Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 12:32

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 09:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.01.2018
Posty: 59
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dzisiaj rano wyjeżdżając z garażu zapaliły mi się 3 kontrolki z tytułu. Co to może oznaczać?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 09:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Może to być objawa słabnącego akumulatora. Taki efekt jest kiedy spadnie napięcie na module i gubi on wartości skrajnych położeń kierownicy.
Pokręć kierownica od lewej do prawej dwukrotnie.

Jedyne co przychodzi mi do głowy na tą chwilę.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 15:32 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.01.2018
Posty: 59
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dojechałem do pracy ze świecącymi kontrolkami, po pracy kontrolki już nie świecą. Może faktycznie akumulator bo dzisiaj rano pierwszy raz było -1 na dworze. Chociaż rano auto odpaliło normalnie, mimo że stało w garażu blasznym otwartym. Sprawdziłem też płyn hamulcowy ale mam minimalnie powyżej minimum.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 23:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam wszystkich forumowiczów. Od wczoraj dzieją się dziwne rzeczy z moją mazdunią. Otóż zawiozłem dzieci do przedszkola i wszystko ok. Odpalam ponownie i pali mi się ikonka hamulca ręcznego( choć był nie zaciągnięty) żółta ikonka od poślizgu i dodatkowo DSC off. Po ok. 10 km lampki znikają. Po odpaleniu ponownym wszystko jest ok przez parę kilometrów po czym znów ikonki się pojawiają.. Miał ktoś może z was taki problem lub wie co powinienem sprawdzić ??


Ostatnio edytowano N, 25 lis 2018, 23:54 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 lis 2018, 00:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Płyn hamulcowy w normie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 lis 2018, 19:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.01.2018
Posty: 59
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
U mnie prawdopodobnie akumulator. Identyczne kontrolki się świecą. Jeśli temperatura na dworze jest powyżej 4 stopni to wszystko ok a jeśli spada poniżej to kontrolki się świecą. Podladowałem akumulator i zobaczymy jak dalej będzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 lis 2018, 19:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.11.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
26 listopada 2018, o 00:29 Millerek napisał(a):
Płyn hamulcowy w normie?


wstyd się przyznać ale o tym nie pomyślałem. jestem kompletnym laikiem jeśli chody o samochody. Rano to koniecznie sprawdzę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 gru 2018, 21:44 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 174
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
U mnie dzisiaj też zaświeciły się opisywane wyżej wskaźniki. Powód - zbyt mało płynu w układzie hamulcowym z powodu wycieku w świeżo regenerowanym tylnym zacisku. Na pewien czas założyłem stary zacisk, dolałem płyn i kontrolki zgasły.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 gru 2018, 08:00 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.01.2018
Posty: 59
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A ja podladowałem akumulator, dolałem płynu hamulcowego bo był na minimum i też już nie świecą. Więc nie wiem czy to była wina akumulatora czy braku płynu, ale ważne że pomogło. Stawiał bym raczej na płyn, bo z odpalaniem samochodu nie było najmniejszego problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 gru 2019, 01:52 
Świeżak
Offline
Od: 05.09.2017
Posty: 17
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
u mnie natomiast komputer pokazal blad czujnika polozenia pedalu hamulca.
Kupie zmienie i napisze czy to to.
plyn w normie akumulator tez.
nawet przy wylaczonym silniku i swiatla stopu ( czasem) mrygaja jak pedal jest nie odciagniety


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 8 gru 2019, 13:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
orbad U mnie jak akumulator zupełnie padł to był błąd od uszkodzonego czujnika położenia pedału sprzęgła, oraz z 4/5 innych błędów od niskiego napięcia w modułach. Więc zawsze warto wziąć miernik w dłoń i sprawdzić akumulator jakie ma wartości ;p


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2020, 13:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.09.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubelski
Miałem taki sam problem i u mnie sygnalizowało tak niski poziom płynu hamulcowego. Po dolewce kontrolki już nie wróciły.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 cze 2023, 21:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.07.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
Witam szanownych forumowiczów.
Mam następujący problem; od czasu ponownej wymiany kilkanaście dni temu tarcz hamulcowych z przodu po przekroczeniu prędkości ok. 130km/h za każdym razem pojawiają się świecące kontrolki DSF, ABS i kontroli trakcji i świecą stale do momentu zatrzymania się i ponownego uruchomienia silnika - po kilkunastu sekundach jazdy kontrolki wszystkie gasną. I tak nie świecą do ponownego przekroczenia prędkości jw.
Dodam dla zobrazowania sytuacji, że wcześniej na początku maja wymieniany był w warsztacie samochodowym z przodu komplet klocków, tarcz, prowadzenia zacisków, a po kilkunastu dniach musiałem wymienić ponownie tarcze bo miałem bardzo duże "bicie" na kierownicy przy hamowaniu w zakresie prędkości 80-50km/h, płyn hamulcowy wymieniany w zeszłym roku, ilość odpowiednia w zbiorniczku. Oddałem tarcze na reklamację (nie mam jeszcze info co dalej), założone tarcze nowe takiej samej firmy działają obecnie bez zarzutu pod względem bezpieczeństwa jazdy podczas hamowania.
Proszę o pomoc w diagnozie i info co może być przyczyną.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 16 cze 2023, 12:34 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Czy sprawdzałeś jaki jest aktualnie stan płynu hamulcowego? Rozumiem, że rok temu po wymianie był ok, ale jak to teraz wygląda?
Z tego co czytam to klasyczny przypadek niskiego poziomu.

Jeżeli poziom płynu jest ok, to odczytaj błędy, nawet jak znikną to będą zapisane w pamięci sterownika, więc dobry komputer/program diagnostyczny powinien coś pokazać.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 cze 2023, 19:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.07.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
Płyn hamulcowy - stan ok. Po podpięciu do komputera wskazuje że to awaria czujnika ABS lewego koła.
Ale zastanawia mnie czy na pewno przyczyną jest czujnik, czy może mają wpływ nowe tarcze hamulcowe które założyłem.
Okazało się, że poprzednie które oddałem na reklamację były wadliwe i otrzymałem zwrot kasy. Ale co bardziej mnie niepokoi nowe tarcze (tej samej firmy na B) po kilku dniach dobrej pracy dają niestety trochę mniejszy efekt "bicia- drżenia" (niż reklamowane wcześniej) na kierownicy w zakresach prędkości jak wcześniej napisałem oraz pojawił się efekt "piszczenia" w lewym kole przy dohamowywaniu do zera.
U mechanika po podniesieniu i sprawdzeniu wizualnym stanu tarcz i klocków wynika, że jest ok - równomierne zużycie tarcz i klocków, koła obracają się bez problemu.
No i mam zagwozdkę i mechanik też.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 22 cze 2023, 12:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Jeżeli po wymianie tarcz na nowe dalej masz bicie, to pewnie masz krzywe piasty, polecam znaleźć temat o tym na forum, było to opisywane już. Standardowy problem.

Co do samego błędu czujnika ABSu no to zapewne się uszkodził albo sam czujnik albo okablowanie i może gdzieś "nie styka". To nie są drogie rzeczy, wymień i po problemie.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.