Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 04:02

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 28 lis 2019, 21:26 
Świeżak
Offline
Od: 15.09.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Witam
Po zakupie autka, mazda 6 2009 rok 2.0 diesel, przebieg 130 tys, z uwagi na wysoki poziom oleju wykonałem następujące czynności.
Regeneracja statyczna dpf forscan em, wymieniłem olej, zresetowałem wartości oleju w forscan, wyczyścilem dane: pompy paliwa, wtryskiwacza paliwa oraz wykonałem kalibrację wtryskiwaczy.
Po 250 km od wypalania statycznego, uruchomiło się automatyczne wypalanie, trwało około 20minut.
Z rana sprawdzam poziom oleju, niestety na bagnecie 4mm podniósł się stan...


Dodam, że po odkreceniu korka wlewu oleju, nie pluje olejem, nie dymi...
Jedna regeneracja i olej w górę.... :/
Co może być nie tak?

Dane z for scan przed wypaleniem
Pm acc dsd 3.36
Pm gen 4.5
Pm acc 133

Po wypalaniu
Pm acc dsd 0.29
Pm gen 0.1
Pm acc - 30


Pozdrawiam i dziękuję za pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 28 lis 2019, 21:44 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Pokaż ciśnienie na sensorze różnicy ciśnienie dpf jakie masz na zapłonie, na biegu jałowym oraz 2000 obrotów.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 lis 2019, 07:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
28 listopada 2019, o 21:26 Pablooo napisał(a):
Z rana sprawdzam poziom oleju, niestety na bagnecie 4mm podniósł się stan...

Część odparuje + błąd pomiaru, na razie obserwuj.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 lis 2019, 20:41 
Świeżak
Offline
Od: 15.09.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
28 listopada 2019, o 21:44 fabek napisał(a):
Pokaż ciśnienie na sensorze różnicy ciśnienie dpf jakie masz na zapłonie, na biegu jałowym oraz 2000 obrotów.

Chodzi o DP_DPF w kPa?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 2 gru 2019, 10:39 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Na pewno kPa, zrob moze screenshoty. Nie używam zabawek typu forscan więc nie powiem.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 gru 2019, 19:38 
Świeżak
Offline
Od: 15.09.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
28 listopada 2019, o 21:44 fabek napisał(a):
Pokaż ciśnienie na sensorze różnicy ciśnienie dpf jakie masz na zapłonie, na biegu jałowym oraz 2000 obrotów.


Na zapłonie było 0.0 kPa

Bieg jałowy

Obrazek

2000 obrotów

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 5 gru 2019, 11:56 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Ok a wartości typu DPF_ASH masz coś takiego?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 gru 2019, 21:09 
Świeżak
Offline
Od: 15.09.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Jutro zerknę, dzięki za zainteresowanie :)

-- Dodano: 16 grudnia 2019, o 21:09 --

Szukam szukam, i nie mogę znaleźć w forscan tego "dpf _ash" :mad:


Ostatnio edytowano Pt, 6 gru 2019, 11:57 przez fabek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 17 gru 2019, 08:41 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Po mojemu masz filtr popiołem zapchany, co ile regeneracji robi średnio?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 gru 2019, 23:08 
Świeżak
Offline
Od: 15.09.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
regenerację robi co 150 km


Ostatnio edytowano Śr, 18 gru 2019, 23:08 przez fabek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 18 gru 2019, 23:09 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
No niestety filtr wyglada na zapchany, żadne wypalanie mu nie pomoze.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 gru 2019, 04:55 
Świeżak
Offline
Od: 15.09.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Co ile km u Was odpala się automatyczna regeneracja? Jazda 90% miasto...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 gru 2019, 17:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W okolicach 150km. Taka średnia wypada...
Tak miałem w swojej GH , i koledzy też tak średnio mają.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 gru 2019, 22:21 
Świeżak
Offline
Od: 15.09.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Czyli u mnie wypala się tak jak u większości...
W tym temacie Mazda się nie popisała, co tydzień ganiac się po obwodnicy miasta bo dpf musi się wypalić, chore.
Co to jest 150 km, rozumiem 500 km...

Po wymianie oleju, 3 razy uruchamilo się wypalanie dpf, poziom oleju wzrósł 4mm

Dane po ostatnim wypalaniu
Obrazek[/URL]


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 gru 2019, 22:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak użytkujesz mazde w mieście, tylko bądź przeważnie, to niestety tak będzie.
Chociaż nie powinno, u mnie tak się nie działo a też czasami dwa zbiorniki ropy spalilem jeżdżąc po mieście.

