Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 26 maja 2017, 09:58 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Dzisiaj zainteresowałem się DPFem oraz FORSCANem.
Zobaczcie
Obrazek

5400km i 1kg. Na bagnecie mam MAX lub lekko ponad MAX, do X jeszcze bardzo daleka droga.

Ktoś wie czy ten 1kg to dużo ? Co o tym myśleć ? DPF wypala się średnio co 150km.

-- Dodano: Pt, 26 maja 2017, 10:58 --

Tu mam jeszcze jeden screen tym razem z telefonu ( swoją drogą ciekawe czemu te wartości wtrysków tak się zmieniają ? ).
Obrazek

DSD - rośnie bardzo szybko gdy jadę dość żwawo - wysokie obroty silnika. Gdy jadę hamując silnikiem bądź na luzie - wartość spada.
GEN - rośnie sobie powoli.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 maja 2017, 11:07 
Offline
Liczba regeneracji 1090 !!! Jaki Ty masz przebieg?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 maja 2017, 11:28 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
200 tyś.
Średnio co 150 - 200 km wypalanie. Więc wszystko się zgadza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 maja 2017, 13:02 
Offline
Ja mam 99 tyś mil (160000km) i tylko 220 regeneracji.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 maja 2017, 13:18 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
W 2.2 rzadziej się wypala dpf , co 300 - 400 km ?

-- Dodano: Pt, 26 maja 2017, 14:18 --

Poza tym o ile się nie mylę to można to skasować i liczy od 0...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 maja 2017, 13:23 
Offline
Nie mam pojęcia. A o ile było to skasowane to musiało być przy około 50 tyś kilometrów podczas akcji serwisowej na łańcuch. Czyli teraz jest około 110 tys km i 220 regeneracji.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 maja 2017, 06:10 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Ktoś mi potrafi wyjaśnić o co dokładnie chodzi z tym wskazaniem DSD I GEN? Obserwuje to jakiś czas i wiem , że ma to wpływ na wypalanie. Tylko raz DSD rośnie szybciej a raz GEN. Obecnie mam 110 km , DSD 3,5 a GEN 4,6.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 cze 2017, 21:20 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
tadziol napisał(a):
Taaak ???? To popatrz ile kilosów zrobił a ile ma już dolanego paliwa do oleju.
Cos mi sie wydaje ze po mieście tylko śmiga i to na krótkich odcinkach.


Millerek napisał(a):
Aaaa widzisz :) pewnie tak ;)


khad napisał(a):
Tadziol ma rację, to chyba DPF trzeba byłoby sprawdzić.


Panowie,
U mnie to wygląda tak,

Obrazek

Obecnie na tym oleju najechane 9700km, skasowałem widocznie później tą inspekcję. Jakie wieści? ;)

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 cze 2017, 23:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Gdzieś zawarte są informacje odnośnie zapychania DPF podczas jazdy autostradowej.
DPF zaczyna szwankowac przy mocniejszym depnieciu itp.

Mnie to spotkało poraz drugi.

Miałem uruchomionego Torque, jest tam opcja sprawdzania błędów OBD. Mam ją włączoną na stałe. Ponadto automatycznie kasuje błędy jak tylko się pojawią, jak ciągły skaner błędów.

Więc, miałem wartości PM prawie 5 bo aktualnie był uruchomiony FORSCAN, więc na bieżąco parametry były na wierzchu, wiedziałem że zaraz uruchomi się wypalanie.
Torque był uruchomiony również.
Sytuacja na drodze zmusiła mnie do dynamicznego przyspieszenia.
...no i zaczęło się.
PM_ACC i PM_ACC_DSD drastycznie wzrosły o ponad 2.5 grama na litr.
W tym momencie Torque powiadomił mnie o błędach i od razu je skasował.
Myślę sobie, że zajebiście, znowu....

Torque skasował błędy automatycznie.

Przeskoczylem na FORSCAN, wypalanie jest OFF, Pm gen ponad 7...

Torque znów informuje mnie o skasowanych błędach.

Włożyłem piąty bieg, obroty 2.200 około.

