Teraz jest Cz, 23 mar 2017, 01:20

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 568 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 24 sty 2013, 15:28 
Adept
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 123
Lokalizacja: Zoetermeer
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Witam Wszystkich nie wiem czy ten topik może być tutaj.
Właśnie przyjechałem do naszego kraju na krótki odpoczynek i po przejechaniu 1200km ,
praktycznie miałem już ze 3km do domu zaczął mi mrugać DPF. a nie jechałem wolno od 120 na 6biegu do 200 na naszej A4.
Nie wiecie może czemu zaczął mrugać no i bez podłączenia się do kompa nie jesteśmy w stanie stwierdzić co to może być?

I jeszcze mam takie pytanie co to może być lub do czego służy.
1.Ustawić włącznik zapłonu w pozycji włączonej"ON"(silnik nie pracuje)
2.Wcisnąć jednocześnie pedał przyśpieszenia i pedał hamulca i przytrzymać przez około 20sekund.
UWAGA: Lampka ostrzegawcza paliwa w oleju błyska po około15 sekundach i gaśnie kiedy procedura jest ukończona pomyślnie.
3.Upewnij się, że lampka ostrzegawcza paliwa w oleju błyska i następnie gaśnie.
4.Zwolnić pedał przyśpieszenia i pedał hamulca.

Co to za lampka paliwa w oleju?

Miałem kiedyś peugeot i taka procedura kasowała kontrolkę serwisową (płaski kluczyk).

EDIT:
Proces wypalania i resetowania kontrolki DPF- click


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 24 sty 2013, 15:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2331
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Najwazniejsze przy wypalaniu DPFu sa obroty silnika a nie predkosc jazdy - bo moge jechac 120km/h na 6tce i miec obroty ok 2000, ktore sa za niske do poprawnego wypaleni filtra i cala procedura nie zacznie sie badz nie przebiegnie pomyslnie.
A rownie dobrzem mozna jechac na 4ce - miec 3 tys obrotow i to juz inna bajka :)

Co do kontrolki to moze sie ona zapalic (mrugac ?! sam juz nie jestem pewien kiedy co jak) jezeli olej silnika byl wymieniany i nie zostala skasowana inspekcja olejowa przez co komputer mysli, ze olej jest stary i sygnalizuje to wlasnie kontrolka DPFu - niestety nie pamietam jaka jak sie ja kasuje ale na pewno ktos sie wypowie. Z tego co pameitam to jest to banalnie proste.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sty 2013, 15:49 
Adept
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 123
Lokalizacja: Zoetermeer
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
dzieki glowasiek za podpowiedź to spróbować go trzymać powyżej 2000 obrotów, a jak długo go tak trzymać


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 24 sty 2013, 15:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2331
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
musisz miec ok 2500 obrotow i starac sie je utrzymac przez 10-20 - minut w zaleznosci od poziomu zapchania filtra i temperatury zewnetrznej.
Osobiscie zawsze jezdze na nizszym biegu i w ten sposob unikam zapychania sie dpf'u - jezdze w przerazajace wiekszosci po miescie i nigdy nie musialem jechac jechac do aso czy na autostrade aby wypalic dpf'a.
Najlepiej ustawc sobie na kompie spalanie chwilowe, po nim latwo poznac kiedy procedura wypalania dpfu sie zaczyna (nawet ebdac na trasie) bo spalanie rosnie masakrycznie a powinno wrocic do normy po zakonczeniu procesu wypalania.

Tu masz link http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm moze sie przydac :)

Upewnij sie pierw co oznacza mrugajaca a co palaca sie kontrolka bo ja kurde juz niepamietam dokladnie ale przy jednej z nich nie powinno sie kontynuowac jazdy :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 24 sty 2013, 19:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
glowasiek ma racje ( w wiekszosci ;))
Jezeli kontrolka (sama w sobie) mruga to ja na 90% obstawiam nieskasowana inspecje olejowa.
Nie wiem kto i kiedy zmienial Ci olej.
Najlepiej podlaczys siepod kompa i skasowac.
Jak nie to mozna sprobowac procedury podanej w linku.

