Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:19

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sonda Lambda
PostNapisane: Pn, 3 cze 2013, 09:53 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 27.02.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Witam wczoraj pojawila mi sie kontrolka silnika wedlug mechanika ktory podlaczyl pod kompa wstpena diagnoza to sonda Lambda. Czy ktoś wymieniał, miał coś podobnego, jakie koszty itp :) warto zamiennik czy orginał zakładać.

Dzięki za pomoc


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 3 cze 2013, 10:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Sonda Denso(ori) to wydatek ok 150 funa w UK.
Jak to wyglada w PL - ciezko mi powiedziec :(

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 cze 2013, 11:37 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 27.02.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
no jak mi sie udalo ustalic kolo 600 zł czyli podobnie, a ma to jakis wpływ na filtr DPF? na moje nieszczescie nie nacieszylem sie bezawaryjna jazda :) narazie dwa miesiace:)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 3 cze 2013, 13:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
na wplyw na DPF.
Podawana jest zla mieszanka (bo nie ma sondy) i komputer nie ma jak sterowac wartoscia podawanego paliwa na wtryski.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 3 cze 2013, 15:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
a macie numerek tej sondy?

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 3 cze 2013, 15:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
prosze:
RF8G-18-8G1B

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 cze 2013, 15:02 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 27.02.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
no już zrobione :) pojechałem do ASO mam tam takiego troche znajomego wyszło faktycznie sonda ale na szczęście nowke orginał udało sie dorwać za 650 zł :) hehe patrzac na ceny wyszlo tanio do serwisu ASO ponad połowe mniej i już śmigam a numer sondy dokładnie to : RZAA-18-8G1 gdyby ktoś potrzebował kiedyś sonde dajcie znac to jest orginał ale bez faktury:P dlatego tanio:P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 gru 2013, 21:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.12.2013
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
a czy to sama sonda czy rezem z czujnikami cisnienia/temperatury?
czy jest mozliwość zamówienia tak zeby pasowala do mazdy 6 GH 2008 rok 2.0 diesel DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 sie 2014, 22:03 
Świeżak
Offline
Od: 28.07.2014
Posty: 33
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Sonda to sonda. Czujnik ciśnienia to odobny czujnik tak jak czujniki temp.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 lis 2014, 21:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.11.2014
Posty: 3
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Panowie czy możecie mi powiedzieć dokładnie którymi opcjami w ForScan sprawdza się sprawność sondy i jakie wartości powinny wskazywać? Bo troche już zgłupiałem i nie wiem czy moja jest sprawna czy nie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 paź 2015, 13:41 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 08.04.2015
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Witam
Chciałbym trochę odświeżyć temat.
Mam problem taki sam jak forumowicz "cheopsik" mianowicie zapalająca się kontrolka check.
Mechanik powiedział że to sonda lambda. Spisał nr sondy. Jednak taki nr nigdzie nie występuję.
Proszę o jakąś pomoc w tej sprawie.:
Nr sondy. RF8G 01K11


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 gru 2016, 08:45 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Witam borykam się z błędem Po420 czyli katalizator. Byłem na diagnostyce komputerowej i diagnosta powiedział że nie może odczytać sondy 1 przed katalizatorem sprawdzał dwoma programami(Bosch, Delphi). Sonda druga za katem widoczna odczyty ok. emisja spalin ok. Mam przyjechać teraz jak zapali sie znowu check engine. Jeździłem z podłączonym ELM program Piston katalizator temp. ok500c i sonda 1 nie aktywna. Auto nie szarpie silnik chodzi równo jedyne co to spalanie moze poszło mi w góre 2-3 litry . Proszę o pomoc .

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lut 2017, 13:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.05.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Witam

Podczas jazdy pojawiła sie kontrolka check pojechałem do warsztatu po sprawdzeniu na kompie mechanik stwierdził p0131 sonda lambda oraz spadek obratów na biegu jałowym ok 500 obr/min dodam ze teraz obroty falują ,chciałbym chciałbym sie dowiedziec ile ma przewodów sonda? dodam ze mowił o 1 sondzie przed katalizatorem

Pozdrawiam :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 26 lut 2017, 14:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
1 sonda przed katalizatorem jest widoczna pod maską zaraz przy ścianie grodziowej.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lut 2017, 08:25 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Ja od 3 lat jeżdżę na szerokopasmowej sondzie dedykowanej grupie VW - LZA11-V2 m-ki NTK. Szczegóły znajdziesz wpisując w google "sonda lambda - poszukiwanie zamienników". Sonda ma 5 przewodów i aktualnie chodzi na allegro po 260zł.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 cze 2017, 14:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.05.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Witam wszystkich wcześniej pisałem o problemie z sonda lamda kupiłem nowa sondę (nie oryginał) mechanik jeszcze raz sprawdził auto na kompie mówił ze nie ma sie do czego przyczepić wszystko git wymieniłem jeszcze świece została wyczyszczona przepustnica i tak jak mowiłem sonda lambda po przejechaniu 500 km kontrolka pojawiła sie na nowa .Ma ktos moze jakies pomysły co może być do wymiany auto dalej czasami szarpie w czasie jazdy i czuć ze jest słabsza:( dzieki za odpowiedzi Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 sie 2017, 13:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.08.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: podlaski
Sprawdź jak pracuje pompa paliwa.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 lip 2018, 14:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.06.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Witam,mam takie pytanie. Czy wymieniająć sonde lambda trzeba kupić dokładnie z takim samym symbolem jak jest założona??Czy może wystarczy po kodzie silnika(R2AA) pojemności i mocy?

