Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:37

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 16 sty 2017, 19:08 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 19.07.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Witam. Pacjentka to GH z silnikiem LF-DE 2.0 147 KM, z 2009 roku, z automatyczną skrzynią biegów oraz LPG.

Przy temperaturze zewnętrznej -1/-2 podpiąłem ELMa i sprawdzałem temperaturę płynu chłodniczego w programie Torque. Auto stało pod chmurką ok. 8,5h i ruszyłem. Temperatura rosła, mam wrażenie, że dość powoli, ale jechałem delikatnie i płynnie (nie mam po drodze świateł czy krzyżówek na których się długo stoi). Osiągnęła temperaturę 86 stopni i tak się trzymało. Przy puszczeniu pedału gazu temperatura spadła do 84 stopni. Potem podczas jazdy ze stałą prędkością (na tempomacie, ok. 100 km/h) trzymała się w granicach 86-88 stopni. Przy puszczeniu pedału gazu spadała do 83-84 stopni. Wskazówka na zegarach po osiągnięciu pozycji poziomej nie rusza się - tzn. nie opada. Nie mam żadnych problemów z ogrzewaniem wnętrza, po 2-3 km można poczuć, że powietrze z nawiewów zaczyna się robić ciepłe. LPG załącza się szybko, temperatura przełączania to 30 stopni, po ok. 1-1,5 km przełącza się.

Czy opisane przeze mnie wahania temperatury są normalne, czy świadczą o jakiejś usterce? Jeśli tak, to czego? Czy to termostat nie domaga? Bardzo proszę o pomoc.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 sty 2017, 19:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
takie wahania temperatury to rzecz normalna. Przy uszkodzonym termostacie tak szybko nie dogrzejesz silnika jak opisałeś to powyżej. Na moje oko wszystko w porządku.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 sty 2017, 16:18 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Za czuła aparatura pomiarowa[WINKING FACE]. Don't panic.

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 sty 2017, 17:07 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 19.07.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
A czy to normalne, że wskazówka zaczyna się podnosić przy 50 stopniach i już przy 70 jest poziomo i zatrzymuje się?

Fajnie by było, gdyby ktoś to sprawdził u siebie i porównał.

Klikam z rakiety śnieżnej.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 sty 2017, 17:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
To normalne.
Wskazówka pokazuje tylko, czy temperatura jest w normie. Podobnie jak kontrolki w GJ.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 sty 2017, 13:14 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 19.07.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Dzięki za odpowiedzi. Dzisiaj sprawdziliśmy jak zachowuje się wskazówka i temperatura płynu u kolegi który też ma GH z silnikiem LF-DE i jest dokładnie tak jak u mnie. Pozdrawiam.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 maja 2017, 09:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.05.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
Witam,
zadam może lamerskie pytanie, ale nie daje mi to spokoju. Otóż zakupiłem jakieś 10tys kilometrów temu Mazdę 6 bardzo piękną. I wszystko mi się w niej podoba, ale niepokoi mnie temperatura silnika. Otóż jak się uruchomi, to temperatura dochodzi do 90 st i jest OK. Ale po kilkunastu minutach (i po kilku i-stopach) przeskakuje na 101st. Jak wyłączę silnik, to potrafi spaść do 90st, a potem znowu na 101st. I tak w kółko, dość dowolnie, niezależnie od temperatury powietrza.
Pojechałem do ASO (stąd wiem że 101st), stwierdzili że wszystko jest OK, błędów w komputerze nie ma, i że tak to może działać i że jest to OK, wentylator przy 101st się uruchamia. We wszystkich dotychczasowych samochodach, które miałem w ręku temperatura była 90st.

No i teraz pytanie. Czy faktycznie ten model tak ma? Czy to może wina napromieniowania auta, bo podzespoły z Fukushimy? :wink:


Ostatnio edytowano Wt, 30 maja 2017, 09:41 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 maja 2017, 17:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
przy uszkodzonym termostacie nie dogrzeje tak szybko? termostat włącza się przy 82st w GH 2.0, nagrzewa się prawidłowo ale nieprawidłowo nabiera temperatury przy nagrzanym już silniku i kiedy próbuje od 0 do 180 gaz do dech wtedy o 3 kreseczki podskoczy temp, wydaje mi się że ten termostat nie całkowicie się otwiera bo za bardzo świruje przy dużych obrotach ten wskaźnik

rozmawiałem z mechanikami z ASO i też na 99% stawiają na termostat, niedługo będę wiedział na 100% bo mam podobny problem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 wrz 2018, 18:41 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 01.03.2017
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Czy to normalne ze gora chlodnicy jest goraca a dół chlodnicy zimny i teperatura na zegaze jak jade to spada a jak postoji pare minut to podskoczy do polowy wskazinika a jak dalej jade to spada wiecie moze dlaczego czujniki teperatury wumienilem byl taki siwy a dzis termostat wymienilem i to samo jest

-- Dodano: 7 września 2018, o 19:41 --

Witam panowie wywala mi plyn chlodniczy caly silnik jest zachlapany ale tylko przy wiekszych pretkosciach tak od 120km jako to moze byc przyczyna


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 wrz 2018, 19:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Przypuszczać można że termostat, ale prawdopodobnie przypuszczenie jednak padnie na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 wrz 2018, 19:49 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 01.03.2017
Posty: 51
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Termostat wymienialem w tamtym roku bo teperatury nie bylo tylko na zero prawie


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.