Jakby oprocz kontrolki DPF palily sie jeszcz inne - to wtedy bylby problem.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sty 2013, 19:32 
Adept
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 123
Lokalizacja: Zoetermeer
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
dzieki koledzy za odpowiedzi ,masz racje zielony110 inspekcji olejowej nie mialem kasowanej po wymianie oleju.
a moge skasowac tego mrugajacego dpf ta procedura
1.Ustawić włącznik zapłonu w pozycji włączonej"ON"(silnik nie pracuje)
2.Wcisnąć jednocześnie pedał przyśpieszenia i pedał hamulca i przytrzymać przez około 20sekund.
UWAGA: Lampka ostrzegawcza paliwa w oleju błyska po około15 sekundach i gaśnie kiedy procedura jest ukończona pomyślnie.
3.Upewnij się, że lampka ostrzegawcza paliwa w oleju błyska i następnie gaśnie.
4.Zwolnić pedał przyśpieszenia i pedał hamulca.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 24 sty 2013, 19:33 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4955
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Tam w linku masz podane (3ci proces) jak skasować inspekcję olejową.
Jeżeli kontrolka mruga to jest trochę zapchany DPF i wystarczy go wypalić na trasie (2000 obr/min przez 15 min wystarczy). Natomiast jeżeli kontrolka DPF świeci ciągle to trzeba jechać do serwisu lub samemu zgodnie z procedurą podaną w linku (pierwszy proces), a następnie skasować kontrolkę (drugi proces w linku).
Jeżeli nie uda Ci się tego na trasie to zrób tak jakby kontrolka świeciła ciągle.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sty 2013, 20:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 831
Lokalizacja: Szkocja
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Panowie a czy nie jest tak ze jak olej byl wymieniony a inspekcja nie skasowana i jak po czasie kontrolka inspekcji zacznie mrygac to komp przejdzie w tryb awaryjny (utrata mocy itp.)? Niepamietam juz gdzie ale tak mi poradzili zeby po wymianie oleju nie czekac na kontrolke DPFu bo moze byc taka reakcja, wiec skasowalem "na kabelek''. No chyba ze sie mylili...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sty 2013, 20:51 
Adept
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 123
Lokalizacja: Zoetermeer
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
no mi komp nieprzeszedl w tryb awaryjny i niestracil mocy tylko mryga DPF
zobaczymy jutro o 15:00 jestem umowiony w aso
zobaczymy co mi powiedza


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 24 sty 2013, 21:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Michał napisał(a):
Jeżeli kontrolka mruga to jest trochę zapchany DPF i wystarczy go wypalić na trasie (2000 obr/min przez 15 min wystarczy). Natomiast jeżeli kontrolka DPF świeci ciągle to trzeba jechać do serwisu lub samemu zgodnie z procedurą podaną w linku (pierwszy proces), a następnie skasować kontrolkę (drugi proces w linku).
Jeżeli nie uda Ci się tego na trasie to zrób tak jakby kontrolka świeciła ciągle.

echs nastapilo tu male niedomowienie, ktore juz wyjasniam

Jezeli na samym poczatku kontrolka DPF swieci sie ciagle, to DPF jest zapchany w okolo 80%.
W takim wypadku zaleca sie jazde powyzej 2000 obrotow przez okolo 15 min (dane serwisowe).
Jezeli ktos ten stan zbagatelizuje i bedzie jezdzil pomimo palacej sie kontrolki DPF to po pewnym czasie kontrolka zacznie migac, a wtedy nalezy jechac na wypalanie DPF do ASO lub kogos kto kompa i mazdowski program
Ale takze tutaj sa dwa tryby w zaleznosci od stopnia zapchania fitra.
Jezeli fitr jest zapchany w przedziale 100-125% ograniczenie predkosci jest do 150km/h
Jezeli fitr jest zapchany powyzej125% ograniczenie predkosci jest do 70km/h.
Do tego dochodza takze bledy PCB (ale to juz inna kwestia).

Jezeli u Ciebie wystapilo mruganie kontrolki bez wczesniejszego jej swiecenia to obstawiam na nieskasowana inspecje olejowa.
Tak w dieslu sie to objawia.
Skasowac inspecje i bedzie dobrze.

rajek napisał(a):
Panowie a czy nie jest tak ze jak olej byl wymieniony a inspekcja nie skasowana i jak po czasie kontrolka inspekcji zacznie mrygac to komp przejdzie w tryb awaryjny (utrata mocy itp.)?

o tym nie slyszalem, ale za kazdym razem jak zmienia sie olej nalezy skasowac inspecje olejowa.

Mysle, ze teraz wszystko jest troche jasniejsze.

