Teraz jest So, 21 maja 2022, 18:59

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 25 mar 2019, 10:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.03.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Witam,
Niemalże skończyłem rozbierać zacisk, Pozostał jeszcze element, który jest na dnie cylindra, jest na nim oring. Pytanie: jak to coś wyjąć. Wszystkie szczypce, które mam , się nie mieszczą, Próbowałem pęnsetą, ale ten element za mocno siedzi. Na youtubie nie znalazłem tego rozwiązania w zacisku, Wszystkie zaciski mają w cylindrze śrubę , po której kręci się tłoczek, a u mnie ta śruba jest w tłoczku.

-- Dodano: 25 marca 2019, o 10:48 --



Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 25 mar 2019, 15:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2241
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Wydaje mi się, że musisz rozebrać sprężynkę od ręcznego (elementy 13, 14 i 15) i wypchnąć od tamtej strony, nie wiedzę innej opcji. Mogę spróbować u siebie mam gdzieś stary zacisk, ale to najwcześniej jutro dam znać.

Pytanie czy to jest w ogóle rozbieralne, no i po co chcesz to robić, może nie ma potrzeby ?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 mar 2019, 18:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.03.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Dziękuję za odpowiedź.
Elementy 13,14,15 są przez coś blokowane. Wychodzą ok 5 mm i jest metaliczny stuk. Wydaję mi się, że blokowane są przez element 11. Raczej są to części rozbieralne bo w zestawie naprawczym jest oring i chyba jest to ten (10), innych w tym zacisku nie znalazłem.Jest też w zestawie uszczelka (15). Postanowiłem zdobyć nową sprawność: regeneracja zacisku, skorą są części to chce zrobić to jak należy. Będę wdzięczny jakbyś zerknął, może znajdziesz sposób.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 25 mar 2019, 18:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2241
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Jasna sprawa, rozumiem Twoje podejście. Postaram się sprawdzić, jeżeli mi się nie uda, a widzę, że jesteś ze Śląska to zapraszam dostaniesz gratisowo ode mnie zacisk do zabawy, żeby swojego nie psuć :)

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 mar 2019, 19:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.12.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ja jak robiłem regenerację zacisków to rozebrałem całość.
https://photos.app.goo.gl/jbTHEuMkvVxCgF5CA
https://photos.app.goo.gl/nhMvFovdKPUK1EAj8
https://photos.app.goo.gl/PVp5CDH25JpW3QKBA
Aby to rozebrać musisz po wyjęciu tłoczka zdjąć pierścień segera (element 5), w tym momencie potrzebne będą długie szczypce, najlepiej wygięte.
(jak nie masz to poradzisz sobie długimm płaskim i cienkim śrubokrętem, odpowiednio podważając pierścień)
Jak zdejmiesz pierścień to wyjdzie Tobie koszyczek (element 6 , sprężyna (el. 7), i gniazdo śruby tłoczka (el. 8).
Poniżej zostanie grzybek z oringiem (el. 9 i 10 ), wyjmiesz to szczypcami długimi (przez moment może się wydawać ze to nie chce wyjść ale tam jest smar i się zassał więc ciągniesz i wyskoczy). Głębiej będzie trzpień (el. 11 ) który trzyma element 14 a potem 15.