Moja uszkodzona ma symbol MCG R2AA 05M28 4381.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano N, 29 lip 2018, 14:00 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 paź 2018, 13:52 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 30.07.2016
Posty: 57
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Wiec pany
czy przed katem sonda jest dwuprzewodowa?,natomiast za katem czteroprzewodowa,czy obydwie sondy mogły przestać działać w tym samym czasie?.
Oraz czy nie musi objawić się to engine check?. Brak falowania,brak gaśnięcia,ogólnie auto jeździ normalnie ,brak tylko typowego załączenia się turbiny około 1800-2000 obr
brak odczytu z obydwóch sond.

_________________
Dum spiro spero....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 lis 2018, 19:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Dzisiaj przed oddaniem samochodu do montażu gazu miałem diagnostykę silnika. Sonda lambda w ogóle nie odpowiada. Nie wyświetla się też check engine. Spalanie w mieście około 9.8 l/100, po autostradzie 11 l/100 jadąc 130 km/h. Samochód w trakcie przyśpieszania na jedynce i dwójce lubi szarpać. Staram się rezystować sprzęgłem, ale rzadko się udaje.
Silnik pracuje cały czas w trybie awaryjnym.
1.) Dlaczego nie wyświetla mi błędu, skoro sonda nie odpowiada?
2.) Czy szarpanie podczas ruszania może być spowodowane nie działającą sondą?

Gazownicy odesłali mnie do jetronick wrocław. Czy możecie polecić jeszcze jakiś dobry warsztat, który zdiagnozuje dobrze silnik?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 14 lis 2018, 10:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Która sonda nie domaga? Przed katalizatorem (regulacyjna) czy za (pomiarowa)? Jeśli ta pierwsza to może powodować problemy z pracą silnika. Z tego co pamiętam to sonda wyrzucała check engine na deskę.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 14:54 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Sonda regulacyjna przed katalizatorem

-- Dodano: 15 listopada 2018, o 14:51 --

Co ciekawe we Wrocławskim centrum aut japońskich i koreańskich po diagnostyce silnika mechanik stwierdził, że... silnik działa bez zarzutów. Sprawdził przepustnicę, katalizator, cewki zapłonowe, sondę i wszystko działa. Jedyny stwierdzony błąd to zawyżanie obrotów przez obrotomierz, gdyż komputer pokazuje np 800 obr/min a wskazówka obrotomierza 1200 obr/min. Tak samo zawyżany jest odczyt temperatury silnika.

Czy to możliwe, żeby jeden komputer diagnostyczny nie widział zmian napięcia na sondzie, a inny już tak?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lis 2018, 21:19 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Może coś nie tak jest z komputerem tego mechanika skoro wykrył taką rozbieżność w odczycie obrotów bo nie wydaje mi się, aby była tak duża różnica. Wg tego, kiedy na blacie pokazuje 700 to realnie wg kompa jest 300? Może tak jak źle widzi obroty, tak samo odczytuje sondę...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lis 2019, 09:44 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dołączam się również do pytania jakie powinna mieć parametry sonda pierwsza przed i druga za katalizatorem. U mnie na desce nie ma check enginu. Ale mi się wydaje że mam za bogata mieszankę gdyż mam strasznie okopcone końcówki wydechu. Po wyczyszczyniu i przejechaniu 600 km końcówki są czarne. Oleju mi bierze ok 0.5 l na 10 tys. km.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 18 lis 2019, 08:47 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
ziomecor72daj wykres z oscyloskopu to Ci odpowiem.

Często ludzie lambdy wymieniają, a winny jest przepływomierz. zwiększone spalanie, mieszanka za bogata. Także dobry diagnosta pomoże, nie taki co tylko umie błędy odczytać.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 lis 2019, 17:41 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Fabek postaram się jak najszybciej wrzucić wykres z oscyloslopu. Teraz mam bardzo mało czasu i auto robi dużo kilometrów. Mam nadzieję, że w weekend znajdę chwilę. Co do przepływki to czyscilem ją chyba dwa razy bo czasem mam chwilowe zamulenie przy ok 2 tys. obrotów, a egr mam dezaktywowany. A poprawy nie zauważyłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 lis 2019, 08:17 
Świeżak
Offline
Od: 29.10.2019
Posty: 34
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
LPG: Tak
Region: lubuski
Oscyloskop albo druga zewnętrzna sonda szerokopasmowa zaaplikowana w wydech w celu porównania afr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 gru 2019, 20:19 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Kolego fabek możesz podać maila? Wyslabym Ci wykres z forscana i lukniesz czy wszystko jest ok.

-- Dodano: 12 grudnia 2019, o 20:16 --

Moglibyście koledzy rzucić okiem na wykres? Jak wspominałem wcześniej niepokoją mnie okopcone końcówki wydechu i wydaje mi się że troche za dużo Madzia pali.
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 12 gru 2019, 20:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
DISI ma chyba tendencję do tego że wydechy są okopcone, u mnie jest to samo, u kolegi, który ma DISI też to zauważyliśmy.

Pamiętam jak Szcz3p4N zwrócił mi na to uwagę przy jednym ze spotkań.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 gru 2019, 20:29 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
maciekelga to trochę mnie uspokoiłeś. Bo znajomi jak widzą mój wydech to do razu leci tekst "ale ci bierze oleju bo końcówki czarne". Tylko te spalanie jeszcze mi zostało. Codziennie do pracy dojeżdżam 30 km w jedną stronę. 90% trasy to poza miastem gdzie ograniczenie do 80km/h. Po tygodniu sprawdzam sobie spalanie na komputerze i pokazuje mi 8,7 l/100.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.