Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 07:56

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pt, 19 kwi 2013, 07:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Już dwie osoby mówiły mi, że po takim odcinku (około 150km) załącza im się wypalanie. Więc myślę, że jest wszystko ok.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 kwi 2013, 15:37 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Odkąd zacząłem utrzymywać obroty powyżej 2 tys. to wydaje mi się, że oczyszczanie DPF załącza się rzadziej. Wcześniej było to co 150-200 km teraz miałem powyżej 200 km. Gdy ostatnio zauważyłem wzrost spalania (czyli zaczęło się wypalanie) wystarczyło przejechać jakieś niecałe 10 minut utrzymując obroty powyżej 2 tys. i wszystko wróciło do normy.
Na razie po zmianie stylu jazdy upłynęło 2-3 tygodnie więc to pierwsze moje obserwacje, ale pozytywne :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 30 kwi 2013, 15:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
pomaga też jak od czasu do czasu wydmuchasz pajęczyny z wydechu ;)

_________________
Actual Women


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 kwi 2013, 22:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Wantus napisał(a):
Odkąd zacząłem utrzymywać obroty powyżej 2 tys. to wydaje mi się, że oczyszczanie DPF załącza się rzadziej. Wcześniej było to co 150-200 km teraz miałem powyżej 200 km. Gdy ostatnio zauważyłem wzrost spalania (czyli zaczęło się wypalanie) wystarczyło przejechać jakieś niecałe 10 minut utrzymując obroty powyżej 2 tys. i wszystko wróciło do normy.
Na razie po zmianie stylu jazdy upłynęło 2-3 tygodnie więc to pierwsze moje obserwacje, ale pozytywne :)


Ja bym się nawet nie bał 3k obrotów, po tym zabiegu przejeździsz sobie spokojnie 1k do następnego wypalania
Dawanie w piec to jedyny mi znany sposób na DPF, który w moim subaru okazał się skuteczny, znajomy z powodzeniem stosuje to w M6 i jak na razie ma spokój.
Czyli jak tylko samochód złapie temperaturę, gazu pod 3k obrotów i następny bieg


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 maja 2013, 09:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
święta prawda . Auto jest od tego , żeby jeździć nim , a nie ...myśleć i patrzyć na obrotomierz .
Fabryka wymyśliła , że spokojnie można do 3500 / min i czego się bać ?
Jeździć trzeba ;)

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 1 maja 2013, 11:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Ja tam i pod 4,5 tys podkrecę i jakoś nic się nie dzieje.

_________________
Actual Women


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 1 maja 2013, 12:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Moja wskazówka obrotomierza też tam czasami dochodzi. I także jakich złych objawów auto nie wykazuje z tego powodu.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 maja 2013, 13:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Damianko napisał(a):
Ja tam i pod 4,5 tys podkrecę i jakoś nic się nie dzieje.



Przynajmniej nie mulisz samochodu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 1 maja 2013, 14:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
therion napisał(a):
Damianko napisał(a):
Ja tam i pod 4,5 tys podkrecę i jakoś nic się nie dzieje.



Przynajmniej nie mulisz samochodu.

To jest ostatnia rzecz jaka grozi moim samochodom.

_________________
Actual Women


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 cze 2013, 12:14 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Panowie, trochę o czym innym ale myślę że jest to powiązane z DPF.
Ostatnio zauważyłem, że spalanie przy ruszaniu i przyśpieszaniu bardzo często "szaleje" dochodząc nawet do 40l/100km - tak pokazuje komputer. W trakcie jazdy jest ok., spalanie w normie ale najgorzej jest przy ruszaniu.
Gdzieś na forum wyczytałem, że aby uspokoić sprawy spalania można podjechać do ASO aby wyregulowali / skalibrowali zawory ale nie wiem czy to prawda.
Jest to dziwna sytuacja, bo przez pierwsze 4 miesiące jazdy takich objawów nie miałem. Spotkaliście się z czymś takim?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 7 cze 2013, 12:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
chwilowe spalanie zawsze jest wysokie przy ruszaniu czy gwaltownym przyspieszaniu.
Kalibracje wtryskow mozesz sobie zrobic sam metoda na kabelek - opis znajdziesz an forum :)
Podobno zaleca sie ten zabieg z kazda wymiana oleju silnikowego - ile w tym prawdy - nie wiem :P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 cze 2013, 13:32 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Nie martwiłbym się gdyby tak było zawsze, ale to zwiększone spalanie pojawiło się jak pisałem po 3 czy 4 miesiącach jazdy. Wcześniej przy ruszaniu komputer pokazywał do 25 l a teraz nawet 40-50 l. Ruszam podobnie, trasy te same, technika jazdy również, jeden kierowca.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 7 cze 2013, 13:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
a jaki jest przebieg?

