Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 21 wrz 2019, 10:54 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2019
Posty: 30
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wiiiiitaaaaaammmm,
jak w temacie, "pineski" czy jak inaczej nazywają się elementy trzymające aluminiową osłone zostały ale aluminium wokół nich z osłony utleniło się i zostały dziury. Nie widzę za bardzo jak miałbym to ponownie zamątować i tu mam problem. Jest to osłona nad tłumikiem od strony wlewu paliwa(!). Nad tłumikiem biegnie "rura" od wlewu i tu moje wątpliwości: czy temperatura tłumika może spowodować nagrzanie "rury" od wlewy do tego stopnia, że spowoduje nagrzanie benzyny w baku i wzrost ciśnienia oparów co może skutkować implozją/pożarem?

Pozdrowionka!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 wrz 2019, 16:50 
Amator
Offline
Od: 29.01.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Zrób podkładki żeby zatkały te dziury i zamocuj .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 wrz 2019, 07:21 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 151
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Tez miałem ten sam problem. Zrobione było na szybko troche prowizorka. Ważne że dziala. Użyłem denek od napojów energetycznych. Po ich wycięciu idealnie pasują do wytłoczeń w osłonie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 wrz 2019, 10:03 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2019
Posty: 30
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Czyli wnioskuje, że bez tej osłony lepiej nie jechac latem do Polski z UK i z powrotem?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 24 wrz 2019, 11:46 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Podkladki normlanie mozna dac stalowe, nie muszą być grube. Rozwiązanie praktycznie na zawsze.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 wrz 2019, 19:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
I mnie to dopadło... Dałem podkładki stalowe ocynkowane (wygladają jak do mocowania papy) + nowe nity i trzyma.


Obrazek


Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2019, 11:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mając jeszcze GH, również poprawiłem fabrykę. Osłona nie spadła, nie wyleciała z nitow, ale widać było że kiedyś wszystko odpadnie.
Wiedząc o tym, że aluminium nie lubi się ze stalą, zastosowałem podkładki pod papeciaki ale plastikowe które zostały mi się z działki jak kryłem kilka m2 dachu...

Wiem, że po 5ciu latach u mnie nie odpadło, jak jest dzisiaj nie wiem


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 27 wrz 2019, 11:01 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Millerek plastikowe pod osłone termiczną? Kiepski pomysł.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 wrz 2019, 11:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A czemu? Myślisz że tam jest gorąco jak w piecu czy co ? Termiczna osłona bez tłumika pod nią robi tylko za zbędny element, jak ma wisieć niech wisi...
Zresztą ten plastik to nie taki plastik jak się tobie wydaje....

Zauważ że szybciej koroduje ta osłona tam gdzie nie ma tłumika/wydechu. A że miałem 2.0 diesel to miałem jedna rurkę, później miałem dwie i plastikowe tapeciaki (czy jak to się tam nazywa), zostały w takim stanie jak je zakładałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 lis 2019, 09:20 
Świeżak
Offline
Od: 15.07.2019
Posty: 30
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dziękuję bardzo za porady i odpowiedzi. Jak narazie zima idzie i nie planuję dalszych wypadów więc ten rpoblem odsuwam na dalsze terminy ;) Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 gru 2019, 20:57 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 05.08.2013
Posty: 25
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: pomorski
Witam,
skąd i jakich użyliście nitów do mocowania osłon. U mnie otwory w osłonach trochę się powiększyły i są poszarpane. Kupić nowe czy jakoś to załatać (podkładki)

Pozdrawiam
Valdis


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 12 gru 2019, 08:53 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
zwykle nity ze sklepu metalowego, zrób jak TOMASZ super zrobione i na długo.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 gru 2019, 09:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
I nie zapominać o "konflikcie" (aluminium) aluminiowej osłony z (z żelazo) metalową "podkładką". Takie tam pitu pitu chodzi tylko o brak tolerancji wzajemnej obu metali.

.., za dwa lata nie będzie już jak przymocować osłony termicznej, chyba że jeszcze większą podkładką


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 sie 2021, 09:22 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 19.10.2014
Posty: 131
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Hey,

i ja ostatnio też naprawiałem tą osłonę, bo odpadło w 4 miejscach.
Kupiłem podkładki + nity.
Dwa miejsca są łatwo dostępne. Do dwóch pozostałych musiałem zdemontować wydech - wystarczy go opuścić (zdjąć z trzech gum).

Obrazek

tutaj musimy opuścić wydech:

Obrazek

_________________
Sprzedam: zadbaną wykładzinę podłogi do Mazdy 6 GH SEDAN


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 sie 2021, 12:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.10.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Panowie,
a czym usunęliście dotychczasowe nity?
Bo zakładam, że przeżarło aluminium, a zostały nity razem z podkładkami...
Nit jak rozumiem - po drugiej stronie ma jakiś grzybek, którego nawet nie rozwiercimy, żeby wyciągnąć.
Bo później rozumiem, że trzeba mieć otwór kilka milimetrów, żeby wsadzić nowy nit i nitownicą go tam zakotwiczyć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 sie 2021, 14:21 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 151
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Rozwiercasz łeb nita a trzpień (rdzeń) nita sam odpadnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 10 sie 2021, 16:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dodam dla potomnych, że w wersji po lifcie z silnikiem DISI może dzwonić jeszcze metalowa osłona dookoła małego katalizatora (w DISI są dwa, duży zaraz za kolektorem i mały za drugą sondą).

U mnie dzwoniła w zakresie 1600-2000 obrotów.

Udało się ją uciszyć kilkoma spawami.Obrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 mar 2023, 12:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 08.03.2020
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: podkarpacki
Witam a jak by wkrętem z dużą podkładką zakrecił albo jakiś klejem podkleił bo nie posiadam nitownicy


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 12 mar 2023, 14:49 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Nie będzie to dobrze trzymać.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.