Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: So, 13 sie 2016, 11:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe ;)
Sorry, ale wracaj do nich i niech sobie te dziury zrobią ale w głowie i zwrócą twoją kase :)
Narobiło ci tylko problemu, bo problem pozostał, tak się tego nie robi.

Teraz musisz udać się na przeprogramowanie sterownika silnika, aby usunąć zbędne rzeczy związane z DPF, usunąć fizycznie DPF i zostawić tylko katalizator. Módl się tylko aby te dziury były tylko w DPFie a nie również w kayalizatorze.

Teraz masz wydatek następny, około 1.5kzl lub 2kzl.

Ale, teraz możesz dodatkowo usunąć obsługę EGR, i zwiększyć moc silnika, co oczywiście kosztuje dodatkowo, ale już nie aż tak dużo.

No to powodzenia, trzym się ;)
Pozdrawiam ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: So, 13 sie 2016, 11:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Uuuuuhuhuuu no to nie źle Ci zrobili. Napisz na forum co to dokładnie za fachowcy, żeby ostrzec innych przed nimi

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: So, 13 sie 2016, 12:26 
Amator
Offline
Od: 16.02.2014
Posty: 84
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubuski
To co dokładnie zrobić jak się zatka DPF????

A jeżeli chodzi o fachowców to nie ma się co nimi przejmować bo kasy za to nie wzieli.
To kolegi auto sam chciał żeby mu tak zrobili,bo gdzieś wyczytał że to pomoże


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: So, 13 sie 2016, 12:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak się zatka i wywala błąd to jeszcze go się ratuje, jest specjalna procedurą na kabelek lub darmowym Forscanem i już.
Teraz DPF jest szmelc a można było go uratować :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: So, 13 sie 2016, 13:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
witek7 napisał(a):
To kolegi auto sam chciał żeby mu tak zrobili,bo gdzieś wyczytał że to pomoże

Tak mi się przypomniało:

Obrazek

Cały wątek do poczytania tutaj: http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=13558184

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: N, 14 sie 2016, 01:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Teraz pozostaje tylko jego calkowite wywalenie i nowy program :D

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: N, 14 sie 2016, 13:32 
Amator
Offline
Od: 16.02.2014
Posty: 84
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubuski
Kolego Millerek a możesz podpowiedzieć jak to zrobić programem Forscan albo kabelkiem


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: N, 14 sie 2016, 14:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Masz na forum kilka obszernych wątków o DPFie...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: N, 14 sie 2016, 16:58 
Offline
Witek już za późno na Forscana albo kabelek :-) teraz tylko ekstrakcja [BLACK SCISSORS]


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pn, 15 sie 2016, 17:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.04.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Koledzy/Koleżanki,
Dzisiaj podpiąłem ELM 327 STN1170 i Forscan.
Czy moglibyście pomóc w rozszyfrowaniu dwóch wartości?
Forscan pokazał mi wartość 134,87 dla PM_ACC, % oraz 501 dla DPF_REG_CNT.
Czy powyższe wartości są w normie?
MAZDA 6 GH 2.2, 163 KM


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pn, 15 sie 2016, 19:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
501 ... ilosc wypalen DPFu


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pn, 15 sie 2016, 20:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.04.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Dziękuję za podpowiedź dotyczącą ilości wypaleń DPF.
Wynika z tego, że średnio co 340 km następuje proces wypalania DPF.
Ciekawi mnie jeszcze parametr PM_ACC podany w %


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pn, 15 sie 2016, 20:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
PM_ACC możesz ustawić jako g/l.
Ustaw jeszcze PM_GEN który też jest w g/l

Te dwa powyższe są ściśle związane z zapychaniem DPF.

Jeśli, (nie znam dokładnie silnika 2.2) w silniku 2.0, PM-ACC i PM _GEN wzrosną powyżej pięciu gram na litr, zaczyna robić się nieciekawie.

