Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 12:05

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 26 wrz 2018, 16:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: małopolski
Niby nie jest to duzy koszt ale pytanie czy uda ci sie odkrecic wszustkie czujniki. Sa strasznie zapieczone i przewaznie gwint sie urywa. Cena czujnika jest duzo wieksza. A sa 4 czujniki o ile sie nie myle.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 wrz 2018, 17:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Hehe Ok ale do regeneracji tez trzeba je odkręcić chyba co ?? Po za tym jak założysz nowe to tylko na plus :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 26 wrz 2018, 19:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
To kto pierwszy na przetestowanie tego nowego DPFu? :)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 wrz 2018, 07:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Hehe ja ale najpierw zrobię chipa i zostawię stary dpf, nie mam z nim problemu wiec nie będę wywalał dobrego:). Jak się zapcha albo coś będzie nie tak, wymieniam :)). Druga opcja wytnę w cholerę, jak zmienia się przepisy i nie będę mógł przejść przeglądu to kupię nowy i zmienię mapę na tą z dpf em :)). Którą opcje byście wybrali ??? Głosowanie :lol:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 wrz 2018, 07:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zrobisz nową mapę, zwiększysz moc silnika razem z DPFem.
Jak będzie mało bądź DPF będzie przeszkadzał to raczej go wytniesz.

Ale, no właśnie... będziesz zasłaniać świat czarnym dymem i zacznie cie to denerwować i ponownie założysz oryginalnego DPFa.

Fajnie mieć czystą dupę za samochodem i nie wkurzać innych.

Taki może być obraz tuningu, a tego nowego jako zamiennik nie wiem czy ktokolwiek kupi, niby kasa nieduża, chociaż różnie bywa..

Wiem natomiast, że jak jest dobrze to po co ruszać, ale.z drugiej strony, przychodzi chęć na grzebanie przy Mazdzie, z nudów chociażby hehe ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 2 sty 2019, 20:08 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Czarny dym to skutek silnika w kiepskiej kondycji a nie wycięcie dpfa.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 sty 2019, 02:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Siemka

27 września 2018, o 07:40 Lucasbadboy napisał(a):
Którą opcje byście wybrali ??? Głosowanie


Tą bez DPF oczywiście :D
chip-tuning i DPF nie grają ze sobą w parze.

_________________
Pozdro
Rafał


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 mar 2019, 19:17 
Świeżak
Offline
Od: 22.12.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Witam,

Posiadacze diesla 2.0 lub 2.2 - czy ktoś zanotował dłuższe interwały między wypalaniami DPF zimą? Ja tak - i to znacznie wydłużone. Wcześniej opisywałem moje spostrzeżenia w tym wątku i w wątku czyszczenie chemiczne DPF. Auto kupiłem zimą i pierwsze wypalania wyłapałem co ok. 280 km. Później przyszła wiosna i w międzyczasie kilka napraw / zmian w samochodzie, które zaburzyły mi obraz wypalania DPF-a. Wiosną / latem / jesienią miałem interwały 150 - 200 km. Zauważyłem jednak z postępującym ochłodzeniem wyciąganie się okresów wypalań, aż do rekordowego dla mnie 330 km, przy mrozie - 9. W mroźną pogodę w ogóle filtr wytrzymywał spokojnie 290 - 300 km. Zauważyłem też, że auto zimą mniej pali - i to wyraźnie, co u diesla dziwne... Przy miunusach miałem spalanie 5,7 - 6,2 z baku, teraz już 6,4 - 6,9 z baku ( To samo jeżdżenie. Zimą drogi już mamy raczej czarne, więc spadek spalania ze względu na zachowawczą jazdę raczej odpada ). Ponadto wyraźnie ciszej i łagodniej silnik pracował...im było zimniej....Teraz już brzmi ciężej. Czujniki temperatury powietrza mam sprawne, ale przy upałach chodziło mi po głowie wyciąganie wlotu powietrza gdzieś w okolice kratki przed chłodnicę, bo silnik 2.0 oddycha gorącym powietrzem z komory, co sądzę jest dla niego uciążliwe.

Podobne spostrzeżenia co do wypalania DPF zimą mają Czesi, w wątku poniżej pojawia się sprawa kilka razy:

http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/m6-g ... 50?kols=22

Może to sprawka oprogramowania sterownika - jakaś wersja na mroźne rejony świata ( np. skandynawska ) ?

Ktoś ma podobne spostrzeżenia?

Pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 10:39 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
maniek2017 w normalnym samochodzie regeneracja przebiega co 400-700km. W maździe cała tą ekologię idzie o kant dupy rozbić skoro zalewa paliwem co 150km i emituje więcej noxów, co2 itd. Odpowiadając na Twoje pytanie skąd mogą być te różnice, stawiam na zimowe paliwo różniące się składem od letniego.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 15:33 
Świeżak
Offline
Od: 22.12.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Witaj,

Też miałem taki pomysł, ale zmiany nie są skokowe. Od mrozów interwaly skracały się stopniowo, razem ze wzrostem temp. Podobnie było jesienią - teraz już to rozumiem. Moim zdaniem to zimne powietrze.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 15 mar 2019, 23:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
6 marca 2019, o 19:17 maniek2017 napisał(a):
Posiadacze diesla 2.0 lub 2.2 - czy ktoś zanotował dłuższe interwały między wypalaniami DPF zimą?


