Teraz jest N, 9 maja 2021, 11:37

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 25 mar 2019, 10:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.03.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Witam,
Niemalże skończyłem rozbierać zacisk, Pozostał jeszcze element, który jest na dnie cylindra, jest na nim oring. Pytanie: jak to coś wyjąć. Wszystkie szczypce, które mam , się nie mieszczą, Próbowałem pęnsetą, ale ten element za mocno siedzi. Na youtubie nie znalazłem tego rozwiązania w zacisku, Wszystkie zaciski mają w cylindrze śrubę , po której kręci się tłoczek, a u mnie ta śruba jest w tłoczku.

-- Dodano: 25 marca 2019, o 10:48 --



Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 25 mar 2019, 15:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Wydaje mi się, że musisz rozebrać sprężynkę od ręcznego (elementy 13, 14 i 15) i wypchnąć od tamtej strony, nie wiedzę innej opcji. Mogę spróbować u siebie mam gdzieś stary zacisk, ale to najwcześniej jutro dam znać.

Pytanie czy to jest w ogóle rozbieralne, no i po co chcesz to robić, może nie ma potrzeby ?

_________________


RAMKI 3D >mazda6forum.pl< - zapisy
KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 mar 2019, 18:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.03.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Dziękuję za odpowiedź.
Elementy 13,14,15 są przez coś blokowane. Wychodzą ok 5 mm i jest metaliczny stuk. Wydaję mi się, że blokowane są przez element 11. Raczej są to części rozbieralne bo w zestawie naprawczym jest oring i chyba jest to ten (10), innych w tym zacisku nie znalazłem.Jest też w zestawie uszczelka (15). Postanowiłem zdobyć nową sprawność: regeneracja zacisku, skorą są części to chce zrobić to jak należy. Będę wdzięczny jakbyś zerknął, może znajdziesz sposób.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 25 mar 2019, 18:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2132
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Jasna sprawa, rozumiem Twoje podejście. Postaram się sprawdzić, jeżeli mi się nie uda, a widzę, że jesteś ze Śląska to zapraszam dostaniesz gratisowo ode mnie zacisk do zabawy, żeby swojego nie psuć :)

_________________


RAMKI 3D >mazda6forum.pl< - zapisy
KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 mar 2019, 19:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ja jak robiłem regenerację zacisków to rozebrałem całość.
https://photos.app.goo.gl/jbTHEuMkvVxCgF5CA
https://photos.app.goo.gl/nhMvFovdKPUK1EAj8
https://photos.app.goo.gl/PVp5CDH25JpW3QKBA
Aby to rozebrać musisz po wyjęciu tłoczka zdjąć pierścień segera (element 5), w tym momencie potrzebne będą długie szczypce, najlepiej wygięte.
(jak nie masz to poradzisz sobie długimm płaskim i cienkim śrubokrętem, odpowiednio podważając pierścień)
Jak zdejmiesz pierścień to wyjdzie Tobie koszyczek (element 6 , sprężyna (el. 7), i gniazdo śruby tłoczka (el. 8).
Poniżej zostanie grzybek z oringiem (el. 9 i 10 ), wyjmiesz to szczypcami długimi (przez moment może się wydawać ze to nie chce wyjść ale tam jest smar i się zassał więc ciągniesz i wyskoczy). Głębiej będzie trzpień (el. 11 ) który trzyma element 14 a potem 15.

Rozłożenie to najmniejszy problem. Pamiętam że więcej się męczyłem ze złożeniem tego w całość.
Przy składaniu robisz to w takiej kolejności :
- smarujesz i wkładasz nowy element 15. Przyda się nasadka 24 i młotek.
https://photos.app.goo.gl/uxtpGXFgZe61xrVc6
- potem wkładasz element 14.
Element 14 foto po wyjęciu. W to wyżłobienie na ośce wchodzi el.11
https://photos.app.goo.gl/RxvNniG1WwyMgYFT9
- następnie pręt 11 i grzybek 9 z nowym oringiem 10
- teraz będzie trochę kombinowania
elementy 8, 7 i 6 trzeba włożyć ale ściśnięte bo inaczej nie założysz pierścienia 5
aby tego dokonać ja poradziłem sobie nakręcając na taki zestaw, śrubę która jest w tłoczku.
https://photos.app.goo.gl/kzYiSUeDz2RFrmPB8
https://photos.app.goo.gl/eDxvEVhBEtP8dpy86
Pozwoli to ścisnąć i łatwo umieścić pierścień 5.
Dla ułatwienia sobie roboty ja zrobiłem sobie blaszkę która trzymała mi, ściśnięty ten pierścień.
Na tym zdjęciu widać blaszkę, narzędzie które mi pomogło przy wkładaniu pierścienia (el. 5).
https://photos.app.goo.gl/ReEQSGjQAVrs5ACx9
Jak upewnisz się że pierścień dobrze leży wykręcasz śrubę i składasz tłoczek itd.
https://photos.app.goo.gl/6MH2opcaxx7LLA2z6
https://photos.app.goo.gl/czuo6V3VRS1b71in8