Nie patrz na spalanie podczas ruszania, bo to sie zmienia w zaleznosci od pogody, paliwa (jakiej jakosci rope wlales) i jeszcze kilku innych czynnikow.

Pytanie czy srednie masz ciagle podobne?

I nie obwiniajmy za wszystko DPF. Rownie dobrze moze to byc wtryskiwacz, ktory "leje" (ja tak mialem)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 cze 2013, 08:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.06.2013
Posty: 5
szczypik napisał(a):
Basyl zrobilem takie chlopskie tlumaczenie procesu wypalania filtra DPF.


Obrazek

How to start DPF cleaning process
VERY IMPORTANT: Do only this outdoors with 5m free behind
the exhaust and with the hood open.
1. Make sure the engine is warmed up (important).
2. Start the engine.
3. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).
4. Press the accelerator to the floor and release 2 times.
5. The engine speed increases, if not got to (2).
6. This process can take 60 min and is very hard on the battery.
7. When the engine goes to idle remove the wire to chassis.
8. Let it run for 3 min before turning off.

To stop the cleaning process press the clutch down and put in 1'st gear and hold
until it idles or disconnect the wire. Let it run for 3 min before turning off.

I NA POLSKI CHŁOPSKI ROZUM.

Bardzo ważne Czyszczenie filtra DPF przeprowadzaj wtedy gdy masz przynajmniej 5m wolnej przestrzeni z tylu samochodu (czyli nie w garażu). Maska auta powinna być podniesiona do góry.

1. Upewnij się ze silnik jest dobrze rozgrzany (bardzo ważne) - najlepiej po jeździe.
2. Uruchom silnik.
3. Podłącz jeden koniec przewodu elektrycznego w miejsce zaznaczone na czerwono, drugi koniec musisz uziemić z obudowa auta.
4. Wciśnij pedał przyspieszenia do podłogi 2 razy.
5. Obroty silnika wzrosną, jeżeli nie wróć do punktu 2.
6. Cały proces wypalanie będzie trwał ok. 60 minut. I bardzo obciąży akumulator.
7. Kiedy obroty silnika zwolnią (do takich jak na biegu jałowym) po wypaleniu odłącz przewód elektryczny od uziemienia.
8. Pozwól silnikowi popracować przez 3 min. po czym możesz wyłączyć silnik.


Aby zatrzymać caly proces wypalenia filtra DPF wciśnij sprzęgło i wrzuć 1-szy bieg i przytrzymaj chwile, wrzuć bieg jałowy i odłącz przewód.


Resetowanie kontrolki DPF po czyszczeniu.

How to reset DPF after cleaning process
1. Ignition to position on.
2. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).
3. Press the accelerator to the floor and release 2 times.
4. Ignition to position off.
5. Remove the wire between the connector and chassis.

