Teraz jest Pn, 27 mar 2017, 23:20

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 20 gru 2012, 22:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3478
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Wymieniacie płyn hamulcowy zgodnie z zaleceniami instrukcji? U mnie od nowości (4lata) nie był jeszcze wymieniany. Trochę już ściemniał, ubyło go, bo z max poziom spadł do 1/2 między min a max i zastanawiam się czy może warto coś z tym zrobić. Z drugiej jednak strony przypomniałem sobie jak kilka lat temu byłem z mamy samochodem na wymianie płynu i efekt był taki, że mechanik ochlapał tym płynem co się tylko dało a ja musiałem się wracać do warsztatu dwa razy, bo hamulec wpadał w podłogę. Czy faktycznie upływ czasu i przepracowanie płynu znacząco obniża jego skuteczność?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 20 gru 2012, 22:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Spojrzalem szybko w spis przegladow oraz zakres wykonywanych prac i plyn hamulcowy mialem wymieniany juz 2 razy (co 2 lata)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 20 gru 2012, 23:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3478
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Widzisz ja się zraziłem i teraz wymiana kojarzy mi się z nieprawidłowo odpowietrzonym układem a zdaje się, że wypadałoby ten płyn wymienić...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 21 gru 2012, 05:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2451
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
A ją proponowałbym jednak wymienić bo ten płyn lubi pić wodę a widziałem już w swoim życiu kilka zacisków spowodowanych od środka, a tak poza tym jeśli w płynie masz 5 procent wody to wrze on już przy 120 stopniach z tego co pamiętam.

Ps. Ją po zakupie wymieniłem na dot 5.1.

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 21 gru 2012, 07:54 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4966
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ja wymieniłem po dwóch latach w serwisie - DOT 4.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 21 gru 2012, 08:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3478
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
W instrukcji mowia tylko o DOT4, nie ma innych wymagan? Wiecie moze ile plynu miesci sie do ukladu?

Dzieki za dotychczasowe odpowiedzi :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 21 gru 2012, 08:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Instrukcje w pdf'ie mam w domu - dam ci pozniej znac co i jak (chyba, ze ktos mnie wyprzedzi)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 gru 2012, 09:52 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Tomek napisał(a):
W instrukcji mowia tylko o DOT4, nie ma innych wymagan? Wiecie moze ile plynu miesci sie do ukladu?


Wydaję mi się że liter ci wystarczy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 1 sty 2013, 15:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1958
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Ja powiem, ze plyn hamulcowy warto zmieniac.
Tak jak pisal Damianko - lubi pic wode przez co jego skutecznosc spada.

Co do samego plynu to ile go wchodzi nie pamietam, bo pstatnio robilo mi to ASO.
Nie chcialo mi sie bawic w odpowietrzanie, a oni zmieniaja cisnieniowo, wiec dla nich to zadna roznica.
Zalali mi DOT4 ale spokojnie mozna wlac 5 lub 5.1.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 2 sty 2013, 16:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3478
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Nie wolno wlewać DOT 5 ;)

Odpowiedni jest tylko DOT 4 oraz DOT 5.1


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 3 sty 2013, 14:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1958
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Tomek napisał(a):
Nie wolno wlewać DOT 5 ;)

tak masz racje sie zapedzilem.
DOT-5 jest na bazie silikonow i nie mozna go mieszac z obecnie uzywanym.
Plyny klasy DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 mozna mieszac, wiec jak zmienisz na 5.1 bedzie dobrze :)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 26 sty 2013, 20:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2451
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
A ten tego.... Miałem teraz przegląd na 40 tys i ASO samo z siebie wymieniło mi płyn. Jakby zapytali to powiedziałbym ze mam nowy dot 5.1 i zaoszczędził im pracy a mnie kosztów.

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 26 sty 2013, 21:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1958
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
No to spoko, bo tak chyba jest w instrukcji.
Wymiana co 2 lata lub 40 tys km w zaleznosci co nastapi szybciej.

Zdarza sie ze zmieniaja wczesniej, ale to na podstawie zawartosci wody/wilgoci w plynie ;)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lut 2013, 22:50 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 09.02.2013
Posty: 128
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: warmińsko-mazurski
Macie rację płyn hamulcowy jest hydroskopijny (zdolność wchłaniania wody lub pary wodnej). Ja wymieniłem na taki:
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 gru 2013, 15:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2784
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Witajcie, a jakbym chciał przeprowadzić wymianę płynu hamulcowego we własnym zakresie to zwrócić jakaś szczegolna uwagę czy normalnie procedura książkowa ?
Wymienialem kilka razy płyn samodzielnie ale nie były to auta generacji GH.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 mar 2015, 21:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2929
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Czy ktoś już sam wymieniał płyn hamulcowy lub był przy wymianie?
Jaka kolejność odpowietrzania? Odpowietrzanie metodą tradycyjną "we dwa" na włączonym zapłonie?
Przy wymianie płynu hamulcowego w układzie, oczywiście należy wymienić i odpowietrzyć układ sterowania sprzęgłem?

Pytam co by mieć pewność


klepnięte z es trzy...

-- Dodano: Śr, 18 mar 2015, 21:31 --

Płyn wymieniony we własnym zakresie. Hamulce odpowietrzone, układ sterowania sprzęgłem także.
Zalałem DOT4 TRW.

