Teraz jest Pt, 26 kwi 2024, 23:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 24  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 20 kwi 2015, 12:03 
Adept
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 106
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Dzięki za dotychczasową pomoc.
Czy inspekcja olejowa nie powinna dawać o sobie znać od razu po uruchomieniu? Mnie zaczęło migać do jakichś 5 km od uruchomienia.
Olej był wymieniany w czerwcu 2014, nie za wcześnie na kolejną inspekcję?

Postaram się ją przegonić te ~13 km na 3. z 2000-2500 obr. i zobaczę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 kwi 2015, 12:17 
Świeżak
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 17
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: dolnośląski
Mogli nie wykasowac inspekcji przy zmianie oleju, bo tak też sie dzieje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 kwi 2015, 12:20 
Adept
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 106
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
A czy w 2,2 nie jest czasem kontrolka od świec odpowiedzialna za olej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 kwi 2015, 12:22 
Świeżak
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 17
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: dolnośląski
nie jestem pewien nigdy mi sie nie świeciła, tylko przy odpalaniu i jak kasowałem inspekcje na kabelek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 kwi 2015, 12:24 
Adept
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 106
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Tu wyczytałem:
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=39&t=453


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 kwi 2015, 12:26 
Świeżak
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 17
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: dolnośląski
tak to, prosta sprawa ale u mnie nie dało rady dopiero IDSem


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 20 kwi 2015, 19:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
wlodsad3 proszę zapoznać się z regulaminem i pisać poprawnie po polsku.

Cytuj:
4. W ramach obowiązującej ogólnie wolności słowa i dobrego obyczaju, każdy użytkownik powinien starać się wypowiadać zgodnie z zasadami pisowni polskiej,


Poza tym jest już masa wątków o DPF, więc po co zakładać nowy?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2015, 11:43 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 24.06.2015
Posty: 19
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Widzę , że temat rzeka. Ja wczoraj podjechałem na myjkę , po umyciu auta zaczęła mi migać kontrolka dpf , inne błędy nie wyskakują tak więc moc jaka był jest. Wypalanie w trasie przy obrotach 3000 + nic nie dały , kasowanie z kabelka także nic , dzisiaj odwiedzam aso zobaczymy co z tego wyjdzie , mam tylko nadzieję , że nic poważnego bo Mazduchę mam od dwóch dni.


Jestem po wizycie w ASO , i tak , dpf wypalony prawidłowo , olej jak najbardziej w porządeczku ( w lutym był wymieniany więc tego byłem pewien ) , okazuje się , że migający dpf w tym przypadku to rozciągnięty łańcuszek rozrządu wymiana w ASO wraz z robocizną ok 4000 pln :x i teraz pytanie robić w ASO czy jest jakaś alternatywa?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 25 cze 2015, 13:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
A jak jest z serwisowanie tego auta. Czy było robione w Aso? Mi Mazda UK pokryła 60% rachunku.
I gdzie nabyłeś auto. Podejdź do sprzedawcy może sprzedał ci auto z ukrytą wadą?

-- Dodano: czwartek, 25 czerwca 2015, 12:24 --

A jak jest z serwisowanie tego auta. Czy było robione w Aso? Mi Mazda UK pokryła 60% rachunku.
I gdzie nabyłeś auto. Podejdź do sprzedawcy może sprzedał ci auto z ukrytą wadą?