Rozłożenie to najmniejszy problem. Pamiętam że więcej się męczyłem ze złożeniem tego w całość.
Przy składaniu robisz to w takiej kolejności :
- smarujesz i wkładasz nowy element 15. Przyda się nasadka 24 i młotek.
https://photos.app.goo.gl/uxtpGXFgZe61xrVc6
- potem wkładasz element 14.
Element 14 foto po wyjęciu. W to wyżłobienie na ośce wchodzi el.11
https://photos.app.goo.gl/RxvNniG1WwyMgYFT9
- następnie pręt 11 i grzybek 9 z nowym oringiem 10
- teraz będzie trochę kombinowania
elementy 8, 7 i 6 trzeba włożyć ale ściśnięte bo inaczej nie założysz pierścienia 5
aby tego dokonać ja poradziłem sobie nakręcając na taki zestaw, śrubę która jest w tłoczku.
https://photos.app.goo.gl/kzYiSUeDz2RFrmPB8
https://photos.app.goo.gl/eDxvEVhBEtP8dpy86
Pozwoli to ścisnąć i łatwo umieścić pierścień 5.
Dla ułatwienia sobie roboty ja zrobiłem sobie blaszkę która trzymała mi, ściśnięty ten pierścień.
Na tym zdjęciu widać blaszkę, narzędzie które mi pomogło przy wkładaniu pierścienia (el. 5).
https://photos.app.goo.gl/ReEQSGjQAVrs5ACx9
Jak upewnisz się że pierścień dobrze leży wykręcasz śrubę i składasz tłoczek itd.
https://photos.app.goo.gl/6MH2opcaxx7LLA2z6
https://photos.app.goo.gl/czuo6V3VRS1b71in8


Ja używałem takich szczypców do pierścieni:
https://photos.app.goo.gl/StEokQkDi39XD18D7


Całość po złożeniu (słaba jakość bo robione tel.)
https://photos.app.goo.gl/wbGX4F6s7PmCJkxm7
https://photos.app.goo.gl/RAY2s6roAtDLWwB37
https://photos.app.goo.gl/2AAue2X6Ntyj9C9a7
https://photos.app.goo.gl/M3ugN2hmB2yiowPZ9
https://photos.app.goo.gl/EjFPWWMNZfsgZp5s6
https://photos.app.goo.gl/TKRcqs7AjNUrEdSv7
https://photos.app.goo.gl/mgwWfuPwK4TnixLs5
https://photos.app.goo.gl/GhvQePXR9WSoxPUk7
https://photos.app.goo.gl/iWVPgkD6NkVDoKrL8
https://photos.app.goo.gl/btaDHru7KvcyPFG68
https://photos.app.goo.gl/6LnE7JusxZfCXSG2A
https://photos.app.goo.gl/ySkqjKvQ9o86YAhX6

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 mar 2019, 21:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.03.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Dziękuję wam za odpowiedzi,
Fotorelacja bardzo mi się przyda przy składaniu zacisków. Właśnie mam takie szczypce, chociaż mogłyby być trochę dłuższe, bo ten grzybek (9) ani myśli wyjść. Rozważam jeszcze wlanie jakiegoś rozpuszczalnika żeby ten oring trochę zmiękł. Albo znajdę dłuższe szczpce. Dziękuje za wskazówki. I dzięki za zacik, mam już dwa takie do zabawy.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 21:15 
Świeżak
Offline
Od: 24.10.2017
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam. Jakiej firmy zestawów naprawczych używaliście? Wymienialiście tłoczek? Czym malowaliście zaciski? I jeszcze jedno pytanko :-) jakiego smaru używacie do środka tzn. do wkładania oringów może byś K2 Cera High-temp taki mam?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 10:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2129
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Do malowania polecam, Hammerite, ja używam srebrny młotkowy. To już kolejne auto z tak pomalowanymi zaciskami, mega odporna i tania.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 sty 2020, 17:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Witam, odświeżę trochę temat. Kupiłem drugi zestaw zacisków na portalu aukcyjnym co by autko nie stało na czas regeneracji zacisków. I problem jest taki: Po rozebraniu tylnych zacisków które kupiłem od GH w mechanizmie ręcznego była taka plastikowa tulejka. Problem w tym że ta tulejka była uszkodzona. Pytanie czy tam powinna się znajdować taka tulejka czy powinno być łożysko igiełkowe ? Jeśli tulejka to gdzie tego szukać ? Jeśli łożysko to jakie ? To co pasuje do 1gen(GG/GY) ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 maja 2021, 20:15 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 06.07.2015
Posty: 63
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Chcialem podzielic sie mala wiedza.
Wymienialem w lewym tylnym kole tloczek i zamowilem kit z marki AutoFren.
PAre dni poznij zamowilem do prawego kola z marki FrenKit i musze powiedziec ze FrenKit jest lepszej jakosci.
Jego gumki sa elastyczniejsze (blizsze oryginalowi) oraz jedna z uszczelek ma stalowy pierscien tak jak powinno byc - AutoFren tego nie ma.