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 kwi 2015, 12:41 
Świeżak
Offline
Od: 22.08.2013
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
TOMASZ napisał(a):
Hamulce odpowietrzone, układ sterowania sprzęgłem także.
Zalałem DOT4 TRW.


Możesz się rozwinąć?? Odpowietrzenie hamulców w jakiej kolejności? Bez różnicy? Chyba od najdlaszych sie zaczynało pompowanie? Musi byc zapłon włączony? (Silnik nie musi byc uruchomiony, tylko zapłon?)
Ile płynu wystarczy aby zalac GH 2.0 Pb

Układ sterowania sprzęgłem...? gdzie tego szukac i na czym polega ten, ta, to...

pozdro600


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 kwi 2015, 16:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 2929
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
dyzioo napisał(a):
Odpowietrzenie hamulców w jakiej kolejności?

Ja leciałem w tej kolejności: prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód.
dyzioo napisał(a):
Musi byc zapłon włączony?

Najpierw odpowietrzyłem wszystkie koła na wyłączonym, a później proforma na odpalonym silniku.
dyzioo napisał(a):
Ile płynu wystarczy aby zalac GH 2.0 Pb

Wystarczy 1L, ale jak przepompujesz 1,5 to jeszcze lepiej.
dyzioo napisał(a):
Układ sterowania sprzęgłem...?

Zamiast linki sprzęgła jest układ j/w, czyli pompa, przewód, siłownik. Sterowanie odbywa się za pomocą płynu hamulcowego, który idzie ze zbiorniczka płynu hamulcowego. W siłowniku, który jest przykręcony do skrzyni biegów przy łapie (patrząc z góry, mniej więcej pod przepustnicą), znajduje się odpowietrznik. Odpowietrzanie jak przy hamulcach, tyle że pedałem sprzęgła pompujesz. Po podpompowaniu trzymasz pedał nie wciśnięty do końca, tak aby przy odkręceniu odpowietrznika wpadł do podłogi po czym zakręcasz spowrotem.

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 cze 2015, 09:18 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.09.2014
Posty: 106
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Panowie w mojej Madzi na korku od zbiorniczka jest napisane, zeby DOT 3 zalewac wiec tak tez zrobilem.
Kolega Tomek sugerowal sie instrukcja ktorej ja nie posiadam i zalal DOT 4. Tomku moglbys sprawdzic co masz napisane na korku? Nie ma to az tak duzego znaczenia czy DOT 3 czy 4 ale wiem ze auta japonskie jezdza na DOT 3 a europejczyki na DOT 4. U mnie plyn hamulcowy nie byl zmieniany od nowosci, byl brazowy i plywaly w nim "dafnie" :| na zime planuje wymiane tarcz i klockow i zapewne plynu hamulcowego. Zastanawiam sie tylko czy znowu zalac DOT 3 czy moze cos nowszego technologicznie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 cze 2015, 10:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2784
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Spokojnie możesz lać DOT 4, lub jak wolisz DOT 3.
Odradzam DOT 5.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 cze 2015, 14:56 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.09.2014
Posty: 106
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Dzieki millerek. A powiedz mi jeszcze czy warto zainwestowac w jakis lepszy DOT 4 czy taki z "biedronki" tez da rade? pytam bo zamierzam zmienic cale hamulce na jakis lepszy zestaw np. ceramiczne tarcze zimmermanna co by w koncu madzia zaczela hamowac :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 cze 2015, 15:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2784
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Do ceramicznych to nawet z miliona biedronek nie zrobisz DOT 4 ;)
Może być ATE lub inny lepszy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 cze 2015, 11:51 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.09.2014
Posty: 106
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Plyn z biedronki to chyba mialem przedtem :D teraz po zmianie o wiele lepiej. Na jesien zainwesteje w jakis porzadny tak jak radzisz.
A jesli chodzi o tarcze i klocki to poki co wybor padl na taki zestawik:

http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 09&alt=web

Przod nawiercane wentylowane, tyl wentylowane. Powinny poprawic droge hamowania!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lis 2015, 12:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 569
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
ja byłem w ASO i napisali mi że do mojej 6 GH mam zalewać DOT 3 bo taki od nowości był lany

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lis 2015, 13:29 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 24.09.2014
Posty: 106
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Mi mija kilka miesięcy na dot 3 i w danej chwili szykuje sie do wymiany klocków oraz tarcz. Prawie na pewno wymienie też płyn na dot 4 i to jakis z lepszej półki :-)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lis 2015, 15:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 569
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
istotne by wymieniać na czas - mi w serwisie Mazdy doradzili znowu DOT 3 wiec dlatego nie bd zmieniał skoro jest wszytko działa jak należy

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 17 lis 2015, 07:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2451
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Czyli doradzili ci płyn a niższej temperaturze wrzenia? I ty posłuchałeś bo?

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 lis 2015, 07:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 569
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Damianko nie posłuchałem do 100 tysi barakuje mi jeszcze co najmniej tygodnia

a wiem już że DOT 4 można śmiało zalać i tak uczynie - doczytałem wątki na forum

w najbliższy weekend szyby przyciemniam a zabiegi serwisowe na 100 tyś km wykonam na początku grudnia

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 17 lis 2015, 07:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2451
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
A nie miałeś wymiany płynu przy serwisie na 80 tys bo serwis chyba co 40 wymienia...

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 lis 2015, 10:20 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 254
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Ja wymieniam i jeżdżę na ATE SL.6 jest bardzo dobry


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.