Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:55

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 2 cze 2017, 20:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Witam, mam problem ostatnimi czasy z chłodnica, polowa zbiorniczka wyrównawcze potrafi mi wypłynąć na trasie 40km przy średniej jeździe 120 km/h do tego przy nabieraniu prędkości potrafi temperaty pdskoczyc od około 90 do prawie 110 gdy się rozpędzam od 0 do 160 potem spada i się normuje, wyciek z tego co widzę jest ciśnieniowy przy połączeniu zbiornika i samej chlodnicy chodzi mi o ten krótki wężyk choć opaskami kablowymi go spialem dolewajac plynu i znowu ubyl. Ktoś coś ?

-- Dodano: Pn, 15 maja 2017, 19:11 --

doczytałem i chyba to przez to że źle dolewałem ten płyn muszę zoberwować czy dalej będzie mi świrować temperatura silnika, podobno poprzedni właściciel miał już taki problem od czasu do czasu że mu skakała temperatura o 2-3 kreski i zaraz spadało z powrotem do normy. ktoś spotkał się z takim problemem ?

-- Dodano: So, 27 maja 2017, 17:54 --

Witam, mam dalej ten sam problem, sprawdziłem chłodnice i przy włączonym silniku odprowadzający z prawej strony rura od chłodnicy gdy ją ścisne nie czuję bym tam przepływał płyn, z lewej strony silnika tam trochę niżej czuć jak płynie. Gdy próbuje uzupełniać płyn w zbiorniczku wyrównawczy to zarz go tracę. na trasie mam wahania temperatury od połowy wskaźnika i otrafi o 3-4 kreseczki wzrosnąć przy dodawaniu prędkości.
ktoś miał podobny temat? lub wie co z tym podziałać? układ bardzo zapowietrzony? jakieś wskazówki bardzo mile widziane

-- Dodano: Pt, 2 cze 2017, 20:37 --

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 cze 2017, 20:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Nie chciałbym być złym prorokiem, ale czy to nie uszczelka pod głowicą padła i ciśnienie idzie w układ chłodzenia ? Zobacz czy przy pracującym motorze płyn w chłodnicy bąbluje, czy węże nie są twarde... oby nie

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 cze 2017, 13:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
sprawdziłem węże są miękkie, pod korkiem wlewu oleju nie ma niczego niepokojącego, ubyło mi jakieś 0,4l płynu chłodniczego przez okres miesiąca i jakichś 600km przejechanych, nie zauważyłem nic by "bąblowało" po dolaniu do chłodnicy płynu włączyłem silnik i płynu narastało co jakiś czas tzn że nie jest zapowietrzony układ? kolor płynu był prawidłowy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 cze 2017, 14:09 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Online
Od: 09.12.2016
Posty: 152
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
A czy sprawdzałes czy gdzies przypadkiem jakas obejma laczaca gumowe przewody z silnikiem lub chlodnica nie jest skorodowana i puszcza powoli plyn? Jak zostawisz przez noc to nie ma zadnych plam na chodniku/asfalcie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 cze 2017, 14:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
podejde do auta pod wieczór i zdiagnozuję ale z tego co kiedyś sprawdzałem to nie było nic, jedyne co, to że przy szybkiej jeździe ubywa wiecej tak jakby skądś pryska (korki) bo skąd by były te plamy na pokrywie silnika?

-- Dodano: So, 3 cze 2017, 14:21 --

część płynu może skapać na dół a mniejsza częśc pryska mi wszędzie dookoła


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 cze 2017, 18:14 
Adept
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 128
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Odkrec korek zbiorniczka wyrownawczego (jak zimny silnik bedzie), odpal auto i obserwuj czy dymek sie nie unosi.

_________________
Mazda 6 Kombi 2016 GJ, manual, SKYACTIV-D 150 i-ELOOP
Mazda 6 Kombi 2017 GL, manual, SKYACTIV-G 165 MZD 74.00.311 EU N


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 cze 2017, 09:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
dymek ze zbiorniczka? co wtedy bedzie to oznaczać?

-- Dodano: So, 3 cze 2017, 21:30 --

żadnego dymku nie ma ze zbiorniczka wyrównawczego ani plamy nie zauważam pod autem

-- Dodano: Pn, 5 cze 2017, 09:13 --

ojej prawdopodobnie te wycieki były spowodowane przez płyn który nie wytarłem na uszczelnieniach korka powycierałem wszystko do sucha przejechałem dzis 80km i ani kropli, no nic pozostaje póki co kwestia temperatury jutro wymiana termostatu mam nadzieje że się wyjaśni bo od razu po wymianie wyjade na autostradę wypróbować :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 cze 2017, 09:58 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
W vectrze też miałem taki problem, że bardzo powoli siadała uszczelka pod głowicą. Objawiało się to tym że coraz mocniej musiałem dociągać węże a i tak były wycieki aż w końcu gruby wąż od chłodnicy tak spuchł że już tylko mechanik.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 cze 2017, 15:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
może byc termostat, pompa wody co do UPG to jest test na obecności CO2
i jeszcze jak masz lpg to może reduktor puścił bąka do układu chłodzenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 cze 2017, 12:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
nie mam lpg w życiu!
już temat jest wyjaśniony po wizycie w serwisie mazdy
Nowy termostat - koniec problemów z wahaniem temperatury, jechałem jak dzikus, 28stopni na zewnątrz wysokie obroty, zrobiłem 50km na rozgrzanym silniku i temperatura NIE DRGNĘŁA!
nowy korek zastosowałem - żadnych wycieków.
wszystkie części nowe oryginalne


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.