Teraz jest N, 9 maja 2021, 12:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 29 kwi 2019, 20:00 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 253
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Po przymiarkach od dłuższego czasu zamówiłem w Hel Performance Polska kpl. zestaw elastycznych teflonowych przewodów hamulcowych w oplocie stalowym dedykowanych do Mazdy GH. Do całości dokupiłem elastyczny przewód do siłownika sprzęgła.
Zaleta ? Brak zwiększania swojej pojemności /standardowe przewody/przy wzroście ciśnienia w układzie /wciśnięcie hamulca , sprzęgła/ co powinno przełożyć się na bardziej bezpośredni układ ,lepsze wyczucie itp. Dodatkowa zaleta to długowieczność / spokój na cały przebieg samochodu/ Wygląd profeska :) do wyboru sporo kolorów przewodów.


Obrazek

Dwa dni wolnego i montaż całości łącznie z ponownym czyszczeniem i malowaniem wszystkich zacisków hamulcowych :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy okazji przewód sprzęgła po zdjęciu filtra powietrza dobry dostęp :

Obrazek

Obrazek

Całość zalana świeżym płynem hamulcowym i odpowietrzona

Obrazek

Obrazek

Wszystko poskładane do kupy prezentuje się wyśmienicie :)
Wrażenia ? Hamulce bardziej bezpośrednie. Jeżdżę parę dni już się przyzwyczaiłem, ale pierwszy dzień to był szok bo nie sądziłem, że będzie taka różnica na plus. Pedał pewniejszy mniej jakby gumowy. Jestem bardzo zadowolony.
Sprzęgło lepiej wysprzęgla bo cały ruch pedału idzie na siłownik /brak strat/ Po smarowaniu kolejnym cięgien jestem zadowolony. Po paru dniach jazdy dwójka nie "haczy" Wrażenie lepszego wyczucia sprzęgła.
Po kontakcie z Hel Performance w Gdańsku mają już w bazie danych wymiary przewodu sprzęgła do GH także zrobienie go nie stanowi problemu pomimo braku takowego na ich stronie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 kwi 2019, 08:46 
Świeżak
Offline
Od: 14.10.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Hej. Świetna robota. Możesz mi powiedzieć jaka jest długość przewodu do tylnego zacisku lub oryginalne numery wszystkich przewodów które wymieniłeś ? Masz może zdjęcie w którym miejscu smarowaleś cięgna? Dzięki za pomoc ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 30 kwi 2019, 10:02 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 509
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Bardzo dobra robota i to jest tuning jaki mi się osobiście podoba, czyli nic nie widać, a efekt jest. Jaki koszt tych przewodów?

_________________
pomoc w stage1 / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 kwi 2019, 13:30 
Świeżak
Offline
Od: 14.10.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Chce wymienić prawy zacisk hamulca z tyłu oraz elastyczny przewód hamulcowy. Gdzie znajdę jaka długość jest odpowiednia, bo widzę 277mm oraz 350mm. Zamówiłem już ten 350mm, ale zawsze mogę wymienić. Numery które znalazłem to: GJ6A43810A / B oraz GS1D-43-810A / B. Czy jest może jakas strona na której sprawdzę oryginalne numery części? Dzięki za pomoc.


Ostatnio edytowano So, 4 maja 2019, 15:03 przez Michał, łącznie edytowano 2 razy
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 kwi 2019, 20:17 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 253
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Cena za kpl. tylko przewodów hamulcowych do GH to 540 zł.
Szocher sprawdziłem właśnie stary zdemontowany przewód z tylnego zacisku około 340mm i oba są tej samej długości. Cięgna smarowałem od strony kabiny demontując plastiki koło drążka zmiany biegów głownie linki wchodzące w pancerz. Od strony komory silnika nad skrzynią biegów obok podstawy akumulatora gdzie kończy się linka do zmiany biegów jest osłonka gumowa zabezpieczona pierścieniem metalowym. Zsuwasz pierścień z gumka i tam obficie smarujesz Castrol Chain Lube Racing. Nasuwasz odwrotnie i powinno być lepiej. Całość musi troszkę pochodzić żeby smar wnikną w głąb pancerza. Temat drążony już niejednokrotnie łącznie ze zdjęciami wiec nie będę powielał tematu. O nr. fabryczne przewodów pytaj w Mazparts