Przykład mojego zapchania (jak narazie pierwszego) wygląda tak:
Obrazek
Zwróć uwagę na dwa parametry, są bardzo wysokie, wyższe od pięciu "5". Wtedy w gratisie dostaniesz dwie żółte kontrolki. CHECK ENGINE oraz DPF z takimi błędami :
Obrazek

Ale jest jest jeszcze ratunek w postaci Forscana i takie oto procedury, no i oczywiście wymiana oliwy na nową:
Obrazek

Później, jeździsz spokojnie a w międzyczasie tak jak ja, zaślepiaj EGR. EGR jest pierwszym (przy sprawnych wtryskiwaczach) winowajca do zapchania DPF-u.

;)


Teraz, obecnie po zaslepieniu EGR wypalanie odbywa się po minimum 200km, ostatnie jakie zaobserwowałem nastąpiło po przejechaniu 289 km. Dla nas z silnikiem 2.0 to jakby nie mówiąc "przełom" :-)
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pn, 15 sie 2016, 20:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.04.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Wielkie dzięki za garść informacji, z których skorzystam w tym tygodniu (wymiana oleju, czyszczenie EGR i przepustnicy). Będę pracować na środkach Forte.
Zobaczymy jakie będą efekty. Czeka mnie trasa 2x1450 km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pn, 15 sie 2016, 21:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Forte to dobre środki.
Na wyjeździe nie zapomnij o Forscanie na androida... jeśli oczywiście masz pewne obiekcje co do sprawności twojego czy kolegi motoru,... w Mazdzie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Wt, 16 sie 2016, 23:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Pm_gen w silniku 2.2 swobodnie może przekroczyć 5g/l, bez obawy. U mnie regularnie wypalanie zaczyna się przy wartości 5.5 - 5.8 g/l. BTW z tymi obrotami koniecznymi do wypalania to też trochę mit, nie ma sensu butowac powyżej 2500 obr/min. Po rozpoczęciu wypalania można jechać spokojnie nawet z prędkością obrotowa 1500 i pali sie ładnie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 19 sie 2016, 14:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.04.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Zdzich 44,ponieważ również posiadasz mazdę 2.2 to powinieneś mieć odniesienie do poniższych danych jakie uzyskałem jadą dzisiaj autostradą.

Zdjęcie pierwsze przedstawia stan po przejechaniu około 30 km.
https://s3.postimg.io/5z21j0c81/image.jpg

Zdjęcie drugie przedstawia dane chwilę po wypaleniu DPF jadąc autostadą.
https://s3.postimg.io/rmqztgcm9/image.jpg

W tym przypadku tajemnicze są dla mnie wartości PM_ACC, PM_GEN oraz D_DPF.

Może macie logiczne wytłumaczenie wskazań po wypaleniu DPF'a?


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 19 sie 2016, 15:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
PM-ACC jest ok, zmień tylko na wartość g/l a nie na %.
Reszta jest ok, nie ma nic niepokojącego poza tym przejechałeś 27.8km po regeneracji, może to i chwila ale to już prawie 30km ;)

Zdzichu, doczytałem wcześniej że w silniku 2.2 DPF rzadziej się regeneruje. Masz rację że spokojnie może przekroczyć wartość 5g/l.
Jeśli chodzi o sam proces regeneracji DPF-u podczas jazdy, również jestem takiego samego zdania, że DPF lepiej regeneruje się nawet w cyklu miejskim a niżeli w trasie. Dodatkowo też masz rację, że te obroty pow 2500 przy każdorazowym wypalaniu do jakiś mit. Dokładnie nie będzie to mit jeśli dostaniemy migajaca kontrolke DPF, wtedy to tak, 2500 na 4tym biegu,... tak nakazuje instrukcja obsługi GH.

Jedno jest pewne, że przy sprawnym silniku, im większe obroty na autostradzie=większe obciążenie silnika=większe kopcenie z sasady=większe odkładanie sadzy w DPF.

