Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:37

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 13 cze 2014, 22:36 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
witam w tym tygodniu jak dojechałem do pracy to od razu usłyszałem jakieś takie delikatne ćwierkanie spod maski, ale zignorowałem to bo późno było, no i auto stało cały tydzien i dziś wróciłem do domu i tak samo piszczy, jak auto jest zapalone i bez gazu to to słychać jak dam gazu to chyba ustaje, od nawiewu ani klimy to nie jest, na szybko popatrzyłem pod maskę i ciężko ustalić gdzie to ale chyba okolice silnika.

i dodatkowa sprawa nie wiem czy to ma coś z tym wspólnego dlatego napisze tutaj, jak skręce koła do oporu w lewo lub w prawo i jade to taki metaliczny odgłos słychć jakby tarcie lub coś takiego. Proszę o jakiekolwiek pomoce lub informacje gdzie i co sprawdzić :)

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 cze 2014, 10:20 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
to tarcie to guma na przegubie tak dziewnie kwiczała z lewej strony i głośno jak podniosłem, nie wiem , oby tak dalej, ale porządnie ją wyściskałem poruszałem, wiecie takie pierwsze próby przed naprawą, no i ten zgrzyt gumy ustał :) zobaczy na jak długo <spoko> ale to ćwierkanie się mi nie podoba, niby teraz słabo go było słychać albo wogóle użyłem WD40 i ten pasek z lewej strony (alternatora?) popsikałem żeby sprawdzić tak wstępnie czy się coś zmieni, ale nie zauważyłem różnicy, zobacze czy po jakiejś większej trasie to będzie słychać, bo tak jak wczoraj to od razu było słychać że coś jest nie tak. a teraz tak nie da się wyczuć. A i mam pytanie czy jak zdejmiecie osłone silnika to tam słychać taki jakby delikatny gwizd pisk, takie czy tylko i wyłącznie prace silnika i żadnych innych rzeczy? :) jak się mi uda to nagram jak jest u mnie, pytam ponieważ nie wiem czy to może być przyczyną tego ćwierkania a czy ten taki gwizd z silnika to norma jak sie dobrze wsłucha? :)

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 cze 2014, 18:49 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
tomek5700 napisał(a):
użyłem WD40

Uważaj na WD40 w połączeniu z gumowymi elementami. Podobno się nie lubią...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 cze 2014, 19:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
tomek5700 napisał(a):
to ćwierkanie się mi nie podoba, niby teraz słabo go było słychać albo wogóle użyłem WD40 i ten pasek z lewej strony (alternatora?) popsikałem żeby sprawdzić tak wstępnie czy się coś zmieni, ale nie zauważyłem różnicy, zobacze czy po jakiejś większej trasie to będzie słychać, bo tak jak wczoraj to od razu było słychać że coś jest nie tak.

Może to nie pasek, a łożyska w rolkach mają już dość ?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 cze 2014, 21:52 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
właśnie jak wróce teraz z pracy to to spróbuje sprawdzić, a o tym WD nie wiedziałem, że się nie lubią dzięki wielkie za info :) a tutaj filmik w miare możliwości chciałem uchwycić to co mnie nie pokoi, za pierwszym razem jak dałem tel pod auto, jak się dobrze wsłucha to słychać to ćwierkanie a później jak zdjąłem pokrywę silnika to to stukanie, czy to jest naturalne? :sad: http://www.youtube.com/watch?v=R0AgwynQ8lE&feature=youtu.be

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 cze 2014, 16:48 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
Wymiana Pierścienia uszczelniającego pomiędzy wydechem a kolektorem


1.Potrzebne materiały i narzędzia:
-pierścień uszczelniający : Nr części orginalnej L3A1-40-581 (koszt ~350zł ASO) , ja zastosowałem zamiennik Bosal 256-781 (koszt 19zł)
jednak nie jest to ten sam pierścień, w środku średnica jest w obu taka sama 65mm, jednak zewnętrzna średnica w orginale jest większa 83mm a w Bosalu 79mm czyli wychodzi że ścianki nowego są o 2mm cieńsze, i to widać od razu. Ale poprzymierzałem tam i nawet doś pasowało do tego wydechy, myślałem z początku że pewnie wpadnie za głęboko i nic nie uszczelni, ale nie było tak źle więc założyłem, z myślą że jak coś to kupie orginał.

