Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 23:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 11 lis 2016, 11:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Zalej chłodnicę na full, zakręć korek, odpal i poczekaj aż się silnik zagrzeje. Termostat się otworzy, wtedy układ zaciągnie płyn ze zbiorniczka i uzupełni braki.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 lis 2016, 12:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.11.2016
Posty: 5
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
TOMASZ okej dzięki :)


Ostatnio edytowano Pt, 11 lis 2016, 13:05 przez Frupek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 lis 2016, 13:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
----

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano Pt, 11 lis 2016, 14:41 przez TOMASZ, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 11 lis 2016, 14:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Widze ze TOMASZ juz odpowiedzial na pytanie


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 sty 2017, 16:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam panowie
Znalazłem taki oto płyn chłodniczy
Obrazek

Czy będzie równie dobry jak mazdowski ???
Następne pytanie, pisze że to concentrat 1:1. Nie wiem z czym go rozrobić, z wodą destylowaną ???
Pozdrawiam

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 sty 2017, 16:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.11.2014
Posty: 752
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tylko z destylowaną

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lut 2017, 18:50 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.02.2015
Posty: 111
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Panowie a jakie rady w przypadku gdy:

Po założeniu LPG ubywało mi plynu w zbiorniku wyrównawczym. Dolewałem stopniowo do kreski miedzy MIN a MAX, z tym że nie miałem płynu tego samego koloru więc mieszałem zielony z różowym. No i sytuacja sie powtarzała. Mechanik od LPG mi mówił że on powiększał czy coś tam robił z układem chłodzenia więc stąd te braki. Po iluś tam dolewkach płyn w chłodnicy wiadomo wymieszał się i jest taki "sraczkowaty". Nie wygląda jakby miał w sobie olej. Poprostu zmieszały się różowy z zielonym. No ale.
Na zimnym silniku płyn jets na dnie zbiornika wyrównawczego, nawet nie widać poziomu, tylko wężyk (jak go wyciągnę to) koniec ma mokry. No a jak silnik się nagrzeje po powiedzmy przejechaniu 10 km. To stan w zbiorniczku jest lekko ponad max. (Oleju silnikowego ani nie ubywa ani nie przybywa).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 kwi 2017, 15:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Kolor płynu ma znaczenie? Miałem zielony a mechanik nalal niebieski, mówi ze to nie ma znaczenia.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 kwi 2017, 20:36 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Kolor nie ma znaczenia tak naprawde tylko składy. Można mieszać ale nie nie jest to wskazane.

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 cze 2017, 13:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.06.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: mazowiecki
zielony110... Mam pytanie, bo widze że Ty tą rurke posiadasz a ja nie i moze moglbys powiedziec do czego ona prowadzi? Chodzi o rurke z chlodnicy od prawej strony korka od chlodnicy. Na 1 zdjeciu ją widac.


Ostatnio edytowano N, 25 cze 2017, 21:58 przez glowasiek, łącznie edytowano 2 razy
Nie cytujemy zdjęć (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 cze 2017, 14:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Rurka prowadzi do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 cze 2017, 19:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.06.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: mazowiecki
chyba mówimy o dwóch różnych rurkach. Niżej daje zdjęcie ze swojego auta. Króciec wychodzi z chłodnicy i jest zatkany. zdjecie robione od strony silnika.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 cze 2017, 21:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
O ile się nie mylę to idzie ona do EGRa. Jutro sprawdzę.

Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 cze 2017, 22:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A nie do ogrzewania przepustnicy?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 25 cze 2017, 22:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Też obstawiam, że do przepustnicy. Niunio17 u ciebie na zdjęciu to jakaś samoróbka, chyba cytryn i gumiak tu był.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 cze 2017, 23:04 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie wiem, ja tylko strzelam ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 cze 2017, 05:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.06.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: mazowiecki
dejwid napisał(a):
Też obstawiam, że do przepustnicy. Niunio17 u ciebie na zdjęciu to jakaś samoróbka, chyba cytryn i gumiak tu był.

