Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 23:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 9 wrz 2019, 06:35 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 22.11.2013
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Witam,
Dziwna sprawa... po przejechaniu około 150km głównie trasa szybkiego ruchu zrobiłem stopa na stacji i po uruchomieniu nagle pojawiły się dwie kontrolki. Jedna świeci ciągle to od silnika a druga mruga od dpfu, no i jeszcze utrata mocy tak jakby turbo nie działało. Stan oleju ok, nigdy problemu z dpfem nie miałem (a jeżdżę nim 6 lat), zrobiłem reset kompa przez odłączenie na kilka minut aku i nic. Wróciłem do domu robiąc kolejne 180km z tą awarią i teraz pytanie. W czym problem? Szukałem i podobnego problemu nie znalazłem.


Ostatnio edytowano Pn, 9 wrz 2019, 07:02 przez dejwid, łącznie edytowano 2 razy
Połączono z istniejącym tematem. ZNOWU.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 wrz 2019, 07:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Nie masz forscana żeby odczytać jakie są błędy??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 9 wrz 2019, 07:25 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
konto pewnie masz dpf na tyle zatkany, że turbo nie jest w stanie się rozpędzić - standard w mzr-cd.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 wrz 2019, 08:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Standard we wszystkich dieslach a nie tylko w mazdy.
Konto to ze nie miałeś z nim problemów wcześniej, nic nie znaczy. Z każdym wypaleniem filtra zostaje trochę sadzy, wiadomo wszystko się nie wypali. Z czasem, mimo poprawnej eksploatacji, musi się zatkać. Jedz na czyszczenie filtra, koszt 400-500zl.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 wrz 2019, 08:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wróżbici hehe

Odczytaj błędy, bez tego ani rusz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 wrz 2019, 17:40 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 22.11.2013
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
9 września 2019, o 08:00 Lucasbadboy napisał(a):
Nie masz forscana żeby odczytać jakie są błędy??

Mam interface OBD2 - USB kiedyś używałem w BMW e46 będzie pasował do Mazdy? I którą wersję forscana najlepiej zainstalować na windowsa? Może być wersja 2.3.1?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 wrz 2019, 17:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bez różnicy, no i wersja najnowsza.
...i lepiej nie jeździć autem, możesz kompletnie zabić DPF, nawet jak to nie on się buntuje.
Ogólnie w trybie serwisowym (obniżona moc i obroty), nie jest wskazana żadna jazda, chyba że na serwis /diagnozę.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 11 wrz 2019, 11:22 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
I tak już jest zabity ten dpf, żadne wypalanie mu nie pomoże.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 wrz 2019, 21:40 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 22.11.2013
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Byłem dzisiaj u swojego mechanika i faktycznie zapchany dpf. Podczas pomiaru z czujnika różnicowego komputer wskazał wartość około 32 milibarów na biegu jałowym. Po skasowaniu kontrolki i wypaleniu dpfa pomiar wahał się pomiędzy 10 a 7 milibarów na biegu jałowym. Także wypalanie pomogło i wszystko wróciło do normy :)
Dzięki za rady :D
Moja rada dla innych. Nie ma co wpadać w panikę. Zanim usterka została usunięta przejechałem jeszcze 320km z mrugająca kontrolką :) Mazdy to jednak solidne auta i zanim się popsują to przez długi czas wysyłają sygnały. Reasumując jak kto dba tak ma...
Pozdro!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2019, 04:45 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.08.2019
Posty: 51
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Co pomogło? zbicie parametru na 7 przy wolnych obrotach ?
Zainicjowana procedura wypalania z komputera czy dpf demontowany był w tym celu?
Bo inaczej lepiej zmień mechanika póki mazda działa.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2019, 07:50 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Ja bym się tak nie cieszył, tam masz już wiadro popiołu, problem zaraz powróci.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2019, 17:28 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 22.11.2013
Posty: 18
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
11 września 2019, o 12:22 fabek napisał(a):
I tak już jest zabity ten dpf, żadne wypalanie mu nie pomoże.

pomogło :D


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2019, 18:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
11 września 2019, o 12:22 fabek napisał(a):
I tak już jest zabity ten dpf, żadne wypalanie mu nie pomoże.


Bardzo ciekawe stwierdzenie - co może być zabite? Są takie metody, które czyszczą filtr w 100% z zalegających złogów. Chyba, że mówisz o tym, że wkład jest wypalony, ale nie wiem co tam musiałoby się dziać żeby do tego doszło.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2019, 19:52 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.08.2019
Posty: 51
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
12 września 2019, o 18:02 popielasty napisał(a):
Bardzo ciekawe stwierdzenie - co może być zabite? Są takie metody, które czyszczą filtr w 100% z zalegających złogów.
k
A widziales przeciety filtr po czyszczeniu w powiekszeniu?
Chce namiar na firme co w 100% regeneruje .


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2019, 20:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie, pokaż mi. Nie wiem jak wygląda w powiększeniu po czyszczeniu.

