Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Regeneracje tylnego zacisku
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=43&t=10833
Strona 1 z 2

Autor:  aleksander [ Pn, 25 mar 2019, 10:48 ]
Tytuł:  Regeneracje tylnego zacisku

Witam,
Niemalże skończyłem rozbierać zacisk, Pozostał jeszcze element, który jest na dnie cylindra, jest na nim oring. Pytanie: jak to coś wyjąć. Wszystkie szczypce, które mam , się nie mieszczą, Próbowałem pęnsetą, ale ten element za mocno siedzi. Na youtubie nie znalazłem tego rozwiązania w zacisku, Wszystkie zaciski mają w cylindrze śrubę , po której kręci się tłoczek, a u mnie ta śruba jest w tłoczku.

-- Dodano: 25 marca 2019, o 10:48 --


Autor:  dejwid [ Pn, 25 mar 2019, 15:11 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Wydaje mi się, że musisz rozebrać sprężynkę od ręcznego (elementy 13, 14 i 15) i wypchnąć od tamtej strony, nie wiedzę innej opcji. Mogę spróbować u siebie mam gdzieś stary zacisk, ale to najwcześniej jutro dam znać.

Pytanie czy to jest w ogóle rozbieralne, no i po co chcesz to robić, może nie ma potrzeby ?

Autor:  aleksander [ Pn, 25 mar 2019, 18:17 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Dziękuję za odpowiedź.
Elementy 13,14,15 są przez coś blokowane. Wychodzą ok 5 mm i jest metaliczny stuk. Wydaję mi się, że blokowane są przez element 11. Raczej są to części rozbieralne bo w zestawie naprawczym jest oring i chyba jest to ten (10), innych w tym zacisku nie znalazłem.Jest też w zestawie uszczelka (15). Postanowiłem zdobyć nową sprawność: regeneracja zacisku, skorą są części to chce zrobić to jak należy. Będę wdzięczny jakbyś zerknął, może znajdziesz sposób.
Pozdrawiam

Autor:  dejwid [ Pn, 25 mar 2019, 18:44 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Jasna sprawa, rozumiem Twoje podejście. Postaram się sprawdzić, jeżeli mi się nie uda, a widzę, że jesteś ze Śląska to zapraszam dostaniesz gratisowo ode mnie zacisk do zabawy, żeby swojego nie psuć :)

Autor:  kgb123 [ Pn, 25 mar 2019, 19:42 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Ja jak robiłem regenerację zacisków to rozebrałem całość.
https://photos.app.goo.gl/jbTHEuMkvVxCgF5CA
https://photos.app.goo.gl/nhMvFovdKPUK1EAj8
https://photos.app.goo.gl/PVp5CDH25JpW3QKBA
Aby to rozebrać musisz po wyjęciu tłoczka zdjąć pierścień segera (element 5), w tym momencie potrzebne będą długie szczypce, najlepiej wygięte.
(jak nie masz to poradzisz sobie długimm płaskim i cienkim śrubokrętem, odpowiednio podważając pierścień)
Jak zdejmiesz pierścień to wyjdzie Tobie koszyczek (element 6 , sprężyna (el. 7), i gniazdo śruby tłoczka (el. 8).
Poniżej zostanie grzybek z oringiem (el. 9 i 10 ), wyjmiesz to szczypcami długimi (przez moment może się wydawać ze to nie chce wyjść ale tam jest smar i się zassał więc ciągniesz i wyskoczy). Głębiej będzie trzpień (el. 11 ) który trzyma element 14 a potem 15.

Rozłożenie to najmniejszy problem. Pamiętam że więcej się męczyłem ze złożeniem tego w całość.
Przy składaniu robisz to w takiej kolejności :
- smarujesz i wkładasz nowy element 15. Przyda się nasadka 24 i młotek.
https://photos.app.goo.gl/uxtpGXFgZe61xrVc6
- potem wkładasz element 14.
Element 14 foto po wyjęciu. W to wyżłobienie na ośce wchodzi el.11
https://photos.app.goo.gl/RxvNniG1WwyMgYFT9
- następnie pręt 11 i grzybek 9 z nowym oringiem 10
- teraz będzie trochę kombinowania
elementy 8, 7 i 6 trzeba włożyć ale ściśnięte bo inaczej nie założysz pierścienia 5
aby tego dokonać ja poradziłem sobie nakręcając na taki zestaw, śrubę która jest w tłoczku.
https://photos.app.goo.gl/kzYiSUeDz2RFrmPB8
https://photos.app.goo.gl/eDxvEVhBEtP8dpy86
Pozwoli to ścisnąć i łatwo umieścić pierścień 5.
Dla ułatwienia sobie roboty ja zrobiłem sobie blaszkę która trzymała mi, ściśnięty ten pierścień.
Na tym zdjęciu widać blaszkę, narzędzie które mi pomogło przy wkładaniu pierścienia (el. 5).
https://photos.app.goo.gl/ReEQSGjQAVrs5ACx9
Jak upewnisz się że pierścień dobrze leży wykręcasz śrubę i składasz tłoczek itd.
https://photos.app.goo.gl/6MH2opcaxx7LLA2z6
https://photos.app.goo.gl/czuo6V3VRS1b71in8