Wrzucam swoją listę wypaleń, którą robię od jakiś ostatnich 5 tys km. Jazda głównie po mieście, tam gdzie jest łamane na 2 to nie zanotowałem przebiegu po skończeniu wypalenia. Tak więc dystans należy podzielić na dwa, przez to mniej miarodajny.

L.Wypaleń Dystans Przebieg
450 332 133960
451 401 134361
452 245 134606
453 212 134818
454
455 478/2 135296
456 206 135502
457 285 135787
458 528 136315
459 239 136554
460
461 450/2 137004
462 225 137229
463
464 561/2 137790
465 160 138950
466 156 138106
467 204 138310
468 188 138498
469 237 138735
470 269 139004

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 mar 2019, 09:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Michał chcesz powiedzieć ze jeżdżąc po mieście masz wypalania filtra między 200-400km?? Niezły wynik ;). Czyściłeś już filtr kiedyś ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 16 mar 2019, 13:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Te 450 czy 478 km to trzeba podzielić na dwa, bo nie zanotowałem przy jakim dystansie zakończyło się wypalanie. Czyli orientacyjnie odpowiednio 225 i 239 km. Jeżdżąc po mieście wypala mi się o ok. 240km. Robiąc jakieś trasy dystans zwrasta do 300.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 mar 2019, 21:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Aaaa Ok to tak jak u mnie, tylko ja mam zaślepiony egr. Filtr zamierzam wyczyścić pod ciśnieniem wody w jakimś warsztacie w tym roku, moze się polepszy :)).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 17 mar 2019, 00:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Obserwujecie parametry Forscanem? PM_ACC_DSD mniej więcej powie Wam w jakim stopniu zapchany jest DPF. Trzeba obserwować do jakiej wartości spada po normalnym wypalaniu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 mar 2019, 00:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Jakie dodatkowe cuda dzieją się w aucie podczas wypalania filtra DPF? Wiem, że jest wzrost spalania (chwilowego?), ale czy coś jeszcze się dzieje? Ktoś coś zauważył?
Mam pytanie/prośbę/pomysł, jeżeli ktoś zaobserwuje u siebie moment w którym zaczyna wypalać się filtr, sprawdźcie proszę czy zaczynają grzać lusterka zewnętrzne (najlepiej organoleptycznie - dłonią).
Dlaczego?
Na grupie Citroena chłopaki robią taką sprytną modyfikację, ale o tym za chwilę. Podczas wypalania DPF (czy tam FAPu, bo tak się nazywa u nich), komputer żeby zwiększyć spalanie (nie jestem pewny czy o to chodzi?), dawkę paliwa, obciąża silnik elektroniką czyli właśnie między innymi włącza ogrzewanie lusterek i tylnej szyby. Myk polega na tym, że pod zasilanie ogrzewania lusterka wpinają diodę LED, która zapala się w momencie wypalania DPFu. Rozumiecie o co mi chodzi?

Jeżeli taki pomysł był już kiedyś to przepraszam, nie jestem na bieżąco z tematem DPFu (nie znoszę silników na ropę ;)), a ten pomysł mi wpadł ostatnio na grupie Citroena i chciałem się podzielić.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2019, 12:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dejwid dokładnie widziałem to u kogoś na forum peugeota. Zapalala mu się dioda przy lusterku przy każdym wypalania filtra, fajna sprawa. Jak to dokładnie działa nie mam pojęcia ale zajefajna sprawa ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2019, 13:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Generalnie to proste jest :) polega to na tym, że silnik musi być bardziej obciążony w czasie wypalania DPF, wielu producentów osiąga to poprzez uruchomienie grzania tylnej szyby + lusterek. Silnik jest obciążony, zwiększone spalanie i można wypalać filtr. Wystarczy wpiąć diodę w układ grzania tylnej szyby i zaświeci się ona gdy proces się rozpocznie.
Oczywiście włączenie grzania szyby w procesie wypalania DPF nie powoduje zaświecenie kontrolki włącznika grzania tylnej szyby - żeby kierowcy nie stresować :)

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 mar 2019, 16:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Dokładnie o to mi chodziło. Wrzucenie diody LED szeregowo w układ elektryczny ogrzewania lusterek i jak dioda się zapali wiadomo, że rozpoczął się proces wypalania DPF. Jedyne czego brakuje to potwierdzenia tej informacji od kogoś kto ma diesla.

