Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 14:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 1 paź 2019, 07:55 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Wszyscy widze leją oem s u mnie dla odmiany prestone i plukanka.Starego plynu zlalem ok6l,zbiorniczek wymyty. Przebieg 200tyś czy miałem ori nie wiem ale syf byl :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 18:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Panowie mierze się z zamiarem wymiany płynu chłodniczego. Myślałem o FL22 jednak występuję on w 5L bańkach a z tego co pisał m.in TOMASZ potrzebne jest ok 6-6.5L. Mogę wziąć jakiś zamiennik np RAVENOL od Tomka CzarnePaliwo ? Trochę słabo zamawiać 10L z czego 4L miały by zostać.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 19:43 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 385
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
A ja podjechałem do ASO w Osinach pod Opolem i poprosiłem o FL22 1L,
I Pan bez problemu odlał mi 1L płynu do kanistra od płynu spryskiwaczy także wydaje mi się ze można kupić tyle ile się chce.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 19:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Podejrzewam że te 6.5 może ciężko spłynąć.
Ewentualnie, jaką temp krzepnięcia ma FL22 -47stC?
Czy dolewka wody 1 do 1.5 litra na 5 litrów płynu zaszkodzi?
Nie wiem, bo w GH wymieniłem na koncentracie 4 litry chyba (trzeba sprawdzić moje posty wcześniej), i reszta woda.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 20:27 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
30 grudnia 2019, o 18:47 maciekelga napisał(a):
Trochę słabo zamawiać 10L z czego 4L miały by zostać.
to kup Prestone, za 100 będziesz miał 8l i płukanke :) a raczej gorszy nie jest. Też ma 250tys lub 10lat.Przupuszczam że prędzej auto sprzedaż niż znów wymienisz a różnicy poza ceną chyba raczej nie ma.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 30 gru 2019, 20:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Prestone ma chyba akurat 5 lat, co nie zmienia faktu że pewnie nie doczekam tego czasu, dzięki :lol: Pomyślę o Prestone lub Ravenol.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 gru 2019, 19:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Wymieniaj na jaki chcesz, byle by markowy ;). No i ja bym brał kolor zielony :).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sty 2020, 19:16 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Przesyłam w załączniku wycinek z książki serwisowej do GH. Zaznaczyłem na żółto co jest istotne. Szczególnie:

Cytuj:
Do not use coolants containing Alcohol, Methanol, Borate or Silicate. These coolants could damage the cooling system.


W razie potrzeby oferuję płyn w wymaganej specyfikacji FL22 w formie koncentratu (rozrabia się go 1:1 z wodą demineralizowaną). Dostępne są opakowania 1,5 i 5 l:
https://czarnepaliwo.pl/glowna/349-rave ... e-15l.html
https://czarnepaliwo.pl/glowna/350-rave ... te-5l.html


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sty 2020, 19:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe, wiedziałem..., że mieszalem koncentrat z wodą , wychodzi na to że to było 1:1...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 sty 2020, 21:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A co ile lat/km trzeba wymieniać ten ravenol ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 13:41 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Zgodnie z rekomendacją Mazdy najpóźniej co 200 tys. km/11 lat w zależności od tego co nastąpi jako pierwsze.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 sty 2020, 14:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
CzarnePaliwo
Dzięki wielkie Tomek, będę brał w takim razie Ravenol`a - odezwę się jeszcze w późniejszym terminie :wink:

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 sty 2020, 16:04 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
maciekelga, polecam się :wink:

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 17:47 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 22.01.2020
Posty: 42
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Witam
Wymieniałem dzisiaj płyn chłodniczy FL22 oe Mazda. Przed wymiana ogrzewanie było ok, zalałem nowy na odkręconym chodził około 20min załączył się wentylator a węże z tyłu na komorze silnika cały czas mam zimne te co wchodzą do nagrzewnicy. Nie mogę sobie poradzić z odpowietrzeniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2020, 12:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.04.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: dolnośląski
Dzien dobry,
Jakies 2 tygodnie temu wymienilem plyn chlodzacy,po rozmowie z mechanikiem ustalismy,ze zamowi mazdowski fl22,bo takie oznaczenie widnieje u mnie na korku.Jednakze po odbioorze autka okazolo sie,ze mechanik wlal jakis inny plyn (niebieski -35C) bo stwierdzil,ze stary plyn nie byl fl22,tylko tez jakis inny.Zapewnieal mnie,ze te nowy plyny maja wlasciwosci fl22.Nie ukrywam,ze nie bardzo mi sie to podoba stad pytanko czy jak bede jezdzil na tym niebieskim plynie wszystko bedzie ok czy musze wymienic jak najszybciej na mazdowski fl22?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 kwi 2020, 11:51 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
CzerwonySmok, to nie kwestia koloru tylko składu płynu chłodzącego, który jest gwarantowany przez FL22.

