Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

DPF Problem
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=41&t=1654
Strona 3 z 4

Autor:  Millerek [ So, 13 sie 2016, 11:32 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Hehe ;)
Sorry, ale wracaj do nich i niech sobie te dziury zrobią ale w głowie i zwrócą twoją kase :)
Narobiło ci tylko problemu, bo problem pozostał, tak się tego nie robi.

Teraz musisz udać się na przeprogramowanie sterownika silnika, aby usunąć zbędne rzeczy związane z DPF, usunąć fizycznie DPF i zostawić tylko katalizator. Módl się tylko aby te dziury były tylko w DPFie a nie również w kayalizatorze.

Teraz masz wydatek następny, około 1.5kzl lub 2kzl.

Ale, teraz możesz dodatkowo usunąć obsługę EGR, i zwiększyć moc silnika, co oczywiście kosztuje dodatkowo, ale już nie aż tak dużo.

No to powodzenia, trzym się ;)
Pozdrawiam ;)

Autor:  KOVAL [ So, 13 sie 2016, 11:40 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Uuuuuhuhuuu no to nie źle Ci zrobili. Napisz na forum co to dokładnie za fachowcy, żeby ostrzec innych przed nimi

Autor:  witek7 [ So, 13 sie 2016, 12:26 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

To co dokładnie zrobić jak się zatka DPF????

A jeżeli chodzi o fachowców to nie ma się co nimi przejmować bo kasy za to nie wzieli.
To kolegi auto sam chciał żeby mu tak zrobili,bo gdzieś wyczytał że to pomoże

Autor:  Millerek [ So, 13 sie 2016, 12:58 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Jak się zatka i wywala błąd to jeszcze go się ratuje, jest specjalna procedurą na kabelek lub darmowym Forscanem i już.
Teraz DPF jest szmelc a można było go uratować :(

Autor:  arecki [ So, 13 sie 2016, 13:02 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

witek7 napisał(a):
To kolegi auto sam chciał żeby mu tak zrobili,bo gdzieś wyczytał że to pomoże

Tak mi się przypomniało:

Obrazek

Cały wątek do poczytania tutaj: http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=13558184

Autor:  smok86 [ N, 14 sie 2016, 01:58 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Teraz pozostaje tylko jego calkowite wywalenie i nowy program :D

Autor:  witek7 [ N, 14 sie 2016, 13:32 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Kolego Millerek a możesz podpowiedzieć jak to zrobić programem Forscan albo kabelkiem

Autor:  TOMASZ [ N, 14 sie 2016, 14:53 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Masz na forum kilka obszernych wątków o DPFie...

Autor:  maciek261081 [ N, 14 sie 2016, 16:58 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Witek już za późno na Forscana albo kabelek :-) teraz tylko ekstrakcja [BLACK SCISSORS]

Autor:  Mali [ Pn, 15 sie 2016, 17:55 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Koledzy/Koleżanki,
Dzisiaj podpiąłem ELM 327 STN1170 i Forscan.
Czy moglibyście pomóc w rozszyfrowaniu dwóch wartości?
Forscan pokazał mi wartość 134,87 dla PM_ACC, % oraz 501 dla DPF_REG_CNT.
Czy powyższe wartości są w normie?
MAZDA 6 GH 2.2, 163 KM

Autor:  glowasiek [ Pn, 15 sie 2016, 19:57 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

501 ... ilosc wypalen DPFu

Autor:  Mali [ Pn, 15 sie 2016, 20:11 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Dziękuję za podpowiedź dotyczącą ilości wypaleń DPF.
Wynika z tego, że średnio co 340 km następuje proces wypalania DPF.
Ciekawi mnie jeszcze parametr PM_ACC podany w %

Autor:  Millerek [ Pn, 15 sie 2016, 20:30 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

PM_ACC możesz ustawić jako g/l.
Ustaw jeszcze PM_GEN który też jest w g/l

Te dwa powyższe są ściśle związane z zapychaniem DPF.

Jeśli, (nie znam dokładnie silnika 2.2) w silniku 2.0, PM-ACC i PM _GEN wzrosną powyżej pięciu gram na litr, zaczyna robić się nieciekawie.

