Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 15 maja 2016, 13:48 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam.
Dziś dopadł mnie problem, niby znany w M6, wyczytałem na necie. A więc tak po włączeniu silnika, dobiegały stuki z okolic schowka pasażera. W miarę szybko zlokalizowałem problem. Okazała się nim przekładnia do zamykania/otwierania obiegu powietrza.

Link do video.
https://vid.me/Juwm

Stuka gdy otwiera obieg i przekładnia jest na dole. Wyciągnąłem cała przekładnię, myślałem, że koła zębate są uszkodzone. Na innym forum, moja teza się potwierdziła.

A więc otworzyłem przekładnie i wygląda na wszystko w porządku.

Linki do zdjęć.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/51d4bf25ef9c2ccc
http://www.fotosik.pl/zdjecie/4b3aa3856db9df84

Jedyne co mnie zastanawia, dlaczego to koło zębate jest tak luźno, może ono jakoś to blokuje, i to powoduje, stuki. Dodam, że przy stukaniu, czuć że jakaś siła napiera tam w przekładni.

Link do video.
https://vid.me/G8Y6

Co myślicie na ten temat? Nie mogłem u nas na forum znaleźć podobnego problemu, ale wiem, że na Mazdowskim forum chłopaki pisali, że taki występuje.
Myślicie, że porządne nasmarowanie przekładni pomoże? Ewentualnie co może być problemem? Jakim smarem najlepiej posmarować plastikowe przekładnie?

-- Dodano: N, 15 maja 2016, 14:48 --

Nasmarowałem zębatki, oby pomogło.

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 13:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Hejka,

Niestety ale ostatnio zauwazylem (tak, wiem kolejna rzeczy poza wyjacym alarmem, kontrolka otwartych dzrzwi - same cudownie sie naprawily; awaria sterowania muza z kierownicy, peknietym mocowaniem siedzenia) Tym razem nowosc...

Po wlaczeniu obiegu zamknietego, kurtyna sie zamyka ale slychac dziwny dzwiek, jakby silniczek dostawal dalej impuls badz chcial "isc" dalej mimo iz kurtyna jest zamknieta.

Uznalem , ze oleje sprawe bo malo kiedy wlaczam obieg zamkniety powietrza. Wszystko pieknie gdyby nie fakt, ze owy dzwiek pojawia sie czasami przy odpalaniu samochodu, mimo iz przelacznika od obiegu powietrza nie dotykam.

Obecnie poszedlem na latwizne i odlaczylem napiecie od silniczka .... delektuje sie cisza, na taka na jaka mazdy nam pozwalaja :)

Czy mial doczynienia z podobnym problemem a jezeli tak jak go rozwiazal ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 15:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Kurde cos mi swita ze ktos cos pisal juz ze jakas czesc sie wyrabia w tym silniczku. Byly nawet foty z rozbiorki i naprawy, bo jakas tam zebatka sie zaciera czy cos.

Musisz kopac w topicach

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 15:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Znalazlem jedynie temat z filmikiem gdzie kurtyna nie domykala i bylo czuc wiejace powietrze.

Powoli zaczynam sie zniechecac do mazdy przez takie rzeczy, tymbardziej iz ta funkcja obiegu zamknietego jest uzywana raczej sporadycznie a wrecz w ogole.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 16:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
viewtopic.php?p=203658#p203658

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 16:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
TOMASZ ty masz chyba jakis spis tesci do kazdego tematu hehehe czasami mnie zaskakujesz - pozytywnie rzecz jasna :)

Dokladnie taki dzwiek.

ajsmeno pozbyles sie tego problemu ??


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 19:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Tomasz ma forum lepiej zaindexiwane niż Google.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 19:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ja te forum lepiej znam niż moderatorzy :-P

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 paź 2016, 19:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Mowilem ze gdzies cos mi gra, ze bylo na forum :D Tomasz jest lepszy niz index w Britannice :D

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 14:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.02.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam mam problem z dziwnym odglosem stukania dochodzacy z okolic schowka zaczyna sie on po kazdym odpaleniu samochodu i trwa przez 5s-10s bardzo głosne i drazliwe stuki z okolic schowka.. bardzo chetnie bym dodal film z tymi odgłosami ale nie zabardzo wiem jak go dodac


Ostatnio edytowano Pn, 13 lut 2017, 14:16 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 14:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Może coś Ci naleciało do wentylatora nawiewu ? Kiedy ostatni raz wymieniałeś filtr kabinowy ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 14:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Ja miałem kiedyś mały liść na wentylatorze w schowku i też tak sobie charczało zależnie od prędkości wentylatora. Zrzuć wentylator jak pisze chmooreck i sprawdź czy nie ma jakiegoś śmiecia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 14:56 
Offline
Za ten hałas odpowiedzialny jest silniczek sterujący (klapą) dopływem powietrza z zewnatrz. Ja swój odłączyłem. Pomoże Ci tylko wymiana na nowy. Rozbierałem swój i nic nie jest połamane, także nie ma co naprawiać, dalej hałasuje. Problem ogólnie znany właścicielom M6 gh.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 15:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
maciek261081 napisał(a):
Problem ogólnie znany właścicielom M6 gh.