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 maja 2019, 13:35 
Świeżak
Offline
Od: 14.10.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mój ma 350mm to powinien pasować. Zaopatrze się w preparat do smarowania i będę działał z tymi linkami. Od strony kabiny smarować tym samym preparatem? Bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 maja 2019, 14:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Wojti super robota <spoko> Sam wymieniałeś?? Były jakieś trudności ?? Ciekawe czy przewód od sprzęgła jest taki sam jak w mojej 2.2 diesel...a i ile cię kosztował dodatkowy przewód ?? Bo szukałem właśnie w necie i nigdzie nie maja przewodu od sprzęgła, jest tylko od Mps’a.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 maja 2019, 19:17 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 253
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Szocher od strony kabiny tym samym preparatem


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 kwi 2020, 13:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Wymieniałem u siebie przewody na te HEL. Z tyłu bez problemu, z przodu mam takie lekkie wątpliwości do pozycji tego przewodu. Stare przewody miały taki bolec co wchodził w zacisk, te z hela go nie maja. Ustawiłem mniej więcej jak stary przewód. Ty widze puściłeś go w górę ja w dół. Nie będzie ci haczyć o koło???
Daje zdjęcie przy maksymalnym skręcie kół:

Obrazek

Na zdjęciu widać ze jest troszkę jak by zgięty przy zacisku, sprawdzałem nie jest napiety.

A tu ten bolec którego brakuje w przewodach HEL. Moim zdaniem mogli to zrobić jak oryginał, ten bolec fajnie trzymał przewód na swoim miejscu.
Obrazek

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 16:04 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 253
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Lucasbadboy ja ustawiłem z przodu przewody tak jak były ustawione oryginalnie. Masz rację że bolec ustalający pozycję przewodu do zacisku hamulcowego by się przydał ale jak dokręcisz to wyjdzie prawie na to samo :) jest jak jest :) U mnie przy ustawieniu jak na zdjęciu nic nie haczy i nie obciera. Jest ok <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 gru 2020, 23:06 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 11.12.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Panowie a gdzie kupowaliście te przewody w oplocie stalowym?
Jak patrzę na stronę Hel to cena za komplet do GH wynosi 740zł.
Dodatkowo ile Panie Wojti ile kosztował sam przewód do sprzegła?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 gru 2020, 23:09 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 253
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Najlepiej byłoby zadzwonić do Hel Performance i podadzą aktualna cenę. Ja swoje kupowałem 1,5 roku temu więc pewnie coś się zmieniło.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 gru 2020, 23:42 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 11.12.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Dzięki. Już się kontaktowałem. Cena kompletu 540zł + za przewód do sprzęgła 125zł.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 gru 2020, 07:35 
Bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 280
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Przewód do sprzęgła mają na stanie bo też bym zakupił. On czasem nie był droższy kiedyś?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 gru 2020, 10:40 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 11.12.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Taką wycenę dostałem jak poniżej:

Cena za komplet przewodów przód + tył 540 zł. Przewód sprzęgła 125 zł. Czas realizacji 1 dzień.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 gru 2020, 12:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Przewody do hamulców maja od ręki. Przewód sprzęgła robią na zamówienie. Maja już wymiary w kompie więc wszystko odbywa się błyskawicznie :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 gru 2020, 17:41 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 253
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dobrze wydane pieniądze. Będzie Pan zadowolony <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 sty 2021, 10:00 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 11.12.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Wojti mam pytanie odnośnie odpowietrzenia sprzegla. Czy robiles to na jakimś kanale od spodu auta czy od góry? Wystarczy zdjac filtr powietrza i rure do przepustnicy i bedzie dobry dostep?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 sty 2021, 11:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Tak od góry bez problemu. Jak piszesz, po zdjęciu filtra powietrza będziesz miał dużo miejsca. Odpowietrzanie sprzęgła trochę różni się od hamulców bo pedał wpada dziwnie w podłogę i trzeba go podnosić ręka :). Powodzenia

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 sty 2021, 18:43 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 253
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja odpowietrzałem od dołu ale tak jak Lucasbadboy wspomniał pewnie można od góry. Do odpowietrzenia sprzęgła potrzebowałem pomocy kolegi z uwagi na opisana post wyżej uciążliwością. Powodzenia :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.