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2015, 13:58 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 24.06.2015
Posty: 19
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Auto salon pl przebieg stówka właśnie wybiła , sprzedawca informował mnie , że lada moment będzie rozrząd do roboty. Byłem właśnie w auto Jaksa potwierdził to samo po podłączeniu kompa już jestem tam umówiony na wymianę za zdecydowanie mniejsze pieniądze niż w ASO. Czytałem że w sumie mają dobrą opinię a jak by nie było mam do nich przysłowiowy rzut beretem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 25 cze 2015, 20:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Czyli zrobił cie w...
Już im się ten błąd pokazał skasował. go i puścili auto do sprzedaży.
Skąd sprzedawca mógł wiedzieć o rozrządzie, że będzie niedługo do wymiany?
Skoro gumowy pasek rozrządu wymienia się przy przebiegu 120000km, a on ci mówi że łańcuch będzie trzeba wymienić.
Ja bym uderzał do sprzedawcy niech robi na swój koszt.
I poszukał bym poprzedniego właściciela i zapytał go czy auto oddał do salonu z juz migającą kontrolą dpf.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2015, 23:45 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 24.06.2015
Posty: 19
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Mordo nie brałem Madzi z salonu tylko od prywatnego typka on mnie informował , że między 100 tyś a 120 tyś będzie do roboty rozrząd ( co nie oznacza że nie było tak jak mówisz bo podobno facet ma znajomości w tym ASO - pewnie nie robił bo wiedział , że sprzedaje ) , he he dlatego urywałem z ceny przy zakupie. Jedyne co cieszy to DPF jest na dzień dzisiejszy ładnie wypalony a raczej bardziej tego się bałem. 9 lipca mam wymianę rozrządu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 cze 2015, 10:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2365
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
No to skoro zostałeś poinformowany i z tego powodu miałeś niższą cenę to chyba ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lip 2015, 21:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.07.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Problem mrugającej kontrolki dosięgł i mnie. Więc tak:
Zapaliła się po dość agresywnej jeździe w trasie, dojeżdzając już do garażu, a dosłownie chwile potem zaczeła mrugać. Chyba tryb awaryjny się załączył bo turbina się wogóle nie włączała. Poczytałem wpisy i spróbowałem od wykasowania inspekcji, nie pomogło. Więc filtr, ale odrazu zaczeła by mrugać ? I od razu po trasie , gdzie miał okazję ładnie się wypalić ? Troche dziwne no ale próbowałem jeszcze za miastem wypalić, niestety nic z tego. Pod ForScana się chciałem podłączyć jednak miałem Elma v2.1 więc zamówiłem 1,4 na kabelku tym razem.
W między czasie załączyły się kontrolki : trakcji, silnika, noi dalej mruga dpf. Z tego co czytałem to sytuacja całkowicie zapchanego filtra.
Dziś doszedł nowy Elm i forscan pokazał błędy :
Kod: P242F - Zatkanie filtru cząsteczek stałych w pojeździe Diesel - nagromadzenie popiołu
Kod: P2458 - Czas trwania regeneracji filtru cząsteczek stałych w pojeździe Diesel
więc już wszystko jasne :(
do południa próbowałem awaryjnego wypalania DPF "na kabelek" niestety po 5 minutach procedura się wyłączyła, jednak po odczytaniu błedów zauważyłem w ForScanie procedure serwisową " Regeneracja statyczna filtra cząstek stałych DPF" więc ją wystartowałem. Procedura "chyba" identyczna jak na kabelek z tą różnicą że tym razem udało się ją przeprowadzić do końca.
Potem jeszcze tylko procedura "ocena DPF" , kasowanie błędów, i puki co kontrolki zgasły, autko odzyskało moc, turbina się załącza
Teraz tylko czekać co dalej. Oby jutro się znów nie zapchał.
Ktoś ma jakieś pomysły dlaczego tak znienacka dosżło do jego zapchania ?
Dodam iż węsząc zauważyłem siwe przedmuchy z wlewu oleju na ciepłym silniku( cieżko powiedzieć czy są one spore czy też nie, niemam porównania), wcześniej tego niebyło, tylko nie jestem pewien na jakim silniku kiedyś sprawdzałem zimnym czy ciepłym.
Niezbyt sie znam na autach, a Madzie mam od niedawna. Czy jest możliwe że jadąc agresywnie coś się "przekręciło" w silniku, zaczęło kopcić, i filtr momentalnie się zapchał ? wtryski ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lip 2015, 21:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak są siwe przedmuchy to możliwe że podkładki pod wtryskami są do wymiany i stąd te problemy. Poczytaj temat o podkładkach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 sie 2015, 22:56 
Świeżak
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 17
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: dolnośląski
Ja tez miałem takie same problemy co ty, możesz luknąć do moich poprzednich postów. Koniec końców to tak jak pisze Rajek mi padły podkładki i od tego wszystko zaczęło się walić ale jak tylko się z tym uporałem Madzia idzie jak nówka sztuka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 paź 2015, 14:10 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
I kurna znów mnie to dopadło :evil: :evil: drugi raz ten sam problem, znów na autostradzie się zapaliła kontrolka dpf. Tryb awaryjny i koniec mocy. Nie wiem jakim cudem to się dzieje ale ciągle jeżdżę po mieście to mi się nic nie zapala ale już na autostradzie się zapala. Może to jakiś wpływ ma tempomat? Coś mi tutaj smierdzi ten tempomat wrrrrr... :evil:
Autostradą przejechałem ciągle 800km. Odpaliłem Forscan'a patrze na "Odległość przebyta od ostatniej regeneracji dpf" wyniosła 254km to czyli się już wcześniej normalnie wypalił dpf a już kolejna próba się nie powiodła. O co tu kaman?? Nie rozumie tego wynalazku, jakaś masakra..
Ktoś coś pisał o resetowaniu czujnika MAF. Gdzie się go resetuje?
Co można zresetować jeszcze?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 paź 2015, 15:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mam ten sam problem Błędy te same co kolega bykolo.
Nie mogę FSem wymusić wypalenia, nie wiem czy przy tych wartościach zapchania dpfu, w ogóle będzie to możliwe?
Obrazek
Chyba czas na kastrację


