Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

DPF - fakty i mity - dyskusja
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=41&t=367
Strona 4 z 5

Autor:  Pyskatyab [ Śr, 26 wrz 2018, 16:19 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Niby nie jest to duzy koszt ale pytanie czy uda ci sie odkrecic wszustkie czujniki. Sa strasznie zapieczone i przewaznie gwint sie urywa. Cena czujnika jest duzo wieksza. A sa 4 czujniki o ile sie nie myle.

Autor:  Lucasbadboy [ Śr, 26 wrz 2018, 17:54 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Hehe Ok ale do regeneracji tez trzeba je odkręcić chyba co ?? Po za tym jak założysz nowe to tylko na plus :wink:

Autor:  Michał [ Śr, 26 wrz 2018, 19:53 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

To kto pierwszy na przetestowanie tego nowego DPFu? :)

Autor:  Lucasbadboy [ Cz, 27 wrz 2018, 07:40 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Hehe ja ale najpierw zrobię chipa i zostawię stary dpf, nie mam z nim problemu wiec nie będę wywalał dobrego:). Jak się zapcha albo coś będzie nie tak, wymieniam :)). Druga opcja wytnę w cholerę, jak zmienia się przepisy i nie będę mógł przejść przeglądu to kupię nowy i zmienię mapę na tą z dpf em :)). Którą opcje byście wybrali ??? Głosowanie :lol:

Autor:  Millerek [ Cz, 27 wrz 2018, 07:53 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Zrobisz nową mapę, zwiększysz moc silnika razem z DPFem.
Jak będzie mało bądź DPF będzie przeszkadzał to raczej go wytniesz.

Ale, no właśnie... będziesz zasłaniać świat czarnym dymem i zacznie cie to denerwować i ponownie założysz oryginalnego DPFa.

Fajnie mieć czystą dupę za samochodem i nie wkurzać innych.

Taki może być obraz tuningu, a tego nowego jako zamiennik nie wiem czy ktokolwiek kupi, niby kasa nieduża, chociaż różnie bywa..

Wiem natomiast, że jak jest dobrze to po co ruszać, ale.z drugiej strony, przychodzi chęć na grzebanie przy Mazdzie, z nudów chociażby hehe ;)

Autor:  fabek [ Śr, 2 sty 2019, 20:08 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Czarny dym to skutek silnika w kiepskiej kondycji a nie wycięcie dpfa.

Autor:  hexis [ Cz, 3 sty 2019, 02:25 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Siemka

27 września 2018, o 07:40 Lucasbadboy napisał(a):
Którą opcje byście wybrali ??? Głosowanie


Tą bez DPF oczywiście :D
chip-tuning i DPF nie grają ze sobą w parze.

_________________
Pozdro
Rafał

Autor:  maniek2017 [ Śr, 6 mar 2019, 19:17 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Witam,

Posiadacze diesla 2.0 lub 2.2 - czy ktoś zanotował dłuższe interwały między wypalaniami DPF zimą? Ja tak - i to znacznie wydłużone. Wcześniej opisywałem moje spostrzeżenia w tym wątku i w wątku czyszczenie chemiczne DPF. Auto kupiłem zimą i pierwsze wypalania wyłapałem co ok. 280 km. Później przyszła wiosna i w międzyczasie kilka napraw / zmian w samochodzie, które zaburzyły mi obraz wypalania DPF-a. Wiosną / latem / jesienią miałem interwały 150 - 200 km. Zauważyłem jednak z postępującym ochłodzeniem wyciąganie się okresów wypalań, aż do rekordowego dla mnie 330 km, przy mrozie - 9. W mroźną pogodę w ogóle filtr wytrzymywał spokojnie 290 - 300 km. Zauważyłem też, że auto zimą mniej pali - i to wyraźnie, co u diesla dziwne... Przy miunusach miałem spalanie 5,7 - 6,2 z baku, teraz już 6,4 - 6,9 z baku ( To samo jeżdżenie. Zimą drogi już mamy raczej czarne, więc spadek spalania ze względu na zachowawczą jazdę raczej odpada ). Ponadto wyraźnie ciszej i łagodniej silnik pracował...im było zimniej....Teraz już brzmi ciężej. Czujniki temperatury powietrza mam sprawne, ale przy upałach chodziło mi po głowie wyciąganie wlotu powietrza gdzieś w okolice kratki przed chłodnicę, bo silnik 2.0 oddycha gorącym powietrzem z komory, co sądzę jest dla niego uciążliwe.

