Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:58

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Cz, 17 lis 2016, 20:37 
Amator
Offline
Od: 31.12.2015
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
a no zabija zabija mialem zmienic olej jak wroce ale niestety nie dojechałem bez awari
a powiedzcie mi mogę jakos sam wykasowac te błędy


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Cz, 17 lis 2016, 20:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Już pisałem... forscan, jest o tym na forum.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Cz, 17 lis 2016, 21:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 06.11.2013
Posty: 608
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
masaro napisał(a):
miałem juz taka historie tez ja jechałem na autostradzie ale wtedy jechałem prawie 600 km na serwisie i koło frankfurtu mi zobili i powiedzieli ze inspekcja olejowa się włączyła a później auto przeszło w tryb awaryjny


Ale chyba kontrolka DPF oznajmiająca wymianę oleju nie wrzuca auta w tryb awaryjny??


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Cz, 17 lis 2016, 22:06 
Amator
Offline
Od: 31.12.2015
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
A powiedzcie mi jal załaczyc wypalanie filtra bo nie mam pojecia gdzie ten kabelek podlaczyc

wyslane z es6 za pomoca palcow


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Cz, 17 lis 2016, 23:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Rafalski nie powinno, ktoś chyba na forum zrobił kilkadziesiąt km bez kasowania inspekcji i było ok.
Masaro tu masz link, tylko że po angielsku: http://www.cardiagnostics.be/-now/MAZDA M-MDS_bestanden/Tips and Tricks for MAZDA 6.htm


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Cz, 17 lis 2016, 23:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Ja tak jeździłem z inspekcją z pół roku więc nie ma się czym stresować.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 18 lis 2016, 07:03 
Amator
Offline
Od: 31.12.2015
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
rajek napisał(a):
http://www.cardiagnostics.be/-now/MAZDA M-MDS_bestanden/Tips and Tricks for MAZDA 6.htm
niestety link nie działa


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 18 lis 2016, 08:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Działa, tylko coś nie chce się cały podkreślić. Wklep w googlach Mazda 6 tips and triks i znajdziesz stronkę. A tu masz gdzie trzeba podłączyć kabelek: Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 18 lis 2016, 16:07 
Amator
Offline
Od: 31.12.2015
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
hm niestety bez wizyty w ASO sienie obędzie. wymuszone wypalanie nie załącza się :/ :mad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 18 lis 2016, 16:58 
Offline
Srał pies ASO usuń DPF-a.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 18 lis 2016, 19:02 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Bo najpierw trzeba usunąć błędy aby ruszyło wypalanie. Albo samemu jeszcze próbować forscanem, albo pozostaje tylko ASO. Ale jak dpf jest bardzo zawalony to nic nie pomoże, ja tak miałem i skończyło się na kastracji. Jak dpf nie do uratowania to bym ciął, plus remap i będzie pan zadowolony


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 18 lis 2016, 22:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 06.11.2013
Posty: 608
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
rajek napisał(a):
Rafalski nie powinno, ktoś chyba na forum zrobił kilkadziesiąt km bez kasowania inspekcji i było ok.

Ja zrobiłem z 350 i też nie zapaliła się kontrolka silnika, więc to nie w tym problem pewnie...;-)

-- Dodano: Pt, 18 lis 2016, 22:06 --

maciek261081 napisał(a):
Srał pies ASO usuń DPF-a.

Racja!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 18 lis 2016, 22:21 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Oooo yeah! usuń dpf'a.

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 18 lis 2016, 23:56 
Amator
Offline
Od: 31.12.2015
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: podkarpacki
nie takie to proste bo jak wróce do niemiec i pojade na przeglad to mi nie podbija bo brak dpfa i wtedy zabule bo bede musiał wstawic


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pn, 7 sie 2017, 21:27 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
snake33 napisał(a):
Tak, Wywalic to jest to co najchetniej bym zrobil i ani bym sie nie zawahal jesli nie bylbymw UK, gdzie od tego roku wszedl przepis ze maja sprawdzac obecnosc DPF na przegladzie, co z tego ze go wyrzuce jak nie przejde, ze wymiana w serwsie bedzie kolosalnie droga to sie akurat domyslam, ile placiles w Swansea za taka diagnoze?


jezdze 2.0 d bez dpf w uk i na mot przechdzi bez problemu... moge ci pokazac wydruk;p;p 2 x ponizej normy spalin ktora wynosi -1.5, u mnie -0.72...

jak chcesz to jedz za birmingham do as cars, warsztat artura naprawde godny polecenia