Torque milczy.

Na desce pojawiła się kontrolka DPF.

Torque znów skasował jakieś błędy a kontrolki na desce zgasły.

Przechodzę na FORSCAN, pm-y rosną, ale...?!




Wypalanie DPF włączyło się..... i tak DPF wypalił się, a ja dojechałem spokojnie do domu..........

Reasumując, będąc blisko wypalania, przy gwałtownym przyspieszeniu tożsamym z nadprodukcja sadzy??... wartości pm rosną drastycznie co powoduje zaswieceniem kontrolki DPF i problemami.
Sterownik silnika ECU, w takich momentach chyba głupieje, pojawiają się błędy, kontrolki, i jesteśmy usrani po pachy.
Nic nie jesteśmy w stanie zrobić dopóki na bieżąco nie skasujemy błędów. Tutaj akurat przychodzi z pomocą Torque który kasuje błędy od razu automatycznie.

Kiedyś miałem podobnie ale nie miałem włączonego ani Torque czy FORSCAN. Zakończyło się na prawie godzinnym wypalaniu DPF na postoju, dzięki FORSCAN na Windowsie.

Odechciewa już mi się deptania klekota :) wogóle ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 cze 2017, 00:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 03.04.2015
Posty: 1469
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
A jakie wywaliło kody? Powiem Ci, że raz mi się kontrolka DPF zapaliła, jechałem 240 (sprawdzałem auto po chipie także bez insynuacji proszę że zaraz wszystkich pozabijam;), bo zazwyczaj 150-160 max, z dzieckiem na pokładzie jeszcze mniej). No i dostałem błąd o temperaturze spalin, która została zasygnalizowana na desce kontrolką dpf... może to to?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 cze 2017, 07:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie, chyba nie. Jakie błędy były nie wiem, za szybko to się działo.
Pm-y wzrosły, kontrolka DPF zaczęła mrugać, później zaswiecila się na chwilę razem z CHECKiem, a później wypalanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 sie 2017, 12:12 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Hej.

Migający dpf, check engine, tryb awaryjny czy można jechać?

Potrzebuję wrócić z urlopu do Polski jakieś 500 km. Mogę czy załatwiać samochód zastępczy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 sie 2017, 11:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.08.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam wszystkich forumowiczow.
Prosze o ponoc z wypaleniem dpf.
Mam 2008 2.0 143km Mazda 6 gh i p.o. wymiana silnika Pali sie na stale dpf I engine management.
Probowalem juz skasowac przez kabelek I wciskanie gazu 10 razy ale wrocilo z powrotem.
Czy w takim wypadku musze wypalic dpf czy wystarczy przegonic Mazde na autostradzie?
Jesli trzeba wypalic moze ktos opisac caly proces.
Dziekuje I pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sie 2017, 22:56 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 27.02.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
u mnie był wypalany był filtr koło 8 sierpnia później już tylko długie trasy i w niedziele śmigałem na nad morze s3 i od razu wywaliło mi check engine i mrugający dpf i nie wiem co to. Próbowałem kasować inspekcje nic nie pomogło. Dałem to mechanika bo był blisko niby do wypalenia znowu ale dalej to samo. Jutro ma patrzeć dalej chyba go przypilnuje. Najgorsze że w okolicach Rewala za bardzo nie ma gdzie podjechać. Olej sprawdzałem niby wszystko w porządku. Ktoś miał taki przypadek? Może trzeba olej wymienić bo po wypalaniu nie było albo jak gdzieś czytałem jakaś nieszczelność lub co gorsza sonda lambda lub jakieś czujniki. Ahhh trochę mnie irytuje ten dpf bo zawsze na trasie nad morze coś jest nie tak.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 wrz 2017, 18:54 
Amator
Offline
Od: 31.12.2015
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
cheopsik w forscan masz wykasuj czujnik różnicy cisnień i zrób to powinno pomóc


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 20:01 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 27.02.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
no właśnie nie mam forscana muszę ściagnąć gdzieś z neta i kupić kabel tylko nie wiem jaki :) Wypalili mi filtr jakoś wróciłem bez przygód do domu. Myślę czy nie wymienić filtra bo mam już prawie 220 tysięcy i nie wiem czy poprzedni właściciel nie dobił go trochę a z tym wycinaniem to mam obawy. Myślałem nad czymś takim może http://e-tlumiki.pl/filtry-dpf-fap/618- ... 2014-.html. Może ktoś podpowiedzieć gdzie ściągnąć najlepiej ten program i zakupić kabel?