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 paź 2015, 20:22 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Kastracja obowiązkowa. Najpierw czas na serwis 110 euro :( :(
Czy ktoś coś wie o resetowaniu czujnika MAF?? Ma coś to wspólnego z dpf?

-- Dodano: Wt, 27 paź 2015, 20:22 --

rajek jak tam udało się samemu wypalić??? czy byłeś w serwisie?
Ja sam wypaliłem nie potrzeba przy tych błędach IDS'u :)

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 paź 2015, 20:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Bykolo nie byłem w serwisie, mam dość daleko i dla mnie to cały dzień potrzebny, a czasu brak.
Jak udało Ci się wypalić tego dpfa? Ja próbowałem parę razy, ale przerywało wypalanie, tak jak u Ciebie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 paź 2015, 22:17 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Elo Panowie!
O to krótki streszczony poradnik wypalania filtra dpf (Migająca kontrolka DPF + Check Engine)
Kody:
PCM:
P2458:00-2F
P2463:00-AF
P242F:00:AF
OBII:
P242F:C


Potrzebujemy krótki kabelek + Forscan

1. Rozgrzewamy samochód, krótka dobra przejażdżka wystarczy. Nie wyłączamy samochodu.

2. Odpalamy Forscan.

3. Wymuszamy wypalanie filtra dpf metodą przez kabelek czyli jeden koniec wpinamy w otwór w puszcze bezpieczników a drugi masujemy z klemą minusową czyli masą.
tutaj moża sobie zobaczyć który to jest otwór puszcze bezpieczników



4. Jeśli mamy to wszystko podpięte to wchodzimy do samochodu resetujemy błędy i wciskamy 2 razy do spodu pedał gazu i rozpocznie się proces wypalania i w tym momencie Resetujemy ciągle bez przerwy błędy w ForScan'nie co 5sekund. Jeśli tego nie będziemy resetować to proces zostanie przerwany. Także musicie siedzieć w samochodzie ok godziny i klikać w reset :)
U mnie po 30min kontrolka dpf i check engine zgasła a sam proces wypalania trwał godzine. Jeśli dłużej będzie trwał to przerwijcie wypalanie z tego względu że samochód okropnie się nagrzewał, cały tunel w środku miałem gorący i przerwałem wypalanie.

5. Po wypaleniu zróbcie reset kontrolki dpf po czyszczeniu.



Bardzo ważne Czyszczenie filtra DPF przeprowadzaj wtedy gdy masz przynajmniej 5m wolnej przestrzeni z tylu samochodu (czyli nie w garażu). Maska auta powinna być podniesiona do góry.