Przykład mojego zapchania (jak narazie pierwszego) wygląda tak:
Obrazek
Zwróć uwagę na dwa parametry, są bardzo wysokie, wyższe od pięciu "5". Wtedy w gratisie dostaniesz dwie żółte kontrolki. CHECK ENGINE oraz DPF z takimi błędami :
Obrazek

Ale jest jest jeszcze ratunek w postaci Forscana i takie oto procedury, no i oczywiście wymiana oliwy na nową:
Obrazek

Później, jeździsz spokojnie a w międzyczasie tak jak ja, zaślepiaj EGR. EGR jest pierwszym (przy sprawnych wtryskiwaczach) winowajca do zapchania DPF-u.

;)


Teraz, obecnie po zaslepieniu EGR wypalanie odbywa się po minimum 200km, ostatnie jakie zaobserwowałem nastąpiło po przejechaniu 289 km. Dla nas z silnikiem 2.0 to jakby nie mówiąc "przełom" :-)
Obrazek

Autor:  Mali [ Pn, 15 sie 2016, 20:40 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Wielkie dzięki za garść informacji, z których skorzystam w tym tygodniu (wymiana oleju, czyszczenie EGR i przepustnicy). Będę pracować na środkach Forte.
Zobaczymy jakie będą efekty. Czeka mnie trasa 2x1450 km.

Autor:  Millerek [ Pn, 15 sie 2016, 21:01 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Forte to dobre środki.
Na wyjeździe nie zapomnij o Forscanie na androida... jeśli oczywiście masz pewne obiekcje co do sprawności twojego czy kolegi motoru,... w Mazdzie ;)

Autor:  zdzich44 [ Wt, 16 sie 2016, 23:10 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Pm_gen w silniku 2.2 swobodnie może przekroczyć 5g/l, bez obawy. U mnie regularnie wypalanie zaczyna się przy wartości 5.5 - 5.8 g/l. BTW z tymi obrotami koniecznymi do wypalania to też trochę mit, nie ma sensu butowac powyżej 2500 obr/min. Po rozpoczęciu wypalania można jechać spokojnie nawet z prędkością obrotowa 1500 i pali sie ładnie.

Autor:  Mali [ Pt, 19 sie 2016, 14:54 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Zdzich 44,ponieważ również posiadasz mazdę 2.2 to powinieneś mieć odniesienie do poniższych danych jakie uzyskałem jadą dzisiaj autostradą.

Zdjęcie pierwsze przedstawia stan po przejechaniu około 30 km.
https://s3.postimg.io/5z21j0c81/image.jpg

Zdjęcie drugie przedstawia dane chwilę po wypaleniu DPF jadąc autostadą.
https://s3.postimg.io/rmqztgcm9/image.jpg

W tym przypadku tajemnicze są dla mnie wartości PM_ACC, PM_GEN oraz D_DPF.

Może macie logiczne wytłumaczenie wskazań po wypaleniu DPF'a?

Autor:  Millerek [ Pt, 19 sie 2016, 15:50 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

PM-ACC jest ok, zmień tylko na wartość g/l a nie na %.
Reszta jest ok, nie ma nic niepokojącego poza tym przejechałeś 27.8km po regeneracji, może to i chwila ale to już prawie 30km ;)

Zdzichu, doczytałem wcześniej że w silniku 2.2 DPF rzadziej się regeneruje. Masz rację że spokojnie może przekroczyć wartość 5g/l.
Jeśli chodzi o sam proces regeneracji DPF-u podczas jazdy, również jestem takiego samego zdania, że DPF lepiej regeneruje się nawet w cyklu miejskim a niżeli w trasie. Dodatkowo też masz rację, że te obroty pow 2500 przy każdorazowym wypalaniu do jakiś mit. Dokładnie nie będzie to mit jeśli dostaniemy migajaca kontrolke DPF, wtedy to tak, 2500 na 4tym biegu,... tak nakazuje instrukcja obsługi GH.

Jedno jest pewne, że przy sprawnym silniku, im większe obroty na autostradzie=większe obciążenie silnika=większe kopcenie z sasady=większe odkładanie sadzy w DPF.