Ja używałem takich szczypców do pierścieni:
https://photos.app.goo.gl/StEokQkDi39XD18D7


Całość po złożeniu (słaba jakość bo robione tel.)
https://photos.app.goo.gl/wbGX4F6s7PmCJkxm7
https://photos.app.goo.gl/RAY2s6roAtDLWwB37
https://photos.app.goo.gl/2AAue2X6Ntyj9C9a7
https://photos.app.goo.gl/M3ugN2hmB2yiowPZ9
https://photos.app.goo.gl/EjFPWWMNZfsgZp5s6
https://photos.app.goo.gl/TKRcqs7AjNUrEdSv7
https://photos.app.goo.gl/mgwWfuPwK4TnixLs5
https://photos.app.goo.gl/GhvQePXR9WSoxPUk7
https://photos.app.goo.gl/iWVPgkD6NkVDoKrL8
https://photos.app.goo.gl/btaDHru7KvcyPFG68
https://photos.app.goo.gl/6LnE7JusxZfCXSG2A
https://photos.app.goo.gl/ySkqjKvQ9o86YAhX6

Pozdrawiam

Autor:  aleksander [ Pn, 25 mar 2019, 21:17 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Dziękuję wam za odpowiedzi,
Fotorelacja bardzo mi się przyda przy składaniu zacisków. Właśnie mam takie szczypce, chociaż mogłyby być trochę dłuższe, bo ten grzybek (9) ani myśli wyjść. Rozważam jeszcze wlanie jakiegoś rozpuszczalnika żeby ten oring trochę zmiękł. Albo znajdę dłuższe szczpce. Dziękuje za wskazówki. I dzięki za zacik, mam już dwa takie do zabawy.

Pozdrawiam

Autor:  Petro [ Cz, 4 kwi 2019, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Witam. Jakiej firmy zestawów naprawczych używaliście? Wymienialiście tłoczek? Czym malowaliście zaciski? I jeszcze jedno pytanko :-) jakiego smaru używacie do środka tzn. do wkładania oringów może byś K2 Cera High-temp taki mam?

Autor:  maciekelga [ Pt, 5 kwi 2019, 10:15 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Do malowania polecam, Hammerite, ja używam srebrny młotkowy. To już kolejne auto z tak pomalowanymi zaciskami, mega odporna i tania.

Autor:  dansomi [ Śr, 22 sty 2020, 17:56 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Witam, odświeżę trochę temat. Kupiłem drugi zestaw zacisków na portalu aukcyjnym co by autko nie stało na czas regeneracji zacisków. I problem jest taki: Po rozebraniu tylnych zacisków które kupiłem od GH w mechanizmie ręcznego była taka plastikowa tulejka. Problem w tym że ta tulejka była uszkodzona. Pytanie czy tam powinna się znajdować taka tulejka czy powinno być łożysko igiełkowe ? Jeśli tulejka to gdzie tego szukać ? Jeśli łożysko to jakie ? To co pasuje do 1gen(GG/GY) ?

Autor:  elliero [ So, 8 maja 2021, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Chcialem podzielic sie mala wiedza.
Wymienialem w lewym tylnym kole tloczek i zamowilem kit z marki AutoFren.
PAre dni poznij zamowilem do prawego kola z marki FrenKit i musze powiedziec ze FrenKit jest lepszej jakosci.
Jego gumki sa elastyczniejsze (blizsze oryginalowi) oraz jedna z uszczelek ma stalowy pierscien tak jak powinno byc - AutoFren tego nie ma.

Polecam FrenKit!

-- Dodano: 8 maja 2021, o 21:14 --

Edit:
Musze dodać że niektóre komponenty od AutoFren okazały się lepsze od FrenKit. Jak uszczelka na śruby prowadnice od zacisku. Nie bolkuje powietrza i zacisk hamulca płynniej odbija, inaczej zachowuje się jak na sprężynie i dociska w jedną stronę.