1. Upewnij się ze silnik jest dobrze rozgrzany (bardzo ważne) - najlepiej po jeździe.
2. Uruchom silnik.
3. Podłącz jeden koniec przewodu elektrycznego w miejsce zaznaczone na czerwono, drugi koniec musisz uziemić z obudowa auta.
4. Wciśnij pedał przyspieszenia do podłogi 2 razy.
5. Obroty silnika wzrosną, jeżeli nie wróć do punktu 2.
6. Cały proces wypalanie będzie trwał ok. 60 minut. I bardzo obciąży akumulator.
7. Kiedy obroty silnika zwolnią (do takich jak na biegu jałowym) po wypaleniu odłącz przewód elektryczny od uziemienia.
8. Pozwól silnikowi popracować przez 3 min. po czym możesz wyłączyć silnik.


Aby zatrzymać caly proces wypalenia filtra DPF wciśnij sprzęgło i wrzuć 1-szy bieg i przytrzymaj chwile, wrzuć bieg jałowy i odłącz przewód.


Resetowanie kontrolki DPF po czyszczeniu

1. Zapłon w pozycje on (tak aby wszystkie kontrolki się zaświeciły na desce).
2. Podłącz przewód w miejsce zaznaczone czerwonym kołkiem i do masy auta.
3. Wciśnij pedał przyspieszenia do podłogi 2 razy.
4. Wyłącz zapłon.
5. Odłącz przewód od masy i z miejsca zaznaczonego czerwonym kołkiem.



Soorki że taki nie estetyczny ten poradnik ale kumatych jak najbardziej pozdrawiam!!
Elo powodzenia!

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 paź 2015, 18:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Sposób dobry na obejście błędów, ale niestety u mnie nie zadziałał
Za każdym razem jak pokazywały się błędy, proces od razu był przerywany, wyskakiwały co 20 sek. i nie dało ich się kasować płynnie i szybko aby utrzymać ciągłość wypalania.
Chyba że jest inny sposób w FS aby kasować błędy na szybko, bo ja musiałem czekać aż wywali błąd i dopiero mogłem kasować.
Możliwe że już jest zapchany za bardzo. Niestety wycinka się szykuje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 lis 2015, 17:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
No to może moje "cool story". Dzisiaj przy sprzyjającej aurze postanowiłem wreszcie sprawdzić Vmax swojej M6 po chipie. No wiec bujnąłem się autostradą i wydygałem przy 240 bo niestety mam zimowe 16" z którymi kupiłem auto i nie jest to najstabilniejsza jazda na czymś takim (tym bardziej ciągnę temat 18" na lato o szerokości 235, które mam w planach). No i po tej przygodzie zaczęła mrugać kontrolka DPF.
Co się okazało po podpięciu do kompa: błąd w module PCM o kodzie P2428:00-6F - zbyt wysoka temperatura spalin - 1 rząd cylindrów.

Błąd wykasowałem, kontrolka zgasła. 240 raczej jeździł nie będę ale mam pytanie: czy to ma związek z podniesieniem mocy albo instalacją dwóch wydechów? Czy muszę coś jeszcze diagnozować tj. czy powinno mnie coś tu martwić? Czy konsultować to z firmą, w której chipowałem auto? Może wraz z podniesieniem mocy powinni podwyższyć gdzieś w ustawieniach próg temp. spalin?

Z góry dzięki za odpowiedź.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 sty 2016, 20:54 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 17.11.2014
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Panowie przy moim silniku i jeździe głównie miejskiej na jedym oleju auto wytrzymuje max.8 tys km,później poziom oleju sięga ponad x i zaczyna mrugać nieszczęsna kontrolka dpf, wystarczy spuścić trochę oleju i kontrolka gaśnie :mad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 sty 2016, 21:46 
Offline
Powodzenia eryc100 [CLAPPING HANDS SIGN]


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 1 sty 2016, 23:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Eryc chyba powinieneś przeczytać instrukcje jazdy tym autem i nauczyć się poprawnego użytkowania...