Polecam FrenKit!

-- Dodano: 8 maja 2021, o 21:14 --

Edit:
Musze dodać że niektóre komponenty od AutoFren okazały się lepsze od FrenKit. Jak uszczelka na śruby prowadnice od zacisku. Nie bolkuje powietrza i zacisk hamulca płynniej odbija, inaczej zachowuje się jak na sprężynie i dociska w jedną stronę.

_________________
Ten co wyprzedza prawą stroną


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 maja 2021, 11:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2151
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Czyli wychodzi z tego ze trzeba kupić 2 zestawy i zrobić jeden pożądny <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 197.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 maja 2021, 14:23 
Świeżak
Offline
Od: 16.06.2016
Posty: 21
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Witajcie,
Niestety dopadło i mnie, tylny prawy zacisk stanął, toczek nie odbijał do końca zaciągnięciu ręcznego i cały czas klocki tarły o tarcze, tarcza fioletowa i nadszedł czas na regenerację.
Wszystko rozebrane do imienia, wyczyszczone odmalowane i gotowe do montażu.
W tym momencie mam wątpliwość, czym faktycznie posmarować sworzeń ręcznego który obraca się w łożysku igiełkowym?

W service manual-u jest informacja o użyciu smaru silikonowego, jednak to co tam było nie przypominało smaru silikonowego. :idea:
Smar jaki został dodany do zestawu naprawczego Autofren raczej się do tego nie nadaje.


Od siebie uzupełnię jeszcze obszerną relację dotyczącą regeneracji:
Podkładki miedziane uszczelniające przewód elastyczny w zacisku mają niestandardowy wymiar 10x15x1.
Pytając w okolicznych sklepach motoryzacyjnych jak i „sklepach ze śrubkami” nikt nie posiada takiej podkładki.
Dopiero po poszperaniu w necie okazało się ze nie występuje ona jako część do naszych mazd, ale jest ona wykorzystywana jako pierścień uszczelniający do korka spustowego automatycznej skrzyni biegów w Mercedesach. I tym tropem uszczelki się znalazły.

Numer katalogowy: FEBI BILSTEIN 101176

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 paź 2021, 13:59 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.04.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Macie jakiś patent jak przekręcić tłoczek na złożonym zacisku bez tego specjalnego narzędzia wymienionego w manualu? Muszę zmienić położenie tego wycięcia bo haczy o wystający pin na klocku i nierówno dociska.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 paź 2021, 16:00 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.10.2018
Posty: 47
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: podlaski
Ja przed zakupem zestawu do tłoczków - przy kilku " obsługiwanych " autach dobra inwestycja - używałem długich szczypiec lub prostych szczypiec do pierścieni Segera.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 paź 2021, 18:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.01.2019
Posty: 5
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Kombinerki Stanleya idealnie pasowały w wcięcie czy to w 626 czy w GH. Trzeba wkręcać i wciskać jednocześnie, w drugą stronę można użyć mechanizmu ręcznego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lis 2021, 13:30 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.04.2021
Posty: 43
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Ile ja się z tym natrudziłem... bo żadne narzędzia jakie miałem nie pasowały jakoś tak ładnie żeby się to dało dobrze podeprzeć/przycisnąć itp.
Kupiłem za 70zł zestaw Yato, 30sek roboty, poszło bez najmniejszego oporu - kasa żadna, obsłużę tym zestawem jak trza będzie pewnei wszytskei samochody w rodzinei i u sąsiadów ;) trzeba było tak od razu a nei marnowac godziny dla paru złotych, nauczka na przyszłość :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 sty 2022, 10:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 291
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Czy możecie polecić jak serwis zajmujący się wysyłkową regeneracją i malowaniem zacisków hamulcowych do Mazdy? Chciałbym samodzielnie zdemontować swoje zaciski, wysłać, i dostać je zregenerowane do tygodnia czasu lub od razu inny zregenerowany zestaw