Dziękuje za pomoc


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 22:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Możesz również...
Zrobić zworke kabelkiem w skrzynce bezpiecznikow w takiej kostce, włączyć zapłon, wcisnąć 10 razy podał gazu, wyłączyć zworke, uruchomić silnik, cyk i kontrolka przestaje mrugać i jeździć dalej :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 wrz 2017, 22:17 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 27.02.2013
Posty: 70
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
można się i tak bawić ale sam migający DPF może by pomogło ale mnie od razu przyświecił check engine i tu było moje zdziwienie :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 wrz 2017, 12:06 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.07.2014
Posty: 39
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
Co ile wam się wypala DPF ? Mi ostatnio się wypala co 90km ale miałem padnięty czujnik doładowania z MAP i dopiero co go założyłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 paź 2017, 14:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.06.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Witam Wszystkich,
jestem czytelnikiem forum od początku posiadania mazdy czyli od około roku.
Forumowiczem od niedawna. Proszę o poradę w sytuacji w jakiej znalazłem się na wyjeździe ok. 300 km od domu w celu podjęcia decyzji czy próbować poprawić sytuację własnymi siłami czy myśleć już o lawecie. Opis tych zdarzeń po kolei - przepraszam za długość ale podaję max. info:

1. Odpaliłem auto po 2 dniach postoju bez problemu, przy okazji spróbowałem pomóc osobie obok podając prąd od siebie przy próbie uruchomienia jego auta (laguna diesel) ponieważ od innego auta (benzyna) się nie udawało odpalić.
2. Po tym udałem się w jazdę i od razu zauważyłem spadek mocy jakby silnik wszedł w tryb awaryjny. Nie paliła się jednak żadna kontrolka. Próbowałem rozgrzać autko i przepalić co po jakichś 20 minutach dało trochę efekt ale tutaj nagle zaświeciła się kontrolka dpf by po chwili zacząć mrugać.
3. Wróciłem na parking przejeżdżając ok. 5 km i wyłączyłem silnik. Po odczekaniu kilku minut przy próbie startu znów miga kontrolka i tak do teraz. Innych objawów brak, silnik pali i pracuje równo.
4. Podłączyłem się elm 327 i forscanem - kupiłem go zaraz przed wyjazdem (sic!) - i sczytałem podstawowe informacje w tym DTC. Nie sczytałem PID'ów ponieważ wtedy nie wiedziałem jeszcze jak to zrobić.
Pojawił się błąd (pełna lista DTC w zip m6_pids_dtc_dpf.zip):
Code: P2458 - Diesel Particulate Filter Regeneration Duration
Status:
- DTC Present at Time of Request
5. Wykonałem test "Ocena DPF" (assesment) - status OK
6. Następnego dnia poszedłem sczytać PIDy (wszystkie jakie się dało).
Wyniki:
a) przed uruchomieniem silnika (plik "m6_pids_offline.txt" załączonego pliku zip)
b) w trakcie pracy silnika (plik "m6_pids_on.txt" załączonego pliku)
c) znów po zatrzymaniu silnika (praktycznie to samo co a) - plik "m6_pids_offline1.txt" załączonego pliku)

Prośba o przejrzenie i wnioski. Dodam kilka faktów:
ok 2 tys. km wstecz, na IDS zapełnienie filtra 1,6 (chyba g/l) - sprawdzone u w serwisie Jaksy, podobno to b.mało. Mam wątpliwość ile to jest g/l gdy PM_ACC w forscan jest 416%.
Druga wątpliwość to czy czasem nie jest to źle skasowana inspekcja wymiany oleju (?drugi parametr):
OILCHG_DIS 5668.0 km Odległość od ostatniej wymiany oleju
OILCHG_DIS2 20238.0 km Odległość od ostatniej wymiany oleju 2 (wartość prawidłowa)
Poziom oleju - niecały 1 cm nad Full, do X daleko.