Autor:  Lucasbadboy [ N, 9 maja 2021, 11:03 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Czyli wychodzi z tego ze trzeba kupić 2 zestawy i zrobić jeden pożądny <spoko>

Autor:  sujki [ Śr, 26 maja 2021, 14:23 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Witajcie,
Niestety dopadło i mnie, tylny prawy zacisk stanął, toczek nie odbijał do końca zaciągnięciu ręcznego i cały czas klocki tarły o tarcze, tarcza fioletowa i nadszedł czas na regenerację.
Wszystko rozebrane do imienia, wyczyszczone odmalowane i gotowe do montażu.
W tym momencie mam wątpliwość, czym faktycznie posmarować sworzeń ręcznego który obraca się w łożysku igiełkowym?

W service manual-u jest informacja o użyciu smaru silikonowego, jednak to co tam było nie przypominało smaru silikonowego. :idea:
Smar jaki został dodany do zestawu naprawczego Autofren raczej się do tego nie nadaje.


Od siebie uzupełnię jeszcze obszerną relację dotyczącą regeneracji:
Podkładki miedziane uszczelniające przewód elastyczny w zacisku mają niestandardowy wymiar 10x15x1.
Pytając w okolicznych sklepach motoryzacyjnych jak i „sklepach ze śrubkami” nikt nie posiada takiej podkładki.
Dopiero po poszperaniu w necie okazało się ze nie występuje ona jako część do naszych mazd, ale jest ona wykorzystywana jako pierścień uszczelniający do korka spustowego automatycznej skrzyni biegów w Mercedesach. I tym tropem uszczelki się znalazły.

Numer katalogowy: FEBI BILSTEIN 101176

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Autor:  groohaa [ N, 31 paź 2021, 13:59 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Macie jakiś patent jak przekręcić tłoczek na złożonym zacisku bez tego specjalnego narzędzia wymienionego w manualu? Muszę zmienić położenie tego wycięcia bo haczy o wystający pin na klocku i nierówno dociska.

Autor:  Woytek [ N, 31 paź 2021, 16:00 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Ja przed zakupem zestawu do tłoczków - przy kilku " obsługiwanych " autach dobra inwestycja - używałem długich szczypiec lub prostych szczypiec do pierścieni Segera.

Autor:  dansomi [ N, 31 paź 2021, 18:01 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Kombinerki Stanleya idealnie pasowały w wcięcie czy to w 626 czy w GH. Trzeba wkręcać i wciskać jednocześnie, w drugą stronę można użyć mechanizmu ręcznego.

Autor:  groohaa [ So, 13 lis 2021, 13:30 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Ile ja się z tym natrudziłem... bo żadne narzędzia jakie miałem nie pasowały jakoś tak ładnie żeby się to dało dobrze podeprzeć/przycisnąć itp.
Kupiłem za 70zł zestaw Yato, 30sek roboty, poszło bez najmniejszego oporu - kasa żadna, obsłużę tym zestawem jak trza będzie pewnei wszytskei samochody w rodzinei i u sąsiadów ;) trzeba było tak od razu a nei marnowac godziny dla paru złotych, nauczka na przyszłość :wink:

Autor:  piotrmocko [ N, 23 sty 2022, 10:16 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Czy możecie polecić jak serwis zajmujący się wysyłkową regeneracją i malowaniem zacisków hamulcowych do Mazdy? Chciałbym samodzielnie zdemontować swoje zaciski, wysłać, i dostać je zregenerowane do tygodnia czasu lub od razu inny zregenerowany zestaw

Autor:  maciekelga [ N, 23 sty 2022, 10:32 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Poszło PW.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Autor:  piotrmocko [ Cz, 3 lut 2022, 21:59 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Mam pytanie o element 14, czyli mechanizm hamulca ręcznego przy zacisku. Na jednym zacisku element 14 nie odbija. Prawdopodobnie jest zabrudzony wewnątrz, bo element 14 jest wysunięty do góry ponad uszczelkę (15). W drugim zacisku jest on niżej i po pociągnięciu elementu 14 i puszczeniu wraca do położenia wyjściowego. Wg opisu kgb123, muszę zdemontować zacisk i wymontować tłok aby uwolnić element 14. Czy mogę ten element 14 bezpiecznie wcisnąć ściskiem stolarskim, czy raczej nie obejdzie się z rozebrania zacisku na części? Liczyłem, że jedynie wyczyszczę jarzmo i tuleje, aby zacisk dobrze pracował, ponieważ tłoczki działają bez oporu.

