Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:01

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 24  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 13 paź 2013, 17:06 
Świeżak
Offline
Od: 07.01.2013
Posty: 22
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wiem ze 4200 to przebieg od ostatniej wymiany oleju. Tylko zastanawia mnie twoja mala liczba wypaleń DPF


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 paź 2013, 22:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.10.2013
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Witam .Dzisiaj jechalem z UK do Polski na urlop i wszystko bylo ok do Holandii kiedy to zapalila sie kontrolka DPF (mruga) i Check Engine a samochod przeszedl w tryb awaryjny. Nie zycze tego nikomu bo reszta podrozy to byla masakra. W UK (od Cambs) i juz na kontynencie jechalem rowno na tempomacie a obroty trzymalem 2500-2700 wiec nie wiem co sie stalo. Macie jakies pomysly zanim podjade do pobliskiego serwisu w Zielonej Gorze ? Mazda 6 2.0 2008 85000 mil Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 paź 2013, 06:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Co po naszych pomysłach, jak komputer pokaże co jest nie tak ? Może sonda padła, a może nie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 paź 2013, 13:11 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
A co w sytuacji kiedy pali się tylko DPF (mryga). Auto jeździ normalnie, a komputer mówi że jest rozregulowany system wypalania? Przejechałem tak około 1200 km i nic się nie dzieje... Poza tym, że wkurza ta lampka w mojej GH. Dodam tylko, że mam silnik 2.0 MZR-CD, 140 KM


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 paź 2013, 13:15 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Kolega mi właśnie opowiadał, że jego ojciec w RAV4 miał uszkodzony wyświetlacz między zegarami (nie pokazywał części górnej i całej dolnej linijki). W końcu się wkurzyli i wyjęli zegary... okazało się, że w dolnej linijce się świecił napis odnośnie DPFu, więc go poprzedni właściciel przed sprzedażą zakleił umiejętnie czarną taśmą klejącą - i już nie denerwowało :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 paź 2013, 13:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Tomuch2010 napisał(a):
A co w sytuacji kiedy pali się tylko DPF (mryga). Auto jeździ normalnie, a komputer mówi że jest rozregulowany system wypalania?

Jaki komputer ?
Pierwszą rzeczą do sprawdzenia jest skasowanie inspekcji olejowej.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 15 paź 2013, 13:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Tomuch2010 napisał(a):
Auto jeździ normalnie, a komputer mówi że jest rozregulowany system wypalania?

a masz jakis kod czy tak Ci tylko powiedzieli?
podjedz do jakiegos specjalisty od Mazd (w Bydgoszczy znajdziesz przynajmniej jednego) i zobacz co sie dzieje.
Moze ktos juz cos grzebal przed toba i my poprostu "nie poszlo".
Obys przez to rozlegulowanie nie narobil sobie wiekszych problemow.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 paź 2013, 14:27 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
W tej chwili nie pamiętam tego kodu. Trudno mi też powiedzieć jak nazywa się ten komputer, ale zweryfikuję to...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 lis 2013, 18:13 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2013
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: pomorski
Witam
Dwa dnie temu jak jechalem przy wlaczonej klimie i gdy obroty wskakiwaly powyzej 2 tysiecy slyszalem bardzo glosny gwizd , przejechalem jakies 20 km. Po powrocie do domu wyspalem sie i gdy nastepny raz jechalem gwizd byl delikatny a po pewnym czasie calkowicie znikna . Do tego jak jechalem pozniej do pracy wlaczyla mi sie kontrolka DPF a po jakis 5 minutach zgasla. Gdy wracalem na poczatku wydawalo mi sie ze silnik jakby stracil troszke mocy ale po 10 minutach bylo wszystko ok. Teraz auto dziala normalnie .
Czy powinienem sie obawiac?czy ktos wie co moglo sie stac?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 lis 2013, 23:12 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
wotek2521 napisał(a):
Witam
Gdy wracalem na poczatku wydawalo mi sie ze silnik jakby stracil troszke mocy ale po 10 minutach bylo wszystko ok. Teraz auto dziala normalnie .
Czy powinienem sie obawiac?czy ktos wie co moglo sie stac?


Ja miałem jakiś czas temu podobnie, paliła mi się lampka DPF przez 3 dni a auto miało wyczuwalny spadek mocy. Już umówiłem się z ASO aby podpiąć komputer i lampka dzień wcześniej sama zgasła, odczyt z komputera: błąd przepustnicy. Powiedzieli mi, że czasem przepustnica może źle się ustawić i zapala się kontrolka DPF, silnik traci moc, ale samo to ustępuje - Słowa mechanika z serwisu Mazdy.