Podobne spostrzeżenia co do wypalania DPF zimą mają Czesi, w wątku poniżej pojawia się sprawa kilka razy:

http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/m6-g ... 50?kols=22

Może to sprawka oprogramowania sterownika - jakaś wersja na mroźne rejony świata ( np. skandynawska ) ?

Ktoś ma podobne spostrzeżenia?

Pozdrawiam!

Autor:  fabek [ Cz, 7 mar 2019, 10:39 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

maniek2017 w normalnym samochodzie regeneracja przebiega co 400-700km. W maździe cała tą ekologię idzie o kant dupy rozbić skoro zalewa paliwem co 150km i emituje więcej noxów, co2 itd. Odpowiadając na Twoje pytanie skąd mogą być te różnice, stawiam na zimowe paliwo różniące się składem od letniego.

Autor:  maniek2017 [ Cz, 7 mar 2019, 15:33 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Witaj,

Też miałem taki pomysł, ale zmiany nie są skokowe. Od mrozów interwaly skracały się stopniowo, razem ze wzrostem temp. Podobnie było jesienią - teraz już to rozumiem. Moim zdaniem to zimne powietrze.

Pozdrawiam

Autor:  Michał [ Pt, 15 mar 2019, 23:29 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

6 marca 2019, o 19:17 maniek2017 napisał(a):
Posiadacze diesla 2.0 lub 2.2 - czy ktoś zanotował dłuższe interwały między wypalaniami DPF zimą?


Wrzucam swoją listę wypaleń, którą robię od jakiś ostatnich 5 tys km. Jazda głównie po mieście, tam gdzie jest łamane na 2 to nie zanotowałem przebiegu po skończeniu wypalenia. Tak więc dystans należy podzielić na dwa, przez to mniej miarodajny.

L.Wypaleń Dystans Przebieg
450 332 133960
451 401 134361
452 245 134606
453 212 134818
454
455 478/2 135296
456 206 135502
457 285 135787
458 528 136315
459 239 136554
460
461 450/2 137004
462 225 137229
463
464 561/2 137790
465 160 138950
466 156 138106
467 204 138310
468 188 138498
469 237 138735
470 269 139004

Autor:  Lucasbadboy [ So, 16 mar 2019, 09:48 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Michał chcesz powiedzieć ze jeżdżąc po mieście masz wypalania filtra między 200-400km?? Niezły wynik ;). Czyściłeś już filtr kiedyś ??

Autor:  Michał [ So, 16 mar 2019, 13:01 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Te 450 czy 478 km to trzeba podzielić na dwa, bo nie zanotowałem przy jakim dystansie zakończyło się wypalanie. Czyli orientacyjnie odpowiednio 225 i 239 km. Jeżdżąc po mieście wypala mi się o ok. 240km. Robiąc jakieś trasy dystans zwrasta do 300.

Autor:  Lucasbadboy [ So, 16 mar 2019, 21:50 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Aaaa Ok to tak jak u mnie, tylko ja mam zaślepiony egr. Filtr zamierzam wyczyścić pod ciśnieniem wody w jakimś warsztacie w tym roku, moze się polepszy :)).

Autor:  popielasty [ N, 17 mar 2019, 00:47 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Obserwujecie parametry Forscanem? PM_ACC_DSD mniej więcej powie Wam w jakim stopniu zapchany jest DPF. Trzeba obserwować do jakiej wartości spada po normalnym wypalaniu.

