Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 2 gru 2019, 09:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.10.2019
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: małopolski
Witam,
Wstawiłem temat w układ chłodzenia, gdyż w sumie tego dotyczy, mam nadzieje że w dobrym miejscu :)

Pojawił się w mojej maździe pewien problem, jak narzazie nie jest to duży problem. Chodzi o wyciek z chłodniczki oleju. Potrzebuje małej porady w związku z tym wyciekiem, niestety nie znalazłem na forum żadnej informacji na ten temat, jedynie na zagranicznych forach.
1.jpg
2.jpg

Na chwile obecną, wyciek nie jest duży, natomiast czasem będzie się powiększał i chciałbym mieć gotowe rozwiązanie przy najbliższej wymianie oleju :)
Rysunek złożeniowy:
3.jpg

Ponoć rozwiązania są 2:

1.Jedno z nich mówi o tym, że należy wymienić uszczelkę znajdującą się między chłodniczką a obudową aluminiową mocującą filtr oleju.
4.jpeg

Wady:
-ma to wadę w postaci takiej, że nie wiadomo kiedy uszczelka "strzeli" i nadal będą wycieki
-z egzotycznych informacji na zagranicznych forach, doczytałem że było kilka przypadków zatarcia silnika przez tą uszczelkę
-oryginalna uszczelka, dostępna tylko wraz z zakupieniem starszej wersji chłodniczki (z przed rewizji) - reszta uszczelek, z chin :)
Zalety:
-natomiast do zalet zaliczyć można stosunkowo niski koszt naprawy (około 50 PLN)

2.Drugie rozwiązanie mówi, żeby wymienić całą na japońskiej produkcji po rewizji projektu. (starsza wersja jest produkcji forda)
5.jpg

Wady:
-Stosunkowo droga wymiana, trzeba kupić chłodniczkę, i śrubę mocującą, ponieważ ma inne wymiary niż nominalna (cena około 500-900 PLN, w zależności od dostawcy)
-prawdopodobnie ciężko osiągalne u polskich dostawców (nie jestem pewny)

Zalety:
-Podobno spokój z wymianami uszczelek, i wyciekami aż do końca silnika.
-zastąpiono uszczelkę silikonowo-plastikową kształtowym "oringiem"

Moje pytanie brzmi, czy ktoś miał problem z tą chłodniczką, oraz czy istnieją jeszcze inne rozwiązania tego problemu ? jeżeli nie, które radzicie wybrać ?

pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 wrz 2021, 15:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.08.2021
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Mam ten sam problem w silniku 2.0 benzyna (2008 r.)
Kupiłem uszczelkę i mam zamiar ją wymienić. Jakość uszczelki, którą kupiłem wątpliwa (typowy chinol).
Intryguje mnie tylko jak ta uszczelka mogła być przyczyną zatarcia silnika, bo według mnie oddziela ona tylko olej nieschłodzony w chłodniczce od oleju schłodzonego a nie olej od płynu chłodniczego. Jeśli się mylę to niech ktoś mnie sprostuje.
Napisz jak sobie poradziłeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 wrz 2021, 16:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.10.2019
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: małopolski
Hejo, prawde mówiąc, zauważyłem to po wymianie/płukaniu silnika olejem po zakupie. Nie robiąc przy tym zupełnie nic, widać tylko delikatne zapocenie bez większych wycieków. Zostawiłem to nie robiąc przy tym nic.
Zakiennik takiej samej kosztuje 165 zł - więc nie ma co kombinować, jak będzie większy wyciek to się wymieni przy zmianie oleju :)
Co do zasady działania wydaje się prosta, przez chłodnicze przepływa płyn chłodniczy, olej wpływa do chłodniczki, oddzielony jest od atmosfery za pomocą właśnie tej uszczelki, jeżeli uszczelka pęknie/straci właściwości są wycieki oleju.
Raczej nie ma możliwości żeby płyn chłodniczy dostał się tamtędy do oleju- chba że jest skorodowana.
BR,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 wrz 2021, 09:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.08.2021
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
U mnie jest trochę gorzej. Samochód mam od niedawna a widzę starą niewielką plamę na dolnej osłonie silnika, czyli poci się od dawna. Kupiłem uszczelkę i będę chciał ją wymienić. Mam nadzieję, że pomoże. Jak nie to trzeba będzie kupić zamiennik chłodniczki razem z uszczelką. Tylko żeby się nie okazało, że w zamienniku też jest "słabo wyglądająca" uszczelka :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lis 2021, 14:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.10.2019
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: małopolski
w sumie znalazłem przypadkiem "lepszej" jakości uszczelkę, gdyby ktoś był jeszcze zainteresowany, MAHLE kod producenta: B32785

być może przy wymianie oleju (trochę h*jaśny dostęp do tego) skuszę się na pozbycie się zapocenia przy chłodnicy oleju :)

link: https://www.amazon.com/MAHLE-Original-B ... B06X3XRZCR

BR,


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.