Teraz jest Pt, 24 mar 2017, 15:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 28 sty 2015, 17:21 
Świeżak
Offline
Od: 20.02.2014
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Czynnika nie moze byc mniej bo byl uzupelniany pare tyg wczesniej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 sty 2017, 00:36 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.12.2016
Posty: 78
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Siemka
Mam dziwny problem, tak mi się wydaje że słabo grzeje mi nagrzewnica w aucie.
Silnik już po 5 km osiąga Full temp przy -20, ale z nawiewow leci tylko ciepłe powietrze a nie gorące a mam ustawione na 29 stopni. W czym może byc problem?
w mojej 626 az parzyło jak temperatura była na maxa.

_________________
<spoko> ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 sty 2017, 10:56 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 268
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Zacznij od zmiany filtra pyłkowego. :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 sty 2017, 11:45 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.12.2016
Posty: 78
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Zrobione i dalej to samo.

_________________
<spoko> ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 sty 2017, 14:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1074
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Jest kilka opcji :

- Termostat nie zamyka / odmyka
- Zakamieniony uklad
- Zawalona nagrzewnica
- Malo plynu

Ogolnie trzeba sprawdzic caly uklad, jak gorace sa weze przy chlodnicy a jak przy wejsciu do kabiny. Wtedy masz podglad na to czy cyrkulacja jest zachowana na duzym i malym obiegu

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 sty 2017, 16:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1487
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
BulianoMoreno napisał(a):
z nawiewow leci tylko ciepłe powietrze a nie gorące a mam ustawione na 29 stopni. W czym może byc problem?

Problem może być w temperaturze powietrza na zewnątrz. Chcesz od tej biednej nagrzewniczki, żeby podgrzała powietrze o 50 st C na długości przelotu 4 cm ?

smok obecnie u nas są temperatury rzędu -20 st C.

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 sty 2017, 17:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2784
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Raczej problem większości GH, zwłaszcza diesla.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 sty 2017, 20:44 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.12.2016
Posty: 78
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
no dzisiaj -9 i działa fajnie.. moze faktycznie -20 to juz troche za duzo zeby leciało "gorące" :)

_________________
<spoko> ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 sty 2017, 16:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2784
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
A tak z ciekawości, to ktoś próbował uporać się z tym słabym ogrzewaniem? W dieslu, Jeśli to różnica..

Raczej powinno się powiedzieć że mało wydajnym, bo faktycznie silnikb sporo gorący a z nawiewu chłodem raczej niż ciepłem....

Niby TTTM ale zaczyna już mnie to wpieniac!
Przykład, wracam z pracy, trzech chłopa na pokładzie, na zewnątrz -15stC, startujemy i dopiero po 15 może 20tu km jest dopiero ciepło w aucie. Dodam że to prędkości raczej słabo prędkie, może max 100kmh..
To nie jest moje widzi mi się, bo wszyscy z którymi czasami wracam, uprzejmie proszą o ciepełko... :-(

Dodam jeszcze że przykładowo wystarczy utrzymać kilka razy obroty silnika powyżej 3k, i jest znaczna poprawa, ale na krótko bo ciepełko znowu spada.

Myślałem już jakiegoś odkamieniacza do czajników wsypać do chłodnicy, ale to kiepski sposób bo na mrozie nie da rady bo się bryluje robi się gęsta galaretka i dup..a

Wiem o tym już od dawien dawna, w GG dieslu też tak miałem, ale do cholewki jasnej ileż można się z tym problemem borykać.

Ustawianie opcji auto, czy tov najwyzszej lub niższej temp nic nie pomaga....

Pomysły jakieś?

;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 sty 2017, 17:09 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.12.2015
Posty: 159
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
No z dieslem generalnie jest problem. Jako drugie auto posiadam diesla i w okresie zimowym nie jeżdżę nim do pracy.
A auto młodsze o całe 3 lata od M :wink: Pokonuję 9km w korku i dupa :| zimno :sad:
Faktem jest, że chłodnica może być zakamieniona. Pamiętam naprawę swojego 7-mio letniego Focusa Pb.
Była wymieniona chłodnica i po całej tej naprawie różnica była ogromna.
Dopytaj w swoim serwie jakie mają na to sposoby. Pamiętam, że przed kolizją ( na starej chłodnicy ) miałem odkamieniony układ w 7-mio letnim aucie.
Jak coś się dowiem w swoim serwisie, to dam Ci znać :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 sty 2017, 17:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2784
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Wydaje mi się, że zakamiemioma chłodnica nie będzie oddawać tyle ciepła więc teoretycznie powinna być a konkretnie płyn, bardziej ciepły. Ale ok, nie mam pojęcia.

Mając GF czy GG czy GH, wszystkie diesle, i ten sam problem. Serio...

Niby ciepłe leci, ale jakby za zimne patrząc na odczyt temp w FORSCANie temp płynu.

Sytuacja pojawia się przeważnie jak jedziemy wolniej, nie kręcimy silnika wyżej, nie ma prędkości autostradowych czytaj obciążenia i wyższych obrotów...

Wymiana płynu czy pompy nic nie wnosi nie poprawia, jedynie termostat stary ale on nie wskazuje usterki.

Na 90% w dieslu to kwestia TTTM, a kiedyś serwis powiedział że do wymiany nagrzewnica....! Ale zgonili na nieterminowe wymiany płynu bo w aucie używanym niewiadomą była kwestia serwisu na czas itp...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 sty 2017, 14:25 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.07.2016
Posty: 47
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Powiem tak,

u siebie powiedziałbym, że grzeje nadzwyczaj dobrze,
POrównanie mam co prawda do innych marek.
W jednym ogrzewanie dziąłao jedynie na 1 biegu i tylko podczas jazdy <hahaha> wiec odczucia w Maździe na plus.

