Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:00

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 4 cze 2018, 16:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.06.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam wszystkich entuzjastów motoryzacji. Jakiś miesiąc temu stałem się posiadaczem Mazdy 6 2.2d sport. Dokupiłem ODB II aby mieć rękę na pulsie :D . Pierwsze dane już potrafiły sporo zdołować. Ostatnie wypalanie DPF 890 km temu <o0> . Liczba regeneracji DPF - 0 <o0> i ilość nagromadzonych PM na poziomie 120%.
Wypaliłem DPF stacjonarnie co nie zmieniło niestety powyższych danych.

Moje obawy to głównie:

Niewypalający się DPF automatycznie.
Stale podnoszący się poziom oleju.
Spalanie na poziomie 11l / 100km (w mieście). Może sonda Lambda nie działa prawidłowo.
Dane z czujnika ciśnienia różnicowego na wolnych obrotach 0.0 kPa

Oto kilka zdjęć z forscan odnoście w/w punktów i nie tylko.
https://drive.google.com/open?id=1VYYPr ... et2pOrGTIO
https://drive.google.com/open?id=1eAmFv ... 40lXjrI7uN
https://drive.google.com/open?id=1H7j9N ... Re-jXUaSd-
https://drive.google.com/open?id=1Qocbt ... GuiVQCtEKZ
https://drive.google.com/open?id=1SW1Cj ... 75DlEHiRzY
https://drive.google.com/open?id=1bi5tL ... Y8jTwuQTX_

Nie znam się na tych danych za bardzo więc jak tylko są na forum mechanicy i nie tylko, którzy są chętni podzielić się wiedzą, będę wdzięczny (pewnie nie tylko ja)

Zapewne jakimś rozwiązaniem byłoby usunięcie DPF, lecz nie jestem za tym z uwagi na to że auta używam na wyspach i są tu trochę inne wymagania na badaniach technicznych (lub niebawem nawet się zaostrzą).
Może już ktoś to zrobił ale nie mam jak tego sprawdzić.

Auto robi dziennie 25 minutowe wypady do pracy 70% drogi lokalne do 30 mil/h i 30% do 50 mil/h.
Staram się być oszczędny na spalaniu paliwa. Ostatnie moje auto to było Mondeo 2.0 140KM i spalanie miałem na poziomie max 8l/100km. Przy tym aucie przeraża mnie ponad 11l/100km.
Z danych poniżej przy rozgrzanym aucie sonda lambda ma status 0 i nic się nie zmienia wraz z obrotami. ani O2 ani natężenie prądu. Może to jest powodem zwiększonego spalania?

265 km temu zapalił mi się DPF na desce. Pojechałem do znajomego mechanika na komputer. Wykrył że chodzi o przytkany DPF ale zainteresowały go głównie dane z czujnika ciśnienia różnicowego. 0 kPa na wolnych obrotach i 2.3 kPa przy 3000 obr/min.

Wszystko wygląda na to że mam niezły bałagan w całościowym procesie wypalania DPF. Tylko jak do tego dojść gdzie jest brakujące ogniwo. :mad:

-- Dodano: 4 czerwca 2018, o 16:09 --

Może jak bym miał dane z innych samochodow wiedziałbym czego się uczepić aby rozwiązać cześć z tych problemów. Podzielcie się...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.