Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 16 gru 2015, 23:59 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2015
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Witam Forumowiczów. Problem dotyczy nagrzewania w kabinie samochodu: na początku jazdy przez 30-40 km nawiew daje gorące powietrze, następnie słabnie do letniego, bez względu na rodzaj dalszej jazdy - czy to autostrada czy wolno po mieście. Płyn chłodniczy bez ubytków, katalizator sprawny. Oba przewody nagrzewnicy gorące. Co może być przyczyną?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 gru 2015, 08:56 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Niebardzo rozumiem w czym problem. Klime masz na AUTO? Jezeli tak to na poczatku stara sie nagrzac (przy obecnych niskich temp.) wnetrze do zadanej temp. W momencie kiedy ja osiagnie nie nagrzewa juz tak intensywnie zeby utrzymac zadany poziom. Jezeli chcesz zeby gralo dluzej to albo manualnie steruj albo zadaj wyzsza temp przy AUTO.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 gru 2015, 21:52 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2015
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
to co opisujesz dotyczy sytuacji gdy jest włączona klimatyzacja na AUTO - ja mówię o ogrzewaniu kabiny bez włączonej klimatyzacji - ręczne nastawienie prędkości i nagrzewania


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 gru 2015, 09:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
No to faktycznie chyba cos jest nie tak, chociaz ja nigdy sie nie bawilem manualnym nastawem, musialbym to spr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 gru 2015, 12:37 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 341
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: mazowiecki
A jaką masz ustawiona temperaturę - nawet manualnie? Czy później po nagrzaniu jak podkręcisz na wyższą też nic się nie zmienia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 gru 2015, 13:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
W sumie tez mialem o to spytac bo nie wiem czy jak chodzi klima w manualu to mozliwe ze i tak wieje juz chlodniejszym jak osiagnie zadana. Trzeba wylaczyc klime i nagrzewac "zwyklym" nawiewem i zobaczyc co bedzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 gru 2015, 14:48 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 341
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: mazowiecki
Klima nie działa poniżej pewnej temperatury na zewnątrz - teraz już nie pamiętam, ale chyba poniżej 10 stopni. Oczywiście przycisk się świeci, ale kompresor nie pracuje.

Dla problemu kolegi to wg mnie jest tak, że manualnie ma ustawioną jakąś temperaturę i z początku mazda grzeje mocniej aby "dobić" do tego poziomu, a później już utrzymuje taki poziom jaki jest na wyświetlaczu. To by jednak oznaczało, że nie da się wyłączyć automatu, a bardziej, że automat reguluje tylko siłę nawiewu. Ma to jakiś sens bo nie mamy analogowych pokręteł tylko elektroniczne.

Inna opcja to jest taka, że na początku jest zamknięty termostat i z obiegu wewnętrznego idzie cieplejsze powietrze a po jego otwarciu cały układ się chłodzi i obniża siłę grzania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 gru 2015, 18:06 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2015
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Dziękuję za zainteresowanie,
Problem oczywiście dotyczy zwykłego nawiewu, bez udziału klimatyzacji. Ustawiona jest temp. 23 st. C. i tak jak napisałem podczas jazdy po 30-40 km zaczyna "lecieć" letnie powietrze, bez względu na to czy dalsza trasa to autostrada czy miasto. Jak podkręcę na wyższą temp. np. 26-28 st. C powietrze jest już gorące.
Co ciekawe.. włączenie klimatyzacji podczas "letniego" nawiewu powoduje, że powietrze jest znacznie cieplejsze.
Od czasu usterki znacznie głośniej także słychać przełączanie kierunku nawiewu (szyba/kierowca/kierowca-podłoga itd)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 gru 2015, 21:45 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
To że tak się dzieje to jest normalne, pokrętłem temperatury ustawiasz zadaną temperaturę i po osiągnięciu tej temp. spadają obroty wentylatora oraz komp. przykręca zawór doprowadzający ciecz do nagrzewnicy i leci tylko letnie powietrze żeby utrzymać stałą temperaturę w aucie. Do tego nie musi być w łączona klima. A co do głośniejszej pracy kierunku nawiewu to sprawdź trybiki w klapkach sterujących nawiewem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 gru 2015, 13:16 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2015
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
obawiam się, że coś jednak jest nie tak....włączenie ogrzewania dopiero po 20-30 km i tak daje letnie a nie gorące powietrze, więc regulacja temp. w kabinie odpada


