Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Czujnik nasłonecznienia vs klimatyzacja w trybie auto
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=42&t=5618
Strona 1 z 1

Autor:  cavalier [ Pt, 8 lip 2016, 10:24 ]
Tytuł:  Czujnik nasłonecznienia vs klimatyzacja w trybie auto

Witajcie,

Zauwazylem jakis czas temu, ze klimatyzacja w trybie auto nie działa u mnie jak nalezy. Nawet przy upałach, nastawienie na 23 stopnie daje efekt w postaci bardzo slabego nawiewu i dopiero obnizenie nastawu temperatury do ok. 16 st daje jakiś faktyczny nawiew, ktory ma szansę schlodzic kabinę. Wyczytalem, że na tryb auto mają wpływ 3 czynniki:
- temp wewnetrzna w kabinie
- temp zewnetrzna
- czujnik nasłonecznienia

Co do 2 pierwszych mogę tylko zakładać, że działają poprawnie (na pewno temp zewnetrzna, bo jej odczyt jest widoczny), ale co do czujnika nasłonecznienia, to u mnie jest on dość mocno przysłonięty przez naklejkę legalizacyjną i podejrzewam, że to właśnie przez to tryb auto nie działa jak należy...
Czy to może być dobre podejrzenie? Z drugiej strony, sam czujnik nasłonecznienia nie powininen miec chyba az tak duzego wpływu?
Czy macie jakieś sugestie/pomysły jak sobie z tym poradzić?
Jedyny sposob to zmienic polozenie naklejki? (chcę mieć pewność, że to cokolwiek da, jeśli mam się w to pakować)

Autor:  chmooreck [ So, 9 lip 2016, 08:03 ]
Tytuł:  Re: Czujnik nasłonecznienia vs klimatyzacja w trybie auto

Tak, to może być dobre podejrzenie, u mnie sprzedawca specjalnie naklejkę naklejał wyżej tłumacząc czujnikiem.
Filtr kabinowy masz wymieniony ?

Autor:  daras404 [ N, 24 lip 2016, 22:11 ]
Tytuł:  Re: Czujnik nasłonecznienia vs klimatyzacja w trybie auto

Ja też tak miałem. Naklejka zasłaniała czujnik, przez co klima działała jakbym jeździł w pochmurny dzień - działała ale odczuwało się wahnięcia temperatury. W przypadku gdy odpowiedni strumień światła /odpowiadający żarówce 60w którą oświetlamy czujnik z odległości 10cm/ pada na czujnik, przewiduje on mocniejsze nagrzanie samochodu i przeciwdziała temu poprzez obniżenie temperatury nawiewu. Mając ELM i programik forscan, można przeprowadzić test czujnika i do tego potrzebna jest właśnie 60w żarówka. Nie pamiętam tylko, czy do tego testu konieczny jest przerobiony interfejs, aby sczytywał dane MS-CAN - ale raczej tak. Świecąc przez szybę można sprawdzić, czy strumień światła przechodzący przez naklejkę wystarczy, aby czujnik się załączył. On jest podwójny - rozpoznaje lewą i prawą stronę. Bez używania żarówki program podaję błąd czujnika.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/