Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:59

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 9 lip 2013, 16:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Dnia dzisiejszego nastąpiła wspomniana wymiana chłodnicy, przyczyna okazał się kamyczek pomiędzy chłodnicą a wiatrakami, który to zrobił małą dziurkę....

Obrazek

Jak już wspomniałem chłodnica jest do porzedniczki czyli Mazdy 6 02--, ale nie różni się niczym jak tylko wysokością krućca wlewu płynu/korkiem, oraz korkiem do spuszczania płynu, który to jest usadowiony inaczej. Wysokość krućca nie przeszkadza, mimo że byłem pełny obaw, ale jest ok, trochę jeszcze brakuje do maski :) Suma sumarum chłodnica połowę tańsza, co mnie bardzo cieszy.

Obrazek

Co potrzeba:

- zestaw kluczy, nasadek, śrubokrętów i grzechotka. W zasadzie używa się cały czas kluczy i nasadek 10, oraz śrubokręta krzyżakowego.
- chłodnica
- nowy płyn fl-22
- miska
- ewentualnie trochę opasek samozaciskowych, gdy złamię się np. spinka przy kabelkach.
- dużo cierpliwości
- druga osoba


Po kolei:

Pierwszą rzeczą było spuszczenie płynu, więc odkręciłem dolna część obudowy silnika, tylko tą małą pod chłodnicą. Kilka śrubek m6, czyli na klucz 10. Następnie miska pod auto i odkręcamy korek spustowy. Od góry jeszcze tylko korek od chłodnicy i zbiorniczka żeby zapewnić trochę powietrza.

Następną rzeczą był demontaż grilla, ale to już omawialiśmy więc tylko link: viewtopic.php?f=11&t=244

Kolejną rzeczą był demontaż puszki filtra powietrza, operacją banalna, rozpinamy wtyczkę od przepływki, zdejmujemy obejmą z węża (śrubokręt krzyżakowy), rozpinamy zapinki po bokach puszki, zdejmujemy wieczko, wyjmujemy filter, i dolną część puszki wyciągamy do góry, leży ona tylko w gumowych wkładkach więc luźno wychodzi.

Obrazek

Teraz wyciągnąłem zaślepki które są w pasie przednim na górze, naciskamy taki języczek za chłodnicą (strzałka górna) i pociagamy do siebie, tzn poziomo, broń boże w górę, bo właśnie tak jedną sobie urwałem.
Pod spodem ukazują nam się takie gumowe podkładki, wyciągamy je do góry i mamy luźną chodnice, która nadal jednak się trzyma z wentylatorami i chłodnica klimy, ale to później.

Obrazek

Następnie zabrałem się za wiatraki i wszystko inne w pobliżu. Wypinamy wtyczki z wiatraków, Wypinamy wszelkie spinki które trzymają kable, największy ból jest z tą sporą puszeczką co jest po lewej. Taka mała rozdzielnia kabelków... trzeba uważać bo strasznie mało miejsca tam jest i w dodatku przewody od klimy....

Obrazek

Jakoś poradziłem sobie przez otwór co były te zaślepki z pkt. powyżej. Jak mamy wszystko wolne, to możemy jeszcze wyciągnąć zbiorniczek wyrównawczy, bo będzie tylko przeszkadzał. Trzyma się on tylko na zasadzie wsunięcia w prowadnice, wystarczy z każdej strony go podważyć i wyjdzie do góry, dobrze że teraz chłodnica jest luźna i możemy ja sobie odchylić w stronę silnika, łatwiej wyciągnąć z tych prowadniczek. Po całym tym zabiegu wypiąć węża górnego, bo tylko przeszkadza. Następnie odkręcamy dwie śrubki m6, klucz 10, u góry chłodnicy. Na dole trzyma sie na zasadzie wsunięcia w otwory, więc pójdą do góry bez problemu. Nie mam fotki do tego ale wrzuciłem zdjęcie gołej chodnicy z zaznaczonymi mocowaniami.

Obrazek

I teraz można ciągnąć wiatraki do góry, ciężko będzie samemu, jeżeli ktoś by chciał w pojedynkę!! Bardzo trzeba uważać z lewej strony na rurki od klimy, i te kabelki bo tam jest strasznie mało miejsca!!