;)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 24 sty 2013, 22:21 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4955
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Kurde zawsze mi się myli te mruganie ze świeceniem.
Jest dokładnie tak jak Zielony pisze.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 26 sty 2013, 13:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
basyl napisał(a):
pan z aso powiedzial ze tak ale działa w modelach 1,6 benzyna a nie w 2,0 diesel.

pierwsze slysze aby w benzynie bylo przypomnienie serwisowe :?:
no chyba ze mazda 3 tak ma. Tego nie wiem.
rajek napisał(a):
Dobrze tez po wymianie oleju zastosowac z tej stronki kalibracje wtryskow a potem juz tylko jezdzic :)

zgadza sie ;)

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 26 sty 2013, 19:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1721
Lokalizacja: Luton, Gorzow Wlkp, Krakow.
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Wyczytałem na UK-ejskim forum, ze w silnikach 2.2 mrugająca kontrolka DPF może oznaczać zbytnie rozciągniecie łańcuszka rozrządu. Bo w tych silnikach jest zainstalowana jakaś sonda monitorująca naciągniecie łańcuszka. Gość kontaktował się z Mazda i mu tak odpowiedzieli.

Post z tamtego forum.

Steve_C napisał(a):

I recently spoke to a Mazda dealer about the cam chain issue on the 2.2 diesel engine, and he told me that the car had had a software update which allowed it to monitor the amount of stretch on the chain. He told me that if the stretch exceeded a specified limit the DPF light would come on. This;

a) sounded like a steaming pile of male bovine's bodily waste
b) seemed to contradict other uses for the DPF light - if it comes on, do I flog it down the motorway at over 2000 RPM to clear the DPF, or limp round to the dealer to have the cam chain looked at?

I decided to contact Mazda customer service for clarification - their official response is below;

Thank you for your patience whilst I investigated your query with our Technical Team. Due to the technical nature of your enquiry, I feel it’s best to respond in writing to you; however, if you have any questions, please don’t hesitate to call me.

I can confirm the DPF warning lamp may illuminate under the following conditions:

1. If the vehicle is driven at 9mph continuously.

2. If the vehicle is repeatedly driven for a short period of time (10 minutes or less) or driven whilst the engine is cold.

3. If the vehicle is left to idle for a long period of time.

The DPF warning lamp illuminates when the particulate matter (PM) cannot be removed automatically and the amount of collected PM reaches a specified amount. If this occurs, we advise that you drive the vehicle at an engine speed of 2000rpm and a vehicle speed of 25mph or more for approximately 10 – 15 minutes to eliminate the PM from the DPF filter.

If the DPF warning lamp flashes, the vehicle should be taken to your local Mazda dealer/Authorised repairer immediately as this could warn that the DPF filter PM accumulation is so large that it cannot be removed by automatic regeneration or, alternatively, it may be alerting you to a possible timing chain extension concern.

I hope that this answers your concerns fully; if not, please don’t hesitate to call me on 08457 484848.



Hopefully this will be of some use. It does at least seem to confirm that the dealer wasn't making it up!

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 26 sty 2013, 19:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
no z tej wypowiedzi nie wynika nic co byloby zwiazane z rozciagajacym sie lancuszkiem.
Cytuj:
I can confirm the DPF warning lamp may illuminate under the following conditions:

1. If the vehicle is driven at 9mph continuously.
- samochod jezdzi ciagle z predkoscia 9mil/godzine

Cytuj:
2. If the vehicle is repeatedly driven for a short period of time (10 minutes or less) or driven whilst the engine is cold.
- samochod ciaglr jezdzi na malych przebiegach (mniej niz 10minut) lub gdy silnik jest nadal zimny

Cytuj:
3. If the vehicle is left to idle for a long period of time.

jak zamochod jest zostawiony na chodzie przez dluuuuuugi czas.

Sorki ale to wszystko co opisali to tylko DPF i nic wiecej.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 26 sty 2013, 19:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1721
Lokalizacja: Luton, Gorzow Wlkp, Krakow.
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Tu na dole to podkreślenie mowi o możliwym rozciagnieciu łańcuszka.
Cytuj:
If the DPF warning lamp flashes, the vehicle should be taken to your local Mazda dealer/Authorised repairer immediately as this could warn that the DPF filter PM accumulation is so large that it cannot be removed by automatic regeneration or, alternatively, it may be alerting you to a possible timing chain extension concern.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 26 sty 2013, 20:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Zgadza sie :)
Nie doczytalem do konca.