Autor:  dejwid [ Wt, 19 mar 2019, 00:55 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Jakie dodatkowe cuda dzieją się w aucie podczas wypalania filtra DPF? Wiem, że jest wzrost spalania (chwilowego?), ale czy coś jeszcze się dzieje? Ktoś coś zauważył?
Mam pytanie/prośbę/pomysł, jeżeli ktoś zaobserwuje u siebie moment w którym zaczyna wypalać się filtr, sprawdźcie proszę czy zaczynają grzać lusterka zewnętrzne (najlepiej organoleptycznie - dłonią).
Dlaczego?
Na grupie Citroena chłopaki robią taką sprytną modyfikację, ale o tym za chwilę. Podczas wypalania DPF (czy tam FAPu, bo tak się nazywa u nich), komputer żeby zwiększyć spalanie (nie jestem pewny czy o to chodzi?), dawkę paliwa, obciąża silnik elektroniką czyli właśnie między innymi włącza ogrzewanie lusterek i tylnej szyby. Myk polega na tym, że pod zasilanie ogrzewania lusterka wpinają diodę LED, która zapala się w momencie wypalania DPFu. Rozumiecie o co mi chodzi?

Jeżeli taki pomysł był już kiedyś to przepraszam, nie jestem na bieżąco z tematem DPFu (nie znoszę silników na ropę ;)), a ten pomysł mi wpadł ostatnio na grupie Citroena i chciałem się podzielić.

Autor:  Lucasbadboy [ Wt, 19 mar 2019, 12:39 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Dejwid dokładnie widziałem to u kogoś na forum peugeota. Zapalala mu się dioda przy lusterku przy każdym wypalania filtra, fajna sprawa. Jak to dokładnie działa nie mam pojęcia ale zajefajna sprawa ;).

Autor:  mirpo [ Wt, 19 mar 2019, 13:54 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Generalnie to proste jest :) polega to na tym, że silnik musi być bardziej obciążony w czasie wypalania DPF, wielu producentów osiąga to poprzez uruchomienie grzania tylnej szyby + lusterek. Silnik jest obciążony, zwiększone spalanie i można wypalać filtr. Wystarczy wpiąć diodę w układ grzania tylnej szyby i zaświeci się ona gdy proces się rozpocznie.
Oczywiście włączenie grzania szyby w procesie wypalania DPF nie powoduje zaświecenie kontrolki włącznika grzania tylnej szyby - żeby kierowcy nie stresować :)

Autor:  dejwid [ Wt, 19 mar 2019, 16:24 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Dokładnie o to mi chodziło. Wrzucenie diody LED szeregowo w układ elektryczny ogrzewania lusterek i jak dioda się zapali wiadomo, że rozpoczął się proces wypalania DPF. Jedyne czego brakuje to potwierdzenia tej informacji od kogoś kto ma diesla.

Wysłane z XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka
ObrazekObrazek

Autor:  mirpo [ Wt, 19 mar 2019, 17:43 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Stosowałem ten patent w Oplu. Super sprawa, bo wiadomo że akurat trwa wypalanie i np. wstrzymywałem się z wyłączeniem silnika w trakcie.
Może Mazda też taki przyjęła schemat... Nie wiem, nie sprawdzę, bo mam benzynę. Ale jak tak czytam tutaj na forum to DPF mazdy wypala się bardzo często. W Oplu w silniku 2.0 CDTI (Astra/Insignia) największy dystans jaki osiągnąłem pomiędzy wypaleniami to 1800 km. A tak to było w zimie 300-700, w lecie 500-1200.

Autor:  chmooreck [ Wt, 19 mar 2019, 20:12 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

tylko po co ? <niewiem>

Autor:  Michał [ Wt, 19 mar 2019, 20:41 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

chmooreck wiele osób ma problem z DPF, nie wiedzą kiedy się wypala i w efekcie zwrasta im poziom w misce albo wyskakują kontrolki DPF.
Choć myślę, że i tak znasz odpowiedź na swoje pytanie.

Autor:  mirpo [ Wt, 19 mar 2019, 20:59 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

chmooreck napisał(a):
tylko po co ? <niewiem>
No właśnie, dobre pytanie... Człowiek się naczyta różnych rzeczy na forach, a potem montuje diody żeby monitorować wypalanie. Ale nie widzimy tego, że aut z DPF jeździ miliony, a takich którzy wiedzą co to jest DPF i po co on jest i jak działa i jak szkodzi silnikowi jest pewnie jakiś znikomy procent. Większość użytkowników jeździ i na nic nie patrzy i te auta działają :) no ale jak już się naczytasz na forach to chcesz jak najlepiej dla swojego auta i wkręcasz sobie różne jazdy... Ja już miałem tego dość, dlatego sprzedałem diesla i kupiłem M6 benzynę :) Teraz mam spokój z turbinami, DPF-ami, smokami oleju, dwumasami, w kabinie ciszej, kultura pracy silnika lepsza, spalanie ciut wyższe ale głową spokojna :)