Nie mniej jednak, może paść diagnoza na rozpulacze wtrysków. Może leją w jakimś stopniu nie pozwalając na dobre rozpylenie ropy.

Używałeś kiedyś jakichś czysxixoeli wtrysków bądź układu paliwowego?

Ja używałem od czasu do czasu produktów Forte że sklepu od Rikiego.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 19 gru 2019, 23:17 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Mazda ma spieprzona obsługę dpf od fabryki, zreszta jak większość japońskich diesli. I te wartosci ujemne na screenie wyżej -55% to nigdy nie będzie działać dobrze.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 05:20 
Świeżak
Offline
Od: 15.09.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Autko posiadam 3msc,raz używałem liqui moly do czyszczenia wtrysków.
Z wartościami wtryskiwaczy, też jest ciekawa historia, poprzez forscan kasuje dane wtryskiwaczy, następnie kalibruje od nowa, wychodzą wartości spoko, jeden dzień jazdy i "pyk" wtryskiwacze zmieniają swoje wartości...

-- Dodano: 20 grudnia 2019, o 05:20 --

Screen po kalibracji wtryskiwaczy i na 20 km przed wypalaniem dpf

Obrazek[/URL]


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 08:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie przejmuj się, wtryskiwacze robią często automatyczną kalibracje.
Często jak zrobisz kalibracje, to silnik przez jakieś tam zmienne, poprawi sam co uważał wcześniej za prawidłowe.

Wartości korekcyjne wtrysków masz dobre, tutaj nie ma zastrzeżeń.
Lepiej silnik Sam to zrobił po jeździe, niż ty na postoju używając Forscana. Tak czasami bywa.

PM_ACC zmień na g/l, procent może być źle wyliczany.

Już nie pamiętam dokładnie (jak znajdę swoje pidy z GH to wkleje), ale wartości DPF zaraz po wypaleniu powinieneś mieć jednak lepsze, same zera to byłoby super.

Jeśli ona ma tylko 130kkm (co jest dziwne raczej...), to można powiedzieć że łatwo DPF nie miał, użytkowanie tylko miejskie mija się z celem ładnie mówiąc.
Moja miała 230 i miałem w lepszym stanie DPF patrząc na twoje z forscana zaraz po regeneracji "wypaleniu".

Po regeneracji i przejechaniu 2.6km.Obrazek

A tu po zaslepieniu EGR blaszką, dystans 300km, tuż pod koniec wypalania Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 09:58 
Świeżak
Offline
Od: 15.09.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Przebieg na 100% prawdziwy, co roku w jednym i tym samym serwisie

-- Dodano: 20 grudnia 2019, o 09:58 --

Kurde mimo wszystko wypalanie co 280-300 km to krótki dystans.

Może ktoś napisze o swoich doświadczeniach po zaślepieniu egr...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 10:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie....,

Normą w GH RF7J 2.0 klekot, przyjęło się około 150km.
Normalnie jeździsz sobie dalej, nie pilnujesz, nie wyjeżdżasz specjalnie na trasę obwodnicę itp, żeby filtr wypalić, to nie PSA lub wag z tych samych lat produkcji.
Moja jak i inne GH RF7J, jeżdżą/jeździły normalnie i nikt nic nie musiał dodatkowo robić z DPF, czy nawet z regeneracją.
Jeśli już tak bardzo chcesz znaleźć powód, to wyjmij wtryski do analizy zużycia. Sprawdź sprawność EGR, jego pracę czy aby się nie zawiesza bądź czy szczelnie się zamyka.


Po zaslepieniu egr dystans u mnie się podwoił, co prawda czasami wywalalo błąd ale sam się kasowal ewentualnie kasowalem go sam forscanem.


Kolega Fabek zaraz napisze czarne chmury o DPF i w ogóle o mazdach, powiedzmy że czasami się zapędzi w opinie okresu produkcyjnego mazdy, ale to nic w porównaniu z wdrożonymi wadami już na DESCE kreslarskiej inżynierów z grupy EU

Ja miałem 3latka z przebiegiem 100kkm, ty masz 10cio latka z przebiegiem 130kkm. Niby to samo ale jednak DPF mógł pracować w istotocie w różnych warunkach użytkowania (trasa/miasto..).


Jeśli 150 czy nawet 300 po zaslepieniu egr to za mało, to Ford ma super 600 czy 1000 km. Ale zacznij wypalać i nie skończyć 5 razy...., to problemy masz gwarantowane.


