Teraz jest Śr, 23 wrz 2020, 06:52

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 24 paź 2016, 20:50 
Nowicjusz
Offline
Od: 02.10.2015
Posty: 45
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Panowie a ile wchodzi płynu hamulcowego do Madzi GY?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 cze 2017, 21:25 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Jak to jest z tym odpowietrzaniem w końcu? Które koło jako pierwsze? Najdalsze, czy najbliższe?

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 7 cze 2017, 22:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2035
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
W autach z systemem ABSem odpowietrza się zaczynając od koła które znajduje się najbliżej pompy ABS kończąc na tym najdalszym.

_________________


RAMKI 3D >mazda6forum.pl< - zapisy
KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 cze 2017, 22:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6391
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Taka teoria jest słuszna... :)

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 cze 2017, 06:57 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
A jest tutaj ktoś kto tak robił? Chce wymienić sobie samodzielnie płyn hamulcowy, i jedni piszą że najpierw od najdalszego, parę razy czytałem ze z ABS najpierw najbliższe koło... :)

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 8 cze 2017, 12:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2035
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
W dwie osoby spokojnie da się to zrobić, polecam fajny zestaw do odpowietrzania hamulców jest w Juli.

_________________


RAMKI 3D >mazda6forum.pl< - zapisy
KOSZULKI >mazda6forum.pl< - zapisy



 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 9 lip 2017, 16:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Online
Od: 05.08.2016
Posty: 1758
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Ile płynu kupić aby spokojnie wystarczyło na wymianę i płukanie w ukladzie razem z wysprzęglikiem?

LG G2 mini

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lip 2017, 17:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1477
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Za zwyczaj wystarcza 1litr. Ale lepiej żeby zostało niż ci brakło, kup dla pewności 1.5 l. Najwyżej zostanie na następny raz ;)

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 183.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 9 lip 2017, 17:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Online
Od: 05.08.2016
Posty: 1758
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Ja mam na myśli cały układ hamulcowy wraz z wysprzęglikiem.

LG G2 mini

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 9 lip 2017, 17:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Online
Od: 05.08.2016
Posty: 1758
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
1.5L wystarczy?

LG G2 mini

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lip 2017, 20:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6391
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Starczy spokojnie.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 9 lip 2017, 21:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Online
Od: 05.08.2016
Posty: 1758
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dzięki, w takim razie zamawiam.

LG G2 mini

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 11 lip 2017, 07:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Online
Od: 05.08.2016
Posty: 1758
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dot 4 SL6 będzie ok?

LG G2 mini

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 lip 2017, 08:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6391
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, będzie ok.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lip 2017, 08:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 504
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
1 l to aż za dużo. Co do płynu kupujcie do ESP

Wysłane z mojego HTC M8 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 sty 2018, 18:58 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 83
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Witam,

Chcialbym się Was poradzic w sprawie plynu hamulcowego.

Niebawem bede zmienial tylny lewy zacisk hamulca, na pewno bedzie mi potrzebny plyn hamulcowy do uzupelnienia braku po wymianie oraz do odpowietrzenia instalacji.
W ukladzie mam obecnie DOT 3 nieznanej marki (poprzedni wlasciciel wymienial latem caly plyn). Do uzupelnienia kupilem 0,5 litra plynu hamulcowego ATE dot 4 SL bo dot 4 jest lepszy a kosztuje praktycznie tyle samo co dot 3. Stwierdzilem ze jesli juz bede dolewal do doleje DOT 4, wyssam ze zbiorniczka stary plyn (zasadniczo jest calkiem swiezy ale dot 3) i zaleje nowym dot 4 przed samą wymianą zacisku. Takze w czasie uzupelniania braku plynu po wymianie zacisku oraz przy odpowietrzaniu do instalacji trafi 0,5 litra dot 4 (bede odpowietrzal wszystkie kola az wleje cale 0,5 litra) bo i tak raz otwarty plyn nie nadaje sie do przechowywania.

I tu moja watpliwosc, czy w instalacji moze byc zmieszany plyn DOT 3 z DOT 4?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 gru 2018, 20:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.12.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
TOMASZ
Witam
Chciałem zapytać w odniesieniu do posta:
Zamiast linki sprzęgła jest układ j/w, czyli pompa, przewód, siłownik. Sterowanie odbywa się za pomocą płynu hamulcowego, który idzie ze zbiorniczka płynu hamulcowego. W siłowniku, który jest przykręcony do skrzyni biegów przy łapie (patrząc z góry, mniej więcej pod przepustnicą), znajduje się odpowietrznik. Odpowietrzanie jak przy hamulcach, tyle że pedałem sprzęgła pompujesz. Po podpompowaniu trzymasz pedał nie wciśnięty do końca, tak aby przy odkręceniu odpowietrznika wpadł do podłogi po czym zakręcasz spowrotem.