Gdy już wiatraki są poza autem, pora zacząć odkręcać klimę od naszej chłodnicy wody. Będą nam potrzebne bardzo wprawne palce, grzechotka z nasadką 10, bądź też klucz gięty. Wykręcamy 4 śruby, dwie z dołu i dwie z góry. Ciężko się dostać, ale jak jedna osoba operuje odpowiednio chłodnicą a druga kręci to jakoś idzie. Gwarantuję też że będą zardzewiałe, więc polać je dużą ilością wd40, bądź coli. Dwie moje były strasznie zardzewiałe i nie chciały wyjść, poluzowały w końcu się nakrętki które to są zatopione w plastikowej obudowie chłodnicy i była lipa. Ale miejsca było na tyle żeby włożyć kątówkę i obciąć łepki :D

Obrazek

Po tej operacji nasza chłodnica jest wolna, i możemy ja wyciągnąć analogicznie jak wiatraki. Trzeba nadal uważać na lewą stronę. Chłodniczkę od klimy można złapać tymczasowo na drucie, żeby nam się nie przekręciła.

To wszystko, bo teraz wystarczy włożyć chłodnicę i wykonać wszystko w odwrotnej kolejności.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 9 lip 2013, 21:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
<brawo> <brawo> <brawo> <brawo> <brawo> <brawo> <brawo>

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 10 lip 2013, 13:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
A ze sie tak niesmialo spytam:
Dleczego uzyles plynu j-22

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2013, 14:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
FL22 oczywiście, nie wiem dlaczego ubzdurałem sobie j22..... :D :D :D

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 10 lip 2013, 14:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Edytowałem opis na wszelki wypadek ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 10 lip 2013, 15:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Super, jak tak dalej pójdzie to ASO splajtują :-).

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lip 2013, 15:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Dzięki za poprawę opisu, oraz za pochwały :)

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 paź 2014, 12:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.10.2014
Posty: 1
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
Czesc dzieki za super opis tylko mam problem nie moge odpalic fotek ;(( czy ktos ma jakis pomysl dlaczego prosze o pomoc dzieki


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 17 paź 2014, 13:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
grzesio00 napisał(a):
mam problem nie moge odpalic fotek

bo tak z image shack jest, ze czasem zdjecia sa usuwane.
Napisz PW do smok86 czy ma tam konto, to moze uda sie cos zrobic. Jak nie ma konta na Image to trzeba miec nadzieje, ze ma je jeszcze na dysku i poprawi

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 paź 2014, 00:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Chyba mam gdzies na pendrive. Spojrzę rano bo jestem na TT

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lis 2014, 20:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.02.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Witam! Mam pytanie czy jest jakas opcja zeby dostac te foto ktorych nie widac na stronce?? Moze ktos gdzies je ma jeszcze.druga sprawa to czy ktos sie orientuje gdzie w pl lub uk moge kupic nowa chlodnice online w rozsadnej cenie?z gory dzieki i pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 01:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Szukałem fot na dysku i nie mogę ich nigdzie wykopać.... Spojrzę jeszcze u żony na lapku., może gdzieś tam je zachomikowalem.

Chlodnice kupisz na eurocarparts. I jak mówiłem pasuje z modelu GG a jest sporo tańsza ;-)

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2015, 22:59 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.01.2015
Posty: 155
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Co sądzicie o płynie chłodniczym BORYGO?
http://allegro.pl/plyn-chlodniczy-zielo ... 18170.html
Czy może być zamiast oryginału?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 paź 2015, 08:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.06.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Cześć, możecie mi powiedzieć czy chłodnica prawidłowo zamontowana ma luz, tzn. czy jest możliwość np. lekko nią poruszać, ponieważ przy wymianie żarówki przez przypadek zauważyłem, że chłodnica wraz z wentylatorami i elementami klimy ma dość spory luz i nie wiem czy prawidłowo powinna być przykręcona na sztywno, czy wspomniany luz jest celowy aby tłumić drgania, choć wydaje mi się, że tak nie powinno być i chciałbym spróbować ją jakoś dokręcić niestety zdjęć już tutaj nie ma, a nie wiem jak dostać się do właściwych śrub, nie chiałbym żeby całkowicie się to odkręciło podczas jazdy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 paź 2015, 08:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Ma luz takze nie musisz nic kombinowac.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 paź 2015, 17:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.06.2015
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ok, dzięki za odpowiedź, w takim razie nie muszę się martwić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 mar 2017, 20:49 
Świeżak
Offline
Od: 06.03.2017
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
SIemanko i jak tam z tymi zdjęciami będą dostępne bo pękł mi króciec ten na górze taki cięki niestety klejenie nie pomogło i czeka mnie wymiana chłodnicy ;(( na szczęście nie leje sie tylko delikatnie sączy ale jak cos sie zepsuło to trzeba naprawić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 mar 2017, 22:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Nie mam niestety zdjec. Wszystko gdzies przepadlo :(