Ja już pisałem w tym wątku, po czyszczeniu FCM mam 100% sprawności DPF, jak z fabryki. Różnica ciśnień wróciła do normy, stopień zapchania po regeneracji również schodzi do 0.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2019, 22:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Popielasty, masz rację, nie wchodź w temat ze specjalistami od wycinania DPF, która jest lekarstwem na wszelakie zło w silniku diesla


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2019, 05:47 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.08.2019
Posty: 51
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Dlaczego ciągle piszecie o wycinaniu DPF? To zwykla puszka , to jak gromadzi sie w nim sadza decyduje w jaki sposób zachodza procesy spalania a to programujesz komputerem.
To co widzicie w tych forsksnach to tylko parametry, nie wiesz co wplywa na nie to myslis ze czyszczenie zalatwia Ci 100%.
Gosc co czysci zawartosci DPF- zawartosc idzie w kanal ale sumienie mamy czyste , puszka nie dymi taki zaklamany swiatek.
Ja nie mam wycietego DPF !!!! Zeby bylo jasne!!!! Zlem w silniku nie jest DPF tylko sposób jego obslugi.
Mozna to zrobic jak zwyczajny fitr oleju czy paliwa ale koncernom to nie na rękę.
Zegnam i raczej nie wracam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2019, 07:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zaczynasz normalnie rozmawiać, fajnie
Ciagly pesymizm nie pomaga, nikomu.
No i wrócisz wrócisz, do napisania później


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2019, 07:26 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Żeby wyjaśnić wątpliwości kolegów: wypalanie nie usuwa popiołów w dpf, wypalanie niewiele pomaga w tym wypadku. Wypalanie wymuszone pomogło konto, bo wypaliło sadzę. Na jakiś czas, problem powróci. Tylko czyszczenie mechaniczne np. FCM usunie popioły, sadzę, osady olejowe i ceru, Są jednak sytuację, że dpf-a już nic nie uratuje, bo jest uszkodzony, wtedy wymiana lub wycinka.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2019, 07:37 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.08.2019
Posty: 51
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Pan popielasty też kiedys nie wierzył że podkładki pod wtryski mogą "puścić" itd. Ja mam dostęp do wielu rzeczy o ktorych nieliczni nawet nie wiedza ze takowr istnieja. Poruszam temat zeby dac do samodzielnego myslenia dlaczego to sie dzieje a nie jak to sie dzieje. Od tego jak to sie dzieje jestem ja- mam sprzet mozliwosci i wieloletnie doswiadczenie.
Ps za ok 2 lata wprowadzane zostana "DPF" do mieszkan - wyniki i oprogramowanie juz w fazie testow i nie pytajcie skad mam dane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2019, 09:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Koledzy Fabek i Kubart, o dywagacjach na temat po co jak i dlaczego, kiedy i u kogo w domu, co i jak wsadza lub zakłada, są odpowiednie tematy.
Mądrości j doświadczenie są mile widziane, ale przechwałki w dosłownym znaczeniu tego słowa, nie są wskazane ze względów ogolno obyczajowych, a tym bardziej na forum gdzie do dyskusji jak widać prowadzi bardzo ogólne zezwolenie.

Trzymajmy się lepiej tego jak utworzono/nazwano temat.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2019, 09:51 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Millerek mam warsztat i dzielę się spostrzeżeniami z zakresu diagnostyki i elektroniki, ale rozumiem, że temat dpf i problemów jest niemile widziany na forum mazdy.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2019, 10:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Febek Millerek odniósł się do wypowiedzi kubart’a.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 paź 2019, 18:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.10.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Panowie, pilnie potrzebuje pomocy

Wczoraj w trasie zaczęła mi mrugać kontrolka DPF, po kilku minutach jazdy auto przeszło w tryb awaryjny, 150 km/h max
Po podpięciu auta pod komputer wykazało mi bład P2463 - Za duże pokrycie sadzą

Na jutro jestem umówiony na demontaż i regenerację filtru DPF lecz nie jestem do końca przekonany czy to pomoże, mogły sie ktoś odnieść czy dobrze postępuje czy lepiej auto oddać do ASO, oprócz odczytu błedów nic nie mam wiec działam troche na czuja.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 paź 2019, 18:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja, jak miałem taki problem, to zrobiłem wypalanie na kabelek. Tzn użyłem forscana na postoju. Później zrobiłem jeszcze jakieś 30kkm i wszystko było super.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 2 paź 2019, 12:38 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Tomiol92 w przypadku zbytniego zapchania popiołem i sadzą wypalanie "na kabelek" może w ogóle nie wystartować. Do jutra dojeździsz na spokojnie w tym stanie, najwyżej moc obetnie.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lip 2020, 11:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.12.2013
Posty: 50
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja nie widzę tego miejsca "zaznaczonego na czerwono" :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sie 2020, 03:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.07.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: wielkopolski
Witam Panowie.
Mam taki problem w mojej Madzi. Jechałem trasą ok 2tys obr po jakimś czasie zapaliła mi się kontrolka dpi ( tzn zaczęła mrugać ) + kontrolka check engine. Silnik stracił moc i mogłem jechać tylko do 2 tys obr. Pojechałem do serwisu. Niby wypalili komputerowo filtr. Wracając do domu trasą ponownie zapaliły mi się te same kontrolki i spadek mocy. Jaka może być przyczyna? Czy w tym serwisie mnie tylko "wydoili" a filtra nie wypalili?

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano So, 8 sie 2020, 03:52 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sie 2020, 05:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Filtr mogli wypalić, może być tak zapchany ze znowu się zapchał. Po prostu jest tam tyle sadzy po Wypalaniach, ze się zatyka. Jedyny ratunek, czyszczenie go w jakimś zakładzie. Po czyszczeniu wszystko wróci No normy :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 sie 2020, 12:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
A nie lepiej zacząć od zdiagnozowania dlaczego nadmiernie dymi (zapycha dpf)?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.