Na Twoim miejscu bym to sprawdził, jedź gdzieś na komputer, będziesz spał spokojniej :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 lis 2013, 16:55 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2013
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: pomorski
dzieki za odpowiedz , z auto od czasu kiedy zniknola kontrolka wszystko jest ok.w grudniu jade na wizyte co roczna do mechanika powiem mu ze mialem taki problem , a jak narazie to juz spie spokojnie:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 sty 2014, 19:22 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Ja po długim przeglądaniu forum, kombinacjach z kasowaniem inspekcji na kabelek, wymianie oleju, odwiedzinach elektryka samochodowego który ogłosił że trzeba założyć emulator. Spróbowałem pojechać do jednego z bardziej wychwalanych zakładów elektroniki pojazdowej w swoim regionie. Cała operacja trwała 20 min. skasowano inspekcję i auto chodzi poprawnie, lampka nie mruga.
Koszt- 150 zł


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 sty 2014, 19:33 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Tomuch2010 napisał(a):
Cała operacja trwała 20 min. skasowano inspekcję i auto chodzi poprawnie, lampka nie mruga.
Koszt- 150 zł


Dlatego uważam, że nie warto wymieniać oleju samemu. Koszt wymiany w ASO (W-wa ul. Puławska) przy założeniu, że masz własny olej to 79,00 zł brutto :> W cenie masz oczywiście kasowanie inspekcji :wink:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sty 2014, 19:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 309
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
Aja się wkurzyłem bo zaczeła mi mrugać kontrolka DPF i samochód stracił na mocy . Zadzwoniłem do serwisu i powiedzieli mi za wypalenie 500 zł więc wziąłem poszukałem dobrego mechanika i wycieli mi go za 1200 zł.Mam teraz święty spokój z przybywaniem oleju pilnowaniem żeby się dobrze wypalił a na dodatek spalanie zmalało mi o jakieś 0,5 l


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2014, 23:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Niepotrzebnie wycinałeś DPF, możliwe ze to była prosta sprawa.
Skoro zaswiecila, oznajmiła ze powinieneś się tym zainteresować na poważnie, w tym przypadku zaoszczedziles może 150zl, w serwisie tak tobie powiedzieli abys byl przygotowany na ww koszty, czyli wymiana oliwy filtrów kasowanie inspekcji olejowej i oczywiscie porządne wypalanie serwisowe filtra DPF, może dolozyliby kalibracją za free... i to wszystko za 500zl... nic innego nie mogli tobie powiedziec prze telefon bez podpiecia IDSa, bylbys bardziej zadowolony, a moze dowiedzialbys sie czegos dobrego konkretnego np stan wtryskow i w jakej kondycji jest PDF....wiec kosztem zdrowia własnego i innych usunales go..... a tak nic się nie dowiedział na temat własnego nie taniego auta jakim jest piękna GH.
Poglądy są rozne, wg mnie zrobiles zle.... :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2014, 16:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Witam wszystkich
Mam pytanie. W niedzielę jechałem swoją mazdą 6 do Rostocku i po przejechaniu około 300 km zaczął hałasować mi tłumik. Nie wiem dokładnie czy tłumik czy katalizator. Od spodu nic nie było widać, a poza tym była noc. Hałas ten towarzyszył mi tylko przy niskich obrotach silnika. Potem ruszyłem dalej i po przejechaniu kolejnych 250 km zapaliła mi się kontrolka dpf, która teraz mruga i jeszcze jedna żołta w kształcie silnika-ta świeci się na stałe. Samochód wszedł w tryb awaryjny do 140 km/h. Nie wiem co dalej robić. Samochód stoi w Rostocku na parkingu a ja muszę w piątek nim do Polski wrócić. Nie znam niemieckiego i pytam. Czy mogę nim wracać w tym stanie, czy tylko na lawecie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2014, 17:59 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
A czy przy wymianie oleju była kasowana inspekcja? Tłumik hałasuje z przepalenia? jeśli tak to sonda dpf wykryła niskie ciśnienie spalin