Jakie mogą być objawy na sprzęgle starego płynu hamulcowego lub nie odpowietrzenia tego układu?
Dzięki z góry za odpowiedź
Krzysztof


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 gru 2018, 21:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3296
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Sprzęgło może brać wyżej/niżej, nie wysprzęglać...
Jakie masz objawy? Może będzie prościej.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 gru 2018, 22:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.12.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
Witam
No to tak:
Ruszam z jedynki, zmieniam na dwójkę. Mam wciśnięte sprzęgło na dwójce i słyszę delikatny grzechot w trakcie jazdy (jakby jakieś małe śrubki gdzieś latały :)) Auto się toczy, ja ciągle przy wciśniętym sprzęgle wrzucam przy toczącym się aucie na luz - dźwięk ustaje. Przy przesunięciu gałki w pozycję luzu, poza ustąpieniem dźwięku zauważam, że obroty silnika idealnie spadają do obrotów jakie mają być na luzie (przedtem przy toczącym się aucie, skrzynia w pozycji na 2gim biegu - obroty są delikatnie wyższe
Druga:
Włączam silnik przy włączonym sprzęgle (wciśniętym). Praca silnika idealna, słychać tylko ładnie klekoczące wtryski. Nie ruszam z miejsca. Puszczam sprzęgło do samej góry nie dodając gazu. Słysze ten sam delikatny grzechot. Jak dodam gazu przy pozycji sprzęgła w górze (nie wciśniętym) - słyszę narastający delikatny grzechot. Jak wcisnę sprzęgło i dodam gazu - grzechot ustaje - i znów słyszę idealną pracę silnika..
Trzecia:
Jadę sobie na każdym biegu (może to ważne) i hamuję silnikiem - tak około od 2000 obrotów mi spada w dół. I znów słyszę ten sam grzechot (te latające śrubki). Przy dodawaniu gazu też. Wciskam sprzęgło przy hamowaniu silnikiem i nadal słychać ten delikatny grzechot. Jak przy wciśniętym sprzęgle przesunę lewarek na luz - auto się toczy, grzechot ustaje, słychać tylko pracujące wtryski...
Zaznaczam, że jest to ciche, nie jakieś nadmierne walenie, jak podgłoszę muzę to nic nie słyszę, ale nie chcę tego tak zostawić, bo coś jest nie tak... i nawet moja baba to usłyszała a to już dla Mazdy obciach...

Komplet sprzęgła i koło dwumasowe wymienione (LUK), ale objawy pozostały...

Możecie coś poradzić? Dlatego próbuję już szukać problemu również w wysprzęgliku i dlatego pytam o płyn hamulcowy i jego rolę w tym wszystkim. Chyba, że to zły kierunek... podpowiedzcie cosik. Z góry dzięki.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 14 gru 2018, 14:32 
Bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 387
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
A masz pewność, że łożysko oporowe zostało zmienione?

_________________
pomoc w stage1 / dpf / egr
<pucu>


Ostatnio edytowano So, 15 gru 2018, 21:43 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 gru 2018, 21:20 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 268
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Faktycznie, objawy tak jak sugeruje kolega wyżej..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 gru 2018, 21:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.12.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
Tak, łożysko oporowe było wymieniane - dlatego zapytałem w tym dziale, że być może chodzi o sterowanie sprzęgłem, bo zdarza się, że na 1 biegu, wydaje mi się, że nie wysprzęgla. Tzn. po ruszeniu z jedynki, ZANIM zmienię bieg na 2, przy wciśniętym sprzęgle, słychać również ten grzechot

Pozdro
Krzysztof


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 22 gru 2018, 12:15 
Bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 387
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
W takim razie zmień płyn, na jakiś zachowujący płynność w niskich temp, np ate sl6 i daj znać, bo problem jest interesujący.

Olej w skrzyni zmieniony?

_________________
pomoc w stage1 / dpf / egr
<pucu>


Ostatnio edytowano N, 23 gru 2018, 20:09 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 gru 2018, 20:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.12.2017
Posty: 10
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
Tak, olej w skrzyni zmieniony. W ogóle nie odczuwam żadnego dyskomfortu poza dźwiękami, ba po wymianie dwumasy i sprzęgła operowanie lewarkiem skrzyni oraz zmiana biegów super :) Ale dźwięki wkurzają...

Ponieważ domyślam się, bo byłem u speca, że temat może dotyczyć tzw. łożyska pilotującego, czy wałka zdawczego, czy wałka "atakującego" tak niektórzy to nazywają to niestety po raz kolejny zrzucę skrzynię u jednego ze speców o pójdę w tym kierunku...

Co mnie przekonało? Jak jest zimno i olej w skrzyni jest gęsty - brak dźwięków. Po paru minutach jazdy temat powraca... Nie chcę robić za kolosalną kasę całej skrzyni - ponieważ problem występuje przeważnie na biegu jałowym - jeden ze speców obiecał dokładne przejrzenie OD DOŁU sposobu zmontowania dwumasa, sprzęgła i ZAINTERESOWANIE SIĘ tym łożyskiem wałka sprzęgłowego, a więc ingerencję w skrzynię..

Nie wydaje mi się już teraz, że temat dotyczy takiej błahostki jak płyn hamulcowy... chociaż może spotkaliście się z podobnymi objawami - to prośba, czy "idę" w dobrym kierunku?

Pozdro
K


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 wrz 2020, 07:29 
Amator
Offline
Od: 16.02.2017
Posty: 75
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Pozwolę sobie odkopać stary temat :P

Pytanie dotyczy płynów hamulcowych.
Czy jest jakaś kolosalna różnica pomiędzy, np: płynem ATE DOT4 SL6 a Amsoil DOT 3 and DOT 4 Brake Fluid??


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.