Szkoda ze w benzynie takiego czegos nie ma :(

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 26 sty 2013, 20:20 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4955
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Ja już miałem trzy razy sprawdzane te rozciągnięcie łańcucha.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 sty 2013, 22:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 831
Lokalizacja: Szkocja
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
glowasiek napisał(a):
w sumie z ta lampa dpfu to trcohe lipa -0 moim zdaniem powinna ona sygnalizowac sprawy zwiazane z filtrem a nie olej itp rzeczy bo skad uzytkownik ma wiedziec o co akurat tym razem biega


Olej niejako powiazany jest DPFem bo jego poziom dzwiga sie z jego wlasnie powodu, wiec to jeszcze jest do przyjecia. Ale z tym lancuchem to juz przegiecie :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 09:49 
Adept
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 123
Lokalizacja: Zoetermeer
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Dzieki zielony za pomoc
Rozumiem Zielony.
chodzi mi o to jak zacząć bo na tej stronie http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
jest to napisane fachowo a ja bym chciał na chłopski polski rozum jak sie podłączyć, dwa razy dodać gaz i jak sie silnik zachowa wskoczy na obroty 2000 i będzie tak chodził +,- 60min apotem sam sie wyłączy.
i jak przeprowadzić kasowanie mrugającej kontrolki DPFu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 19:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1721
Lokalizacja: Luton, Gorzow Wlkp, Krakow.
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Basyl zrobilem takie chlopskie tlumaczenie procesu wypalania filtra DPF.


Obrazek

How to start DPF cleaning process
VERY IMPORTANT: Do only this outdoors with 5m free behind
the exhaust and with the hood open.
1. Make sure the engine is warmed up (important).
2. Start the engine.
3. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).
4. Press the accelerator to the floor and release 2 times.
5. The engine speed increases, if not got to (2).
6. This process can take 60 min and is very hard on the battery.
7. When the engine goes to idle remove the wire to chassis.
8. Let it run for 3 min before turning off.

To stop the cleaning process press the clutch down and put in 1'st gear and hold
until it idles or disconnect the wire. Let it run for 3 min before turning off.

I NA POLSKI CHŁOPSKI ROZUM.

Bardzo ważne Czyszczenie filtra DPF przeprowadzaj wtedy gdy masz przynajmniej 5m wolnej przestrzeni z tylu samochodu (czyli nie w garażu). Maska auta powinna być podniesiona do góry.

1. Upewnij się ze silnik jest dobrze rozgrzany (bardzo ważne) - najlepiej po jeździe.
2. Uruchom silnik.
3. Podłącz jeden koniec przewodu elektrycznego w miejsce zaznaczone na czerwono, drugi koniec musisz uziemić z obudowa auta.
4. Wciśnij pedał przyspieszenia do podłogi 2 razy.
5. Obroty silnika wzrosną, jeżeli nie wróć do punktu 2.
6. Cały proces wypalanie będzie trwał ok. 60 minut. I bardzo obciąży akumulator.
7. Kiedy obroty silnika zwolnią (do takich jak na biegu jałowym) po wypaleniu odłącz przewód elektryczny od uziemienia.
8. Pozwól silnikowi popracować przez 3 min. po czym możesz wyłączyć silnik.


Aby zatrzymać caly proces wypalenia filtra DPF wciśnij sprzęgło i wrzuć 1-szy bieg i przytrzymaj chwile, wrzuć bieg jałowy i odłącz przewód.


Resetowanie kontrolki DPF po czyszczeniu.

How to reset DPF after cleaning process
1. Ignition to position on.
2. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).
3. Press the accelerator to the floor and release 2 times.
4. Ignition to position off.
5. Remove the wire between the connector and chassis.

1. Zapłon w pozycje on (tak aby wszystkie kontrolki się zaświeciły na desce).
2. Podłącz przewód w miejsce zaznaczone czerwonym kołkiem i do masy auta.
3. Wciśnij pedał przyspieszenia do podłogi 2 razy.
4. Wyłącz zapłon.
5. Odłącz przewód od masy i z miejsca zaznaczonego czerwonym kołkiem.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2013, 23:34 
Adept
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 123
Lokalizacja: Zoetermeer
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Zielony no super dzieki.
napisałeś cyt. Bardzo ważne: Kalibracje wtrysków przeprowadzaj wtedy gdy ........
ale chodzi o proces czyszczenia DPF. Tak?