Ja niedługo kasuje obsługę EGRa, programowo w samym sterowniku silnika. Teraz mam go zaślepionego ale dostaje w gratisie P0401 :)
Po zaslepieniu widzę bardzo wielką różnice w pracy silnika, spalaniu, mocy, no i w częstotliwości wypalania DPF (w dystansach między regenaracjami DPF) , jestem bardzo zadowolony ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 19 sie 2016, 17:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.04.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Millerek, jak już zrobisz porządek z EGR to napisz proszę relację z Twoich doświadczeń z nieszczęsnym zaworem.
Czy kasowanie obsługi EGR'a w sterowniku silnika można wykonać samemu, czy lepiej zlecić konkretnej firmie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 19 sie 2016, 23:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Samemu nie da rady, trzeba to zlecić firmie tunerskiej.

EDIT

Wróciłem z drogi, i tak tylko na potwierdzenie mojego procesu i interwalu regeneracji DPF :)

Zaczęło się:
Obrazek

Zakończyło się po minucie jak zrobiłem tego screenshota :
Obrazek

Rewelacja, wypalanie prawie co 300km, dwa razy więcej przejechanych kilometrów niż wcześniej na pracującym EGR bez zaślepki i to wszystko na szóstym biegu, bardzo mi się teraz podoba :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 11 lis 2016, 16:42 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 23.04.2015
Posty: 9
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Panowie
jaka może być przyczyną że dpf wypala się co 60 km?


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 11 lis 2016, 17:00 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Dpf umarł ;)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 11 lis 2016, 19:27 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 23.04.2015
Posty: 9
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Czemu? Jak dla mnieżyje i to dobrze


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 11 lis 2016, 19:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Może coś "kuleje" i zapycha dpf szybciej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 11 lis 2016, 21:43 
Offline
A może gość jeździ stylem PSJ (jak mówi mój mechanik) albo tylko po mieście śmiga i stąd ten interwał.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: So, 12 lis 2016, 00:53 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
sudi napisał(a):
Czemu? Jak dla mnieżyje i to dobrze

Uważasz za dobre życie dpf wypalanie co 60km? To ja się ostatnio martwiłem jak mi się co 470km wypalal, ale widocznie na zapas ;)

Może Ci wtryski leja i stąd takie częste wypalania?

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Cz, 17 lis 2016, 18:44 
Amator
Offline
Od: 31.12.2015
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
Witam i dopadl i mnie problem z kontrolka id dpf. Wracajac z zagranicy 250km od celu wyskoczyla lampka dof i zaczela mrugac fakt ze musze zmienic bo juz niedlugo jego czas ale po przejechaniu ok 40 moze 50 km wyskoczyla kontrolka check auto przeszlo w tryb serwisowy.powiedzcie mi czy moge samemu jakos to wykasowac bo bylem dzisiaj w serwisie ale bie byl to serwis mazdy i nie ogarneli.tematu

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Cz, 17 lis 2016, 18:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak masz elma to możesz próbować forscanem. Może uda się go jeszcze wypalić, chyba że jest pożądanie zawalony to i program nie pomoże


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Cz, 17 lis 2016, 18:57 
Amator
Offline
Od: 31.12.2015
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
miałem juz taka historie tez ja jechałem na autostradzie ale wtedy jechałem prawie 600 km na serwisie i koło frankfurtu mi zobili i powiedzieli ze inspekcja olejowa się włączyła a później auto przeszło w tryb awaryjny


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Cz, 17 lis 2016, 19:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No to kolego Ty powinieneś widzieć najlepiej czy już pora na następny serwis czy nie i czy zerowałeś inspekcję przy ostatniej wymianie oleju. Nie napisałeś na co już pora do wymiany, domyślał się że olej, to może być jedną z przyczyn kontrolki, wiedz że jazda w trybie serwisowym zabija dpf


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.