I ostatnie może ważne ale nie chcę nic sugerować - ok 700 km wstecz, wymiana rozrządu (oryginał). Wydaje mi się, że od tego momentu spalanie w trasie trochę większe.
Teraz po przeczytaniu wieeelu postów (ciekawy link - procedura mazdy dot,. DPF ) biorę pod uwagę scenariusz poniżej, prośba o komentarze:

- kalibracja wtrysków (test w forscan) - opcja
- wyzerowanie wartości czujnika różnicy ciśnień (test w forscan) - opcja
- skasowanie błędów w DTC (podobno trzeba tak zrobić aby wymusić automatyczne wypalanie DPF podczas jazdy, teraz REG_REQ_A "Żądanie regeneracji automatycznej" jest OFF)
- próba wymuszenia wypalenia podczas jazdy
lub laweta... i na miejscu statyczne wypalanie DPF. Tylko czy to ma sens bez sprawdzenia najpierw rozrządu?
Dziękuję za przeczytanie do końca.

Pozdrawiam i czekam niecierpliwie na pomoc

-- Dodano: Wt, 3 paź 2017, 14:50 --

Czy do wymiany uszczelniacza wałka rozrządu trzeba zdejmować pokrywę zaworów?
Może podczas jego wymiany zostały uszkodzone wtryskiwacze?
Lub sam rozrząd jest źle ustawiony i to jest przyczyną zapchania DPF w tak krótkim czasie?

pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
STIX


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 paź 2017, 15:45 
Świeżak
Offline
Od: 30.09.2017
Posty: 18
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Hejka.
Koledzy myslalem ze to inspekcja miga wiec zmienilem filtry i olej. Drucik i zgodnie z procedura:
Auto on
Gaz 5 x do konca
Swieca zarowa 5 x migala
Auto odpalilem i dalej DPF miga.
Co jest?
Nie jest zamulone wszystko dziala zadnych bledow w Torque.
Krys.

Auto:M6 GH 2.2 diesel 2010r 163PS


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lis 2017, 23:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Witam

Liczęna fachowe rady. Moja wczorajsza przygoda wyglądała następująco. Powrót po trasie ok 40 km auto w pierwszej fazie przestało wchodzic płynnie na obroty tak jakby było przydlawione. Później zapalila sie kontrolka silnika i dpf. Dziś rano chciałem podjechać do mechanika a auto zapalilo po chwili zapalily sie obydwie kontrolki i auto przestało reagować na pedal gazu. Spalanie ok 20 loteow. Po chwili silnik zgasł i nie mogłem go zapalić wygląda tak jakby się zalał.

Pytanie jakie kroki powinien wykonać? Czy to oznacza ze padł dpf czy coś więcej?

Będę wdzięczny za wszystkie rady. Aktualnie szukam mechanika rejen Poznania.


Ostatnio edytowano So, 4 lis 2017, 23:16 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 gru 2017, 08:44 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A taka ciekawostka
https://www.youtube.com/watch?v=LZE5c1OfrsM&t=107s


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 sty 2018, 22:57 
Świeżak
Offline
Od: 03.01.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Witam,

mam oczywiście problem z DPF, migająca kontrolka DPF + check engine, auto weszło w tryb awaryjny (spadek mocy),
podłączyłem pod forscana, wyświetlają się następujące błędy:

P2227:00-6F - zakres/jakość sygnału w obwodzie BP (Ciśnienie barometryczne)
P2458:00-2F - czas trwania regeneracji filtru cząstek trwałych
P2463:00-2F - filtr czastek stałych - nagromadzenie sadzy
P1200:00-6F - zakres sygnału, działanie wtryskiwacza
P2227 - zakres, działanie obwodu BARO (ciśnienie barometryczne)
U0401 - nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM


coś próbowałem grzebać wykasować i wykasowałem migającą kontrolkę DPF ale w zamian pojawiła się stale świecąca spirala świec żarowych, cały czas także check engine :(

jakie dalsze propozycje? w jaki sposób mogę wykasować blędy aby spróbować wymusić "regenerację statyczną DPF"???