Ale porównując z Giuliettą to również jest lepiej jeśli chodzi o grzanie, biorąc pod uwagę fakt porównania benzyny do diesla.

Sama Mazda, mimo diesla i braku dogrzewacza moim zdaniem dobrze radzi sobie z grzaniem.

Po 15 minutach jelsi nie zredukujemy temperatury albo nawiewu, to można spokojnie zdejmować kurtki bo jest tak ciepło i można zrobić nawet cieplej.
Nie pałuję przy tym na obrotach za bardzo.

Pierwsze 2,5 kilometra raczej nie przekraczam 2,500 obrotów. średnio ok 2krpm.
Tak w 1/3 wskazówki temperatury cieczy, zwiększam siłę nawiewu z 1 na 3 bieg, a po osiągnięciu wskazówki temperatury do optymalnej daję prawie w palnik skali dmuchawy.

Ważnym aspektem jest to, że nie mam ustawionego 21 stopni na klimie, bo wtedy faktycznie wieje chłodem i dłużej się nagrzewa w moim mniemaniu.
Mam 29 i reguluję siłą nawiewu.
Dopiero po odpowiednim nagrzaniu, redukuję do 21-24 stopni.

Ale nikt nie narzeka, że jest zimno w aucie, nawet z tyłu.

Nie jestem z tych, co wychodzą z założenia, ze ustawiam temperaturę np 21 stopni i już nigdy więcej nie dotykam pokręteł regulacji temperatury, na zasadzie niech automat grzeje.
Jak są guziki to bawię się regulacją i osiągam optymalny nawiew w zależności od sytuacji.

czas łatwiej nagrzać wnętrze wybierając nawiewy centralne niż tylko szybę/szybę/nogi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 sty 2017, 16:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2784
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Witaj, najpierw fakty ;)
Masz GH diesel
Bez dogrzewacza typu Webasto
Masz w niej szybciej ciepło niż w Guliettcie którą napędza benzyna


...Idę sprawdzić czy oby faktycznie ja mam GH kombi diesel :-O


Nie no kurcze mam GH kombi diesel, nie chce być inaczej :-)

Masz już wymieniany plyn czy pompe wody, czy jeszcze w oryginale są?


Żona na Swifta 1.5 bez LPG
Jadę do np mamy, około 3km po mieście, kilka świateł, skrzyżowań itp.
Swift cieplutki już u mamy pod domem, mazda w takich samych warunkach -15st, musiałaby zrobić jeszcze jeden kurs żeby było prawie tak jak w Suzuki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 sty 2017, 09:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 07.07.2016
Posty: 47
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Millerek,
Dzieki za podsumowanie
Pierwsza sekcja tak zgadza się.
2.2 diesel.
Pompa nie była wymieniana, ale płyn tak po 4 latach.
Jeśli chodzi o różnicę przed/po wymianie, to niestety nie wiem, bo to robił jeszcze poprzedni właściciel.

Nie wiem, z czego to w takim razie wynika, ale opcje są dwie,
1. Mamy mocno inne odczucie ciepła, ( tu na moją obronę zimno mi nie straszne, ale żona to już musi mieć bardzo ciepło, a nie narzeka, wręcz sama skręca wysokość temperatury :lol: )
2. może coś z obiegiem u Ciebie jest jednak nie tak i trzeba się temu bardziej przyjrzeć...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lut 2017, 07:36 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 173
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: śląski
Pytanko czy taką nagrzewnicę elektryczną można dołożyć do mojej M6? Wiem, że występują w dieslu z racji, że długo się rozgrzewa, pytanie czy w benzynowej wersji jest wiązka do której możnaby się było podpiąć no i czy jest miejsce żeby to zamontować?
Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lut 2017, 08:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1487
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
dejwid92 napisał(a):
Wiem, że występują w dieslu z racji, że długo się rozgrzewa

Skąd to info ?

W dieslu jest piecyk webasto dogrzewający ciecz chłodzącą silnik...

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lut 2017, 08:35 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 173
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: śląski
chmooreck, z doświadczenia wiem, że taka nagrzewnica występuje. W instrukcji obsługi jest opisana w rozdziale 6-14 jako dodatkowa nagrzewnica*. Stąd moje pytanie, bo wiem, że nie były montowane do wszystkich modeli, ale pytanie czy można dołożyć taką nagrzewnicę, może ktoś już próbował?

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lut 2017, 18:24 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.12.2016
Posty: 78
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
dopinam sie do pytania:) gdzie dokładnie sie znajduje o ile jest na nią jakaś specjalna kieszeń :)

_________________
<spoko> ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 lut 2017, 04:00 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 173
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: śląski
BulianoMoreno, poczyniłem własne poszukiwania nagrzewnicy PTC i znalazłem w schematach coś takiego na zdjęciu poniżej zaznaczona dodatkowa elektryczna nagrzewnica. Ciekaw jestem tylko czy trzeba wyciągać całą nagrzewnicę, żeby tą dołożyć. Czy wystarczy jakieś plastiki pościągać i to wpiąć od boku. Może ktoś dobierał się już do nagrzewnicy i mógłby mnie pokierować co nieco.
Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 lut 2017, 06:33 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 28.12.2016
Posty: 78
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
no własnie tez nic niewiem i czekam, az ktos pomoże ;D

_________________
<spoko> ŻYCIE JEST ZA KRÓTKIE ŻEBY JEŹDZIĆ DIESLEM <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 lut 2017, 10:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2784
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Millerek napisał(a):
Posiada, znalazłem coś takiego w manualu.
Proszę: część 61-AC0 (W/PTC HEATER)

Obrazek

Obrazek

Ile straciłeś czasu na poszukiwania?
Post nr 6 tego tematu


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.