Wymiana jest prosta. Przydaje sie tylko druga para rak jak nie chcesz zdejmowac zderzaka.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lis 2018, 18:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.07.2016
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Witam. Mechanik zdiagnozował wyciek z chłodnicy. Zaproponował wymianę. Jaki może byc koszt nowej chłodnicy podobno około 800 zł choc ma allegro widzę nawet za 300. Proszę o weryfikację czy faktycznie tyle kosztuje nowa chłodnica (mazda 6 2.0 benzyna 2008r.)
Z góry dziękuję


Ostatnio edytowano Wt, 6 lis 2018, 18:56 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 21:27 
Świeżak
Offline
Od: 28.04.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Nowa chłodnica w ASO oryginał OE Mazdy 1650 zł + robocizna + płyn FL22 ~10 litrów

Co możecie polecić jako nowy zamiennik dobrej jakości czy może oryginał w ASO ?

Zamienniki:
NISSENS
NRF
KOYOROD
jest jeszcze DENSO ale nigdzie nie dostępna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 14:40 
Świeżak
Offline
Od: 19.10.2018
Posty: 22
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: wielkopolski
Kup nową na Allegro za 300zł i daj mechanikowi do wymiany. Te 3-4 lata nawet tani zamiennik powinien wytrzymać. Tylko kupując upewnij się że jest to chłodnica do twojego rocznika i silnika, żeby nie bylo takiej druciarni jak u autora tego wątku który założył do swojego auta chłodnice od starszego modelu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 22:25 
Świeżak
Offline
Od: 28.04.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Dzięki za info, problem rozwiązałem za 2 zł, oryginalna opaska na króćcu chłodnicy była skorodowana, po wymianie chłodnica sucha.
Ciekawostka, oryginalna opaska samozaciskowa w ASO ~36 zł :D


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 2 lis 2019, 18:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dziś zauważyłem że po dłuższym postoju w garażu robi się mała plamka płynu chłodniczego. Po zdjęciu osłony silnika widzę że leci najprawdopodobniej na łączeniu węża z chłodnicą, lewy dolny róg ( patrząc od strony kabiny), opaska jest skorodowana. Widzę że kolega wyżej miał podobny problem. Czy do wymiany tej opaski trzeba spuszczać płyn chłodniczy?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 lis 2019, 19:00 
Świeżak
Offline
Od: 28.04.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Jeśli chcesz użyć oryginalnej opaski MAZDY musisz spuścić płyn, chciałem zamówić oryginał ale w ASO przesadzili z ceną co nawet potwierdził kierownik serwisu jak sprawdzał ceny, zakup najdroższą opaskę nierdzewną skręcaną. Stara jest skorodowana więc jakimiś szczypcami ją zdejmij a następnie przetnij wyginając, nową nakładasz na wąż bez jego zdejmowania, należy tylko ją skręcić w miejscu gdzie była stara.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 lis 2019, 20:07 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 151
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Dokładnie tak samo zrobiłem w swojej. Kilka minut roboty bez spuszczania płynu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 5 lis 2019, 23:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dzięki wielkie, tak mi się wydawało że nie da rady założy tej oryginalnej opaski bez demontażu węża. Zamówię sobie z nierdzewki, pamiętacie może średnice? Zapomniałem zmierzyć <baseball>

Edit

Ogarnięte. Stara obejma zdjęta, nowa nierdzewna założona. Dla potomnych obejma w rozmiarze 40-50mm.
Widzę że przy wymianie płynu chłodniczego wymienię wszystkie 3 dolne, wyglądają tak samo słabo.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.