-klucz nasadowy 14mm z grzechotką i dobrą przedłużką, najlepiej giętką , ja takiej nie miałem więc prostą tam wcisłem. tak koło 30-40cm by pasowało żeby miała.

-Cola i jakaś strzykawka

-wd40

-papier ścierny drobnoziarnisty

Obrazek

2. Odkręcić plastikową osłonę od spodu silnika

3. Postanowiłem nie robić połączenia stałego tylko jak fabryka dała ze sprężynami, więc pierwsze spryskałem śruby moimi odrdzewiaczami cola + wd40 (żeby ich od razu nie ukręcić). Następnie obstukałem młotkie i przedłużką od grzechotki. Chodzi oczywiście o te śruby zaznaczone na czerwono :)

Obrazek

4. Następnie zabieramy się do odkręcania. robimy to oczywiście od drugiej strony bo jest lepsze dojście.

Obrazek

ja nabiłem porządnie klucz i jednym takim mocniejszym szarpnięciem potraktowałem obie śruby, z początku myślałem że urwałem bo obie tak strzeliły ale jak się okazało to tylko zapieczenie puściło a śuby całe.

5. szpilki i sprężyny włożyłem do coli niech się moczą, wydech odepchnąłem do tyłui oczom ukazał się pierścień, delikatnie go również oklepałem gdzie doszedłem następnie podważyłem śrubokrętem i wyszedł bez problemu.

Stary-Nowy
Obrazek

widok po zdjęciu pierścienia
Obrazek

6. gdzie się mi udało to przeczyściłem papierem ściernym i później wszystko powycierałem , dostęp kiepski więc i szału po czyszczeniu nie ma:

Obrazek

7. Teraz zakładamy nowy pierścień i wszystko składamy w odwrotnej kolejności

Obrazek

8. Czas pracy około 1h z mierzeniem pierścieni i zastanawianiem się jakie połączenie zrobić.

Wnioski

Po kilku przejażdżkach łącznie dzisiaj około 100km nie stwierdziłem żadnego ćwierkania. Narazie nie będę nic mówił, że to rozwiązało mój problem poczekam jakiś czas i wtedy się będę cieszył :)
co do pierścienia to nstępnym razem bym spróbował może jakiegoś innego albo orginał wkońcu to 4mm ubytku na ściankach, zobaczymy jak po długim czasie ćwierkanie nie wróci to dam znać, że zamiennik godny polecenia.

no i kiedyś będzie trzeba coś zrobić z tą rudą, bo za chwile mi cały wydech zje :inkwizycja:






Ok Fotorelacja zrobiona ćwierkanie narazie nie zauważone, ale te regularne stuki z okolic silnika , nie ustały :) jak myślicie co to może być, czy to jest normalne, mógłby ktoś nagrać film jak jego 2litrowa benzyna chodzi z i bez osłony silnika? w moim przyadku mogą to być zawory? Proszę o jakąś pomoc. Pozdrawiam ;)

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


Ostatnio edytowano Cz, 26 cze 2014, 16:55 przez tomek5700, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lip 2014, 20:07 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
po 1000km ćwierkania brak, tylko się mi wydaje że po odpaleniu zimnego auta (wskakuje wtedy na około 1600 obrotów) i wtedy jakby tak głośniej auto szło to tzn ewidentnie to głośniejsze się wydaje jakby troche z tłumika szło, ale później jak obroty się ustabilizują to nic nie słychać takiego i później już jest normalnie, może pod wpływem temperatury ten pierścień się lepiej dopasowywuje i już dobrze uszczelnia :) albo po prostu się mi wydaje że głośniej idzie, bo ostatnio wszystko już słysze że źle idzie :P a nie mam możliwości porównania z kimś w takim aucie jak ma iść :P

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lip 2014, 13:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ja także wymieniłem pierścień. Zamontowałem Bosala - koszt 15zł, a OE Mazda 260zł. Dzięki Riki. Porównywałem z Walkerem i Bosal lepiej wygląda. Jest deko grubszy.
Dodatkowo przy montażu, pierścień posmarowałem pastą do układów wydechowych. Na chwilę obecną piszczenia, cykania brak.

