Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Wymiana plynu chlodniczego
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=42&t=193
Strona 3 z 5

Autor:  TOMASZ [ Pt, 11 lis 2016, 11:25 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Zalej chłodnicę na full, zakręć korek, odpal i poczekaj aż się silnik zagrzeje. Termostat się otworzy, wtedy układ zaciągnie płyn ze zbiorniczka i uzupełni braki.

Autor:  Frupek [ Pt, 11 lis 2016, 12:41 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

TOMASZ okej dzięki :)

Autor:  TOMASZ [ Pt, 11 lis 2016, 13:00 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

----

Autor:  zielony110 [ Pt, 11 lis 2016, 14:01 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Widze ze TOMASZ juz odpowiedzial na pytanie


Sent from my iPhone using Tapatalk

Autor:  Lucasbadboy [ Śr, 25 sty 2017, 16:46 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Witam panowie
Znalazłem taki oto płyn chłodniczy
Obrazek

Czy będzie równie dobry jak mazdowski ???
Następne pytanie, pisze że to concentrat 1:1. Nie wiem z czym go rozrobić, z wodą destylowaną ???
Pozdrawiam

Autor:  Szcz3p4N [ Śr, 25 sty 2017, 16:55 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Tylko z destylowaną

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Mateusz190 [ Cz, 23 lut 2017, 18:50 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Panowie a jakie rady w przypadku gdy:

Po założeniu LPG ubywało mi plynu w zbiorniku wyrównawczym. Dolewałem stopniowo do kreski miedzy MIN a MAX, z tym że nie miałem płynu tego samego koloru więc mieszałem zielony z różowym. No i sytuacja sie powtarzała. Mechanik od LPG mi mówił że on powiększał czy coś tam robił z układem chłodzenia więc stąd te braki. Po iluś tam dolewkach płyn w chłodnicy wiadomo wymieszał się i jest taki "sraczkowaty". Nie wygląda jakby miał w sobie olej. Poprostu zmieszały się różowy z zielonym. No ale.
Na zimnym silniku płyn jets na dnie zbiornika wyrównawczego, nawet nie widać poziomu, tylko wężyk (jak go wyciągnę to) koniec ma mokry. No a jak silnik się nagrzeje po powiedzmy przejechaniu 10 km. To stan w zbiorniczku jest lekko ponad max. (Oleju silnikowego ani nie ubywa ani nie przybywa).

Autor:  Rafal [ Śr, 19 kwi 2017, 15:13 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Kolor płynu ma znaczenie? Miałem zielony a mechanik nalal niebieski, mówi ze to nie ma znaczenia.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Autor:  fate [ Śr, 19 kwi 2017, 20:36 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Kolor nie ma znaczenia tak naprawde tylko składy. Można mieszać ale nie nie jest to wskazane.

Autor:  Niunio17 [ N, 25 cze 2017, 13:31 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

zielony110... Mam pytanie, bo widze że Ty tą rurke posiadasz a ja nie i moze moglbys powiedziec do czego ona prowadzi? Chodzi o rurke z chlodnicy od prawej strony korka od chlodnicy. Na 1 zdjeciu ją widac.

Autor:  TOMASZ [ N, 25 cze 2017, 14:02 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Rurka prowadzi do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego.

Autor:  Niunio17 [ N, 25 cze 2017, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

chyba mówimy o dwóch różnych rurkach. Niżej daje zdjęcie ze swojego auta. Króciec wychodzi z chłodnicy i jest zatkany. zdjecie robione od strony silnika.

Autor:  TOMASZ [ N, 25 cze 2017, 21:18 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

O ile się nie mylę to idzie ona do EGRa. Jutro sprawdzę.

Obrazek

Autor:  Millerek [ N, 25 cze 2017, 22:35 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

A nie do ogrzewania przepustnicy?

Autor:  dejwid [ N, 25 cze 2017, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Też obstawiam, że do przepustnicy. Niunio17 u ciebie na zdjęciu to jakaś samoróbka, chyba cytryn i gumiak tu był.

Autor:  Millerek [ N, 25 cze 2017, 23:04 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Nie wiem, ja tylko strzelam ;)

Autor:  Niunio17 [ Pn, 26 cze 2017, 05:36 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

dejwid napisał(a):
Też obstawiam, że do przepustnicy. Niunio17 u ciebie na zdjęciu to jakaś samoróbka, chyba cytryn i gumiak tu był.