1. Zapłon w pozycje on (tak aby wszystkie kontrolki się zaświeciły na desce).
2. Podłącz przewód w miejsce zaznaczone czerwonym kołkiem i do masy auta.
3. Wciśnij pedał przyspieszenia do podłogi 2 razy.
4. Wyłącz zapłon.
5. Odłącz przewód od masy i z miejsca zaznaczonego czerwonym kołkiem.


takie wypalanie mozna sobie robic awaryjnie... bo co z tego ze niby wypalisz dpf jak po wypaleniu nie wiesz w jakim stopniu sie wypalil lub jak jest jeszcze mocno zapchany. to jest wymuszanie wypalana. a nie dopalenie dpf. pracuje w aso i na codzien pracuje przy tym.
doradzacie ludziom wypalanie na wlasna reke. a to nie jest takie bezpieczne auta przy takim nie umiejetnym wypalaniu zapalaja sie. wiecie o takim zagrozeniu? a powtarzanie wypalania grozi uszkodzeniem dpf. pozdro


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 cze 2013, 21:01 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
W mojej mazdzie okolo 2tyg temu w czasie powrotu do domu zaczela mrugac kontrolka od DPFu. Pierwsze co pomyslalem to oczywiscie wypalanie, wiec na wszelki wypadek wrzucilem nizszy bieg i jechalem tak przez jakies 20 minut. Kontrolka nie przestala mrugac wiec zadzwonilem do serwisu. Dowiedzialem sie, ze moze byc cos powaznego lub jakas blachostka lecz co najwazniejsze odradzano mi jakakolwiek jazde a sama diagnoza miala kosztowac 80£...
Wiedzialem jednak ze akurat serwis powinien byc zrobiony wiec zadzwonilem do innego aso i umowilem sie na serwisowanie auta. Nic nie mowilem o mrugajacej kontroce DPF i tak jak myslalem przy odbiorze nikt nic na ten temat nie wspomnial...
Oczywiscie po odpaleniu silnika lampka od DPFu juz nie mrugala.
Ogolnie rzecz biorac to jestem strasznie zly i zawiedziony, ze producent zrobil to tylko z zamiarem wyciskania kasy od klienta...

_________________
السلام عليكم صباح الخير


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 27 cze 2013, 21:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ralf82 napisał(a):
Ogolnie rzecz biorac to jestem strasznie zly i zawiedziony, ze producent zrobil to tylko z zamiarem wyciskania kasy od klienta...



Zapewniam cie producent nie wymyślił tego z zamiarem wyciskania kasy od klienta. Robią to pracownicy i właściciele serwisów. To oni opowiadają bzdury i próbują wycisnąć grosz od nas...
Ale dzięki temu forum my się nie dajemy.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 cze 2013, 21:21 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Wg mnie mrugajaca/swiecaca sie kontrolka od DPF-u powinna informowac nas o problemach tylko i wylacznie z DPF-em, a nie o tym ze czas juz zrobic serwis i wydaje mi sie tez, ze ani wlasciciele ani pracownicy aso nie mieli na to zadnego wplywu i teraz tylko po prostu wykorzystuja sytaucje zeby nas naciagnac.

_________________
السلام عليكم صباح الخير


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 cze 2013, 22:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.06.2013
Posty: 5
szczypik napisał(a):
Ralf82 napisał(a):
Ogolnie rzecz biorac to jestem strasznie zly i zawiedziony, ze producent zrobil to tylko z zamiarem wyciskania kasy od klienta...



Zapewniam cie producent nie wymyślił tego z zamiarem wyciskania kasy od klienta. Robią to pracownicy i właściciele serwisów. To oni opowiadają bzdury i próbują wycisnąć grosz od nas...
Ale dzięki temu forum my się nie dajemy.



kolego forum jest dobre nie powiem ze nie... ale takie wypalanie metoda na zworke nie jest bezpieczne... vcs jak jest cos nie tak to przerywa i wygasza wypalanie a wypalanie metoda na zworke pomimo problemow w trakcie wypalania nie przerwie sie samo. przed wczoraj mialem klijenta co sam wypalal dpf i w jego trakcie silnik sam z siebie zadusił sie i zgasł a dpf dostał szoku termicznego w wyniku czego doszło do jego uszkodzenia. w zaden sposob nie mozna go oczyscic ani chemicznie ani wypalajac. gosc w tej chwili drapie sie po głowie skad wziac 7500zl na dpf-a... dalej sadzicie ze to oszczednosc omijajac serwis? ze to wyzyskiwanie? trzeba sie nad tym zastanowic. Ja zainwestowałem w vcs-a i wiem co robie widze temp. ,cisnienia wszelkie dane w trakcie wypalania. fajnie sie mowi jak sie udało i wypaliło. a jak nie to mozna miec tylko pretensje do samego siebie... robie przy tych autach w aso od ładnych kilku lat wiele widziałem i troche o tym wiem... pozdro


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Cz, 27 cze 2013, 22:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Coś ty się uczepił tego wypalania? Pisałem teraz o nim?