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 gru 2015, 17:42 
Amator
Offline
Od: 27.10.2013
Posty: 61
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: pomorski
A może ktoś sprawdzić czy u was tez tak jest.
Silnik rozgrzany nawiew recznie ustawiony na górę i siła nawiewu oraz temperatu na maksa.
I teraz.
Silnik na obrotach leci bardzo gorące powietrze kiedy silnik chodzi na wolnych powietrze się po chwili ochłodza i wystarczy lekko dodać gazu i znowu leci bardzo gorące powietrze. Nie wiem czy to prawidłowe czy pompa wody zaczyna niedomagać. Termostat jest Oki wiec to na pewno nie on.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 gru 2015, 19:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
A może to własnie wina termostatu? Ja miałem tak że im szybciej jechałem tym temp. cieczy chłodzącej widocznie spadała. Czujnik przy termostacie chyba steruje kiedy ma się przymknąć a kiedy otworzyć. Może Ci się przycina lub czujnik szwankuje? A układ nie masz zapowietrzony, chociaż nie wiem czy w M6 sam się nie odpowietrzy przez ten wężyk idący do zbiorniczka wyrównawczego?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 gru 2015, 22:16 
Amator
Offline
Od: 27.10.2013
Posty: 61
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: pomorski
Termostat nie jest walnięty bo różnica temperatury na wolnych a szybkich obrotach jest tylko 4 stopnie. Sprawdzałem kompem.
Układ nie jest zapowietrzony. Sprawcie czy jak macie dobrze rozgrzany samochód wentylatory na max temperatura max i nawiew na górę to:
Na obrotach ręka na kratce wylotu a następnie zdejmijcie nogę z gazu i trzymając rękę czuć spadek temperatury przez jakąś minutę następnie znowu gaz i czy temperatura wzrośnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 sty 2016, 15:48 
Świeżak
Offline
Od: 15.01.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Mam tak samo jeśli chodzi o ogrzewanie , najpierw gorące potem letnie po pewnym czasie/przejeździe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 sty 2018, 11:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.02.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Czy mi ktoś może pomóc ?
Na wysokich obrotach podczas jazdy wszystko działa prawidłowo. Na postoju przy niskich obrotach temperatura spada mimo nastawienia na maxa. Auto mam z gazem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 sty 2018, 16:44 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 87
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
może mało płynu chłodniczego ? sprawdzałeś ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sty 2018, 19:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.02.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Tak płyn jest :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lut 2018, 08:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.02.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Cześć,
jestem nowy na forum więc gdybym coś pisał nie tam gdzie trzeba to przepraszam :wink: Parę dni temu pojawił się u mnie problem ze słabnącym ogrzewaniem kabiny. Tzn, przy obecnych warunkach -3 do -5 stopni na dworze temperatura silnika nachodzi jak zwykle, 3-4 minuty silnik ciepły i trzyma temperaturę ale ogrzewanie nie działa (webasto działa). Z nawiewów leci zimne powietrze niezależnie od ustawionej temperatury i włączonej czy też nie klimatyzacji. Po około 15 minutach na przez chwilę powieje lekko ciepłe powietrze po czym po zatrzymaniu się np. na światłach, znowu leci zimne. Płyn w chłodnicy jest, korek oleju czysty jak zawsze więc raczej głowica jest ok, rura nagrzewnicy gorąca. Wczoraj zauważyłem jeszcze jedno dziwne anomalia :/ tzn jak włączę nawiewy w trybie auto z temp ustawioną na 29'C to prędkość nawiewów spada do poziomu 1, a gdy temperaturę obniżę na minimalne 15'C to obroty nawiewów wzrastają do maksimum. Jeszcze tydzień temu wszystko było super, po 5 minutach cieplutko w aucie a teraz cały czas jak w lodówce. Proszę o poradę/pomoc co sprawdzić, gdzie i jak :)
Silnik diesel 2.0 136hp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 lis 2018, 10:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.08.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
Podłączam się do pytania. Też mam taki problem, po 15 min nadal leci lodowate powietrze. Silnik 2.0 140hp


Ostatnio edytowano Cz, 29 lis 2018, 10:23 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 lis 2018, 11:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Znany powód słabego ogrzewania, to najprawdopodobniej zanieczyszczona nagrzewnica.
Pomijam jak narazie inne awarie mechaniczne...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 12:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.02.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
W moim przypadku okazało się, że poluzowała się śruba trzymająca pompę wody. Przez to układ powoli się zapowietrzał aż zapowietrzył się tak że 2h zajęło ponowne odpowietrzenie. Po tym wszystko wróciło do normy, grzeje aż miło :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 lis 2018, 12:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dlatego trzeba dokładnie sprawdzić wszystkie połączenia układu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 gru 2018, 22:29 
Świeżak
Offline
Od: 04.08.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Wydaję mi się że mam podobny problem...

Z rana przed wyjazdem odpalam zawszę auto. Moja Mazda pięknie się nagrzewa, załącza się gaz(uzalezniony od temp silnika). Wskazówka łapię pole 90 stopni, ale jest pewne ale.... powietrze z nawiewu nadal zimne. Mimo ustawienia na 29 stopni(wyłączony tryb auto, skierowany nawiew na szyby).