A czemu proces wypalania obciąża akumulator.

I naprawde dzieki zielony ty tam siedzisz wiec tobie jest latwiej tlumaczyc.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 08:25 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4955
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
To był Szczypik, tylko że zielona czcionka. :-)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 28 sty 2013, 11:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1955
Lokalizacja: HP19
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
basyl napisał(a):
napisałeś cyt. Bardzo ważne: Kalibracje wtrysków przeprowadzaj wtedy gdy ........
ale chodzi o proces czyszczenia DPF. Tak?

Szczypik sie pomylil i chodzilo o DPF.

Jezeli samochod uzytkowany jest normalnie, to nie powinno byc potrzeby wypalanie DPF-u metoda opisana powyzej.
Jest to tylko i wylacznie procedura awaryjna, a jezeli i ona nie pomoze, to pozostaje laweta i jazda do ASO.

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2013, 12:39 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Lokalizacja: Mazowsze
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Co do DPF to nie mam dużego doświadczenia (gdyż jestem użytkownikiem szóstki od listopada 2012 r.) ale z tego co czytałem i słyszałem z różnych źródeł to podstawą jest utrzymywanie obrotów powyżej 2 tys., wtedy zmniejsza się szansa na zabrudzenie filtra. Osobiście jestem na etapie testowania tego rozwiązania, na początku myślałem, że spalanie mi znacznie wzrośnie jak będę jeździł np. 70 km/h na trójce zamiast na czwórce, ale spalanie jest bardzo podobne :) Mam już za sobą przedwczesną wymianę oleju bo poziom podniósł się (bo wypalanie nie było przeprowadzane prawidłowo) przejechałem na nim ok. 8 tys. km. Teraz mam już większą wiedzę to myślę, że uda mi się przejechać 12-15 tys. między wymianami oleju... zobaczymy.
Czy to, że oczyszczanie filtra włącza mi się co ok. 150-200 km to jest normalne? Generalnie jeżdżę na krótkich odcinkach, jednorazowo ok. 10 km, ale raz w tygodniu mam wypad do Warszawy czyli w jedną stronę ok. 60 km.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2013, 13:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2451
Lokalizacja: Kielce
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
zdecydowanie niezamulanie pomaga bo mnie oleju nie przybywa :)

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2013, 15:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1935
Lokalizacja: Mrągowo/ Belfast
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
...ja zmieniam biegi na co najmniej 2500 i oleju nic nie przybywa, często nawet na 3500 :)...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2013, 15:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2331
Lokalizacja: JuKej
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
dokladnie, ja swoim wiele razy jade z obrotami 3000-3200 :D i oleju mi nie przybywa jakos znacznie a w wiekszosci poruszam sie po miescie


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 18 kwi 2013, 16:19 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4955
Lokalizacja: Gdańsk
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Cytuj:
Mam już za sobą przedwczesną wymianę oleju bo poziom podniósł się (bo wypalanie nie było przeprowadzane prawidłowo) przejechałem na nim ok. 8 tys. km. Teraz mam już większą wiedzę to myślę, że uda mi się przejechać 12-15 tys. między wymianami oleju... zobaczymy.


Mam podobnie, chociaż nie zamulam i staram się trzymać obroty w przedziale 2000-2500/min. Ale z tego co koledzy piszą będę jeszcze musiał je zwiększyć.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 kwi 2013, 02:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1935
Lokalizacja: Mrągowo/ Belfast
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Michał napisał(a):
Cytuj:
Mam już za sobą przedwczesną wymianę oleju bo poziom podniósł się (bo wypalanie nie było przeprowadzane prawidłowo) przejechałem na nim ok. 8 tys. km. Teraz mam już większą wiedzę to myślę, że uda mi się przejechać 12-15 tys. między wymianami oleju... zobaczymy.


Mam podobnie, chociaż nie zamulam i staram się trzymać obroty w przedziale 2000-2500/min. Ale z tego co koledzy piszą będę jeszcze musiał je zwiększyć.

...jak bym miał 2.2 to bym poniżej 3tys. nie schodził <disco> :twisted: ...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 kwi 2013, 07:08 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Lokalizacja: Mazowsze
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Dzięki Panowie za info. Zastanawia mnie jeszcze dlaczego przy mojej mieszanej jeździe tak często (co 150-200 km) włącza mi się oczyszczanie filtra, też tak macie? zastanawiam się czy paliwo może mieć na to wpływ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 568 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.