Sent from my E6653 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2016, 21:47 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 29.05.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
To i ja opiszę swoją historię przedsylwestrową, bo wystarczająco nabawiła mi strachu i konkretnie ruszyła nerwa, ale aby bardziej naświetlić sytuację, trochę się rozpiszę.

Generalnie poruszam się po dość krótkich odcinkach po mieście (Wawa) do pracy i z. W jedną stronę jadę w korkach, więc trzeci bieg to maks jaki mogę wbić, jednak wracając (a kończę dość późno, bo grubo po 22) ruchu już nie ma i teoretycznie jazda dla podzespołów nie jest już aż tak męcząca. W trasę wyjeżdżam raz na 3 tygodnie, ale kiedy już minę znak informujący mnie o tym, że to już koniec terenu zabudowanego to nie ukrywam, że daję w palnik i wydmuchuję dość konkretnie pajęczyny które nagromadzam na co dzień jazdą po mieście. Na tegoroczne święta wybrałem się ze stolicy do Wrocławia autem zapakowanym na full z pełną liczbą pasażerów ze średnią prędkością 160 km/h (nie wiem ja kto się stało, ale kompletnie nie było ruchu, momentami nawet i 220). W każdy razie w jedną stronę nie było problemu.
Po świętach wracając do domu również autem zapakowanym po dach i z nie mniejszymi prędkościami eskowo-autostradowymi około 100 km przed Warszawą zapaliła mi się kontrolka DPF-u, więc automatycznie zredukowałem bieg aby na wszelki wypadek nie lecieć poniżej 2 tys obrotów celem dopalenia filtra, chociaż cały czas byłem przekonany, że to pewnie inspekcja. Kontrolka po kilku minutach zgasła i spokojnie wróciłem do domu. Dodam, że auto cały czas miało taką samą moc i nie było żadnego trybu awaryjnego, więc przestałem się martwić. :alcapone:

Potem przez kilka dni jeździłem do pracy na dość krótkich odcinkach no i nastał dzień wyruszenia w góry na sylwestra, trasa również większa (około 400 km), Sytuacja taka sama jak w przypadku poprzedniej trasy. Full ludzi w aucie, a bagaży tyle, że półka musiała zostać w domu, tak więc Magda miała spore wyzwanie, bo dupa sunęła po asfalcie (w przenośni oczywiście). Z prędkością również szalałem, czyli 150-160 przy dość dynamicznym przyspieszaniu i mijaniu wszystkiego co jedzie prawym pasem (takie już przyzwyczajenie wyssane wraz z zakupem szóstki). Jeśli chodzi o charakterystykę jazdy to faktycznie więcej było przyspieszania i hamowania, jak stałych prędkości, no ale ciągle kontrolowałem spalanie na komputerze i wychodziłem z założenia, że jeśli tylko rozpocznie się dopalanie to automatycznie się uspokoję i dam Magdzie warunki. Tak czy owak Po przejechaniu około 300 km zapaliła się kontrolka DPF-u. Od razu mi się to nie spodobało, bo byłem pewien w 90%, że to nie inspekcja, więc podbijam obroty i jadę stałą prędkością.
Jednak...
Kilka minut później zaczęła migać. Myślę sobie ok, pewnie się wypala, jadę dalej na wyższych obrotach, ale tutaj po kilku minutach kolejna niespodzianka, bo zapaliła się kontrolka silnika, tak więc pierwsza myśl super, chyba po filtrze, ale nie dam się tak łatwo. parkuję na przystanku, wygrzebuję miliony torb z bagażnika, no bo przecież kabelek pod podłogą, szukam szybko na forum instrukcji jak skasować inspekcję no i kasuję (pominę minus milion, wiatr, Syberię i 10 pierwszych nieudanych prób <spoko>) Teoretycznie wszystko się udało, odpalam silnik, lampki się nie świecą - ruszam. Niestety minutę później znowu to samo, miga DPF i świeci się kontrolka silnika, więc dzwonię do najbliższego aso Mazdy i informuję o sytuacji, że jadę do nich i mam nadzieję, że dojadę. Był oddalony o 30 km więc stwierdziłem, że zaryzykuję, bo i tak nie mam czasu (oczywiście jechałem najdelikatniej jak się dało, aby generować jak najmniej sadzy). Dojechałem, oddaję auto i czekam na werdykt. Po kilkunastu minutach panowie mówią mi, że faktycznie filtr się zapchał i trzeba go serwisowo dopalić, ale żebym się nie martwił, bo cały proces uwzględni zachowanie wszystkich procedur bezpieczeństwa (?!). Tak więc usiadłem sobie na wygodnej kanapie za którą miałem przeszkloną ścianę i oglądałem jak to Magda stoi przed wjazdem i się biedna poci. Po dopaleniu panowie wyjechali na chwilę na trasę, aby sprawdzić czy wszystko ok, wracają i wychodzi do mnie miły pan oznajmiający, że udało się dopalić filtr i że generalnie to musiałem "ostro dawać" podczas jazdy co w sumie potwierdziłem. Spytali się mnie czy to pierwszy raz i tak dalej i ogólnie stwierdzili, że "dobrze jeżdżę i dbam o auto", że przy tym przebiegu pierwszy raz dopalam dpf, ale "chyba" turbina zaczyna puszczać olej, bo widać to było przy dopalaniu co na początku zaczęło wylatywać z wydechu.

