Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 25 kwi 2015, 06:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Koleżanki koledzy!

moja szóstka 1,8 120KM ma zapchany katalizator :| i teraz pytanie jakie mamy opcje?

proszę skonfrontujcie to czego się dowiedziałem z Waszymi doświadczeniami:

opcja 1 - usunięcie kata (koszt około 400 zł) - wolałbym tego uniknąć
opcja 2 - wymiana na nowy oryginalny (koszt około 5000 zł) - odpada z braku kasy
opcja 3 - wymiana na katalizator uniwersalny i ta opcja mi się najbardziej podoba tylko z czym to się wiąże?? czy osiągi, poziom hałasu i emisji spalin pozostaną na tym samym poziomie?

przy okazji żeby poznać cenę kata muszę się dowiedzieć jaka jest norma emisji spalin dla mojej Mazdy???

Będę wdzięczny za wskazówki i opis Waszych doświadczeń z katalizatorami, a gdyby był ktoś z Wrocławia to będę wdzięczny za godne polecenia namiary.

-- Dodano: So, 25 kwi 2015, 07:31 --

Dobra; katalizator zmieniony;
u tłumikarza ustaliłem, że jest pasujący katalizator firmy AWG Polonez (oznaczenie producenta MOA 50) z normą EURO4.
Koszt katalizatora: 900 zł. Koszt montażu 150 zł.
Gość przekonał mnie , że dopiero na tym pułapie cenowym można zaufać zamiennikowi.

Błąd check engine trzeba skasować osobno u mechanika;

Teraz czekają mnie dwa dłuższe wyjazdy, więc sprawdzę czy wszystko gra.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 kwi 2015, 06:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Błąd powinien skasować się sam, odpinasz kleme masową i wciskasz podał hamulca na 30 sekund, podłączamy kleme i kontrolka powinna zgasnac.

Się jeszcze zapytam, błąd wyskakuje a jego interpretacja oznacza Zapchany katalizator tak? Powiedz jaki błąd odczytałeś.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 maja 2015, 21:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Sorry za zbyt długi brak odpowiedzi... Dzięki za wskazówkę, ale błąd skasował mi mechanik przy okazji zakładania instalacji LPG.

Błąd nazywał się "usterka katalizatora" ale tak mi powiedział gość z serwisu. Sam nie zaglądałem.

Uzupełniając mój wpis powiem, że przejechałem już około 5000 km z nowym katalizatorem i żaden błąd się nie pojawił.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 mar 2019, 14:22 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
KubaWrocPl czy dalej masz spokój z katalizatorem. wymiana na uniwersalny zadziałała.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 6 mar 2019, 08:58 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Panowie trzeba się zastanowić dlaczego macie zapchane katy. To może być problem z niewłaściwą mieszanką paliwowo-powietrzną.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 mar 2019, 06:57 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Zakochany miałeś pierwszy czy drugi katalizator? U mnie w 2.5 pierwszy jest razem z kolektorem wydechowym . Rozsypał mi się i mam problem , podobno w grę wchodzi tylko wymiana kata z kolektorem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 wrz 2020, 20:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.08.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Hej KubaWrocPl. Ja powoli również przymierzam się do wymiany katalizatora. Przebieg 130000 km. Na zimnym brzęczy przez parę minut, ale poza tym już miał wypalenia w obudowie. Był spawany, ale drugi raz może się rozsypać zapewne. Co prawda błędów nie ma, ale szykuje się na wymianę. Napisz proszę, czy ten awg polonez moa50 euro4 ma wejście na sondę lambda ? Dawałeś nową ? Jestem z Wrocławia, polecisz jakiegoś tłumikarza ? Pozdrawiam.

-- Dodano: 16 września 2020, o 21:11 --

Może, ktoś się wypowiedzieć na temat uniwersalnego katalizatora firmy magnaflow ? Ktoś zakładał ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.