z góry dzięki za pomoc


Pozdrawiam

-- Dodano: 9 stycznia 2018, o 22:52 --

ok,

dodam dla informacji. Udało uporać się ze świecącymi błędami i przeprowadzić procedurę "wypalania statycznego".
Zrobiłem procedurę kalibracji wtryskiwaczy i w tym momencie zgasły wszystkie błędy, następnie udało się przeprowadzić wypalanie - trwało ok 45 min.

Po krótkiej jeździe próbnej jest wszystko ok, moc wróciła do normy.


Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 mar 2018, 21:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.03.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam serdecznie wszystkich. Przewertowałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi więc pisze. Mam problem z tą ch... kontrolką DPF ;(( opisze problem. Kupiłem moja Mazde 6 2.2 od gościa. Podczas jazdy próbnej zauważyłem, że ktoś zakleił migająca kontrolke dpf. Stwierdziłem, że i tak kupie bo dam sobie rade z tym. Do domu mialem jakieś 100 mil(mieszkam w UK). Kontrolka nie zgasła. Wiem, że był wymieniany olej i rozrząd krótko przed zakupem. Jeżdże tak juz tydzień i kontrolka mruga. Żadnego spadku mocy itp. Podjechałem na kompa to mechanik powiedział, że musze zregenerować DPF czyli przegonić auto. W gratisie zapalił mi się check engine. I jeździłem tak po 10-12 minut na obrotach 2500 - 3000. Kilka razy tak objechałem. Po tym wszystkim zgasiłem i odpaliłem auto i check zniknął ale DPF mruga dalej. Przewertowałem forum i chciałem sam zresetować inspekcję olejowa bo mechanicy tutaj czasem nie są ok. Wykasowałem metodą na kabelek ale w dalszym ciągu mruga ten DPF. Co to może być?? Nie mam spadku mocy, podczas próby wypalenia na trasie nie widziałem dymku żadnego. Czujnik jakiś?? Stan oleju jest minimalnie wyżej niż F.


Ostatnio edytowano Pn, 5 mar 2018, 21:55 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 mar 2018, 22:02 
Amator
Offline
Od: 30.11.2017
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Na twoim miejscu zacząłbym od wyeliminowania najprostszych rzeczy... czyli to o czym wspomniałeś, jesteś pewien, że dobrze zresetowałeś inspekcje olejową? To najczęstsza przyczyna migania kontrolki dpfu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 mar 2018, 15:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.03.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak jestem pewien. Świece żarowe mignęły 5 razy. Mechanik jak podpiął moją 2.2 diesel to na kompie wykazało mu że ma podpięte 2.5 <niewiem>

-- Dodano: 17 marca 2018, o 15:11 --

Witam dzisiaj doszlismy z mechanikami dlaczego to ustrojstwo migało :) wiedzialem ze wymieniany był łańcuch i ktoś nie skasował błędu. Na kompie pokazywało ze czujnik położenia wałka nie widzi innego czujnika. Wiec wystarczyło zresetować i już po kłopocie :) już piszę jak wyzerować ten błąd:
1. Odpalamy Madzie
2. Zwieramy prawy górny pin z masą
3. Energicznie naciskamy 5 razy jednocześnie hamulec i sprzęgło
4. Gasimy auto i wyjmujemy kabelek, którym zwieraliśmy pin

Mam nadzieję, że komuś pomogłem :)


Ostatnio edytowano Cz, 22 mar 2018, 22:09 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 mar 2018, 19:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.01.2018
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
witam jak przeprowadziłeś statystyczne wypalanie dpf?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 21 mar 2018, 20:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.02.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
14 strona kolega bykolo opisał


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 mar 2018, 06:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.01.2018
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Dzięki
Nie mam pojęcia jak ominieta została ta 14 strona.
Za to mam drugie pytanie gdzie kupujecie podkładki od wtryski?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.