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2014, 19:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Ja nie wymieniałem oleju, był niski stan więc 0,5 litra dolałem, a zaraz po powrocie miałem wymienić olej i filtr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2014, 19:31 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
A jak długo posiadasz auto? jeśli nie była skasowana inspekcja przy wymianie oleju to też kontrolka dpf miga ( inspekcję można skasować samemu tu masz link jak to zrobić viewtopic.php?f=39&t=453) Jeszcze zastanawia mnie to że miałeś niski stan oleju przecież w tych dieslach przybywa oleju a nie ubywa :roll: .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2014, 19:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Autko kupiłem w listopadzie. Stan był ok. Teraz musiałem jechać w trasę i sprawdziłem olej na zimnym silniku. Było na minimum, nie mogłem jechać nigdzie na wymianę bo była już sobota po piętnastej, a w niedzielę wyjeżdżałem.Dlatego dolałem te pół litra. W domu jestem tylko w weekendy-taka praca.Jutro jetem umówiony w serwisie mazdy w Niemczech, ale czy jest taka potrzeba? Będę jechał z Danii specjalnie do Rostocku i jak sam nic nie zdziałam to na serwis będę musiał jechać.
A jeszcze jedno , bo ktoś tu na forum pisał, żeby wcisnąć w trybie ON silnika pedał przyspieszenia i hamulca jednocześnie przez 20 sekund. Czy ten sposób też jest również dobry?na skasowanie inspekcji oleju


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 5 lut 2014, 20:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
rutkowski2014 napisał(a):
Dlatego dolałem te pół litra


Z normą C1?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2014, 20:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
5w30 tak , ale kupiłem olej orlena do mazdy

-- Dodano: Śr, 5 lut 2014, 20:28 --

nie brałem pod uwagę normy c1 przy zakupie. Mam go w samochodzie, jutro na miejscu to sprawdzę


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 5 lut 2014, 20:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Sprawdź i napisz jaki to dokładnie olej, bo ma on wpływ na funkcjonowanie DPF'a. Dobrze zrozumiałem, że przed trasą do Rostocku sprawdziłeś jego stan, było mało, więc dolałeś 0,5l i pojechałeś?

Edit:
Sprawdziłem na stronie Orlena - tylko PLATINUM MaxExpert XJ 5W–30 można stosować w dieslach Mazdy z DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2014, 20:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Tak dokładnie.
A może jechać do tego serwisu i zrobić po prostu wymianę oleju i filtra oczywiście

-- Dodano: Śr, 5 lut 2014, 20:47 --

Na 99,9% wlałem pół litra tego oleju:
http://allegro.pl/olej-orlen-platinum-m ... 73466.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2014, 20:50 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Ja bym najpierw skasował inspekcję. podpinasz kabelek do tej kostki co masz na filmiku wsiadasz do auta włączasz zapłon i 5razy wciskasz w miarę szybko pedał gazu i wtedy powinna zacząć migać kontrolka od świec żarowych (5 razy) i rozłączasz wszystko i po robocie


Ostatnio edytowano Śr, 5 lut 2014, 21:00 przez rumpek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 5 lut 2014, 20:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
rutkowski2014 napisał(a):
-- Dodano: Śr, 5 lut 2014, 20:47 --

Na 99,9% wlałem pół litra tego oleju:
http://allegro.pl/olej-orlen-platinum-m ... 73466.html



Czyli odrzucamy hipotezę o szkodliwej dolewce, bo użyłeś właściwego oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 5 lut 2014, 21:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Zaświeciła się kontrolka DPF. Jak długo jechałeś (ile kilometrów) zanim zapaliła się ta żółta kontrolka i auto przeszło w tryb awaryjny.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2014, 21:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
W tym momencie kiedy zapalił się dpf i żółta kontrolka silnika , przeszedł w stan awaryjny.
Jak pisałem przejechałem troszkę ponad trzysta, katalizator, albo tłumik zaczął hałasować na niskich obrotach. Następnie po przejechaniu około 250 km zapaliły się kontrolki , przeszedłem w tryb awaryjny do 140 km/h i przejechałem max . 20 km


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 5 lut 2014, 21:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ja myślę, że raczej nie jest to wina nie wykasowanej inspekcji...
Gdy nie skasuje się inspekcji to zaświeci się i zacznie mrugać tylko kk trójka dpf. A tutaj oby dwie na raz się pojawiły.

A czy temperatura cieczy chłodzącej była w normie? Ja myślę, że mogło dojść do przegrzania... może smok olejowy przytkany jest.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2014, 21:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2014
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Nie mogło dojść do przegrzania. Kontrolowałem temperaturę. Wszystko było w normie. Jak czytałem inne posty to dziwne jest ,że dpf od razu zaczął mrugać. A powinien się zapalić jakby filtr był zapełniony w 80%


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.