Autor:  dejwid [ Wt, 19 mar 2019, 23:05 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

No właśnie, po co? Często czytam różne posty, w sumie to głównie na grupie na FB, że nie wiedzą kiedy się wypala DPF, co ile kilometrów, przerywać wypalanie, nie przerywać wypalania, są różne szkoły.
Nie znam odpowiedzi na to pytanie, niech każdy właściciel diesla odpowie sobie sam na to pytanie. Nie chcesz wiedzieć, nie montuj. Interesuje Cię to, jesteś osobą która lubi "mieć kontrolę", spróbuj, zamontuj, może będzie działać, może będziesz spał spokojnie.

Ja, całe szczęście, nie muszę, podałem tylko możliwe "rozwiązanie" problemu wątpliwości kiedy wypala się DPF.

Mały offtop:
19 marca 2019, o 20:59 mirpo napisał(a):
spalanie ciut wyższe ale głową spokojna

Dlatego moje benzynowe samochody zasilane są dodatkowo paliwem rakietowym, popularnie nazywanym LPG, więc nawet wyższe spalanie mi nie straszne :D

Autor:  Lucasbadboy [ Cz, 13 cze 2019, 14:21 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

https://www.youtube.com/watch?v=AWDnS8futvQ

Autor:  popielasty [ Pt, 14 cze 2019, 04:46 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Też miałem wrzucić. Co prawda jak dla mnie nie trzeba laserów żeby zweryfikować czy jest DPF czy nie :D ale to może rozwiązać problem januszpol'i wycinaczy. Ustawić takie na ruchliwej drodze, następnie jeśli jest podejrzenie że nie ma DPF to kierować na dokładne badanie techniczne (takie jak robią na zachodzie).

Autor:  magicqueen [ Cz, 10 paź 2019, 18:40 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Michał napisał(a):
Długo oczekiwany temat do gorrrącej dyskusji.
Wypisujemy tutaj fakty oraz mity związane z układem DPF.
Pierwszy post będzie aktualizowany.

Fakty:
- gdy świeci się kontrolka może oznaczać zapchanie filtra (trzeba jechać go wypalić na trasie) bądź nie skasowana inspekcja olejowa
- gdy miga kontrolka DPF jedziemy do ASO na wypalanie,



Auto mam 2 lata, 90% jeżdżę autostradami i nagle cyk, a tu miga kontrolka - olej wymieniany w maju więc zgodnie z ww. wskazówkami z 'Faktów' trzeba się ruszyć do ASO.

Chciałbym zrozumieć jaka jest różnica z wypalaniem na trasie, a wypalaniem w ASO? a drugie, czy ktoś się orientuje jak drogo kasują za taką operacje i czy jest możliwość zrobienia tego gdzie indziej?

Autor:  Lucasbadboy [ Cz, 10 paź 2019, 18:57 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

No jak jeździsz autostradami to nie powinieneś mieć problemu z dpf-em. Tez zależy ile masz km, bo może masz ponad 300tys wtedy tej sadzy już troszkę będzie w srodku filtra i bez czyszczenia fcm się nie obejdzie. A łańcuch miales już robiony ??

Autor:  magicqueen [ Cz, 10 paź 2019, 19:09 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

dzięki za szybką odpowiedź.

nie łańcuch nie był robiony. autostrada co prawda angielska i predkosci niższe ale jednak powyżej 2 000 obrotów zawsze jest. Przebieg 168 000 km. Zatankowałem dzisiaj i po przejechaniu 50km zaczęła mrugać :( siedzę w pracy i się martwić zaczynam

Autor:  Lucasbadboy [ Cz, 10 paź 2019, 21:15 ]
Tytuł:  Re: DPF - fakty i mity - dyskusja

Hmmm musisz jechac do kogoś kto podepnie auto pod kompa. Niestety migająca kontrolka DPF oznacza tez rozciągnięty łańcuch. Jak będzie błąd p1336 to oznacza łańcuch do roboty :wink:

Strona 4 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/