12 kwietnia 2020, o 13:49 CzerwonySmok napisał(a):
Jednakze po odbioorze autka okazolo sie,ze mechanik wlal jakis inny plyn (niebieski -35C) bo stwierdzil,ze stary plyn nie byl fl22,tylko tez jakis inny.


bardzo nieprofesjonalne podejście skoro:

12 kwietnia 2020, o 13:49 CzerwonySmok napisał(a):
ustalismy,ze zamowi mazdowski fl22,bo takie oznaczenie widnieje u mnie na korku


Zobacz co pisze na ten temat oryginalny workshop repair manual:

Cytuj:
Caution
 Use engine coolant at a concentration that meets the environmental conditions in which the
vehicle is driven, otherwise engine damage could occur.
 The engine has aluminum parts and must be protected by an ethylene-glycol-based coolant to
prevent corrosion and freezing.

 Do not use coolants containing Alcohol, Methanol, Borate or Silicate. These coolants could
damage the cooling system.

 Use only soft (demineralized) water in the coolant mixture. Water that contains minerals will cut
down on the coolant's effectiveness.

 Engine coolant damages paint. If engine coolant does get on a painted surface, rinse it off quickly.
Note
 If the “FL22” mark is shown on or near the
cooling system cap, use FL22 type engine
coolant.


Niemniej jednak nie spotkałem się z niebieskim FL22. Zarówno oryginalny płyn Mazdy jak i Ravenol HJC FL22 są zielone.

Zweryfikuj jaki płyn wlał mechanik. Niewłaściwy może uszkodzić układ chłodzenia w Twoim samochodzie. Z mojego doświadczenia wynika, że mechanicy mają zazwyczaj niewielkie pojęcie o płynach chłodzących.

Właściwy koncentrat FL22 z mojej oferty:
https://czarnepaliwo.pl/szukaj?controll ... it_search=

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 maja 2020, 20:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.04.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: dolnośląski
22 kwietnia 2020, o 11:51 CzarnePaliwo napisał(a):
Niemniej jednak nie spotkałem się z niebieskim FL22. Zarówno oryginalny płyn Mazdy jak i Ravenol HJC FL22 są zielone.

Zweryfikuj jaki płyn wlał mechanik. Niewłaściwy może uszkodzić układ chłodzenia w Twoim samochodzie. Z mojego doświadczenia wynika, że mechanicy mają zazwyczaj niewielkie pojęcie o płynach chłodzących.


W tygodniu podskocze do niego i zweryfikuje co tam siedzi dokladnie. Tez tak mysle,ze jesli plyn jest niewlasciwy to moze to nie byc dobre dla ukladu chlodzacego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lip 2020, 09:16 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 94
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Witam.

Chcę wymienić płyn w chłodnicy. Zalany mam obecnie koloru różowego - z takim kupiłem. Gdzieś znalazłem na forum, że płyn Mazdy to FL22 - zielony. Czy orientuje się ktoś czy ten płyn FL22 był również koloru różowego, czy u mnie w aucie już ktoś wymienił na standardowy typu Petrygo bądź K2.

Jaki płyn byście polecili ?


Ostatnio edytowano Śr, 8 lip 2020, 09:16 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 8 lip 2020, 09:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
jarkuw tak, Mazdowski FL22 jest zielony. Nie spotkałem się żeby miał inny kolor. U ciebie pewnie już ktoś wymieniał.

Ja polecam Mazda FL22, można zamówić u Rikiego -> partner forum -> mazparts.pl

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lip 2020, 09:27 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 94
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Dzięki za informację.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 sty 2021, 11:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Cześć wszystkim. Płyn chłodniczy już kupiony (2 x 5l FL22). Pozostaje tylko kwestia wymiany. Nie będę się bawił raczej w żadne płukanki, ale podczas spuszczania starego płynu chciałbym żeby zleciała dosłownie każda (prawie) kropla z układu. Jest taka możliwość czy muszę się pogodzić z tym że jednak z litr lub 2 pozostanie w bloku silnika? Jeśli jest jakiś sposób aby wszystko zostało spuszczone, proszę o poradę/instrukcję. Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 15 sty 2021, 13:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Kotu nie ma takiej możliwości, bez dodatkowych narzędzi.
Podejrzewam, że musisz się podpiąć sprężonym powietrzem do układu i dmuchnąć, tak chyba będzie najłatwiej. Nigdy o tym nie myślałem w sumie.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 sty 2021, 13:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
A czy nie ma na bloku jakiegoś króćca do którego podpięty jest wąż, żeby móc go zdjąć i spuścić resztki??

