Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 17 gru 2015, 23:43 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2015
Posty: 16
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
witam,
jak w tytule postu - takie błędy zostały odczytane w ASO, pali się żółta kontrolka "check engine". Auto Mazda 6 GH 2009 r. beznyna 2,0 l automat, tempomat (sprawny). Po wymianie uszkodzonego przedniego katalizatora na wkład uniwersalny. Czy to może być wina w/w wkładu? czy też szukać przyczyny gdzie indziej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 sty 2016, 11:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
Kod: P0581 - Wysoka wartość sygnału w obwodzie A sygnału wejściowego przełącznika wielofunkcyjnego układu kontroli prędkości

błąd P0138 – Sensor Circuit High Voltage (Bank I Sensor 2).

masz pewnie do wymiany sondę za katem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 mar 2016, 18:27 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Witam. Insiderx poradziłeś sobie z tymi błędami?

U mnie podczas diagnostyki zauważyłem że benzynowe korekty długoterminowe przy zerowych krótkoterminowych posiadają wartość +10 - +12. Podczas przeglądania wartość różnych parametrów zauważyłem dwie niepokojące.
1. wartość O2S12.STFT - chwilowa korekta dawki paliwa drugiej sondy jest stała i wynosi na biegu jałowym i podczas przygazowywania - 99,22%
2. HTR12 - element grzejny drugiej sondy lambda w trybie OFF

Po odpięciu i przeczyszczeniu kostki od drugiej sondy, grzałka zaczęła działać - tzn. na przemian pali się ON/OFF. Jednak podczas przygazowywania pojawiły się błędy:

Kod: P0113 - Wysoka wartość sygnału wejściowego w obwodzie czujnika IAT
Kod: P0581 - Wysoka wartość sygnału w obwodzie A sygnału wejściowego przełącznika wielofunkcyjnego układu
Kod: P2504 - Wysokie napięcie w układzie ładowaniakontroli prędkość
Kod: P0138 - Niskie napięcie w obwodzie O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 2)

Trzy pierwsze błędy występowały u mnie wcześniej i miały związek z zapchanym drugim katalizatorem. Temat opisany na innych forum. Czwarty błąd pojawił się prawdopodobnie w związku z uruchomieniem grzałki sondy, która nagle zaczęła żwawiej reagować i musiała wyjść poza wartości progowe. Z tego co czytam w necie to parametr O2S12.STFT o wartości 99,22% to standard. Gdyby jednak ktoś ze sprawnym silnikiem sprawdził, byłbym wdzięczny. Jeżeli chodzi o grzałkę drugiej sondy, to nie jest ona cały czas wyłączona, przy odpowiednich warunkach się włącza. Przyczyną wzrostu korekt było wyskoczenie z prowadnicy uszczelki przepływomierza. Pozostaje jeszcze sprawdzić stan katalizatora, poprzez obserwację napięcia drugiej sondy - ale to już materiał na inny temat.
Ps. Po korespondencji z Insiderx wiem, że opisane przez niego błędy z czasem same zniknęły.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.