Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 13:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 28 sie 2019, 10:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Witam wszystkich.

Od dwóch dni posiadam Mazdę 6 2008r. 2,5l benzyna. Zauważyłem wczoraj, że szybko łapie temperaturę. Opiszę może dzisiejszy przykład. Na zewnątrz ~25 stopni. Odpalam samochód i po około 20 sekundach ruszam. Po około 40 zauważam, że temperatura pomału zaczyna rosnąć. Po 3-4 minutach / 2km zegar wskazuje optymalną temperaturę i dalej już nie rośnie. Przyznam szczerze, że nie sprawdzałem dokładnie poziomu płynu chłodzącego ale na przeglądzie przedzakupowym w ASO, serwisant szybko pokazał że płyny wszystkie są na właściwym poziomie i rzeczywiście oscylowały w okolicach połowy zbiornika. Po pracy upewnię się czy jest go tyle ile być powinno.
Powiedzcie mi proszę czy tak szybko rosnąca temperatura silnika jest normalna w tym modelu? Jeśli nie to czego mogłaby to być kwestia?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 28 sie 2019, 10:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Jest gorąco dlatego temperatura płynu chłodniczego rośnie szybko, to normalne zjawisko. Nie szukałbym tu problemów.
Najważniejsze, że trzyma równo prawidłowo temperaturę. <spoko>

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 sie 2019, 16:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Może rzeczywiście się doszukuje ale jak to po nowym zakupie, sprawdzam gdzie jest haczyk i co sprzedający zataił :P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 sie 2019, 20:45 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Potwierdzam że przy takiej temperaturze na dworze czas łapania temperatury to normalne zjawisko :) . Życzę bezawaryjności <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 31 sie 2019, 22:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wskazówka temperatury zaczyna się podnosić jak rzeczywista temp płynu osiąga około 35 stC jeśli dobrze pamiętam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 mar 2020, 18:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.03.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
witam od pewnego czasu zauważyłem ze wentylatory chłodnicy w ogóle nie chodzą nie chodzą także przy włączonej klimatyzacji .Temperatura na zegarach pokazuje 90 stopni ,po pokonaniu 20 kilometrów pod maska jest tak gorąco nawet maska blach jest gorącą Co jest przyczyny proszę o pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 20 mar 2020, 21:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Prawdopodobnie termostat padł.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lip 2020, 20:05 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Koledzy proszę o pomoc. Czy mam się szykować na duże wydatki. Byłem dzisiaj na hamowni niby wszystko ok . Wyjechałem autem i skoczyła mi na maksa temp. silnika klimatyzacja w ogóle się nie załączała a w zbiorniku wyrównawczym podniósł mi się prawie pod sam korek płyn. O co Chodzi ? tak nagle? Pod korkiem oleju nie ma żadnej mazi, masła ;p. Silnik pracuje równo. Jakieś sugestie?

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 29 lip 2020, 10:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Zrób test szczelności uszczelki pod głowicą, to będziesz wiedział :)

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lip 2020, 14:26 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
W moim przypadku rozsypała się pompa wody , łopatki wiatraka plastikowe czyli już coś było grzebane bo i silikon był na uszczelce. Czekam na złożenie auta i zobaczymy. W oryginalnej pompie nie ma plastikowych łopatek.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2020, 07:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.07.2020
Posty: 13
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Cześć,

Jeżdzę 6 GH w dieslu dosłownie od paru dni i zdziwiło mnie jak szybko ten silnik się nagrzewa.
Sprzedawca uprzedzał, że te auta tak mają.
Ale druga sprawa, że auto długo trzyma temperature. Dawno wyłączone, schowane pod wiatą, a po jakiś 2h jak odpale, wskazówka jeszcze nad pozycja 0.
Też tak macie?
Rozumiem, ze optymalna temp. silnika w GH to wkazówka poziomo dokładnie w połowie skali?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2020, 08:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zakłada się, że optymalna temp to 90stC, jednak to różnie bywa.
W twoim dieslu optymalna temp to wskazówka w połowie skali (również dla 2.0 ON).
Jednakże, wskazówka w połowie skali akurat w dieslu FR5C czy RF7J i R2 to nie jest 90stC.
Wskazowka w dieslu wstaje już od 21stC a zatrzymuje się w połowie już przy 63stC (niestety nie pamiętam już dokładnych wartości, są one w serwisówce i podaje je na oko).
Najważniejsze info to takie, że wskazówka będąc w połowie, to nie jest 90stC, mało tego, wskazówka przekracza połowę jeśli temp wzrośnie powyżej 105stC.
Jak również, wskazówka nie rośnie od temp 0stC, oraz te silniki bardzo rzadko osiągają 90stC, trzeba ostro grzać na autostradzie żeby w OBD ujrzeć 90stC. Pamiętać należy że wskaźnik wskazuje temp płynu chłodniczego.
Pamiętam jak kiedyś w bardzo upalne dni, gdzie temp przekraczała 34stC w cieniu, po włączeniu zapłonu wskazówka już drgnęła, przesunęła się wskazując jakąś tam temp "zimnego" nie uruchomionego silnika od kilkudziesięciu godzin.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 lip 2020, 10:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
@krzyzu71 po prostu wskazówka "temperatury" nie wskazuje aktualnej temperatury płynu, a bardziej to, czy temperatura jest poniżej/powyżej normy dla nagrzanego silnika. Dlatego w poprawnie działającym silniku stoi w połowie jak zaklęta i nie wskazuje wahań temperatury płynu.

-- Dodano: 31 lipca 2020, o 11:57 --

@krzyzu71 po prostu wskazówka "temperatury" nie wskazuje aktualnej temperatury płynu, a bardziej to, czy temperatura jest poniżej/powyżej normy dla nagrzanego silnika. Dlatego w poprawnie działającym silniku stoi w połowie jak zaklęta i nie wskazuje wahań temperatury płynu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.