-- Dodano: 15 stycznia 2021, o 13:56 --

Jeszcze jedno...niektórzy gdzieś tam piszą, żeby silnik wcześniej pochodził (raczej nie żeby się rozgrzewał na maxa - tak to rozumiem) przed przystąpieniem do spuszczania płynu chłodniczego, po to żeby więcej płynu mogło zlecieć z termostatu(?). Czy to się pokrywa z prawdą czy to jakiś mit??


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 15 sty 2021, 14:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
To raczej jakieś mity. Nie słyszałem nic takiego.

Najniższy punkt to korek na dole chłodnicy, więc odpinanie przewodów w bloku silnika nie ma sensu, bo znając prawa grawitacji płyn zawsze ucieka tam gdzie najniższy punkt.

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 sty 2021, 15:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.09.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: świętokrzyski
Na pierwszej stronie tego tematu użytkownik "zielony110" już prawie na sam koniec pisze:

"Aby pozbyc sie calosci nalezy przed przystapieniem do spuszczania plynu wlaczyc samochod i ustawic grzanie na maxa.
Pomaga takze jak samochod jest lekko pochylony tak aby silnik i chlodnica byly najnizszym punkcie."

i właśnie dlatego też się do tego odnoszę na ile jest to prawdziwe... (?)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 15 sty 2021, 15:42 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
dejwid ma rację. jak ktoś bardzo ma potrzebę to można resztki płynu wydmuchać powietrzem.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 paź 2021, 18:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.06.2021
Posty: 5
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Witam Panowie takie pytanie:
Gdy spuszcze plyn z chlodnicy to wyleci tam gdzieś 4-5-6 l, a czy ze zbiorniczka wyrownawczego tez wyleci czy trzeba go wyjmować i opróżniać osobno? A przy uzupełnianiu chlodnice zalac do pelna, korka oczywiscie nie zakręcać, a co ze zbiorniczkiem wyrównawczym? Do niego wlac plyn
do pozycji full? zamknąć go i dopiero odpalać auto oczywiście bez korka zakręconego w chlodnicy? Bo będę wymieniał płyn i dlatego pytam, pomożecie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 maja 2022, 13:02 
Adept
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 150
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Tak z ciekawości ... często dolewacie płynu chłodniczego i są to duże/małe ilości?
W mojej GJ-ce 2.0 2014 mechanik przy zleconej wymianie płynu chłodniczego wykorzystał finalnie tylko jeden z dwóch baniaków 5l z mazdowskim płynem.
Nie wiem czy to normalne (w teorii potrzeba chyba 6-6.5 l), czy po prostu nie zrobił tego skrupulatnie, tak czy siak została połowa zakupionego płynu.
Trzymanie 5 l na potencjalne dolewki chyba nie ma sensu, może zwrócę jedno opakowanie (zakup przez net) i kupię coś o podobnych parametrach na dolewki, ale w jednak w poręczniejszym opakowaniu ... podejrzewam, że te nierozpieczętowane 5l chyba się nie przyda (póki co nie zauważyłem ubywania płynu).
Pozdr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 maja 2022, 13:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja nigdy w żadnym aucie go nie dolewałem. On raczej powinien być na stałym poziomie.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 maja 2022, 14:04 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
U mnie po wymianie płynu w 2015 roku ubyło go znacząco, poniżej poziomu minimum, przez okres około 3 lat. Obawiałem się że jest jakaś nieszczelność. Przy kolejnej wymianie została przeprowadzona próba szczelności i od 3 lat płynu nie ubywa.

Jeżeli chcesz dolewać płynu, to kup lepiej wodę destylowaną. Czytałem artykuł, w którym było opisane, że najszybciej może ubywać sama woda która jest zawarta w płynie, a wszystkie dodatki przeważnie pozostają. Dolewając gotowy płyn zwiększasz stężenie tych dodatków. Ma to sens, ale pod warunkiem że woda odparowuje, a nie płyn wycieka przez nieszczelność.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.