Na koniec po odebraniu kluczyków wyszło do mnie dwóch mechaników i po cichutku powiedzieli do mnie "panie, wy**dol to z samochodu, wycinanie jest już coraz tańsze, codziennie robimy to dopalanie a filtr wymieniamy tylko na gwarancji, bo po niej jak klient słyszy cenę za wymianę, to szyby pękają, tak kurwi, i jeszcze jedno, kończy się panu pompa oleju, bo wyje"

Póki co nic się nie dzieje, dopalanie średnio co 200 km, ale chyba muszę zacząć odkładać pieniądze, bo lepiej zapobiegać niż leczyć... :poker2:

p.s. Podkładki wymieniałem kilka miesięcy temu, więc to raczej nie one.

_________________
"There is no dark side in the moon, really. As a matter of fact it’s all dark".


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 4 sty 2016, 22:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Cytuj:
(...)ale chyba muszę zacząć odkładać pieniądze, bo lepiej zapobiegać niż leczyć... (...)


Aby zapobiec większym wydatkom w przyszłości musisz zainwestować jakieś 8-10 PLN.
Podjedź do najbliższego składu budowlanego i kup... cegłę. Wsuń ją pod pedał przyspieszenia, zwłaszcza gdy jeździsz załadowany ludźmi i walizkami po dach. To zapobiegnie katowaniu silnika i jego ewentualnym awariom.

Sent from my E6653 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 sty 2016, 17:06 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
A kolego widziales na wlasne oczy komunikat o zapchanym DPF? Skoro piszesz, ze katowales auto i to mocno obciazone to kontrolka dpf moze rowniez migac jesli przekroczyles dozwolona temp. spalin :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lut 2016, 21:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.02.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: kujawsko-pomorski
Witam wszystkich!
Jestem zupełnie nowy tutaj.
Dzisiaj skorzystałem z powyższej porady i wykonałem procedure kasowania serwisu olejowe go przy użyciu kabelki i zworki do masy . Udało mi się to za pierwszym razem.
Chciałbym jednak podzielić się moim spostrzeżeniami czy inaczej mówiąc sprecyzować tę instrukcję.
Procedurę wykonałam pomyślnie w szustce GH 2009 rok z silnikiem 2.2 MZR CD 163KM.
Niedawno robiłem w niej serwis olejowy bez kasowania serwisu. Po jakimś czasie w trakcie jazdy na autostradzie zaczęła mruga kontrolka DPF .
Jak z tego wynika w Madzia 6 z silnikiem 2.2 MZR CD serwis olejowy wyświetlany jest za pomocą mrugającej kontrolki DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.