiacu, znow nie trzyma. Nawet po wymianie klockow i tarcz bylo podobnie.
Ktoz jakis pomysl?

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 cze 2017, 16:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tłoczek wkręcony za każdym razem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sie 2017, 13:52 
Amator
Offline
Od: 20.08.2014
Posty: 68
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Zdjęcia nie działają :( Ma się rozumieć że aby podciągnąć linkę trzeba kręcić w prawo (prawy gwint) ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sty 2018, 13:32 
Świeżak
Offline
Od: 09.04.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Czy u mnie ten luz nie jest za duży? czy jest ok?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sty 2018, 14:04 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 151
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
U mnie jest podobny luz po opuszczeniu recznego ale jak wcisne mocniej pedal hamulca to luz sie robinie bardzo maly.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sty 2018, 14:08 
Świeżak
Offline
Od: 09.04.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Przekręciłem około 1.5 obortu ale żadnej różnicy nie zauważyłem dopiero około 4 -5 ząbka jak wrzucę bieg auto nie rusza. Na górce od 5 nie spada ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sty 2018, 14:17 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 151
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
U mnie tez na pierwszych zabkach nie trzyma. Dopiero na wyzszych. Na przegladzie w uk nie bylo problemu z tym recznym a tu umieja sie do bzdury przyczepic.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sty 2018, 14:21 
Świeżak
Offline
Od: 09.04.2016
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
No w IE też przeszedł ale ja lubię mieć wszystko na tip top


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 sty 2018, 13:14 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Dziś wymieniam zacisk hamulcowy na tylnej osi, okazało się teraz (jestem czasie montażu) ze linka dla nowego zacisku jest zbyt długa , dotyczy to tylko lewego koła, jest mozliwosć regulacji tylko jednej linki, macie jakieś rady?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.