Tez tak pomyslalem jak to zobaczylem :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 cze 2017, 06:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ani EGR, ani przepustnica. Wężyk ten idzie do plastikowego kroćca pod EGRem, do układu chłodzenia.Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sty 2018, 12:28 
Nowicjusz
Offline
Od: 24.05.2016
Posty: 45
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Jeśli chodzi o wymianę płynu chłodniczego to w serwisie Mazdy zapłaciłem 220 zł. Weszło 7 litrów.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 21 cze 2018, 22:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Ja również wymieniłem dzisiaj płyn u siebie. W sierpniu Mazda będzie miała 10 urodziny, ale już na początku tego roku strzeliło 200kkm. Dodatkowo ostatnio miałem wymieniany reduktor LPG i panowie zapomnieli dolać płynu (ach Ci mechanicy...) niestety dolałem różowego i po zmieszaniu się płynów zrobiło się czarno w zbiorniku wyrównawczym...

Tak więc nabyłem drogą kupna w mazparts.pl (dzięki Riki za ekspresową wysyłkę) 10L oryginalnego mazdowskiego płynu chłodniczego o oznaczeniu FL22, a także 10L wody destylowanej do przepłukania układu chłodzenia oraz wykopałem z piwnicy bańkę która posłużyła za pojemnik na stary płyn.
Procedura wymiany jest prosta, więcej jest czekania niż samej pracy :)

1. Stajemy w dogodnym miejscu tak żeby pod chłodnicę zmieścił się nasz pojemnik na zużyty płyn i delikatnie odkręcamy dolny korek chłodnicy. UWAGA płyn należy wymieniać na zimnym silniku, tak aby się nie poparzyć.
2. Cierpliwie czekamy, aż wypłynie każda kropla starego płynu.
3. Zakręcamy dolny korek chłodnicy, demontujemy zbiorniczek wyrównawczy i z niego również zlewamy stary płyn (w tym miejscu można zbiornik wyczyścić co też uczyniłem :) ) następnie montujemy go z powrotem na swoje miejsce.

4. Cały układ zalewamy wodą destylowaną poprzez górny korek chłodnicy (ten z napisem FL22), polecam uzbroić się w cierpliwość.
5. Nie zakręcamy górnego korka chłodnicy, uruchamiamy silnik i zostawiamy na wolnych obrotach, aż do włączenia się wentylatora chłodnicy. Włączenie się wentylatora oznacza otwarcie tzw. "dużego obiegu wody" w silniku co gwarantuje nam, że wypłukany zostanie cały układ chłodzenia. Dodatkowo należy pamiętać o włączeniu ogrzewania, ustawieniu maksymalnej temperatury dzięki czemu otworzy się zawór w nagrzewnicy i ten obszar również rozstanie wypłukany ze starego płynu.
UWAGA! Należy cały czas obserwować wskazówkę temperatury na zegarach oraz kontrolować stan wody w chłodnicy poprzez otwór po górnym korku! Stan wody w chłodnicy będzie się obniżał, a my musimy go na bieżąco uzupełniać! W razie gwałtownego wzrostu temperatury (wskazówka wystrzeli w górę) od razu gasimy silnik!!
Jak już przestanie opadać zostawiamy silnik chwilę niech sobie pochodzi i wypłucze dokładnie układ, następnie gasimy silnik.