Autor:  maciekelga [ Cz, 3 lut 2022, 23:26 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Tam siedzi chyba łożysko igiełkowe, możliwe że jest zasyfione. Nawet mam jedno takie łożysko, zostało mi po regeneracji.

Autor:  piotrmocko [ So, 5 mar 2022, 10:45 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Udało się doprowadzić zacisk do prawidłowego funkcjonowania. Okazało się, że element 14 nie był wcześniej wysunięty do góry. Poruszając nim, aby wyczyścić cały zacisk, wysunąłem tłoczek do moment w którym wewnętrzny element 11 przestaje częściowo blokować element 14.

Dzięki temu udało się odchylić uszczelkę 15 i wyczyścić zmywaczem do tarcz, a następnie nasmarować. Okazało się, że tyle wystarczyło aby element 14 przestał się blokować. Na koniec wcisnąłem uszczelkę 15 i element 14.

Teraz mechanizm ręcznego pracuje prawidłowo, aczkolwiek pewnie nie obejdzie się za jakiś czas z rozbieraniem zacisku lub wymianą na zregenerowany.

-- Dodano: 26 lutego 2022, o 18:52 --

Zmieniam przewody na stalowy oplot i postanowiłem przy okazji zdemontować tłoczki. Było ciężko bo sporo korozji przy gumce ochronnej.

Natomiast utknąłem przy elemencie numer 9, wewnętrzny grzybek z uszczelką. Próbuję wyciągnąć z całej siły, ale nie jestem w stanie.

Czy ktoś znalazł na to jakiś sposób inny niż długimi szczypcami? Oraz jakich szczypiec dokładnie używacie?

-- Dodano: 27 lutego 2022, o 14:50 --

Psiknąłem grzybek preparatem do odkreciania zapieczonych śrub i zostawiłem na noc. Dzisiaj wyciągnąłem bez większego problemu przy pomocy zacisku kablowego / trytytki :) Łożyska igiełkowe i tłoczki są w dobrym stanie także zamawiam same uszczelki.

-- Dodano: 5 marca 2022, o 11:45 --

Zrobiłem regenerację zacisków i chciałem się podzielić kilkoma sugestiami odnośnie całej procedury. Przede wszystkim warto zapoznać się z opisem kgb123 w tym wątku.

Pierścienie segera udało mi się zdemontować przy pomocy cienkiego śrubokręta płaskiego. Natomiast lepiej kupić sobie odpowiednie szczypce.

Najtrudniej było jednak złożyć zacisk ponownie. Jeżeli nie masz cierpliwości do takich prac to lepiej kupić za około 200 zł zacisk po regeneracji i odesłać stary za który dostaniesz zwrot 50 zł. Zakup samego zestawu naprawczego z tłoczkiem to koszt 50 - 60 zł, także cała ta zabawa jest mało opłacalna, chyba że robisz to dla własnej satysfakcji :D

Do montażu uszczelki dźwigni mechanizmu ręcznego użyłem nasadkę i młotek. Po demontażu starej uszczelki, w zacisku została metalowa blaszka (widoczna na zdjęciu ze starą uszczelką i nasadkami), którą trzeba wybić przy pomocy młotka i śrubokręta uderzając od spodu zacisku w wystający fragment blaszki poza obrys zacisku. Początkowo myślałem że ta blaszka to integralna część zacisku, ale zorientowałem się gdy chciałem założyć nową. Przez co musiałem ponownie czyścić rdzę i malować w tym miejscu.

Ja popełniłem błąd i najpierw zmontowałem tłoczki, a potem zaciski. Warto skorzystać z pomysłu kgb123, aby użyć nasadkę lub rurkę i śrubę od tłoczka to złożenia zacisku, a potem dopiero złożyć tłoczki.

Przygotowałem sobie blaszkę o długości około 10 cm i szerokości 8 mm na jednym końcu z dwoma bolcami pasującymi do otworów w pierścieniu segera. Pierścień ścisnąłem w imadle i założyłem tą blaszkę. Następnie złożyłem wszystkie elementy i nałożyłem na to nasadkę i pierścień z blaszką. Na koniec ścinałem wszystko ściskiem stolarskim. Pierścień po umieszczeniu w rowku, przytrzymałem śrubokrętem i wyciągnąłem blaszkę.