Ja niedługo kasuje obsługę EGRa, programowo w samym sterowniku silnika. Teraz mam go zaślepionego ale dostaje w gratisie P0401 :)
Po zaslepieniu widzę bardzo wielką różnice w pracy silnika, spalaniu, mocy, no i w częstotliwości wypalania DPF (w dystansach między regenaracjami DPF) , jestem bardzo zadowolony ;)

Autor:  Mali [ Pt, 19 sie 2016, 17:29 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Millerek, jak już zrobisz porządek z EGR to napisz proszę relację z Twoich doświadczeń z nieszczęsnym zaworem.
Czy kasowanie obsługi EGR'a w sterowniku silnika można wykonać samemu, czy lepiej zlecić konkretnej firmie?

Autor:  Millerek [ Pt, 19 sie 2016, 23:39 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Samemu nie da rady, trzeba to zlecić firmie tunerskiej.

EDIT

Wróciłem z drogi, i tak tylko na potwierdzenie mojego procesu i interwalu regeneracji DPF :)

Zaczęło się:
Obrazek

Zakończyło się po minucie jak zrobiłem tego screenshota :
Obrazek

Rewelacja, wypalanie prawie co 300km, dwa razy więcej przejechanych kilometrów niż wcześniej na pracującym EGR bez zaślepki i to wszystko na szóstym biegu, bardzo mi się teraz podoba :-)

Autor:  sudi [ Pt, 11 lis 2016, 16:42 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Panowie
jaka może być przyczyną że dpf wypala się co 60 km?

Autor:  paku88 [ Pt, 11 lis 2016, 17:00 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Dpf umarł ;)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Autor:  sudi [ Pt, 11 lis 2016, 19:27 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Czemu? Jak dla mnieżyje i to dobrze

Autor:  rajek [ Pt, 11 lis 2016, 19:48 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Może coś "kuleje" i zapycha dpf szybciej?

Autor:  maciek261081 [ Pt, 11 lis 2016, 21:43 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

A może gość jeździ stylem PSJ (jak mówi mój mechanik) albo tylko po mieście śmiga i stąd ten interwał.

Autor:  paku88 [ So, 12 lis 2016, 00:53 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

sudi napisał(a):
Czemu? Jak dla mnieżyje i to dobrze

Uważasz za dobre życie dpf wypalanie co 60km? To ja się ostatnio martwiłem jak mi się co 470km wypalal, ale widocznie na zapas ;)

Może Ci wtryski leja i stąd takie częste wypalania?

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Autor:  masaro [ Cz, 17 lis 2016, 18:44 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Witam i dopadl i mnie problem z kontrolka id dpf. Wracajac z zagranicy 250km od celu wyskoczyla lampka dof i zaczela mrugac fakt ze musze zmienic bo juz niedlugo jego czas ale po przejechaniu ok 40 moze 50 km wyskoczyla kontrolka check auto przeszlo w tryb serwisowy.powiedzcie mi czy moge samemu jakos to wykasowac bo bylem dzisiaj w serwisie ale bie byl to serwis mazdy i nie ogarneli.tematu

Obrazek

Autor:  rajek [ Cz, 17 lis 2016, 18:50 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

Jak masz elma to możesz próbować forscanem. Może uda się go jeszcze wypalić, chyba że jest pożądanie zawalony to i program nie pomoże

Autor:  masaro [ Cz, 17 lis 2016, 18:57 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

miałem juz taka historie tez ja jechałem na autostradzie ale wtedy jechałem prawie 600 km na serwisie i koło frankfurtu mi zobili i powiedzieli ze inspekcja olejowa się włączyła a później auto przeszło w tryb awaryjny

Autor:  rajek [ Cz, 17 lis 2016, 19:18 ]
Tytuł:  Re: DPF Problem

No to kolego Ty powinieneś widzieć najlepiej czy już pora na następny serwis czy nie i czy zerowałeś inspekcję przy ostatniej wymianie oleju. Nie napisałeś na co już pora do wymiany, domyślał się że olej, to może być jedną z przyczyn kontrolki, wiedz że jazda w trybie serwisowym zabija dpf

Strona 3 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/