Wysłane z XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka
ObrazekObrazek

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2019, 17:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Stosowałem ten patent w Oplu. Super sprawa, bo wiadomo że akurat trwa wypalanie i np. wstrzymywałem się z wyłączeniem silnika w trakcie.
Może Mazda też taki przyjęła schemat... Nie wiem, nie sprawdzę, bo mam benzynę. Ale jak tak czytam tutaj na forum to DPF mazdy wypala się bardzo często. W Oplu w silniku 2.0 CDTI (Astra/Insignia) największy dystans jaki osiągnąłem pomiędzy wypaleniami to 1800 km. A tak to było w zimie 300-700, w lecie 500-1200.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2019, 20:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
tylko po co ? <niewiem>


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 mar 2019, 20:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
chmooreck wiele osób ma problem z DPF, nie wiedzą kiedy się wypala i w efekcie zwrasta im poziom w misce albo wyskakują kontrolki DPF.
Choć myślę, że i tak znasz odpowiedź na swoje pytanie.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 mar 2019, 20:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
chmooreck napisał(a):
tylko po co ? <niewiem>
No właśnie, dobre pytanie... Człowiek się naczyta różnych rzeczy na forach, a potem montuje diody żeby monitorować wypalanie. Ale nie widzimy tego, że aut z DPF jeździ miliony, a takich którzy wiedzą co to jest DPF i po co on jest i jak działa i jak szkodzi silnikowi jest pewnie jakiś znikomy procent. Większość użytkowników jeździ i na nic nie patrzy i te auta działają :) no ale jak już się naczytasz na forach to chcesz jak najlepiej dla swojego auta i wkręcasz sobie różne jazdy... Ja już miałem tego dość, dlatego sprzedałem diesla i kupiłem M6 benzynę :) Teraz mam spokój z turbinami, DPF-ami, smokami oleju, dwumasami, w kabinie ciszej, kultura pracy silnika lepsza, spalanie ciut wyższe ale głową spokojna :)

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 mar 2019, 23:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
No właśnie, po co? Często czytam różne posty, w sumie to głównie na grupie na FB, że nie wiedzą kiedy się wypala DPF, co ile kilometrów, przerywać wypalanie, nie przerywać wypalania, są różne szkoły.
Nie znam odpowiedzi na to pytanie, niech każdy właściciel diesla odpowie sobie sam na to pytanie. Nie chcesz wiedzieć, nie montuj. Interesuje Cię to, jesteś osobą która lubi "mieć kontrolę", spróbuj, zamontuj, może będzie działać, może będziesz spał spokojnie.

Ja, całe szczęście, nie muszę, podałem tylko możliwe "rozwiązanie" problemu wątpliwości kiedy wypala się DPF.

Mały offtop:
19 marca 2019, o 20:59 mirpo napisał(a):
spalanie ciut wyższe ale głową spokojna

Dlatego moje benzynowe samochody zasilane są dodatkowo paliwem rakietowym, popularnie nazywanym LPG, więc nawet wyższe spalanie mi nie straszne :D

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 cze 2019, 14:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
https://www.youtube.com/watch?v=AWDnS8futvQ

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 14 cze 2019, 04:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Też miałem wrzucić. Co prawda jak dla mnie nie trzeba laserów żeby zweryfikować czy jest DPF czy nie :D ale to może rozwiązać problem januszpol'i wycinaczy. Ustawić takie na ruchliwej drodze, następnie jeśli jest podejrzenie że nie ma DPF to kierować na dokładne badanie techniczne (takie jak robią na zachodzie).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 paź 2019, 18:40 
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2018
Posty: 35
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Michał napisał(a):
Długo oczekiwany temat do gorrrącej dyskusji.
Wypisujemy tutaj fakty oraz mity związane z układem DPF.
Pierwszy post będzie aktualizowany.

Fakty:
- gdy świeci się kontrolka może oznaczać zapchanie filtra (trzeba jechać go wypalić na trasie) bądź nie skasowana inspekcja olejowa
- gdy miga kontrolka DPF jedziemy do ASO na wypalanie,



Auto mam 2 lata, 90% jeżdżę autostradami i nagle cyk, a tu miga kontrolka - olej wymieniany w maju więc zgodnie z ww. wskazówkami z 'Faktów' trzeba się ruszyć do ASO.

Chciałbym zrozumieć jaka jest różnica z wypalaniem na trasie, a wypalaniem w ASO? a drugie, czy ktoś się orientuje jak drogo kasują za taką operacje i czy jest możliwość zrobienia tego gdzie indziej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 paź 2019, 18:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No jak jeździsz autostradami to nie powinieneś mieć problemu z dpf-em. Tez zależy ile masz km, bo może masz ponad 300tys wtedy tej sadzy już troszkę będzie w srodku filtra i bez czyszczenia fcm się nie obejdzie. A łańcuch miales już robiony ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 paź 2019, 19:09 
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2018
Posty: 35
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
dzięki za szybką odpowiedź.

nie łańcuch nie był robiony. autostrada co prawda angielska i predkosci niższe ale jednak powyżej 2 000 obrotów zawsze jest. Przebieg 168 000 km. Zatankowałem dzisiaj i po przejechaniu 50km zaczęła mrugać :( siedzę w pracy i się martwić zaczynam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 paź 2019, 21:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Online
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Hmmm musisz jechac do kogoś kto podepnie auto pod kompa. Niestety migająca kontrolka DPF oznacza tez rozciągnięty łańcuch. Jak będzie błąd p1336 to oznacza łańcuch do roboty :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.