Tez tak pomyslalem jak to zobaczylem :D

Autor:  TOMASZ [ Pn, 26 cze 2017, 06:50 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Ani EGR, ani przepustnica. Wężyk ten idzie do plastikowego kroćca pod EGRem, do układu chłodzenia.Obrazek

Autor:  Sebczenko [ Cz, 18 sty 2018, 12:28 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Jeśli chodzi o wymianę płynu chłodniczego to w serwisie Mazdy zapłaciłem 220 zł. Weszło 7 litrów.

Autor:  dejwid [ Cz, 21 cze 2018, 22:49 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Ja również wymieniłem dzisiaj płyn u siebie. W sierpniu Mazda będzie miała 10 urodziny, ale już na początku tego roku strzeliło 200kkm. Dodatkowo ostatnio miałem wymieniany reduktor LPG i panowie zapomnieli dolać płynu (ach Ci mechanicy...) niestety dolałem różowego i po zmieszaniu się płynów zrobiło się czarno w zbiorniku wyrównawczym...

Tak więc nabyłem drogą kupna w mazparts.pl (dzięki Riki za ekspresową wysyłkę) 10L oryginalnego mazdowskiego płynu chłodniczego o oznaczeniu FL22, a także 10L wody destylowanej do przepłukania układu chłodzenia oraz wykopałem z piwnicy bańkę która posłużyła za pojemnik na stary płyn.
Procedura wymiany jest prosta, więcej jest czekania niż samej pracy :)

1. Stajemy w dogodnym miejscu tak żeby pod chłodnicę zmieścił się nasz pojemnik na zużyty płyn i delikatnie odkręcamy dolny korek chłodnicy. UWAGA płyn należy wymieniać na zimnym silniku, tak aby się nie poparzyć.
2. Cierpliwie czekamy, aż wypłynie każda kropla starego płynu.
3. Zakręcamy dolny korek chłodnicy, demontujemy zbiorniczek wyrównawczy i z niego również zlewamy stary płyn (w tym miejscu można zbiornik wyczyścić co też uczyniłem :) ) następnie montujemy go z powrotem na swoje miejsce.

4. Cały układ zalewamy wodą destylowaną poprzez górny korek chłodnicy (ten z napisem FL22), polecam uzbroić się w cierpliwość.
5. Nie zakręcamy górnego korka chłodnicy, uruchamiamy silnik i zostawiamy na wolnych obrotach, aż do włączenia się wentylatora chłodnicy. Włączenie się wentylatora oznacza otwarcie tzw. "dużego obiegu wody" w silniku co gwarantuje nam, że wypłukany zostanie cały układ chłodzenia. Dodatkowo należy pamiętać o włączeniu ogrzewania, ustawieniu maksymalnej temperatury dzięki czemu otworzy się zawór w nagrzewnicy i ten obszar również rozstanie wypłukany ze starego płynu.
UWAGA! Należy cały czas obserwować wskazówkę temperatury na zegarach oraz kontrolować stan wody w chłodnicy poprzez otwór po górnym korku! Stan wody w chłodnicy będzie się obniżał, a my musimy go na bieżąco uzupełniać! W razie gwałtownego wzrostu temperatury (wskazówka wystrzeli w górę) od razu gasimy silnik!!
Jak już przestanie opadać zostawiamy silnik chwilę niech sobie pochodzi i wypłucze dokładnie układ, następnie gasimy silnik.

6. Jeden z najdłuższych etapów przed nami. Ponieważ silnik pracował przed chwilą około 20-30 minut temperatura wody wynosi około 90*C aby się nie poparzyć należy odczekać przynajmniej godzinkę. Ja wykorzystałem ten czas na przetarcie z kurzu i brudu komory silnika :)

7. Ponownie turlamy się pod auto i wracamy do punktu 1. i wykonujemy kolejne kroki, aż do punktu 3. włącznie.
8. W związku z tym, że nie widziałem potrzeby ponownego płukania układu wodą zalałem docelowym płynem chłodniczym i ponownie uruchamiamy silnik, temperatura ustawiona na maksa, czekamy aż włączy się wentylator chłodnicy, cały czas obserwujemy wskazówkę temperatury oraz kontrolujemy poziom płynu w chłodnicy w razie ubytków dolewamy.
9. Zalewamy zbiornik wyrównawczy płynem do kreski FULL.
10. Gotowe :)