Stary:

Obrazek

Stary i nowy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pasta:

Obrazek

Tapnięte z GT-I9300

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lip 2014, 20:11 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
TOMASZ mógłbyś zrobić taki test. jak auto zapalasz np po nocy, to usiądź w samochodzie otwóz drzwi i wschułaj się w to miejsce czy nie słychać czegoś tak delikatnie głośniejszego dźwięku z tłumiku, występuje to tylko jak jest odpalany na zimno później już cisza :) z góry dzięki :)

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 lip 2014, 20:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Mogę sprawdzić. Ale i tak odnoszę wrażenie, że dźwięk z tej okolicy się zmienił. Jest ciszej. Wcześniej dźwięk był taki jakby był gdzieś delikatny przedmuch, mimo że był szczelny.
Nie wiem czy mnie rozumiesz

Tapnięte z GT-I9300

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lip 2014, 15:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
tomek5700 napisał(a):
TOMASZ mógłbyś zrobić taki test. jak auto zapalasz np po nocy...


Sprawdziłem dzisiaj. Jest ok, ciszej niż przed wymianą. Na zimnym, zaraz po odpaleniu jest taki lekki metaliczny dźwięk, który ustaje po zejściu z obrotów.


Tapnięte z GT-I9300

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 lip 2014, 18:36 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
Ok dzięki :) dźwięki to najtrudnie opisać przez internet to trzeba słyszeć na żywo :) może kiedyś będzie okazja to posłucham jakiej benzyny i porównam może to że użyłes tej pasty pomogło bo ten nowy pierścień był cieńszy i mogą gdzieś być delikatne przedmuchy pókisię nie Rozgrzeje bo po zejściu z obrotów też już mam Ok :)

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 lip 2014, 09:59 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
po ponad 1000km dało się mi usłyszeć delikatne takie piszczenie/kwiczenie tylko wiem że to z tamtych okolic ale nie jestem pewien czy na pierścieniu a czy po prostu te sprężyny tam posmaruje lub coś :) jak będę miał chwile czasu to posmaruje tam wszystko i może przy okazji pierścień tą pastą, która jest wyżej pokazana może to cośpomoże :) a jak nie to zastanowie się nad innym zamiennikiem, albo aso :P

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 lip 2014, 09:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ze względu na mniejsze wymiary tego pierścienia\uszczelki, proponuje zrobić patent polegający ma mocniejszym scisnieciu sprężyn.
Oczywiście stara uszczelka która się wyrobiła może pozostać i :
Patent pierwszy polega na wyjęciu śrub i przegwintowaniu ich o dodatkowe 0.5-1cm.
Patent drugi polega na zastosowaniu dodatkowych podkladek pod nakrętki.
Można się liczyć z tym ze kołnierze na zamienniku mogą się w przyszłości zetknąć, jednakże nie jest to jakoś wielce prawdopodobne. Nadmienie ze nowy zamiennik po czasie ułoży się w taki sposób że będzie o wiele mniejszy.
Oczywiście pasta BOSAL lub inna jest wskazana, wiem ze BOSAL nie piszczy jak wyschnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 lip 2014, 06:41 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
ok to przegwintuje te śrub bo będę to rozbierałw przyszłym tygodniu jak będę miałwolne, teraz znów czeka mnie trasa więc jeszcze pojade na takim piszczącym. A właśnie co do tej pasty to jak ją nałożę, to nie będzie później problemu z ewentualną wymianą tego pierścienia, nie będzie to coś w stylu silikonu czerwonego któego ciężko później doczyścić? :)