Ja używałem takich szczypców do pierścieni:
https://photos.app.goo.gl/StEokQkDi39XD18D7


Całość po złożeniu (słaba jakość bo robione tel.)
https://photos.app.goo.gl/wbGX4F6s7PmCJkxm7
https://photos.app.goo.gl/RAY2s6roAtDLWwB37
https://photos.app.goo.gl/2AAue2X6Ntyj9C9a7
https://photos.app.goo.gl/M3ugN2hmB2yiowPZ9
https://photos.app.goo.gl/EjFPWWMNZfsgZp5s6
https://photos.app.goo.gl/TKRcqs7AjNUrEdSv7
https://photos.app.goo.gl/mgwWfuPwK4TnixLs5
https://photos.app.goo.gl/GhvQePXR9WSoxPUk7
https://photos.app.goo.gl/iWVPgkD6NkVDoKrL8
https://photos.app.goo.gl/btaDHru7KvcyPFG68
https://photos.app.goo.gl/6LnE7JusxZfCXSG2A
https://photos.app.goo.gl/ySkqjKvQ9o86YAhX6

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 mar 2019, 21:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.03.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Dziękuję wam za odpowiedzi,
Fotorelacja bardzo mi się przyda przy składaniu zacisków. Właśnie mam takie szczypce, chociaż mogłyby być trochę dłuższe, bo ten grzybek (9) ani myśli wyjść. Rozważam jeszcze wlanie jakiegoś rozpuszczalnika żeby ten oring trochę zmiękł. Albo znajdę dłuższe szczpce. Dziękuje za wskazówki. I dzięki za zacik, mam już dwa takie do zabawy.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 21:15 
Świeżak
Offline
Od: 24.10.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam. Jakiej firmy zestawów naprawczych używaliście? Wymienialiście tłoczek? Czym malowaliście zaciski? I jeszcze jedno pytanko :-) jakiego smaru używacie do środka tzn. do wkładania oringów może byś K2 Cera High-temp taki mam?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 10:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 1849
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Do malowania polecam, Hammerite, ja używam srebrny młotkowy. To już kolejne auto z tak pomalowanymi zaciskami, mega odporna i tania.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 sty 2020, 17:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Witam, odświeżę trochę temat. Kupiłem drugi zestaw zacisków na portalu aukcyjnym co by autko nie stało na czas regeneracji zacisków. I problem jest taki: Po rozebraniu tylnych zacisków które kupiłem od GH w mechanizmie ręcznego była taka plastikowa tulejka. Problem w tym że ta tulejka była uszkodzona. Pytanie czy tam powinna się znajdować taka tulejka czy powinno być łożysko igiełkowe ? Jeśli tulejka to gdzie tego szukać ? Jeśli łożysko to jakie ? To co pasuje do 1gen(GG/GY) ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 maja 2021, 20:15 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.07.2015
Posty: 63
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Chcialem podzielic sie mala wiedza.
Wymienialem w lewym tylnym kole tloczek i zamowilem kit z marki AutoFren.
PAre dni poznij zamowilem do prawego kola z marki FrenKit i musze powiedziec ze FrenKit jest lepszej jakosci.
Jego gumki sa elastyczniejsze (blizsze oryginalowi) oraz jedna z uszczelek ma stalowy pierscien tak jak powinno byc - AutoFren tego nie ma.

Polecam FrenKit!

-- Dodano: 8 maja 2021, o 21:14 --

Edit:
Musze dodać że niektóre komponenty od AutoFren okazały się lepsze od FrenKit. Jak uszczelka na śruby prowadnice od zacisku. Nie bolkuje powietrza i zacisk hamulca płynniej odbija, inaczej zachowuje się jak na sprężynie i dociska w jedną stronę.

_________________
Ten co wyprzedza prawą stroną


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 maja 2021, 11:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1777
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Czyli wychodzi z tego ze trzeba kupić 2 zestawy i zrobić jeden pożądny <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 185.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.