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 23 sty 2022, 10:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2129
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Poszło PW.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lut 2022, 21:59 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 291
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Mam pytanie o element 14, czyli mechanizm hamulca ręcznego przy zacisku. Na jednym zacisku element 14 nie odbija. Prawdopodobnie jest zabrudzony wewnątrz, bo element 14 jest wysunięty do góry ponad uszczelkę (15). W drugim zacisku jest on niżej i po pociągnięciu elementu 14 i puszczeniu wraca do położenia wyjściowego. Wg opisu kgb123, muszę zdemontować zacisk i wymontować tłok aby uwolnić element 14. Czy mogę ten element 14 bezpiecznie wcisnąć ściskiem stolarskim, czy raczej nie obejdzie się z rozebrania zacisku na części? Liczyłem, że jedynie wyczyszczę jarzmo i tuleje, aby zacisk dobrze pracował, ponieważ tłoczki działają bez oporu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 3 lut 2022, 23:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2129
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tam siedzi chyba łożysko igiełkowe, możliwe że jest zasyfione. Nawet mam jedno takie łożysko, zostało mi po regeneracji.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 mar 2022, 10:45 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 291
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Udało się doprowadzić zacisk do prawidłowego funkcjonowania. Okazało się, że element 14 nie był wcześniej wysunięty do góry. Poruszając nim, aby wyczyścić cały zacisk, wysunąłem tłoczek do moment w którym wewnętrzny element 11 przestaje częściowo blokować element 14.

Dzięki temu udało się odchylić uszczelkę 15 i wyczyścić zmywaczem do tarcz, a następnie nasmarować. Okazało się, że tyle wystarczyło aby element 14 przestał się blokować. Na koniec wcisnąłem uszczelkę 15 i element 14.

Teraz mechanizm ręcznego pracuje prawidłowo, aczkolwiek pewnie nie obejdzie się za jakiś czas z rozbieraniem zacisku lub wymianą na zregenerowany.

-- Dodano: 26 lutego 2022, o 18:52 --

Zmieniam przewody na stalowy oplot i postanowiłem przy okazji zdemontować tłoczki. Było ciężko bo sporo korozji przy gumce ochronnej.

Natomiast utknąłem przy elemencie numer 9, wewnętrzny grzybek z uszczelką. Próbuję wyciągnąć z całej siły, ale nie jestem w stanie.

Czy ktoś znalazł na to jakiś sposób inny niż długimi szczypcami? Oraz jakich szczypiec dokładnie używacie?

-- Dodano: 27 lutego 2022, o 14:50 --

Psiknąłem grzybek preparatem do odkreciania zapieczonych śrub i zostawiłem na noc. Dzisiaj wyciągnąłem bez większego problemu przy pomocy zacisku kablowego / trytytki :) Łożyska igiełkowe i tłoczki są w dobrym stanie także zamawiam same uszczelki.

-- Dodano: 5 marca 2022, o 11:45 --

Zrobiłem regenerację zacisków i chciałem się podzielić kilkoma sugestiami odnośnie całej procedury. Przede wszystkim warto zapoznać się z opisem kgb123 w tym wątku.

Pierścienie segera udało mi się zdemontować przy pomocy cienkiego śrubokręta płaskiego. Natomiast lepiej kupić sobie odpowiednie szczypce.