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 13 lip 2014, 10:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Osobiście stosuje BOSAL, mała tuba za kilkanaście PLNów, delikatnie cienka warstwę posmarować wszędzie tzn wewnątrz i na zewnątrz uszczelki.
Pasta wysycha dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury, a wystarczy po pracy uruchomić silnik na 15min około, aha... jak temperatura pasty rośnie to ona puchnie rozpręża się delikatnie wciskając się we wszystkie szczeliny. Wiem ze BOSAL później nie piszczy, bo jak wiadomo tam na laczeniu wydech pracuje niezależnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 lip 2014, 09:46 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
witam, tak jak wcześniej pisałem pierścień bosala zaczął mi piszczeć po 1200km i piszczał bardziej niż orginał przed wymianą, więc tak jak ktoś wyżej pisałkupiłem pastę bosala i postanowiłem to poprawić, jest tam może z 30min roboty więc spokojnie można czas znaleźć tylko jak wyciągnąłem pierścień bosala stamtąd i go tak jeszcze raz porównałem z orginałem to tak mnie gdzieś wzięło, że założe orginał wysmaruje go tą pastą i włożę, jak nie pomoże to go zdejme i zrobie tak samo z bosalem na próbe :) no i tak zrobiłem założyłem stary pierścień z pastą i dodatkowo dałem podkładkę 2-3mm grubą żeby sprężyny bardziej dociskały. jak narazie cisza, jakby się coś działo to dam znać, jak teraz nie pomoże i ewentualnie później bosal plus pasta też nie to boiorę orginał :) bo on wytrzymał 70kkm więc 300zł na taką odległość to też nie jest dużo :) ale mam nadzieje że się z tym uporam domowymi sposobami :)

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 wrz 2014, 20:22 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 10.11.2013
Posty: 9
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Cześć
Też mam ten sam problem, jestem po wymianie pierścienia i podłożeniu po 1 podkładce z każdej strony. Po przejechaniu 100 km pierdzi jak przed wymianą.
Myślę o wymianie tych 2 sprężynek na mocniejsze - moje już trochę podrdzewiałe.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 lis 2014, 00:27 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
Witam ponownie. Cwierkanie u mnie powrocilo i postanowilem zaopatrzec sie w ori jakby ktos chxial to mam dojscie do roznych czesci ale nie zawsze tanszych akurat ten pierscien okolo 220zl moge zalatwic :D ori jest ze specjalna pasta ktora puchnie przy temperaturze . Jak zaloze to podziele sie efektami :zona:

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 gru 2014, 08:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2014
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: małopolski
tomek5700 zakładałeś już może ten oryginał? Ta oryginalna pasta to jest w komplecie z pierścieniem czy trzeba osobno zakupić?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 gru 2014, 09:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
U mnie pierscień zamiennik złożony na pastę - do tej pory cisza.

Tapnięte z GT-I9300

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 gru 2014, 15:10 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
pasta jest w pierścieniu nie trzeba nic smarować tylko włożyć i pod wpływem temperatury pierścień się jakby rozszerzy o dopasuje , założyłem go już jakieś 200km zrobiłem i jak narazie cisza, no mi przedmuchało te paste co poprzednio zrobiłem (chociaż w moto ją zastosowałem a tam ciągle wysokie obroty i jak narazie trzyma) po jakimś czasie na chwile było ale problem wrócił, mam nadzieje, że teraz będzie spokój znó na 80tys :P

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 19 sty 2015, 14:53 
Offline
czesc tomek5700 piszesz ze masz dojscie do org za 220zl za ten pierscien moge prosic o namiary?Ja narazie raz zrobilem tj.dalem po 2 podkladki z kazdej strony cisza byla jakies 2tyg.i robi sie to samo ja na teraz mam przeb.59tys.mil pozdrawiam


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 lut 2015, 22:30 
Adept
Offline
Od: 07.12.2014
Posty: 110
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Koledzy a ja w mojej Madzi slysze grzechotanie z ukladu wydechowego i trzaski jakby strzelajacy nagrzany metal czy to tez wina tej uszczelki czy cos sie przegrzewa a moze cos w katalizatorze jest potluczone?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2015, 00:04 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.04.2015
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
witam, u mnie to samo sie robi. Gdzie kupie ten pierscien?Chodzi mi o orginal czy kupie go u dilera mazdy i jaki jest numer.Taki sam jak wyzej napisany czy w uk jest inny numer?Dziekuje za pomoc <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2015, 07:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
marcinsgdz w twoim przypadku to dzwiek wypalajacego sie filtra DPF. No chyba ze masz to kazdego dnia to inna sprawa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 kwi 2015, 20:00 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
David1990 nr pierscienia powinien byc taki sam u Ciebie, jak pojdziesz do ASO to oni tam maja schematy calego ukladu to im pokazesz o ktora czesc chodzi, ale nr jak podasz ten z tematu to napewno bedzie pasowac ;-)