W Maździe jeździsz jak chcesz, zaczyna wypalać i nie skończy? żaden problem, sam zacznie wypalać ponownie dzisiaj jutro za tydzień.... Mazdy Nie posiadają licznika niedokonczonych regeneracji jak inni z EU z tamtych lat.... ,

Na jakim oleju silnikowy jeździsz?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 14:56 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 815
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Sądzę jednak, że interwały między dopałami po 150km to bardzo mało, wręcz jest to liczba irracjonalna, bo strach gasić samochód. Z ciekawostek to silnik 2.0 tdi z vag-a taki 140-170 koni robi dopały między 600-1000km, gdzie ta niższa wartość oznacza że ktoś miasta więcej robi.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 16:19 
Świeżak
Offline
Od: 15.09.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
20 grudnia 2019, o 10:36 Millerek napisał(a):
W Maździe jeździsz jak chcesz, zaczyna wypalać i nie skończy? żaden problem, sam zacznie wypalać ponownie dzisiaj jutro za tydzień.... Mazdy Nie posiadają licznika niedokonczonych regeneracji jak inni z EU z tamtych lat.... ,

Na jakim oleju silnikowy jeździsz?


Czy taki stan, mam na myśli X razy nie dokończone wypalanie dpf nie spowoduje wzrostu poziomu oleju w silniku?

Jeżdżę na oleju Mazda Dexelia ULTRA DPF 5W-30


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 16:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Błędna jest teza, że jakoby niedokończone wypalanie filtra DPF, skutkowało wzrostowi poziomu oleju silnikowego.

Powiedziałbym, że już sam proces regeneracji fitra DPF, już samo w sobie prowadzić może do zwiększania poziomu oleju poprzez migrację oleju napędowego (ropska) do misy olejowej.

Technicznie rzecz ujmując, proces wypalania polega na zwiększeniu dawki paliwa poprzez wtryskiwacze, w taki sposób aby ropa poleciała sobie i osiadła na filtrze DPF na tyle aby zainicjować samozaplon ropy.

Ropa, jej dodatkowa ilość jest dozowana, rozpylana już w suwie wydechu. Prawdopodobnie również w suwie pracy na tyle, aby ropa nie spaliła się do końca.

Taka ilość ropy, nie znaczna w sumie ilość ropy, pozwala nasączyć filtr DPF.

Dochodzi do tego jeszcze ciśnienie które rośnie podczas przepływu spalin przez zapchany sadzami filtr DPF.

W którymś momencie, w warunkach kontrolowanych, następuje samozaplon.

Wysoka temperatura rzędu 600 a nawet 650stC wypala sadzę czyli cząstki stałe które są produktem po spaleniu paliwa czyli ropy. Dokładnie to te cząstki które nie mogą się spalić w cylindrach lądują w DPF.
Jak stary klekot kopci na czarno to ten czarny dym są to te nie spalone cząstki stałe.

Proces samozaplonu następuje cyklicznie kilka kilkanaście razy podczas jednego procesu nazywanego regeneracją filtra cząstek stałych DPF.

Ta generacja w RF7J następuje średnio co 150km. Bez informowania kierowcy, i całe szczęście, to nie jest akurat w Maździe potrzebne. Dlaczego?, bo w Maździe regeneracja następuje samoczynnie po osiągnięciu pewnych parametrów. Czasami jest to zaburzone przez sam silnik a dokładnie pisząc przez sprawność silnika. Jego układ paliwowo powietrzny oraz rwcyrkulacje spalin przez DPF, produkowane jest więcej sadzy niż mazda może spalić w DPF ie.

Wtedy zaczynają się problemy, częste wypalania, bardzo częste...

Każda porcja ropy, tej spalonej jak i niestlpalonej, prowadzi do czestszych wypalen. Więcej ropy więcej wypaleń więcej sadzy, więcej sadzy więcej ropy itd....


Jednak nie jest idealnie, ponieważ po spaleniu sadzy powstaje popiół. Nie ma tak, a szkoda, że spalimy coś bez popiołu. To następny produkt uboczny.
Niestety, tego już nie usuniemy. Znaczy się, silnik ani DPF tego popiołu już sam nie wydali.

Aha, dla czujników i samego DPF, to bez różnicy jak jest zapchany, czy sądzą czy popiołem....

Acha, jak się ropa. Dostaje do oleju?
Pozpylona ropa, zostaje na gładzi cylindrowej, i przez pierścienie trafia na dół do oleju. Im więcej wypaleń tym więcej ropy na sylindrach i więcej ropy w oleju stąd też wymyślono znak X na bagnecie.

Zużycie czy też szczelność pierścieni w rowkach tłoka, też ma duże znaczenie...

PS. Większości dodatkowych procesów nie opisałem, oszczędzam palce


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 19:28 
Świeżak
Offline
Od: 15.09.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
U Was również podnosi się stan oleju?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.