6. Jeden z najdłuższych etapów przed nami. Ponieważ silnik pracował przed chwilą około 20-30 minut temperatura wody wynosi około 90*C aby się nie poparzyć należy odczekać przynajmniej godzinkę. Ja wykorzystałem ten czas na przetarcie z kurzu i brudu komory silnika :)

7. Ponownie turlamy się pod auto i wracamy do punktu 1. i wykonujemy kolejne kroki, aż do punktu 3. włącznie.
8. W związku z tym, że nie widziałem potrzeby ponownego płukania układu wodą zalałem docelowym płynem chłodniczym i ponownie uruchamiamy silnik, temperatura ustawiona na maksa, czekamy aż włączy się wentylator chłodnicy, cały czas obserwujemy wskazówkę temperatury oraz kontrolujemy poziom płynu w chłodnicy w razie ubytków dolewamy.
9. Zalewamy zbiornik wyrównawczy płynem do kreski FULL.
10. Gotowe :)

Po całej "operacji" polecam często kontrolować poziom płynu w chłodnicy (tylko na zimnym silniku!) oraz w zbiorniczku wyrównawczym. Układ może się jeszcze odpowietrzać i płynu trzeba będzie dolewać :)

Na koniec kilka fotek :cool: :geek:
Tak, tak wiem mam brudne auto <oczy>
Obrazek
Obrazek

Tu widać dolny korek chłodnicy
Obrazek
Obrazek

Stary płyn chłodniczy <oczy>
Obrazek

Before :?
Obrazek

After <zauroczony>
Obrazek
Obrazek

I zalewamy wodą :)
Obrazek
Obrazek

I znowu czekanie :(
Obrazek

Woda po płukaniu układu, widać, że trochę było jeszcze starego płynu, bo kolor nadal zielony, ale już dużo bardziej przeźroczysty :)
Obrazek

Docelowy płyn chłodniczy FL22 OEM Mazda
Obrazek

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 05:26 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Jaka cena u Rikiego tego płynu? Albo inaczej, ile płaciłeś za komplet?

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 22 cze 2018, 13:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
10L płynu FL22 z wysyłką wyszło 190 PLN

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 paź 2018, 09:10 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam
Panowie mam pytanie :)
Czy do Mazda 6 2.2 163KM 2010r. GH można wlać płyn ZIELONY BORYGO ?
Bo miałem ostatnio jakiś wyciek i byłem zmuszony dolać płyn, Pan w sklepie motoryzacyjnym polecił mi właśnie płyn firmy Borygo. Wcześniej miałem zalany jakiś zielony firma niestety nieznana.
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy można ten płyn lać do tego silnika ?
Z góry dzięki za pomoc :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 paź 2018, 11:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Jakoś Borygo czy Petrygo kojarzy mi się z dawnymi latami i mam dystans do tych płynów :-P Ja zalewałem w M6 Prestone ( w takiej zółtej bańce) i było ok. Płyn nie jest drogi, do - 37 st. i nawet ostatnio była reklama w magazynie motoryzacyjnym że producent gwarantuje utrzymanie parametrów przez 10 lat lub 250 tys km. Dodatkowo jest mieszalny z innymi płynami.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 sty 2019, 08:33 
Świeżak
Offline
Od: 28.04.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Jakie ilość płynu FL22 udało wam się zlać w 2.2 GH przez dolny korek spustowy, wg. Mnie nie ma szans aby zlało się zalacane przez Mazde 9 litrów płynu ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 08:42 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Wlej żeby byla norma i nie przejmuj się tym.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 08:50 
Świeżak
Offline
Od: 28.04.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Tak także zrobiłem, wlane około 6 litrów tyle ile zeszło, załączenie wiatraka w warunkach zimowych graniczy z cudem, nawet w garażu przy dodanej temperaturze, termostat z czasem powinien wymieszać cały płyn podczas jazdy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 kwi 2019, 06:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Mam pytanie - jeżeli chcę dolać płyn, to czy lepiej dolać bezpośrednio do chłodnicy czy lepiej dolać do zbiornika wyrównawczego (żeby z niego układ sobie pociągnął płyn) ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 kwi 2019, 07:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A skąd wiesz ze brakuje płynu ??? Żeby go brakowało to najpierw się kończy w zbiorniczku wyrównawczym a potem znika z chłodnicy.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 8 kwi 2019, 07:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Dolewaj tylko na zimnym silniku!!!
Odkręć korek z chłodnicy, dolej do pełna, następnie odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i dolej do MAX.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.