Po całej "operacji" polecam często kontrolować poziom płynu w chłodnicy (tylko na zimnym silniku!) oraz w zbiorniczku wyrównawczym. Układ może się jeszcze odpowietrzać i płynu trzeba będzie dolewać :)

Na koniec kilka fotek :cool: :geek:
Tak, tak wiem mam brudne auto <oczy>
Obrazek
Obrazek

Tu widać dolny korek chłodnicy
Obrazek
Obrazek

Stary płyn chłodniczy <oczy>
Obrazek

Before :?
Obrazek

After <zauroczony>
Obrazek
Obrazek

I zalewamy wodą :)
Obrazek
Obrazek

I znowu czekanie :(
Obrazek

Woda po płukaniu układu, widać, że trochę było jeszcze starego płynu, bo kolor nadal zielony, ale już dużo bardziej przeźroczysty :)
Obrazek

Docelowy płyn chłodniczy FL22 OEM Mazda
Obrazek

Autor:  paku88 [ Pt, 22 cze 2018, 05:26 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Jaka cena u Rikiego tego płynu? Albo inaczej, ile płaciłeś za komplet?

Autor:  dejwid [ Pt, 22 cze 2018, 13:02 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

10L płynu FL22 z wysyłką wyszło 190 PLN

Autor:  mateusz8 [ Śr, 17 paź 2018, 09:10 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Witam
Panowie mam pytanie :)
Czy do Mazda 6 2.2 163KM 2010r. GH można wlać płyn ZIELONY BORYGO ?
Bo miałem ostatnio jakiś wyciek i byłem zmuszony dolać płyn, Pan w sklepie motoryzacyjnym polecił mi właśnie płyn firmy Borygo. Wcześniej miałem zalany jakiś zielony firma niestety nieznana.
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy można ten płyn lać do tego silnika ?
Z góry dzięki za pomoc :)

Autor:  krzysiek1980 [ Śr, 17 paź 2018, 11:03 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Jakoś Borygo czy Petrygo kojarzy mi się z dawnymi latami i mam dystans do tych płynów :-P Ja zalewałem w M6 Prestone ( w takiej zółtej bańce) i było ok. Płyn nie jest drogi, do - 37 st. i nawet ostatnio była reklama w magazynie motoryzacyjnym że producent gwarantuje utrzymanie parametrów przez 10 lat lub 250 tys km. Dodatkowo jest mieszalny z innymi płynami.

Autor:  jetrules [ N, 13 sty 2019, 08:33 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Jakie ilość płynu FL22 udało wam się zlać w 2.2 GH przez dolny korek spustowy, wg. Mnie nie ma szans aby zlało się zalacane przez Mazde 9 litrów płynu ?

Autor:  fabek [ Pn, 14 sty 2019, 08:42 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Wlej żeby byla norma i nie przejmuj się tym.

Autor:  jetrules [ Pn, 14 sty 2019, 08:50 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Tak także zrobiłem, wlane około 6 litrów tyle ile zeszło, załączenie wiatraka w warunkach zimowych graniczy z cudem, nawet w garażu przy dodanej temperaturze, termostat z czasem powinien wymieszać cały płyn podczas jazdy.

Autor:  Mini [ Pn, 8 kwi 2019, 06:08 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Mam pytanie - jeżeli chcę dolać płyn, to czy lepiej dolać bezpośrednio do chłodnicy czy lepiej dolać do zbiornika wyrównawczego (żeby z niego układ sobie pociągnął płyn) ?

Autor:  Lucasbadboy [ Pn, 8 kwi 2019, 07:02 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

A skąd wiesz ze brakuje płynu ??? Żeby go brakowało to najpierw się kończy w zbiorniczku wyrównawczym a potem znika z chłodnicy.

Autor:  dejwid [ Pn, 8 kwi 2019, 07:07 ]
Tytuł:  Re: Wymiana plynu chlodniczego

Dolewaj tylko na zimnym silniku!!!
Odkręć korek z chłodnicy, dolej do pełna, następnie odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i dolej do MAX.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Strona 3 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/