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Wt, 24 lip 2018, 22:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.07.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Dzień dobry,
może ktoś z forumowiczów jest w stanie mi pomóc, bo mechanicy nie są. Wszyscy czepiają sie DPFa, mimo że komputer nie pokazuje błędu.
Problem jest następujący:
już 3 raz po zmianie oleju (przez podwyższony stan, za 1szym razem doszło do tego, że auto się dławiło) i wypaleniu/umyciu w chemii dpfa podniósł sie stan oleju (około miesiąca po wymianie oleju, olej podniósł sie dwukrotnie). Woni ropy z bagnetu oleju brak.
Ostatni raz podwyższony stan oleju odkryłem wczoraj, stało sie tak po bardziej agresywnej jeździe (220 na ekspresówce). Powoli tracę nadzieję, że jest to do ogarnięcia. Może ktoś miał podobne objawy?
Dodam że moja 6 ma udokumentowany przebieg 95tys. km
Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Ostatnio edytowano Wt, 24 lip 2018, 22:17 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Śr, 26 wrz 2018, 19:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.09.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam u mnie w mazdzie 2.2d 163km z roku 2011 ktora ma przejechane 70tys mil pojawil sie problem siwego dymu z rury wydechowej, ktory objawia sie, gdy silnik sie w pelni rozgrzeje, wowczas przez krotki moment ok 10-15 sekund strasznie dymi na niebiesko, na wolnych obrotach slabiej w jezdzie np. przy ruszaniu ze swiatel chmura dymu, ktora znika po przejechaniu ok 200-300m i pozniej juz jest caly czas ok. Czym to moze byc spowodowane, spod korka wlewu standardowo jak na fimikach dodanych wczesniej czyli buchniecie pary(czuc spaliny) ale pozniej w normie. Czy istnieje mozliwosc ze DPF jest przytkany? olej w normie pod max, uklad chlodniczy tez w normie silnik pracuje rowno.


Ostatnio edytowano Śr, 26 wrz 2018, 19:49 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Śr, 26 wrz 2018, 19:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Ten siwy/biały dym to woda. Po prostu zrobiło się chłodniej...


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Wt, 2 paź 2018, 17:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.09.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
tyle ze jezdze juz tym autkiem 4 sezony i wczesniej nie bylo takiego motywu

-- Dodano: 2 października 2018, o 16:38 --

Okazalo sie ze przytkany DPF, po mocnym przepaleniu w trasie dymienie ustapilo. <spoko> <spoko> <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 2 lis 2018, 13:39 
Świeżak
Offline
Od: 14.10.2018
Posty: 19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Panowie, a ile kosztuje zamontowanie filtra dpf +/-?
Mam do zakupienia samochód, wszystko w nim pasuje, ale dpf jest wycięty, a przepisy podobno się zaostrzają.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Pt, 2 lis 2018, 18:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ceny nowych filtrów na ebayu wahają się od 250e w zwyż. Potem musisz doliczyć koszt wgrania nowej mapy z uwzględnieniem dpf u.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2020, 14:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.04.2020
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Witam posiadacze Mazd 6 :D Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość i ewentualne poprawki :wink:

Swoją Madzię 6 (2.0 140 KM z 2008 roku) kupiłem ok 10 miesięcy temu, po czym od razu wymieniłem olej na Dexelia DPF. Po ok 800 km, podczas jazdy autostradą zaczęła migać mi kontrolka DPF. Zmieniłem bieg na niższy, utrzymywałem wyższe obroty, ale po jakimś czasie zapalił się check engine. Kilka dni po tej sytuacji pojechałem do ASO na wypalenie filtra za pomocą komputera. Kontrolki pogasły.

Po jakimś czasie sytuacja się powtórzyła. Oddałem samochód do zaprzyjaźnionego mechanika. Wyczyścił zawór EGR, a filtr wypalił za pomocą komputera. Kontrolki zniknęły, wszystko było ok.

Po ok 5 tys. km sytuacja się powtórzyła. Ponownie oddałem samochód do mechanika, stwierdziłem niepracujący zawór EGR. Wymienił go na nowy, a filtr ponownie wypalił przy pomocy komputera. Znowu było wszystko ok.

Ponownie po ok 5 tys. km podczas jazdy ekspresówką zapaliła mi się kontrolka DPF. Zmieniłem bieg na niższy, utrzymywałem wyższe obroty silnika, a kontrolka po pewnym czasie zaczęła migać. Jechałem przy takich warunkach ok 40 min, ale zapalił się check engine. Samochód znowu oddałem do mechanika, który wypalił filtr przy pomocy komputera.

Po ok kolejnych 5 tys. km sytuacja się powtórzyła. Zdemontowałem filtr, oddałem go do czyszczenia chemicznego. Po czyszczeniu zamontowałem DPF, wymieniłem olej i filtry, a mechanik pokasował błędy.

Dzisiaj jadąc rano do pracy sytuacja się powtórzyła po raz kolejny (przejechałem znowu ok 5 tys. km). Czy macie jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania? Wtryski były sprawdzane za pomocą komputera, parametry podobno w normie. Dodam, że jeżdżę głównie trasy 80/20 miasto (jednorazowo ok 100 - 150 km).

Będę bardzo wdzięczny za wszystkie odpowiedzi :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2020, 14:59 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Jaki przebieg auta?
Co ile wypala Ci się DPF ?
Robiłeś kalibrację wtrysków - sprawdzałeś korekty w forscanie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF Problem
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2020, 15:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.04.2020
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Obecny przebieg ok 220 tys. km.
Jutro kolega ma mi pożyczyć przewód, to będę miał więcej danych z Forscana.
Kalibracji wtrysków nie robiłem.

Zauważyłem zwiększone o ok 1 l chwile zużycie paliwa, gdy jestem w przedziale od 4 do 5 tys. km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.