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 cze 2015, 11:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.04.2015
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
tomek5700 miales racje podalem ten numer i zaras wiedzieli o co mi chodzi.Trzy dni czekalem na pierscien kosztowal 44funty jusz zmieniony ale cisza sie zrobila.Dopiero teraz slychac lekko basowy dzwiek z tlumikow sebringa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 cze 2015, 19:41 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 82
Rok produkcji: 2007
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Region: małopolski
Nie chce nikogo maratwic, w tym siebie ale cos mi ostatnio znow cwierklo przy gaszeniu, musze sie jeszcze przysluchac dobrze czy to znow pierscien, ale nie chcialbym miec znow twgo na glowie, dodam ze mam orginal zalozony ;-)

_________________
Patrzcie, gwiazda... nie, nie to Mazda !!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 lip 2015, 20:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
U mnie problem powrócił...

Po przejechaniu 12 tys. km z Bosalem, zaczęły się pojawiać dziwne dźwięki spod spodu auta. Co prawda nie było ćwierkania, cykania itp. ale przy 3000-3500 tys. obr./min pod obciążeniem, zaczęło coś rezonować i brzęczeć. Po wstępnej diagnozie padło na wydech, a po dokładniejszej stwierdziłem, że owe dźwięki pochodzą z nieszczęsnego połączenia. Do tego wszystkiego połączenie było nieszczelne i wydech pracował głośniej. Wkurzające dla mojego ucha :wink:
Musiałem zaopatrzyć się w kolejny pierścień uszczelniający. Bosal za 15 zeta odpada :) Wybór pozostał pomiędzy OE Mazda, a OE BMW. Ceny kształtowały się następująco: mazdowski najtaniej znalazłem za 260 zł :zawrotglowy: , natomiast BMW za 82 zł + przesyłka. Zakupiłem OE BMW o nr 18117553130, który jest polecany u naszych wschodnich sąsiadów. Wykonanie bardzo dobre, a nawet jestem skłonny powiedzieć że o wiele lepsze niż OE Mazda :) Po zamontowaniu, wszelkie dźwięki ustały. Nic nie rezonuje, nie brzęczy a ni nie ćwierka. Połączenie jest szczelne, a wydech pracuje cichutko. Słychać tylko bzyczenie silniczka i pomruk z końcówek. Po środku cisza, a i w aucie wewnątrz zrobiło się ciszej i przyjemniej.

Polecam z czystym sumieniem pierścień uszczelniający BMW nr 18117553130. Na OE Mazda szkoda kasy, a Bosal się do niczego nie nadaje.

Kilka fotek:

1. W celu lepszego dostępu zdemontowałem cały element - katalizator wraz ze środkowym tłumikiem.

Obrazek

2. Pierścień Bosal w gnieździe. Słabiutko... na równo z płaszczyzną flanszy, więc jak on miał uszczelniać? :idea:

Obrazek

a. Tu pierścień OE Mazda (zużyty).

Obrazek

b. Tu natomiast pierścień OE BMW.

Obrazek

Różnice widać gołym okiem :)

3. Pierścień Bosal nie uszczelniał prawidłowo, a z czasem przestał jeszcze bardziej, co doprowadziło do stykania się i ocierania połączenia flansz. W wyniku czego pojawiało się brzęczenie i rezonowanie pod obciążeniem. Ślad pod zaznaczoną linią.

Obrazek

4. Pierścienie, od lewej: Bosal, Mazda, BMW.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

5. Bosal z lewej, BMW z prawej, Mazda pod spodem.

Obrazek

6. Przed montażem pomalowałem zdemontowany zestaw białym lakierem ceramicznym odpornym na temp. do 1600st. C.

Obrazek

Obrazek

Pod nakrętki podłożyłem dodatkowo po jednej grubszej podkładce.


NIE KUPUJCIE PIERŚCIENIA BOSAL 256781 !

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.