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 cze 2013, 22:26 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
MechaniorMarecki napisał(a):
szczypik napisał(a):
Ralf82 napisał(a):
Ogolnie rzecz biorac to jestem strasznie zly i zawiedziony, ze producent zrobil to tylko z zamiarem wyciskania kasy od klienta...



Zapewniam cie producent nie wymyślił tego z zamiarem wyciskania kasy od klienta. Robią to pracownicy i właściciele serwisów. To oni opowiadają bzdury i próbują wycisnąć grosz od nas...
Ale dzięki temu forum my się nie dajemy.



kolego forum jest dobre nie powiem ze nie... ale takie wypalanie metoda na zworke nie jest bezpieczne... vcs jak jest cos nie tak to przerywa i wygasza wypalanie a wypalanie metoda na zworke pomimo problemow w trakcie wypalania nie przerwie sie samo. przed wczoraj mialem klijenta co sam wypalal dpf i w jego trakcie silnik sam z siebie zadusił sie i zgasł a dpf dostał szoku termicznego w wyniku czego doszło do jego uszkodzenia. w zaden sposob nie mozna go oczyscic ani chemicznie ani wypalajac. gosc w tej chwili drapie sie po głowie skad wziac 7500zl na dpf-a... dalej sadzicie ze to oszczednosc omijajac serwis? ze to wyzyskiwanie? trzeba sie nad tym zastanowic. Ja zainwestowałem w vcs-a i wiem co robie widze temp. ,cisnienia wszelkie dane w trakcie wypalania. fajnie sie mowi jak sie udało i wypaliło. a jak nie to mozna miec tylko pretensje do samego siebie... robie przy tych autach w aso od ładnych kilku lat wiele widziałem i troche o tym wiem... pozdro


Ja nie mowie, ze ASO Mazdy jest zly i pracuja w nim sami oszusci ale jezeli jest do zrobienia serwis to chcialbym zeby migala mi kontrolka SERWIS, ktorej w mazdzie przypadkiem zabraklo, a nie kontrolka DPF przez ktora nie moglem spac i niepotrzebnie sie stresowalem, ze cos jest nie tak i sporo moze mnie to kosztowac..
Pozdro.

_________________
السلام عليكم صباح الخير


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 27 cze 2013, 22:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
ralf ma racje, powinna byc kontrolka serwis a ta DPF odpowiedzialna jedynie za filtr czasteczek stalych a nie :P


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 28 cze 2013, 07:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
glowasiek napisał(a):
ralf ma racje, powinna byc kontrolka serwis a ta DPF odpowiedzialna jedynie za filtr czasteczek stalych a nie :P



A to norma tak jak kontrolka EDC w mercedesie która w zasadzie świeci się od wszystkiego.

_________________
Actual Women


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 28 cze 2013, 07:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
nie wiem ,merce ogladam jedynie w necie :( dziwne to tak czy inaczej... niedlugo kontrolka oleju zacznie sygnalizowac niedomkniete drzwi ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 cze 2013, 08:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
MechaniorMarecki napisał(a):