Przed założeniem uszczelek i tłoczka do zacisku, proponuję poruszać mechanizmem ręcznego kilkadziesiąt razy i postukać w zacisk oraz mechanizm ręcznego wewnątrz zacisku. U mnie z jednego zacisku wyskoczył pierścień segera, bo nie był zamontowany idealnie. Musiałem go montować ponownie, ale zawsze lepiej na tym etapie niż po montażu do samochodu i zalaniu płynem :D

Autor:  Petro [ Pt, 25 mar 2022, 15:28 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Witam. Mam pytanko czy ktoś ma godną firmę która zregeneruje tylne zaciski? Jednocześnie nie polecam firmy Regenero z allegro regenerowałem u nich zaciski tylne i po pół roku zaczął jeden cieknąć z tłoczka. Po reklamacji wymienili mi na drugi i wytrzymał miesiąc i znowu kałuża pod autem. Sprawdziłem drugi i też zaczyna się pocić. Odsyłam do zwrotu i szukam solidniejszej firmy tylko jakiej ? I tu zwracam się do was.

Autor:  piotrmocko [ Pt, 8 kwi 2022, 15:16 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Poprawiałem jeszcze jarzma zacisków hamulcowych, a dokładnie wyczyściłem pilnikiem nierówną powierzchnię pod blaszkami mocującymi klocki. Czyszczenie przy pomocy szczotki drucianej na wiertarce było niewystarczające i klocki się blokowały powodując drgania hamulca.

Niestety potrzebowałem też wkręcić tłoczki. Postanowiłem tym razem zrobić własny klucz.

Wyciąłem z klepki parkietu podłogowego sześciobok pasujący do nasadki 30 mm. Wywierciłem w nim dwa otwory średnicy 5,5 mm. Wkręciłem w nie śruby M6. Na koniec obciąłem nadmiar śrub i zeszlifowałem pilnikiem. Przy wycinaniu sześcioboku przy pomocy piłki ręcznej, najlepiej wyciąć go nieco większego niż ma wejść do nasadki. A następnie dopasować go idealnie przy pomocy pilnika. Tak oto powstał prosty ale skuteczny klucz do wkręcania tłoczków :)

Autor:  Skorpion [ N, 14 maja 2023, 13:32 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Regenerowałem zacisk tylny prawy, zastosowany został
zestaw naprawczy Autofren D42120K,
oraz podkładki miedziane uszczelniające przewód elastyczny
Quick Brake 3211

Autor:  Lucasbadboy [ N, 14 maja 2023, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

piotrmocko dobra robota <spoko> . Trzeba mieć cierpliwość to prawda. Ja się nie podjąłem tego i kupiłem już zregenerowane ;). Przednie sam zregenerowałeś ale tam to łatwo jest :). Mam pytanie, jakie są rozmiary odpowietrzników przód i tył ???

Autor:  piotrmocko [ Pn, 15 maja 2023, 10:22 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Lucasbadboy dzięki!

Odpowietrznik w zaciskach hamulcowych z przodu https://partsouq.com/en/search/all?q=B001-33-691 ma zmierzony gwint średnicy 8 mm a ten z tyłu 7 mm https://partsouq.com/en/search/all?q=0233-33-691. Oba są wkręcane kluczem 8 i mają skok gwintu około 0,8 mm

Autor:  Skorpion [ So, 23 wrz 2023, 16:28 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Tylny lewy zacisk też wymagał regeneracji, zastosowane zostały te same
części o których pisałem w poście #24

Niestety zestaw D42120K okazał się być niekompletny.
Kupowany i zwracany kilka razy, bo za każdym razem brakowało jednej małej uszczelki.
W końcu go zostawiłem kupiłem dodatkowo zestaw naprawczy Autofren D4738,
dla tej brakującej uszczelki.

Dodaję zdjęcie zestawu D4738, z zakreśloną na czerwono
brakującą uszczelką, która powinna być w zestawie D42120K

Pozdrawiam

Autor:  yaro626 [ Śr, 28 lut 2024, 16:12 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Do polifta takie same części idą?

Autor:  Skorpion [ Cz, 29 lut 2024, 16:47 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Pasują do każdej GH

Autor:  Krzysztof67 [ Cz, 14 mar 2024, 16:40 ]
Tytuł:  Re: Regeneracje tylnego zacisku

Właśnie wymieniłem tarcze z tyłu w mojej Madzi ale okazało się, że wcześniej majster pozamieniał prowadniczki i nie wiem jak powinno być. Dolna grubsza, pełna, czy cieńsza z gumką?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/