Jakos, malo ktory sie tym chwali tutaj :)

Rowniez swoj odlaczylem ale zamierzam jednak latem czy to przesmarowac czy rozebrac i postarac sie "naprawic". Ciezko uwierzyc aby cos sie pomalamo bo serio, malo kiedy tej funkcji uzywalem, tymbardziej jestem w szoku, ze ot tak ... zaczelo stukac :(

Podejrzewam, iz u kolegi podobnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 lut 2017, 17:05 
Offline
Działa to za każdym razem gdy wylaczasz auto, tzn zamyka dopływ powietrza z zewnątrz gdy wylaczasz zapłon.
Rozbierałem ale nic nie widać połamanego lub zepsutego. Mam nawet specjalna mała "grzechotkę" do odkręcenia tych trzech wkrętów.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 lip 2017, 19:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.04.2017
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Co/Gdzie odłączyć by nie stukalo przy odpalaniu? Gdzie ten silniczek sie znajduje? I czy wystarczy od niego odłączyć po prostu kostke, czy trzeba przecinać kable?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 wrz 2017, 18:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.07.2014
Posty: 39
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
Mi tez zaczęło stukać przy zapłonie i tak dzisiaj sobie rozkminiłem ze ten silniczek musiał się przez coś zaciąć i cały czas myśli ze jest na układzie zamkniętym i dlatego próbuje otworzyć obieg jak był w pozycji otwartej. Wiec odkręciłem ten silniczek i bez odopinania włączyłem zapłon po czym zamknąłem obieg powietrza wajcha się przesunęła do tylu i wtedy go odpiąłem. Na wszelki wypadek delikatnie otworzyłem ten silniczek wyjąłem i przekręciłem środkowy trybik o 180 stopni tak żeby uszkodzone żeby nie dochodziły do punktu styku z drugim malutkim kółkiem. Po złożeniu i doklejeniu uszkodzonych plaskików (niestety nie obyło się bez strat) podłączyłem do klapy która była w pozycji zamkniętej, podpiąłem i włączyłem zapłon. Klapa przesunęła się do tylu pozycji otwartego obiegu. Poprubowałem kilka razy i narazie żadnego stuku nie słyszę. Zobaczymy jak to będzie działać.

Tylko nasuwają się pytania:

1. Dlaczego i przez co się tak zacina?
2. Czy klapa nie powinna za każdym razem wrócić do pozycji zamkniętego obiegu?
3. U mnie jest dwu pin-owy silniczek a nie pięcio pionowy i jaka jest różnica?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 sty 2018, 21:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.01.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Qurcze mam ten sam problem - wiedzialem ze tak jest jak kupowalem - pamietam ze kolega mial to samo w rawie nowym Audi A7.
Czy ktos z was pytal moze w ASO jak to rozgryzsc ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 kwi 2018, 19:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.04.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
LPG: Tak
Region: zagranica
Tak więc problem polega na ugieciu kolka mocującego czarną zębatkę.

Kiedy uda Ci się wymontować obudowę z zębatkami i silniczkiem (potrzebna krótka grzechotka z philipsem albo bardzo krótki śrubokręt), delikatnie otwórz obudowę (delikatnie bo wszystkie zaczepy bardzo łatwo się łamią)

Następnie spójrz na pin około 3.8mm srednicy. U mnie był skrzywiony więc postanowiłem go podgrzać i naprostować. Niestety w trakcie naprostowywania zauważyłem, że jest on lekko pęknięty , więc postanowiłem go usunąć przewiercić obudowę wiertłem 3.8mm i zamontować srubę M4 z podkładką i nakrętką zabezpieczającą.

Jak na razie wszystko działa poprawnie

:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 09:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.07.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu po przełączeniu obiegu powietrza z wewnętrznego na zewnętrzny, silniczek, który steruje przysłoną nie reaguje na położenie krańcowe i się nie wyłącza: po otworzeniu przysłony słychać tyrkanie, widać, że dalej walczy z klapką; dopiero po ok. 6 sekundach się wyłącza. Przy przełączaniu na wewn obieg jest wszystko w porządku; Gdzie szukać przyczyny? Nie wiem, jak wymontować ten silniczek: nie ma jak podejść do śrubek :idea:
Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano Śr, 11 lip 2018, 09:27 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 15:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Faktycznie były takie problemy u innych użytkowników GH.
Problem faktycznie leżał w sterowaniu klapy.
Jest to element zamknięty a wewnątrz jet silnik i przekładnia.
Przekładnia jest hmm no gdzieś w okolicy klapy :) nie pamiętam.

Trzeba się dobrać do tego i zobaczyć co się zużylo ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 cze 2023, 10:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.04.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam

Kiedyś ktoś podał szczegółowy opis jak się do tego dostać i ewentualnie naprawić to stukanie. Czy mógłby ktoś podać linka lub wkleić opis.
Z góry dziekuje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lip 2023, 08:11 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Przedwczoraj też dopadło to moja Madzię.
Po włączeniu zapłonu słychać strzały w okolicy wentylatora nawiewu
https://www.youtube.com/watch?v=2QCU9nFaLiE
Kurcze zostało mi 1.5 tygodnia do wyjazdu do Polski. Spróbuję to ogarnąć, może jest tak jak napisał derekmoto2007.

-- Dodano: 19 lipca 2023, o 08:10

Już jest ogarnięte. Skorzystałem z opisu derekmoto2007
Przy próbie przegięcia kołka po podgrzaniu niestety też złamałem go. W to miejsce wkreciłem śrubkę o średnicy 4mm, długość 18mm liczona od łebka(użyłem od zapasowego uchwytu drzwiczek szafki). Między obudowę a łebek dałem troszkę kleju.
Narazie jest cicho :champion:
https://youtube.com/shorts/2L78ulhZ_yY?feature=share


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.