kolego forum jest dobre nie powiem ze nie... ale takie wypalanie metoda na zworke nie jest bezpieczne... vcs jak jest cos nie tak to przerywa i wygasza wypalanie a wypalanie metoda na zworke pomimo problemow w trakcie wypalania nie przerwie sie samo. przed wczoraj mialem klijenta co sam wypalal dpf i w jego trakcie silnik sam z siebie zadusił sie i zgasł a dpf dostał szoku termicznego w wyniku czego doszło do jego uszkodzenia. w zaden sposob nie mozna go oczyscic ani chemicznie ani wypalajac. gosc w tej chwili drapie sie po głowie skad wziac 7500zl na dpf-a... dalej sadzicie ze to oszczednosc omijajac serwis? ze to wyzyskiwanie? trzeba sie nad tym zastanowic. Ja zainwestowałem w vcs-a i wiem co robie widze temp. ,cisnienia wszelkie dane w trakcie wypalania. fajnie sie mowi jak sie udało i wypaliło. a jak nie to mozna miec tylko pretensje do samego siebie... robie przy tych autach w aso od ładnych kilku lat wiele widziałem i troche o tym wiem... pozdro

...lepiej za 2500zł by go wywalił i po problemie...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 sie 2013, 14:10 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Ja po 10 miesiącach jazdy trochę zgłupiałem w temacie DPF. Niby wszystko ładnie wygląda w teorii, wszyscy doradzają to samo a ja dalej narzekam. Tak jak pisałem wcześniej, zmieniłem styl jazdy (staram się nie schodzić poniżej 2 tys./obr.) i nie za bardzo widzę efekt... No wyjątkiem jest fakt, że już umiem rozpoznać moment kiedy wypalanie się zaczyna.
Jak wypalanie włączało mi się co 150 km tak mam dalej, no czasem włączy się po 180 km, a tu co niektórzy piszą, że mają to raz na 1 tys. km :| Dwa tygodnie temu jechałem na mazury, więc dłuższa trasa, w jedną stronę 200 km, myślałem że wypalanie włączy mi się maksymalnie dwa razy w obie strony... niestety, włączyło się 2 razy ale w każda stronę! Dodam, że gazu nie żałowałem, pajęczyny nie mam na wydechu :)
Mój ojciec jeździ od 3 m-cy BMW serii 3 z 2009 roku, oczywiście ma DPF, ale nie zaobserwował momentu wypalania, co więcej nie zauważył wzrostu chwilowego spalania, co mogłoby sygnalizować wypalanie. Generalnie jeździ ekonomicznie, bardzo często utrzymując obroty poniżej 2 tys./obr. (np. 4 włącza juz przy 60 km/h). Średnie spalanie wychodzi mu przy silniku 2.0 140KM 6,3l.
Zaczynam się zastanawiać czy z moim autem jest wszystko ok. bo wypalanie wydaje mi się, że od kilku miesięcy zawsze zostaje zakończone, a mimo to poziom oleju mi urósł. Wczoraj sprawdzałem to mam ok. 2 cm poziom wyższy niż literka "F" czyli maks.
Może macie jakieś rady, wskazówki co robić?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 12 sie 2013, 14:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Oleju zawsze przybywa.
zanim nie dojdzie do X to nie masz sie co marwic.

Tyle piszesz o wypalaniu i spalaniu chwilowym ale jakie masz spalanie calkowite?

Co do stylu jazdy - oczywiscie trzymanie obrotow powyzej 2tys jest dobre (i nie chodzi tu o DPF) dla Mazdy, ale nikt do takiej jazdy nie przymysza.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 sie 2013, 14:17 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Spalanie całkowite przez zimę było 6.5 l, teraz z klimą 6.8l/100km.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 sie 2013, 14:19 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Cytuj:
Oleju zawsze przybywa.
zanim nie dojdzie do X to nie masz sie co marwic.

Chyba nie do końca tak jest, u mnie jak przekroczony miałem stan o ok. 3-4 cm czyli połowa drogi do X, silnik tracił moc i ze dwa razy za samochodem zobaczyłem biały dym przy przyśpieszaniu. Szybko wymieniłem olej i wszystko wróciło do normy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 12 sie 2013, 14:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
poczytaj w intrukcji ;)
poziom X oznacza ze olej juz jest rozcienczony i nalezy go wymienic na nowy zgodny ze specyfikacja.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 sie 2013, 15:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.10.2012
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: śląski
Właśnie, panowie jak często wypala się Wam DPF?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.