Najtrudniej było jednak złożyć zacisk ponownie. Jeżeli nie masz cierpliwości do takich prac to lepiej kupić za około 200 zł zacisk po regeneracji i odesłać stary za który dostaniesz zwrot 50 zł. Zakup samego zestawu naprawczego z tłoczkiem to koszt 50 - 60 zł, także cała ta zabawa jest mało opłacalna, chyba że robisz to dla własnej satysfakcji :D

Do montażu uszczelki dźwigni mechanizmu ręcznego użyłem nasadkę i młotek. Po demontażu starej uszczelki, w zacisku została metalowa blaszka (widoczna na zdjęciu ze starą uszczelką i nasadkami), którą trzeba wybić przy pomocy młotka i śrubokręta uderzając od spodu zacisku w wystający fragment blaszki poza obrys zacisku. Początkowo myślałem że ta blaszka to integralna część zacisku, ale zorientowałem się gdy chciałem założyć nową. Przez co musiałem ponownie czyścić rdzę i malować w tym miejscu.

Ja popełniłem błąd i najpierw zmontowałem tłoczki, a potem zaciski. Warto skorzystać z pomysłu kgb123, aby użyć nasadkę lub rurkę i śrubę od tłoczka to złożenia zacisku, a potem dopiero złożyć tłoczki.

Przygotowałem sobie blaszkę o długości około 10 cm i szerokości 8 mm na jednym końcu z dwoma bolcami pasującymi do otworów w pierścieniu segera. Pierścień ścisnąłem w imadle i założyłem tą blaszkę. Następnie złożyłem wszystkie elementy i nałożyłem na to nasadkę i pierścień z blaszką. Na koniec ścinałem wszystko ściskiem stolarskim. Pierścień po umieszczeniu w rowku, przytrzymałem śrubokrętem i wyciągnąłem blaszkę.

Przed założeniem uszczelek i tłoczka do zacisku, proponuję poruszać mechanizmem ręcznego kilkadziesiąt razy i postukać w zacisk oraz mechanizm ręcznego wewnątrz zacisku. U mnie z jednego zacisku wyskoczył pierścień segera, bo nie był zamontowany idealnie. Musiałem go montować ponownie, ale zawsze lepiej na tym etapie niż po montażu do samochodu i zalaniu płynem :D


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 mar 2022, 15:28 
Świeżak
Offline
Od: 24.10.2017
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam. Mam pytanko czy ktoś ma godną firmę która zregeneruje tylne zaciski? Jednocześnie nie polecam firmy Regenero z allegro regenerowałem u nich zaciski tylne i po pół roku zaczął jeden cieknąć z tłoczka. Po reklamacji wymienili mi na drugi i wytrzymał miesiąc i znowu kałuża pod autem. Sprawdziłem drugi i też zaczyna się pocić. Odsyłam do zwrotu i szukam solidniejszej firmy tylko jakiej ? I tu zwracam się do was.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 kwi 2022, 15:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 291
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Poprawiałem jeszcze jarzma zacisków hamulcowych, a dokładnie wyczyściłem pilnikiem nierówną powierzchnię pod blaszkami mocującymi klocki. Czyszczenie przy pomocy szczotki drucianej na wiertarce było niewystarczające i klocki się blokowały powodując drgania hamulca.

Niestety potrzebowałem też wkręcić tłoczki. Postanowiłem tym razem zrobić własny klucz.

Wyciąłem z klepki parkietu podłogowego sześciobok pasujący do nasadki 30 mm. Wywierciłem w nim dwa otwory średnicy 5,5 mm. Wkręciłem w nie śruby M6. Na koniec obciąłem nadmiar śrub i zeszlifowałem pilnikiem. Przy wycinaniu sześcioboku przy pomocy piłki ręcznej, najlepiej wyciąć go nieco większego niż ma wejść do nasadki. A następnie dopasować go idealnie przy pomocy pilnika. Tak oto powstał prosty ale skuteczny klucz do wkręcania tłoczków :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.