W czasie jazdy zauważyłem że temperatura z nawiewu także spada(na szytywno, bez auto) podczas postoju, wkręce auto na obroty czy też ruszę, z nawiewów zaczyna lecieć ciepłe powietrze:)

Co to może byc? Czytałem na innych forach że to wpadająca pompa wody. Jak to sprawdzić?

Silnik 2.5, przebieg 157kkm, rocznik 2009.

-- Dodano: 28 grudnia 2018, o 22:29 --

Jeżeli chodzi o mój przypadek to sprawa rozwiązana. Winny temu był... koncentrat płynu chłodniczego. Jak on tam się znalazł?! Zapytacie...

Jakiś czas temu sprawdzałem poziom płynu chłodniczego, odkręciłem korek od chłodnicy w celu sprawdzenia jego barwy i skuteczności. No i... jak się okazało poźniej źle przykręciłem korek, płyn uciekał bokiem. Łącznie ubyło mi ponad 3 litry. W nerwach chwyciłem co miałem(koncnerat) i dolałem:)

Zmieniłem na Dynagel i jest OK! Przepłukałem, przedmuchałem układ i jest GIT! Grzeje na postoju jak porąbana.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 08:11 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 87
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
to nie zmiana na Dynagel pomogła :) po prostu po dolewce koncetratu miałeś nadal zapowietrzony układ :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 gru 2018, 23:02 
Świeżak
Offline
Od: 04.08.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Układ był odpowietrzony. koncentrat ma to siebie że jest gęstszy niż płyn(ooo jaki ja chemik teraz:D ) i mial problem przelać się na postoju przez nagrzewnice. A że mam instalacje LPG to mam jeszcze jeden obwód cieczy... więc ciecz przetaczała się po najmniejsej linii oporu czyli reduktor - przy okazji pomijając nagrzewnice. Podczas jazdy problem nie występował - ogrzewanie chodzilo bdb.

Najważniejsze że działa jak powinno i najtańszym kosztem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 gru 2020, 14:48 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Odświeżę temat, bo mam podobny problem z ogrzewaniem. Wczoraj, jadąc długą trasę, miałem ustawioną temperaturę na 22,5 w manualu, żadnej klimy auto. Wydaje mi się to bardzo dziwne, ale z nawiewów od strony kierowcy leciało ciepłe powietrze, a z dwóch nawiewów od strony pasażera wyczuwalnie chłodniejsze, mimo tej samej temperatury dla obu stron. Nie wydawało mi się, druga osoba czuła dokładnie to samo. Gdy zwiększyłem temperaturę na stronę pasażera, powietrze było już ciepłe. Powiem szczerze, że jeżdżąc po mieście nigdy tego nie odczułem i do głowy by mi nie przyszło żeby porównywać jakie ciepło leci z różnych nawiewów. Dopiero teraz po dłuższej trasie odczułem, że coś jest nie tak.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 gru 2020, 22:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Teraz jak sobie przypomnę, miałem podobna sytuacje. Jak jechałem do polski. Włączyłem ogrzewanie (bez klimy) i po mojej stronie leciało ciepłe powietrze a na moją druga połówkę chłodne. Temperatura ustawiana ta sama. Dopiero po zwiększeniu temperatury po jej stronie, zaczęło lecieć ciepłe powietrze. Tak na jakiś krótkich trasach nigdy nie zauważyłem takiego zjawiska. Gdy klima chodzi nie ma problemu. Może coś zapowietrzone ?? Wymieniali mi w aso płyn chłodniczy na oryginalny mazdy. Może coś złe odpowietrzyli ?? Jaka była procedura odpowietrzania może ktoś przypomnieć ?? Zagrzać auto aż wiatraki się włącza i odkręcić powoli korek w zbiorniczku wyrównawczym ???

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 gru 2020, 00:58 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Przyjrzałem się dziś dokładniej temu zjawisku. Przejechałem się kilka razy po mieście (silnik w pełni nagrzany) i z nawiewów leciało tak samo ciepłe powietrze, zarówno od strony kierowcy jak i pasażera. Można podejrzewać, że problem pojawia się po dłuższej trasie. Widać nie jestem sam, a może ten typ tak ma :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 sie 2021, 19:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.08.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: śląski
Witam, posiadam Mazdę 6 GH 1.8. Właśnie zauważyłem że ogrzewanie nie działa, nawet po przejechaniu 20km gdzie temp na zewnątrz wynosiła 32stopnie, wyłączenie klimatyzacji również nic nie daje, płyn w chłodnicy na odpowiednim poziomie. Jaka może być tego przyczyna?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.